Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 14:59 
 

http://giel.vara.nl/media/306174

Daniël had lange tijd kanker, maar daar is hij volledig van genezen. Toch wordt hij door Avéro, Zilveren Kruis en ONVZ geweigerd om een aanvullende verzekering te krijgen. Ze zien Daniël als een brandend huis en een risicogroep. Ze hebben dus gewoon het recht om iemand te weigeren die ziek is, of ziek is geweest...

Bron: 3fm.nl
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En-er-gy schreef:
http://giel.vara.nl/media/306174

Daniël had lange tijd kanker, maar daar is hij volledig van genezen. Toch wordt hij door Avéro, Zilveren Kruis en ONVZ geweigerd om een aanvullende verzekering te krijgen. Ze zien Daniël als een brandend huis en een risicogroep. Ze hebben dus gewoon het recht om iemand te weigeren die ziek is, of ziek is geweest...



behalve als het een bekende is of iemand die werkt voor een zorgverzekering...dan worden ze altijd als eerst geholpen ongeacht hun situatie
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 15:41 
 
Hardtraxx Veteran

AniThing schreef:
dan worden ze altijd als eerst geholpen ongeacht hun situatie

Bron? Of is dit weer gewoon ongefundeerd haten omdat het weer eens een verzekeraar betreft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 15:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja, er moet natuurlijk wel geld verdiend worden.. :thumbdown:
Te bezopen voor woorden. Waarom wou hij eigenlijk wisselen? Volgens mij mag je niet verneukt worden door je huidige verzekering.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 16:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chicken schreef:
AniThing schreef:
dan worden ze altijd als eerst geholpen ongeacht hun situatie

Bron? Of is dit weer gewoon ongefundeerd haten omdat het weer eens een verzekeraar betreft?


nee ik dit soort situaties zijn bij mijn familie/vrienden wel eens voorgekomen en niet alleen maar zorgverzekeraars maar ook gewoon woningbouw/gemeente
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 16:10 
 
Hardtraxx Veteran

Ah ok. Tja ik weet van twee van de drie hier genoemde verzekeraars dat het in ieder geval geen beleid is om bekenden voorrang te geven.

Overigens vraag ik me af hoe de verzekeraars weten dat ie kanker heeft gehad en waarom dit het enige verhaal is dat zo naar buiten komt. Ik heb zomaar eens het idee dat hier meer achter zit dan wat hier verteld wordt. Ten slotte weten we allemaal dat media alleen verslaan wat sexy is om te verslaan. Nuancerende details worden weggelaten als het ze uitkomt. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 18:37 
 
Hardtraxx Veteran

Vandaag toevallig een meeting gehad bij één van deze drie verzekeraars en zoals ik al dacht zit het verhaal iets genuanceerder in elkaar. Maar goed, dat kan je de grote menigte natuurlijk niet wijs maken. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2013 18:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tsja zo werken verzekeringen nou eenmaal, het zijn geen liefdadigheidsinstellingenen. Zolang je gewoon zorgt dat je en fijn pakket hebt als je nog jong bent kunnen ze je er nooit uittrappen, enkel het pakket wat soberder maken zoals tegenwoordig het geval is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 12:21 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Een zorgverzekeraar is wettelijk verplicht u te accepteren voor het basispakket van de zorgverzekering. U kunt hiervoor dus niet worden geweigerd. Deze acceptatieplicht geldt echter niet voor de aanvullende verzekeringen. In sommige gevallen vraagt uw zorgverzekeraar u om een medische controle of gezondheidsverklaring.


Regels zijn regels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2013 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In hoebedoelje's post staat precies het juiste. Elke verzekeraar moet je accepteren voor een basisverzekering, echter mogen ze je wel afwijzen voor een aanvullende verzekering zoals hier het geval is bij deze jongen. Het lijkt me aannemelijk dat dit verhaal juist is, helaas weet ik uit eigen ervaring dat dit vaker voorkomt.
Als je dus eenmaal ziek bent geworden en aanvullend verzekerd bent kan je het beste blijven zitten bij die verzekeraar..
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel