Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 11:49 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Rutte en Samson hebben wel gelijk, als mensen minder de hand op de knip houden, zal het de economie een impuls geven en zal er minder bezuinigd te hoeven worden. Natuurlijk zijn er heel veel mensen in Nederland die niet veel meer te besteden hebben op het moment, maar er is ook nog altijd een grote groep werkende middenstand en daarboven die grote aankopen uitstelt in deze financieel onzekere tijd, waardoor de vicieuze cirkel zich alleen maar verder doorzet. Dan kun je wel gaan investeren in de economie, maar uiteindelijk zul je die investering ook weer terug moeten verdienen, alleen wat je daarna pas per saldo nog overhoudt, kun je gebruiken om de bezuinigingen wat te minderen. Vergeet niet dat de crisis onderhand al weer 5 jaar bezig is en dat in al die jaren veel bezuinigingen telkens zijn uitgesteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 12:04 
 
Hardtraxx Veteran

Eens met wat Lyst zegt, volgens mij is die vicieuze cirkel voornamelijk te wijten aan het feit dat mensen bang gemaakt worden met 'crisis dit, crisis dat'. Wat dat betreft zijn mensen ook zo beïnvloedbaar.

Verbeter me als ik het mis heb, maar volgens mij was bijvoorbeeld het faillisement de DSB Bank ook deels te wijden aan het bang maken van mensen met verhalen over de instabiliteit van de DSB Bank. Een hoop mensen haalden vervolgens hun geld van de bank, waardoor de bank failliet ging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 12:11 
 

Uberhout schreef:
Eens met wat Lyst zegt, volgens mij is die vicieuze cirkel voornamelijk te wijten aan het feit dat mensen bang gemaakt worden met 'crisis dit, crisis dat'. Wat dat betreft zijn mensen ook zo beïnvloedbaar.

Verbeter me als ik het mis heb, maar volgens mij was bijvoorbeeld het faillisement de DSB Bank ook deels te wijden aan het bang maken van mensen met verhalen over de instabiliteit van de DSB Bank. Een hoop mensen haalden vervolgens hun geld van de bank, waardoor de bank failliet ging.

Ja joh daarom kreeg die dude ook bakken van kritiek over zich heen omdat ie aan de alarmbellen rinkelden waardoor het probleem een megaprobleem werd. Anyway, uitstel van executie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 12:44 
 
Hardtraxx Veteran

Nazale schreef:
Chicken; kun je nog eens uitleggen wat die technocratie precies inhoudt?

Simpel gezegd een zakenkabinet zoals Italië kort heeft gekend afgelopen jaren na Berlusconi. Mensen uit de zakenwereld en wetenschappers die dus niet gebonden zijn aan kiezers en dus kunnen handelen zonder afgerekend te worden door het volk, waardoor harde (en broodnodige) bezuinigingen gewoon vlot doorgevoerd kunnen worden - in het belang van het land.

Helaas zit het met die laatste paar woorden natuurlijk al fout, aangezien je niet kan controleren of ze handelen in het belang van het land... Voor Italië heeft het die paar jaar dat het ingesteld werd een hoop goeds gedaan voor zover ik weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 12:47 
 
Hardtraxx Veteran

Uberhout schreef:
Verbeter me als ik het mis heb, maar volgens mij was bijvoorbeeld het faillisement de DSB Bank ook deels te wijden aan het bang maken van mensen met verhalen over de instabiliteit van de DSB Bank. Een hoop mensen haalden vervolgens hun geld van de bank, waardoor de bank failliet ging.

Dat was de aanleiding, niet de oorzaak. De oorzaak lag in de bedrijfsvoering, wat binnen de financiële wereld algemeen bekend was. Een kennis van me kreeg een baan aangeboden daar, maar werd van alle kanten geadviseerd om vooral niet daar te gaan werken. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2013 20:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Meer besparen op die groene zooi en immigratie... Kan eigelijk enkel akkoord zijn ookal komt het uit de mond van zo een waus :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2013 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bezuinigen zijn nodig maar waar zijn de hervormingsplannen??!?????
Huis, werk , pensioen. Bij een groot deel mensen is op tenminste 2 van de onderdelen geen zekerheid. Natuurlijk is er ook een groep die gewoon de hand op de knip houdt, maar deze impuls is tijdelijk en geen oplossing. Hervormen!

Nederland is gewoon erg afhankelijk van de rest van de wereld. Denekn dat Nederland ook maar enige invloed heeft om het positief aan te wenden is aandoenlijk. Wat ze wel kunnen doen is het negatief aanwenden en dat is wat ze nu al 5 jaar doen door beslissingen uit te stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2013 10:50 
 
Hardtraxx Veteran

stelletje kleuters daar in de tweede kamer.. alleen maar dingen verwijzen kom je ook niet verder mee.
en dat moet ons land besturen. blij dat die hele politiek me weinig boeit
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2013 21:22 
 
Hardtraxx Veteran

Forbidden Phobia schreef:
stelletje kleuters daar in de tweede kamer.. alleen maar dingen verwijzen kom je ook niet verder mee.
en dat moet ons land besturen. blij dat die hele politiek me weinig boeit


Wijze woorden..
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel