Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat de pakkans in Nederland sowieso belachelijk laag is? Zeker bij dit soort zaken worden de daders zelden tot nooit gepakt. Oosterhout zelfde verhaal, weken niks, beelden kom in de media en een dag later melden ze zich uit angst voor eenzelfde shitstorm. Dat is het land waar we nu in leven, waar daders slachtoffers zijn en na media aandacht maar gratie zoeken in een veel te lage straf van justitie.

" goed jij laat dus liever dit soort beslissingen aan populistische sites als GeenStijl in plaats van aan de toch meer capabele mensen van het OM?"
De bron maakt me niet eens meer uit, zolang mensen waarbij duidelijk bewijs van schuld is maar krijgen wat ze verdienen

"Jij laat het straffen liever over aan "het volk" die nog niet eens in staat is de juiste persoon te bedreigen dan aan de rechterlijke macht die er jaren voor gestudeerd heeft?"
Tja, dat de gemiddelde persoon niet eens meer de juiste persoon aan kan wijzen is natuurlijk sneu en praat ik niet goed. Maar bij de juiste persoon heb ik dat soort straffen liever dan wat de rechterlijke macht ervan maakt, die een aantal van de kopschopperz praktisch vrijspreekt. Dát kan echt niet.

"Jij ziet liever dat deze personen ons nog tientallen jaren lang veel geld gaan kosten, omdat ze nergens meer aan de bak komen, dan dat ze een tweede kans krijgen?"
Jij ziet mensen die zonder enige reden met een groep iemand in elkaar trappen graag in jouw bedrijf werken? Ja we zijn allemaal wel jong en dronken geweest, maar dit lijkt mij nou niet echt een blijk van een fatsoenlijke gedachtengang. En wie weet is die 2e kans al lang een 3e, 4e of 5e kans, in Nederland schijnt het toch niet meer uit te maken (al is dit natuurlijk speculatie)

Overigens vind ik strafvermindering wegens media aandacht echt de grootste onzin ooit, alsof dat je daad verlicht. Je roept het over jezelf af na zo'n actie, moet je na de tijd niet huilen dat je zo zwaar behandeld wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 22:15 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Ik zit er ook serieus over na te denken om later te gaan verhuizen, weg uit dit kk land.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 22:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Ik zit er ook serieus over na te denken om later te gaan verhuizen, weg uit dit kk land.

Friesland is niet echt fijn om te wonen nee.. Gewoon naar Nederland verhuizen
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 22:19 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
The Venator schreef:
Ik zit er ook serieus over na te denken om later te gaan verhuizen, weg uit dit kk land.

Friesland is niet echt fijn om te wonen nee.. Gewoon naar Nederland verhuizen


dacht eigenlijk meer naar het oosten. voorbij groningen, dat wel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2013 23:45 
 
Hardtraxx Veteran

Rusland?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 01:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
The Venator schreef:
Ik zit er ook serieus over na te denken om later te gaan verhuizen, weg uit dit kk land.

Friesland is niet echt fijn om te wonen nee.. Gewoon naar Nederland verhuizen

Inkoppertje :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 03:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
patrickjeb schreef:
The Venator schreef:
Ik zit er ook serieus over na te denken om later te gaan verhuizen, weg uit dit kk land.

Friesland is niet echt fijn om te wonen nee.. Gewoon naar Nederland verhuizen


dacht eigenlijk meer naar het oosten. voorbij groningen, dat wel.

Windschoten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 20:37 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Windschoten?


dat is groningen sokkol.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2013 21:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
Steffnov schreef:
Windschoten?


dat is groningen sokkol.

Stad -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 18:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
Omdat de pakkans in Nederland sowieso belachelijk laag is? Zeker bij dit soort zaken worden de daders zelden tot nooit gepakt. Oosterhout zelfde verhaal, weken niks, beelden kom in de media en een dag later melden ze zich uit angst voor eenzelfde shitstorm. Dat is het land waar we nu in leven, waar daders slachtoffers zijn en na media aandacht maar gratie zoeken in een veel te lage straf van justitie.

" goed jij laat dus liever dit soort beslissingen aan populistische sites als GeenStijl in plaats van aan de toch meer capabele mensen van het OM?"
De bron maakt me niet eens meer uit, zolang mensen waarbij duidelijk bewijs van schuld is maar krijgen wat ze verdienen

"Jij laat het straffen liever over aan "het volk" die nog niet eens in staat is de juiste persoon te bedreigen dan aan de rechterlijke macht die er jaren voor gestudeerd heeft?"
Tja, dat de gemiddelde persoon niet eens meer de juiste persoon aan kan wijzen is natuurlijk sneu en praat ik niet goed. Maar bij de juiste persoon heb ik dat soort straffen liever dan wat de rechterlijke macht ervan maakt, die een aantal van de kopschopperz praktisch vrijspreekt. Dát kan echt niet.

"Jij ziet liever dat deze personen ons nog tientallen jaren lang veel geld gaan kosten, omdat ze nergens meer aan de bak komen, dan dat ze een tweede kans krijgen?"
Jij ziet mensen die zonder enige reden met een groep iemand in elkaar trappen graag in jouw bedrijf werken? Ja we zijn allemaal wel jong en dronken geweest, maar dit lijkt mij nou niet echt een blijk van een fatsoenlijke gedachtengang. En wie weet is die 2e kans al lang een 3e, 4e of 5e kans, in Nederland schijnt het toch niet meer uit te maken (al is dit natuurlijk speculatie)

Overigens vind ik strafvermindering wegens media aandacht echt de grootste onzin ooit, alsof dat je daad verlicht. Je roept het over jezelf af na zo'n actie, moet je na de tijd niet huilen dat je zo zwaar behandeld wordt.


Je kunt zeggen wat je wil maar de politie had ook gewoon eerst foto's moeten publiceren voordat ze dat filmpje online gooiden. Het feit dat deze jongen nooit meer een baan krijgt helpt ook niemand. Deze jongen was al schuldig verklaard door de maatschappij al voordat een eerlijk proces had plaats gevonden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

je hoeft geen crimineel te zijn om tegenwoordig geen werk te kunnen vinden :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 sep 2013 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1698624/2013/09/04/Politie-zoekt-dader-van-extreem-geweld-in-Aalst.dhtml

Nieuw gevalletje. Is bijna een half jaar geleden en de man ligt nog steeds in het ziekenhuis. Beelden zijn vandaag pas vrij gegeven
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2013 01:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Je kunt zeggen wat je wil maar de politie had ook gewoon eerst foto's moeten publiceren voordat ze dat filmpje online gooiden. Het feit dat deze jongen nooit meer een baan krijgt helpt ook niemand. Deze jongen was al schuldig verklaard door de maatschappij al voordat een eerlijk proces had plaats gevonden.


Wou je nog gaan beweren dat ze onschuldig waren dan? Foto's...tja, ik ben toch meer voor de schandpaal, laat zo veel mensen maar weten dat je een vieze teringlijer bent als je er ook daadwerkelijk 1tje bent. Leuk dat we allemaal opeens zo liefelijk tegenover die lui gaan denken maar het is in mij in ieder geval nooit opgekomen met een groepje een onschuldige voorbijganger naar de tering te helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2013 13:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
mrazura schreef:
Je kunt zeggen wat je wil maar de politie had ook gewoon eerst foto's moeten publiceren voordat ze dat filmpje online gooiden. Het feit dat deze jongen nooit meer een baan krijgt helpt ook niemand. Deze jongen was al schuldig verklaard door de maatschappij al voordat een eerlijk proces had plaats gevonden.


Wou je nog gaan beweren dat ze onschuldig waren dan? Foto's...tja, ik ben toch meer voor de schandpaal, laat zo veel mensen maar weten dat je een vieze teringlijer bent als je er ook daadwerkelijk 1tje bent. Leuk dat we allemaal opeens zo liefelijk tegenover die lui gaan denken maar het is in mij in ieder geval nooit opgekomen met een groepje een onschuldige voorbijganger naar de tering te helpen.


dus dat
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2013 13:52 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik ben voor gelijke straffen voor soortgelijke misdaden. Met publiekelijk aan de schandpaal nagelen bereik je dat niet. Bovendien ontlok je alleen maar meer geweld en bedreigingen, gezien er nog genoeg ongeciviliseerde burgers rondlopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2013 14:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
mrazura schreef:
Je kunt zeggen wat je wil maar de politie had ook gewoon eerst foto's moeten publiceren voordat ze dat filmpje online gooiden. Het feit dat deze jongen nooit meer een baan krijgt helpt ook niemand. Deze jongen was al schuldig verklaard door de maatschappij al voordat een eerlijk proces had plaats gevonden.


Wou je nog gaan beweren dat ze onschuldig waren dan? Foto's...tja, ik ben toch meer voor de schandpaal, laat zo veel mensen maar weten dat je een vieze teringlijer bent als je er ook daadwerkelijk 1tje bent. Leuk dat we allemaal opeens zo liefelijk tegenover die lui gaan denken maar het is in mij in ieder geval nooit opgekomen met een groepje een onschuldige voorbijganger naar de tering te helpen.


Nee dat beweer ik niet. Wij als moderne verwesterde maatschappij vinden het belangrijk dat iedereen een eerlijk proces krijgt en wanneer nodig een passende straf krijgt. We hebben een procedure om objectief over dit soort feiten te oordelen, maar situaties als deze waarbij een maatschappelijke druk speelt resulteren erin dat dit proces beïnvloed wordt. Schandpaalstraffen zijn gedateerd en eigenlijk gewoon een middelvinger naar een eeuwige periode van wetenschappelijke en menselijke ontwikkeling.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel