Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 10:36 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TILBURG - Een 17-jarig meisje uit Tilburg is zondag overleden nadat ze zaterdaganacht avond onwel werd tijdens een feest in poppodium 013. Volgens de politie had ze mogelijk xtc geslikt. Justitie begint een strafrechtelijk onderzoek. "Dit verwacht je in je ergste dromen nog niet", zegt directeur Frens Frijns van 013.

De 17-jarige bezocht zaterdagavond dancefeest SubQuake https://www.facebook.com/#!/Subquake?hc_location=streamin het Tilburgse poppodium. "We ontdekten iemand in de zaal waar het niet goed mee ging", vertelt Frijns. "De EHBO kwam erbij en die belde een ambulance. Ook een jongen in hetzelfde vriendenclubje was onwel. Allebei zijn ze meegenomen door de ambulance."

Toxicologisch onderzoek
De politie doet toxicologisch onderzoek om na te gaan of de dood te maken heeft met het gebruik van pillen of dat er een andere oorzaak voor het overlijden is. Ook wordt onderzocht of er een verband is tussen beide gevallen. De herkomst van de pillen is onduidelijk.

Grote verslagenheid
In een reactie op de website van het poppodium laat 013 weten: "Met grote verslagenheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van een van onze bezoekers, nadat zij onwel was geworden zaterdagavond in 013. Ons medeleven gaat uit naar de familie, vrienden en bekenden en wij betreuren ten zeerste dat dit gebeurd is."
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gezien het feit dat dit een 18+ feest was en er een (standaard) zero policy beleid gold, denk ik dat de 013 nu een aardig probleem heeft. Het zijn standaard dingen die we elke week zien, maar nu het fout gaat, kunnen we wel eens grove veranderingen op nationaal niveau zien. Mag overigens hopen dat ze de herkomst van deze killer xtc-pil achterhalen.

Mijn medeleven gaat in ieder geval uit naar mensen die dichtbij haar in het leven stonden
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 12:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Gezien het feit dat dit een 18+ feest was en er een (standaard) zero policy beleid gold, denk ik dat de 013 nu een aardig probleem heeft. Het zijn standaard dingen die we elke week zien, maar nu het fout gaat, kunnen we wel eens grove veranderingen op nationaal niveau zien. Mag overigens hopen dat ze de herkomst van deze killer xtc-pil achterhalen.


013 kan toch Spong vragen?

Canadese patholoog erbij, en het lag niet aan de 013 en/of het pilletje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 12:42 
 

Kut inderdaad en gecondoleerd voor de mensen die haar kende, niet lullig bedoeld dit.. maar het is wel haar eigen schuld. Offc verwacht je zoiets niet, maar er is altijd een risico dat zoiets kan gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 12:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

dellionNL schreef:
Kut inderdaad en gecondoleerd voor de mensen die haar kende, niet lullig bedoeld dit.. maar het is wel haar eigen schuld. Offc verwacht je zoiets niet, maar er is altijd een risico dat zoiets kan gebeuren.


Overal mee eens. Gecondoleerd en sterkte aan de mensen die haar kenden
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Steffnov schreef:
Gezien het feit dat dit een 18+ feest was en er een (standaard) zero policy beleid gold, denk ik dat de 013 nu een aardig probleem heeft. Het zijn standaard dingen die we elke week zien, maar nu het fout gaat, kunnen we wel eens grove veranderingen op nationaal niveau zien. Mag overigens hopen dat ze de herkomst van deze killer xtc-pil achterhalen.


013 kan toch Spong vragen?

Canadese patholoog erbij, en het lag niet aan de 013 en/of het pilletje.

Ze had nooit naar binnen gemogen, en er hadden geen pilletjes binnen mogen zijn. De beveiliging van de 013 heeft gefaald, of dat alles uiteindelijk nu de oorzaak is geweest of niet. En wij weten hier allemaal dat dat echt niet alleen bij de 013 zo is. Mocht dit consequenties hebben, dan gaan wij dat ook voelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ecstasy is niet de doodsoorzaak, maar vervuilde ecstasy kan het wel zijn. Als er door ecstasy iets anders in zit dan normaal, is het geen ecstasy meer. Dus fuck off met het geven van een slechte naam van ecstasy.

Neemt niet weg dat het meisje en die jongen dom zijn geweest en hun pillen hadden moeten laten testen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 13:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Ecstasy is niet de doodsoorzaak, maar vervuilde ecstasy kan het wel zijn. Als er door ecstasy iets anders in zit dan normaal, is het geen ecstasy meer. Dus fuck off met het geven van een slechte naam van ecstasy.

Neemt niet weg dat het meisje en die jongen dom zijn geweest en hun pillen hadden moeten laten testen.

Breng die boodschap zo tegenover een willekeurige overheid en je wordt afgeschilderd als junk xd waarna je krijgt te horen dat dit dus blijkbaar mogelijk is met elke xtc pil, en er dus strenger toezicht zal moeten komen.

PS: je hoeft xtc echt niet zo offensief te verdedigen hoor, het is je fucking vriendin niet :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 13:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Chukkels schreef:
Ecstasy is niet de doodsoorzaak, maar vervuilde ecstasy kan het wel zijn. Als er door ecstasy iets anders in zit dan normaal, is het geen ecstasy meer. Dus fuck off met het geven van een slechte naam van ecstasy.

Neemt niet weg dat het meisje en die jongen dom zijn geweest en hun pillen hadden moeten laten testen.

Breng die boodschap zo tegenover een willekeurige overheid en je wordt afgeschilderd als junk xd waarna je krijgt te horen dat dit dus blijkbaar mogelijk is met elke xtc pil, en er dus strenger toezicht zal moeten komen.

PS: je hoeft xtc echt niet zo offensief te verdedigen hoor, het is je fucking vriendin niet :lol:

Een vriendin zeurt alleen maar en maakt je niet blij, in tegenstelling tot XTC. :P

Nee, maar het gaat erom dat de berichtgeving weer compleet onzinnig is en alleen maar met de reden is neergezet om XTC zwart te maken. Hoeveel mensen komen er wekelijks in het ziekenhuis met een alcoholvergiftiging? Een dood waar de oorzaak nog niet over bekend is wordt weer breed uitgemeten in de landelijke media onder het mom van dood door harddrugs gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 14:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Chukkels schreef:
Een vriendin zeurt alleen maar en maakt je niet blij, in tegenstelling tot XTC. :P


De mijne niet, de mijne wel. Geen xtc voor mij dus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 14:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat heeft ook een compleet wetmatige reden. Alcohol is legaal, harddrugs niet. Of dat nou terecht is of niet is niet de discussie nu. Een meisje is overleden aan een xtc-pil, welk stofje er nou verantwoordelijk voor was, wordt niet in het nieuwsbericht genoemd omdat dat nog onderzocht wordt. En denk je nu serieus dat het imago van 'drugsgebruikers' nog verder omlaag kon? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 14:24 
 

Eens met beide, chukkels omdat het waar is dat alcohol ook slecht is, net zo slecht (als we sommige bronnen moeten geloven zelfs slechter) en de meeste mensen die alcohol drinken nogal hypocriet zijn tegenover drugsgebruikers (terwijl ze dat dus zelf ook zijn, legaal of niet, dat doet er niet toe aan het feit dat het een drug is)
en steff omdat het idd niet echt uitmaakt welke stof er verantwoordelijk was voor de dood, de dood kwam immers na het nemen van een xtc pil. Dat het dus niet puur en zuiver was doet er niet toe naar mijn idee, als ze het immers niet had genomen was ze ook niet dood :P niet legale drugs zijn namelijk relatief vaker dodelijk i.v.m slechte kwaliteit dan legale drugs (als je het niet laat testen he) . de doden bij legale drugs zoals alcohol zitten vooral in het feit dat het gewoon onzettend verslavend is, en sociaal geaccepteerd waardoor het snel erger kan worden zonder dat iemand er wat aan doet ;)
Maarja, ze had het idd gewoon moeten laten testen
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 14:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Alcohol is, vooral bij grotere hoeveelheden, een onvervalste hard drug: het is een middel dat een zogenaamde psychotrope werking heeft (net als de meeste andere drugs); dat betekent dat het middel invloed heeft op de psyche (geest) van de gebruiker; het is ook een verslavend middel net als de andere harddrugs (het kan zowel lichamelijk als geestelijke afhankelijkheid veroorzaken).

Er zijn twee belangrijke verschillen: alcohol is, bij regelmatig gebruik van meer dan 1 รก 2 glazen per dag schadelijker voor het lichaam dan de meeste drugs en alcohol is legaal: de verkoop is volgens bepaalde regels toegestaan. En dat is zoals u weet niet het geval voor de middelen die in de volksmond drugs worden genoemd en waarvan de productie en de handel verboden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 18:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hier schrik ik toch wel van. Ik ben naar SubQuak geweest. "Gelukkig" heb ik er niks van mee gekregen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2013 22:36 
 
Hardtraxx Elite

Jongens opgepakt na dood meisje
De politie heeft twee 18-jarige jongens aangehouden in verband met de dood van een 17-jarig meisje uit Eindhoven. Het slachtoffer werd afgelopen zaterdag onwel tijdens een dancefeest in poppodium 013 in Tilburg, waarschijnlijk nadat zij xtc had gebruikt. Ze overleed een dag later in het ziekenhuis.

De twee opgepakte jongens komen beiden uit de regio Eindhoven en worden verdacht van het overtreden van de Opiumwet, meldt de politie. Of zij het slachtoffer kenden is niet bekend.

Een jongen uit de vriendenkring van het meisje werd ook onwel tijdens het dancefeest in de 013. Er wordt onderzocht of er een verband is tussen beide gevallen.

De politie onderzoekt momenteel of het meisje om het leven is gekomen door xtc-gebruik. De resultaten laten waarschijnlijk nog enkele weken op zich wachten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2013 19:49 
 

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... eggen.html

Goeie oplossing.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2013 19:57 
 
Hardtraxx Elite

Volgens zo'n onderzoek las ik ergens in een bericht is het vooral mode onder de jongeren om 'lekker hard en strak te gaan'.
Kan het ff niet meer terug vinden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 17:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
hoebedoelje schreef:
Steffnov schreef:
Gezien het feit dat dit een 18+ feest was en er een (standaard) zero policy beleid gold, denk ik dat de 013 nu een aardig probleem heeft. Het zijn standaard dingen die we elke week zien, maar nu het fout gaat, kunnen we wel eens grove veranderingen op nationaal niveau zien. Mag overigens hopen dat ze de herkomst van deze killer xtc-pil achterhalen.


013 kan toch Spong vragen?

Canadese patholoog erbij, en het lag niet aan de 013 en/of het pilletje.

Ze had nooit naar binnen gemogen, en er hadden geen pilletjes binnen mogen zijn. De beveiliging van de 013 heeft gefaald, of dat alles uiteindelijk nu de oorzaak is geweest of niet. En wij weten hier allemaal dat dat echt niet alleen bij de 013 zo is. Mocht dit consequenties hebben, dan gaan wij dat ook voelen.


Wat kort door de bocht door te zeggen dat de beveiliging gefaald heeft. Ik doe zelf ook beveiliging en beveilig zelf bij FC Twente. Ook daar heb ik veel te maken met drugs. Je probeert als beveiliger zoveel mogelijk tegen te houden, maar 100% drugsvrij hou je het niet, dat is simpelweg onmogelijk. Er moeten zoveel mensen tegelijk naar binnen, je kan niet iedereen uitgebreid fouilleren. Alles moet snel, dit zal ook bij 013 zo geweest zijn.

En misschien heeft dit meisje er niet zelf voor gekozen om deze drugs te gebruiken, maar is het bijvoorbeeld in haar drankje gestopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2013 19:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Refuze schreef:
Wat kort door de bocht door te zeggen dat de beveiliging gefaald heeft. Ik doe zelf ook beveiliging en beveilig zelf bij FC Twente. Ook daar heb ik veel te maken met drugs. Je probeert als beveiliger zoveel mogelijk tegen te houden, maar 100% drugsvrij hou je het niet, dat is simpelweg onmogelijk. Er moeten zoveel mensen tegelijk naar binnen, je kan niet iedereen uitgebreid fouilleren. Alles moet snel, dit zal ook bij 013 zo geweest zijn.

En misschien heeft dit meisje er niet zelf voor gekozen om deze drugs te gebruiken, maar is het bijvoorbeeld in haar drankje gestopt.


Ik zeg nergens dat falen direct een schande is. Natuurlijk is het onmogelijk een 100% target te halen, maar dat betekent niet dat het geen falen is. Het is de verantwoordelijkheid van de beveiliging, zo simpel is het. Waarmee ik overigens niet zeg dat het makkelijk is he, laat dat voorop staan.

Overigens mogen we het ermee eens zijn dat bij best een aantal feesten de beveiliging best slecht is, of niet? Ben niet bij dit individuele feest geweest, maar ik ben er genoeg tegen gekomen, dus ga nu uit van een gemiddelde beveiliging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 05:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Refuze schreef:
Wat kort door de bocht door te zeggen dat de beveiliging gefaald heeft. Ik doe zelf ook beveiliging en beveilig zelf bij FC Twente. Ook daar heb ik veel te maken met drugs. Je probeert als beveiliger zoveel mogelijk tegen te houden, maar 100% drugsvrij hou je het niet, dat is simpelweg onmogelijk. Er moeten zoveel mensen tegelijk naar binnen, je kan niet iedereen uitgebreid fouilleren. Alles moet snel, dit zal ook bij 013 zo geweest zijn.

En misschien heeft dit meisje er niet zelf voor gekozen om deze drugs te gebruiken, maar is het bijvoorbeeld in haar drankje gestopt.


Ik zeg nergens dat falen direct een schande is. Natuurlijk is het onmogelijk een 100% target te halen, maar dat betekent niet dat het geen falen is. Het is de verantwoordelijkheid van de beveiliging, zo simpel is het. Waarmee ik overigens niet zeg dat het makkelijk is he, laat dat voorop staan.

Overigens mogen we het ermee eens zijn dat bij best een aantal feesten de beveiliging best slecht is, of niet? Ben niet bij dit individuele feest geweest, maar ik ben er genoeg tegen gekomen, dus ga nu uit van een gemiddelde beveiliging.


Het is inderdaad de verantwoordelijkheid van de beveiligers om te zorgen dat drugs niet naar binnen komen, maar ik noem het geen falen als dit wel gebeurd. Simpelweg in je onderbroek stoppen en de beveiliging heeft geen schijn van kans om het tegen te gaan.
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel