Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 11:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
De Republikein Donald Trump heeft dinsdag de Amerikaanse presidentsverkiezingen gewonnen. Met overwinningen in Florida, North Carolina, Ohio en andere cruciale swing states sneed hij zijn Democratische tegenstrever Hillary Clinton de pas af naar het machtigste ambt van de wereld. De zakenman en voorvechter van de witte man, lost daarmee in het Witte Huis de eerste zwarte president van Amerika, Barack Obama, af.


Citaat:
Ik zweer dat ik een president voor alle Amerikanen zal zijn', zei Trump in zijn overwinningsspeech. 'Voor degenen die niet voor mij hebben gekozen: ik wil ook jullie hulp en advies, zodat we het land weer kunnen verenigen.'

Rond 01.00 uur (Nederlandse tijd) kwamen de eerste uitslagen binnen. Deze waren nog volgens verwachting: Trump kreeg Kentucky en Indiana, Clinton kon Vermont achter haar naam schrijven. Het was lange tijd spannend in swing states North Carolina, Florida, Pennsylvania en New Hampshire. Vooral sunshine state Florida was van groot belang voor beide kandidaten: hier staan 29 kiesmannen op het spel. Trump kon Florida uiteindelijk aan zijn collectie toevoegen, evenals Ohio en North Carolina. In de loop van de nacht liep Trump steeds verder uit op Clinton.

Voor de stembusgang had Trump volgens verkiezingsdeskundigen maar één realistische route richting het Witte Huis, en ook nog een vrij onhaalbare. Deze voorspellingen konden om circa 04:00 uur (Nederlandse tijd) echter de prullenbak in. De volledige campagnestaf van Clinton trok zich rond dit tijdstip terug. Ook de peilers van de New York Times, die een paar uur eerder nog zeker waren van een Democratische overwinning, sloegen toen om naar Trump.


:corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 12:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
In acht jaar tijd Obama is er niks veranderd.

Ook omdat de republikeinen een meerderheid hebben in het Huis van Afgevaardigden/Senaat.
Hoe goed het voorstel van Obama ook was, de republikeinen stemden vaak tegen.
Correct me if I'm wrong.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 13:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Tijdens zijn overwinningsspeech was 'tie echter erg mild. Geen rare woorden over Clinton of rare uitingen van plannen.


Zou leuk zijn als heel zijn campagne een trollactie was en dat hij nu serieus goede plannen gaat uitvoeren
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 13:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Misschien is het wel goed dat Trump heeft gewonnen. Zo wordt toch eens goed duidelijk hoe achterlijk het Amerikaanse politieke systeem is. Bij 51% van de stemmen in een bepaalde staat gaan alle kiesmannen naar deze persoon. Ook kun je enkel meedoen aan de verkiezingen als je enorm veel geld hebt. Je hoeft anders niet eens te denken een kans te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Exterkate schreef:
In acht jaar tijd Obama is er niks veranderd.

Ook omdat de republikeinen een meerderheid hebben in het Huis van Afgevaardigden/Senaat.
Hoe goed het voorstel van Obama ook was, de republikeinen stemden vaak tegen.
Correct me if I'm wrong.


Klopt. Tegelijkertijd waren er nu ook verkiezingen daar voor dacht ik? Correct me if I'm wrong :P

Trouwens zo'n verzoenende toespraak vind ik niet meer dan logisch tbh, campagne is campagne en dat moet hard (soms grensoverschrijdend - lees: vaak), als president moet je er idd voor iedereen zijn, alleen vraag ik me af of dit niet ook gewoon een spel is wat ie speelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 13:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nou ja Trump heeft natuurlijk ook met internationale afspraken te maken, die niet zomaar genegeerd kunnen worden. Ongetwijfeld dat hij er dingen doorheen kan drukken met zo'n republikeinse meerderheid, want je hebt daar vgm ook wel een aantal van die extreme republikeinen zitten (weet zo even de naam/term niet meer).
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 14:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

geert3ssen schreef:
Misschien is het wel goed dat Trump heeft gewonnen. Zo wordt toch eens goed duidelijk hoe achterlijk het Amerikaanse politieke systeem is. Bij 51% van de stemmen in een bepaalde staat gaan alle kiesmannen naar deze persoon.

Dat biedt juist veel staatsrechtelijke voordelen
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:

Klopt en klopt haha. HvA en Senaat zijn wederom hartstikke rood. Ben echter benieuwd of al die republikeinen zijn voorstellen en wetten ook daadwerkelijk gaan aannemen. Erg veel ideeën van Trump zijn natuurlijk ongelofelijk extreem.


Overigens vraag ik mij hier af hoe het Amerikaanse volk over 4 jaar gaat stemmen als blijkt dat Trump een heleboel beloftes die in zijn campagne wilde doen niet kan waarmaken, zoals zo'n muur aan de zuidgrens van de VS en dat Mexico die gaat betalen. Of het niet meer binnenhalen van Moslims voor een bepaalde periode. Ik kan me zo voorstellen dat hij er dan over 4 jaar keihard op wordt afgerekend door de mensen die nu op hem stemden.
Het zijn allemaal plannen, maar kan hij vooral de extreme plannen waarmaken, wat veel Amerikanen die op hem gestemd hebben leuk vonden om te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 15:35 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Populisme vervuilt de democratie. Wilders, Roemer, Krol, Le Pen, Oekraïne Referendum, Brexit, Trump etc etc. Allemaal mensen/situaties waardoor ik steeds minder vertrouwen heb in de huidige vorm van democratie. Ik kan me best schikken als een meerderheid iets anders vindt of wil dan ik, maar laat die meerderheid dan wel hebben nagedacht, zichzelf verdiept hebben en weten waar ze op stemmen. En aangezien de overgrote meerderheid dat niet kan, wil of doet en vervolgens stemmen op basis van hun onderbuikgevoel en/of om alleen tegen de gevestigde orde aan te schoppen, tja sorry dan hecht ik ook niet zoveel waarde meer aan jullie meerderheid. Noem het elitair of welk ander populistisch woord je er tegenaan wilt gooien, feit blijft gewoon dat veel problemen simpelweg te complex zijn om aan Henk en Ingrid voor te leggen. De simpelste oplossing is niet altijd de juiste oplossing.

Verder vind ik het verontrustend hoe er uit een democratisch systeem twee kandidaten naar voren kunnen komen, die beiden omstreden zijn. Hoe kan het dat je in een land van 320 miljoen inwoners geen 'normale' fatsoenlijke kandidaat kan vinden. Althans, ik kreeg de indruk dat de meeste Amerikanen eigenlijk beiden niet als president wilden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 20:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat fucking bizar dit.

Vooral onbegrijpelijk dat Sanders niet de president is geworden. Denk dat hij het had gewonnen van Trump, maar dat is natuurlijk maar een gok.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 20:45 
 

Exterkate schreef:
Ook is er nu een President aan de macht die 0,0 aan het milieu gaat doen en de opwarming van de aarde als een hoax ziet. Schrijnend. Zo'n persoon bepaalt het milieubeleid voor de komende vier jaar. En de jonge generatie zit er over tien jaar mee.


Vergeet al die rascisme, migratie, economie, midden-oosten problematiek etc. Dit is het echte probleem. Als Trump zijn climate change denial hard voortzet in zijn politiek gaat heel de wereld binnen enkele decennia naar de gort. Als de VS de Paris Agreement geen kracht bijzet is er de angst dat andere landen als een domino effect hier ook niet voor op zullen komen. De marge op een duurzame toekomst is al zo ontzettend klein en met Trump ziet het er naar uit dat het milieubeleid een kwart eeuw terug gegooid gaat worden. Niet de huidige generatie zal daar direct last van ondervinden. De volgende generatie zal zich echter verraden voelen door de huidige wanneer oogsten in de midwest niet meer mogelijk zijn (wat nu al heel duidelijk wordt, check Californië) en steden gelegen aan zee onder water lopen (Bijvoorbeeld New York City). Europa zal afkoelen wanneer de golfstroom verdwijnt, maar voor die tijd zullen we misschien nog een paar jaar druiven kunnen telen in Zweden.

Conflicten zullen de komende decennia steeds meer naar voren komen gebaseerd op de toegang van hulpbronnen en overbevolking. Denk er bijvoorbeeld maar eens aan wat die kleine Miljard mensen welke afhankelijk zijn van het water uit de Ganges gaan doen wanneer de gletsjers op de Himalaya's permanent gesmolten zijn. Ziet er gezellig uit zo, de mondiale toekomst.

Hier blijkt maar weer dat de kortzichtigheid van de mens bijdraagt aan haar eigen ondergang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 20:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Exterkate schreef:
Ook is er nu een President aan de macht die 0,0 aan het milieu gaat doen en de opwarming van de aarde als een hoax ziet. Schrijnend. Zo'n persoon bepaalt het milieubeleid voor de komende vier jaar. En de jonge generatie zit er over tien jaar mee.


Vergeet al die rascisme, migratie, economie, midden-oosten problematiek etc. Dit is het echte probleem. Als Trump zijn climate change denial hard voortzet in zijn politiek gaat heel de wereld binnen enkele decennia naar de gort. Als de VS de Paris Agreement geen kracht bijzet is er de angst dat andere landen als een domino effect hier ook niet voor op zullen komen. De marge op een duurzame toekomst is al zo ontzettend klein en met Trump ziet het er naar uit dat het milieubeleid een kwart eeuw terug gegooid gaat worden. Niet de huidige generatie zal daar direct last van ondervinden. De volgende generatie zal zich echter verraden voelen door de huidige wanneer oogsten in de midwest niet meer mogelijk zijn (wat nu al heel duidelijk wordt, check Californië) en steden gelegen aan zee onder water lopen (Bijvoorbeeld New York City). Europa zal afkoelen wanneer de golfstroom verdwijnt, maar voor die tijd zullen we misschien nog een paar jaar druiven kunnen telen in Zweden.

Conflicten zullen de komende decennia steeds meer naar voren komen gebaseerd op de toegang van hulpbronnen en overbevolking. Denk er bijvoorbeeld maar eens aan wat die kleine Miljard mensen welke afhankelijk zijn van het water uit de Ganges gaan doen wanneer de gletsjers op de Himalaya's permanent gesmolten zijn. Ziet er gezellig uit zo, de mondiale toekomst.

Hier blijkt maar weer dat de kortzichtigheid van de mens bijdraagt aan haar eigen ondergang.

Trump is er in ieder geval eerlijk over dat het hem niet boeit, anderen doen nog alsof ze het klimaat belangrijker vinden dan geld. Daarnaast denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen met de opwarming van de aarde en deze ontwikkeling op de korte termijn juist goed is voor amerika gezien de problemen die ze nu hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 21:01 
 

Spanning Tree schreef:
Trump is er in ieder geval eerlijk over dat het hem niet boeit, anderen doen nog alsof ze het klimaat belangrijker vinden dan geld.


Dat is iets heel menselijks helaas, en ook hoe zo ongeveer de politiek werkt. Kortzichtigheid is doodslag.

Spanning Tree schreef:
Daarnaast denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen met de opwarming van de aarde


Vaart of geen vaart, je steekt een dolk in de rug van de volgende generaties. En vaart zit er wel degelijk achter. Huidige processen katalyseren ander processen, het gaat alleen maar sneller.

Spanning Tree schreef:
en deze ontwikkeling op de korte termijn juist goed is voor amerika gezien de problemen die ze nu hebben.


Jep, daar heb je het weer. Goed voor Amerika ja, maar denk even aan die andere 95% van de wereldbevolking waarmee de VS de wereld deelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 21:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Spanning Tree schreef:
Trump is er in ieder geval eerlijk over dat het hem niet boeit, anderen doen nog alsof ze het klimaat belangrijker vinden dan geld.


Dat is iets heel menselijks helaas, en ook hoe zo ongeveer de politiek werkt. Kortzichtigheid is doodslag.

Spanning Tree schreef:
Daarnaast denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen met de opwarming van de aarde


Vaart of geen vaart, je steekt een dolk in de rug van de volgende generaties. En vaart zit er wel degelijk achter. Huidige processen katalyseren ander processen, het gaat alleen maar sneller.

Spanning Tree schreef:
en deze ontwikkeling op de korte termijn juist goed is voor amerika gezien de problemen die ze nu hebben.


Jep, daar heb je het weer. Goed voor Amerika ja, maar denk even aan die andere 95% van de wereldbevolking waarmee de VS de wereld deelt.

Tuurlijk, het klimaat is ook een probleem, maar met alleen woorden zal dat niet veranderen. Wat er tot nu toe gebeurt (en dat geldt voor heel de wereld) is dat er alleen gezegd wordt dat het een probleem is en dat er echt iets aan gedaan moet worden, maar dat gebeurt niet. Verder denk ik dat Hillary ook genoeg gebreken zou hebben, zo niet ergere dan Trump
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 21:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hiernaast denk ik trouwens ook dat het bijvoorbeeld voor ons eigen land ook beter zou zijn als we eerst even op onze eigen problemen focussen en daarna pas weer hulp naar ontwikkelingslanden sturen en geld uitgeven andere minder relevante dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 22:15 
 

Spanning Tree schreef:
Hiernaast denk ik trouwens ook dat het bijvoorbeeld voor ons eigen land ook beter zou zijn als we eerst even op onze eigen problemen focussen en daarna pas weer hulp naar ontwikkelingslanden sturen en geld uitgeven andere minder relevante dingen.


Dat is niet helemaal waar. Als je nu niks doet aan een duurzame ontwikkeling mbt hulpbronnen in andere landen loopt het over enkele decennia uit de hand en zit je opgescheept met enorme potentiële territoriale conflicten welke invloed zullen hebben op de westerse wereld. Zolang het ontwikkelingswerk wordt gedaan door Nederlandse bedrijven blijft het geld overigens ook nog eens voor een groot deel in eigen land.

Het klimaat is hét toekomstige probleem. Helaas zijn de effecten voor 99% van de bevolking met toegang tot inspraak niet merkbaar, pas als het te laat is zullen zij het merken en als probleem zien als het hun directe omgeving bedreigt.

Ik moet wel vermelden dat ik me op de 1e plaats zie als inwoner van de wereld en pas op de 2e plaats als inwoner van Nederland, en daarom andere ideeën zal hebben over welke koers het allemaal op zou moeten gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 22:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Wat er tot nu toe gebeurt (en dat geldt voor heel de wereld) is dat er alleen gezegd wordt dat het een probleem is en dat er echt iets aan gedaan moet worden, maar dat gebeurt niet.


En als het aan trump ligt, gaat het juist de tegenovergestelde richting op. In plaats van de problemen aanpakken, heeft hij aangekondigd de amerikaanse kolen-industrie weer een impuls te willen geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 22:57 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Citaat:
Tuurlijk, het klimaat is ook een probleem, maar met alleen woorden zal dat niet veranderen. Wat er tot nu toe gebeurt (en dat geldt voor heel de wereld) is dat er alleen gezegd wordt dat het een probleem is en dat er echt iets aan gedaan moet worden, maar dat gebeurt niet. Verder denk ik dat Hillary ook genoeg gebreken zou hebben, zo niet ergere dan Trump

Onzin, er wordt binnen de EU genoeg gedaan, we zitten al op 24% minder CO2 uitstoot tov 1990, terwijl het BNP over diezelfde periode met 48% gestegen is. Het zijn vooral de opkomende economieën in Azië die er geen flikker aan doen.

https://ec.europa.eu/clima/policies/str ... dex_en.htm

En dit is nu precies de reden, waarom ik een hekel heb aan populisme. Jullie roepen maar wat. Nog even los van het feit dat 'zij doen het ook niet' een drogreden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 23:02 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat zijn partijen in Nederland die milieproblematiek op de agenda hebben en welke partijen pertinent niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 23:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Citaat:
Tuurlijk, het klimaat is ook een probleem, maar met alleen woorden zal dat niet veranderen. Wat er tot nu toe gebeurt (en dat geldt voor heel de wereld) is dat er alleen gezegd wordt dat het een probleem is en dat er echt iets aan gedaan moet worden, maar dat gebeurt niet. Verder denk ik dat Hillary ook genoeg gebreken zou hebben, zo niet ergere dan Trump

Onzin, er wordt binnen de EU genoeg gedaan, we zitten al op 24% minder CO2 uitstoot tov 1990, terwijl het BNP over diezelfde periode met 48% gestegen is. Het zijn vooral de opkomende economieën in Azië die er geen flikker aan doen.

https://ec.europa.eu/clima/policies/str ... dex_en.htm

En dit is nu precies de reden, waarom ik een hekel heb aan populisme. Jullie roepen maar wat. Nog even los van het feit dat 'zij doen het ook niet' een drogreden is.

Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben, ben zelf juist heel erg opgevoed dat ik niet moet verspillen etc. Denk alleen wel dat amerika gewoon verandering nodig had, of dit dat de goeie verandering is merken we vanzelf.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 23:46 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Alle partijen behalve de PVV. VVD heeft het er wel op staan, maar geeft er liever niet teveel geld aan uit, want we zijn maar een klein landje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2016 23:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Spanning Tree schreef:
Hiernaast denk ik trouwens ook dat het bijvoorbeeld voor ons eigen land ook beter zou zijn als we eerst even op onze eigen problemen focussen en daarna pas weer hulp naar ontwikkelingslanden sturen en geld uitgeven andere minder relevante dingen.


Dat is niet helemaal waar. Als je nu niks doet aan een duurzame ontwikkeling mbt hulpbronnen in andere landen loopt het over enkele decennia uit de hand en zit je opgescheept met enorme potentiële territoriale conflicten welke invloed zullen hebben op de westerse wereld. Zolang het ontwikkelingswerk wordt gedaan door Nederlandse bedrijven blijft het geld overigens ook nog eens voor een groot deel in eigen land.

Het klimaat is hét toekomstige probleem. Helaas zijn de effecten voor 99% van de bevolking met toegang tot inspraak niet merkbaar, pas als het te laat is zullen zij het merken en als probleem zien als het hun directe omgeving bedreigt.

Ik moet wel vermelden dat ik me op de 1e plaats zie als inwoner van de wereld en pas op de 2e plaats als inwoner van Nederland, en daarom andere ideeën zal hebben over welke koers het allemaal op zou moeten gaan.

Dat laatste heb ik ook, maar ik denk wel dat je eerst voor jezelf moet zorgen en dan pas voor een ander.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2016 10:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spanning Tree schreef:
Dat laatste heb ik ook, maar ik denk wel dat je eerst voor jezelf moet zorgen en dan pas voor een ander.

En dat is precies wat er mis is met de wereld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2016 12:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Spanning Tree schreef:
Dat laatste heb ik ook, maar ik denk wel dat je eerst voor jezelf moet zorgen en dan pas voor een ander.

En dat is precies wat er mis is met de wereld.

Mwah, dat is gewoon kapitalisme. Zoals dus blijkt zijn die mensen in Amerika klaar met alle goedbedoelde uitspraken en politieke correctheid, ze willen gewoon weg uit de problemen. Ik denk dat trump daar de juiste man voor is want hij is niet rijk geworden van het op z'n luie reet zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2016 12:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nee, maar de essentiële vraag is dus of rijk worden het enige (of het voornaamste) is waar Amerikanen zich mee bezig moeten houden. Vooral als het om de groep van modaal en daarboven gaat.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel