Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2014 14:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zie de krantentitels al aankomen.

"Jongen (17) opgepakt voor downloaden muziek en films"
Horst - Bij huiszoeking in Horst zijn zo'n 45 films en 5.434 nummers aangetroffen op een laptop. De politie heeft harde schijven, usb-sticks, dvd's en telefoons in beslag genomen. Onderzocht wordt of de verdachte onderdeel is van een groot download netwerk wat actief zou zijn in Horst.

De 17 jarige jongen reageerde geschokt: "Ik wist niet dat het niet mocht. Ik was allang blij dat we eindelijk internet hadden."
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2014 14:33 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Schijvencontrole doen ze ook al een poos bij luchthavens. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2014 14:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Schijvencontrole doen ze ook al een poos bij luchthavens. :thumbdown:

Wat dan? Bron?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2014 15:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij aanmaak datum van de folder kun je makkelijk zien dat het voor de datum van verbod is aangemaakt :P Ben er niet bang voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2014 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Bij aanmaak datum van de folder kun je makkelijk zien dat het voor de datum van verbod is aangemaakt :P Ben er niet bang voor


ben er nu ook niet bang voor.

kunnen ook gewoon alles voor een maandje boycotten.....heeft brein niks meer te doen...gaan ze failliet...gaan wij weer vrolijk verder met downloaden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2014 19:11 
 
Hardtraxx Veteran

Dubbel encrypten die handel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2014 09:54 
 
Hardtraxx Veteran

Gejank om niks.

*Download nieuwe Vikings doet*
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2014 15:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Als ze daar actief op gaan zoeken kunnen ze waarschijnlijk 80% van de bevolking wel naar de nor sturen of 3000+ beboeten.

Wil je dat nou echt doen? Ik denk dat je dan die 80% binnen de kortste keren voor de 2e kamer hebt staan en van alles gaan boycotten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2014 19:31 
 
Hardtraxx Veteran

Het is op dezelfde manier verboden als dat software en games dat allang was. Ik geloof niet dat dat in het verleden 'ons' heeft weerhouden om de nieuwste Call of Duty te downloaden. Storm in een glas water dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 11:10 
 
Hardtraxxer

Gaat meer om de grote jongens die belachelijk veel downloadene/uploaden.

Niet de kleintjes zoals ons. Wij als downloaders hoeven dus echt geen zorgen te maken of bang te worden dat ze ons gaan pakken.

Gaat puur alleen om de grote jongens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 11:11 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Grudgie schreef:
Gaat meer om de grote jongens die belachelijk veel downloadene/uploaden.

Niet de kleintjes zoals ons. Wij als downloaders hoeven dus echt geen zorgen te maken of bang te worden dat ze ons gaan pakken.

Gaat puur alleen om de grote jongens.

Grote jongens die belachelijk veel downloaden? Als wedstrijd ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 12:16 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Grudgie schreef:
Gaat meer om de grote jongens die belachelijk veel downloadene/uploaden.

Niet de kleintjes zoals ons. Wij als downloaders hoeven dus echt geen zorgen te maken of bang te worden dat ze ons gaan pakken.

Gaat puur alleen om de grote jongens.

Grote jongens die belachelijk veel downloaden? Als wedstrijd ofzo?


Nee. Je hebt bepaalde groep mensen dat echt belachelijk veel downloaden aan films,series, muziek etc. En dat delen ze dan op hun FTP server en die delen het weer met hun FTP servers etc. etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 13:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat bestaat echt nog? Van die FTP servers met oneindig veel maps, en waar je je d/u ratio moet handhaven? Wat is daar nog voor voordeel te behalen ten opzichte van usenet/torrents?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 15:02 
 
Hardtraxx Veteran

Je ziet het vaak op LAN-parties waar lui gewoon tientallen terabytes aan films/series/muziek/games hebben staan. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2014 15:25 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Dat bestaat echt nog? Van die FTP servers met oneindig veel maps, en waar je je d/u ratio moet handhaven? Wat is daar nog voor voordeel te behalen ten opzichte van usenet/torrents?



Die bestaan nog zeker wel. Daar komt als eerste alle geuploade releases van bepaalde groepen naartoe en van daaruit wordt het verder verspreidt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 08:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren een film gedownload, ik ben badass.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 11:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pas maar op want straks stormt de FBI je kamer binnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 11:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar is het net zo verboden als softdrugs? Dus dan gedogen ze dat ik een filmpje download, thuis, voor eigen gebruik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik weet niet, volgens mij zat het eerst juist meer daarbij in de buurt. En is het nu de bedoeling dat het niet gedoogd word, maar echt illegaal is, maar ben benieuwd of er iemand (die alleen aan "thuisgebruik" doet) beboet zal worden.

Als het maar niet zoals bij softdrugs is dat het verboden is om het thuis te maken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 11:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha thuis een film maken mag niet meer. Zal t mn vriendin zeggen. :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 11:58 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Ik weet niet, volgens mij zat het eerst juist meer daarbij in de buurt. En is het nu de bedoeling dat het niet gedoogd word, maar echt illegaal is, maar ben benieuwd of er iemand (die alleen aan "thuisgebruik" doet) beboet zal worden.

Als het maar niet zoals bij softdrugs is dat het verboden is om het thuis te maken..

Het punt is dat de organisaties die hier in actief zijn zich vooral richten op de verspreiders, omdat er simpelweg teveel downloaders zijn. Dat wil echter niet zeggen dat rechthebbenden of vertegenwoordigers daarvan zelf achter individuen aan gaan, al was het alleen al om een afschrik effect te bewerkstelligen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Ik weet niet, volgens mij zat het eerst juist meer daarbij in de buurt. En is het nu de bedoeling dat het niet gedoogd word, maar echt illegaal is, maar ben benieuwd of er iemand (die alleen aan "thuisgebruik" doet) beboet zal worden.

Als het maar niet zoals bij softdrugs is dat het verboden is om het thuis te maken..


zover ik weet mag je je wiet nog gewoon thuis 'maken'. wel in gematigde hoeveelheid natuurlijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2014 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Zie de krantentitels al aankomen.

"Jongen (17) opgepakt voor downloaden muziek en films"
Horst - Bij huiszoeking in Horst zijn zo'n 45 films en 5.434 nummers aangetroffen op een laptop. De politie heeft harde schijven, usb-sticks, dvd's en telefoons in beslag genomen. Onderzocht wordt of de verdachte onderdeel is van een groot download netwerk wat actief zou zijn in Horst.

De 17 jarige jongen reageerde geschokt: "Ik wist niet dat het niet mocht. Ik was allang blij dat we eindelijk internet hadden."

Wat een droogkloot ben je ook xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2014 21:36 
 
Hardtraxxer

iMark schreef:
De boetes liegen er trouwens ook niet om.

Citaat:
De straffen
Voor personale delicten variëren de straffen van zes maanden tot 1 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de 2e,3e,4e,of 5e categorie. Het geld van deze boetes gaat naar de overheid.

1e categorie
De hoogte van het bedrag van deze categorie is ‘slechts’ €390,-. Deze categorie wordt alleen gebruikt bij minder zware overtredingen. Boetes die nog beneden deze categorie zijn, worden individueel bepaald door de rechter en gaan vaak gepaard met taakstraffen.

2e categorie
Hierbij wordt het bedrag al wat serieuzer, namelijk €3.900,-. Deze categorie word vaak toegepast als de overtreder bewust de misdaad heeft gepleegd. Op ons onderwerp, up- en downloaden, is het vaak van toepassing als er meerdere grote bestanden illegaal zijn gedownload, ge-upload of verspreid.

3e categorie
De 3e categorie is in Nederland ongeveer de hoogste straf die wordt gegeven aan overtreders van de auteurswetgeving. Bij terechtstelling is de overtreder €7.800,- lichter.

4e categorie
Zodra de rechtgeving er van overtuigd is dat de misdaad met opzet is gepleegd met eigen winst als doel, wordt de 4e categorie toegepast. De hoogte van het bedrag van deze categorie is €18.500,-.


5e categorie
Deze categorie wordt zelden toegekend Alleen als het aangetoond is dat er sprake is geweest van bewuste grootschalige illegale doorverkoop, komt deze categorie in aanmerking. Hier moet de veroordeelde wel €74.000,- betalen aan de overheid.

6e categorie
De zesde categorie is de hoogste categorie in de geldboetes. Deze wordt alleen toegekend als er een bedrijf een grootschalig delict heeft begaan. Het bedrag van de zesde categorie is €780.000,-


Dit geldt niet bij civielrechtelijke procedures hoor -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2014 06:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Parvuz schreef:
Zie de krantentitels al aankomen.

"Jongen (17) opgepakt voor downloaden muziek en films"
Horst - Bij huiszoeking in Horst zijn zo'n 45 films en 5.434 nummers aangetroffen op een laptop. De politie heeft harde schijven, usb-sticks, dvd's en telefoons in beslag genomen. Onderzocht wordt of de verdachte onderdeel is van een groot download netwerk wat actief zou zijn in Horst.

De 17 jarige jongen reageerde geschokt: "Ik wist niet dat het niet mocht. Ik was allang blij dat we eindelijk internet hadden."

Wat een droogkloot ben je ook xd

:lol: :lol: Dit kan linea recta naar De Speld!
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel