Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 01:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De wielerwereld is in rouw: Michael Goolaerts is na zijn hartstilstand en val in Parijs-Roubaix overleden in het ziekenhuis van Rijsel. Dat heeft zijn ploeg Veranda's Willems-Crelan bekendgemaakt.
Michael Goolaerts kwam zondag op de tweede kasseistrook van Parijs-Roubaix ten val. Hij werd ter plaatse gereanimeerd en met de helikopter overgebracht naar een ziekenhuis in Rijsel. Daar is hij vanavond overleden.

"Met enorme verslagenheid melden wij het overlijden van onze renner en vriend Michael Goolaerts", klinkt het in een communiqué. "Hij overleed zondagavond 8 april omstreeks 22u40 in het ziekenhuis in Rijsel in het bijzijn van zijn familie en geliefden, naar wie onze gedachten van medeleven momenteel uitgaan."

"Er zal voorlopig geen verdere communicatie volgen. We willen nu de nabestaanden van Michael de ruimte geven om dit tragische verlies te verwerken."

Snel nadat het trieste nieuws bevestigd was, betuigden tal van renners en wielerteams hun medeleven. Ook UCI-voorzitter David Lappartient kwam met een reactie. "In naam van de Internationale Wielerunie UCI en de hele wielerwereld, wil ik mijn meest oprechte deelneming betuigen aan de familie, aan het team en aan de naasten van Michael Goolaerts, die ons deze dag veel te vroeg verlaten heeft."

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3177317

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 01:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bizarre beelden. Amper 23 jaar...
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2018 11:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Met een glimlach thuis gekomen, maar die glimlach heeft snel plaats gemaakt voor verdriet.

Ik keek/kijk zo op naar hem. Het was een fantastische kerel op en naast de fiets.
Op deze momenten haat ik die sport zo hard.

Rust zacht makker, het was een eer om met jou te koersen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2018 09:18 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gisteren wat herinneringen van vroeger opgehaald. Een grotere klasbak dan Michael was er niet.

Het doet deugt om al die reacties van leeftijdsgenoten te zien, maar ik had veel liever gehad dat hij zondag op de piste van Roubaix was geraakt en een mooie ervaring rijker geworden in zijn nog prille profcarrière...

Blijf maar eeuwig in onze gedachten rondfietsen, een ster op de weg is nu en stralende ster aan de hemel geworden.

Zet jouw koers nu maar verder Goolie...


Bedankt om dit bericht hier te delen Ruben, het geeft mij een goed gevoel dat er ook buiten het wielerwereldje wordt stilgestaan bij zo'n tragische gebeurtenis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2018 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Bedankt om dit bericht hier te delen Ruben, het geeft mij een goed gevoel dat er ook buiten het wielerwereldje wordt stilgestaan bij zo'n tragische gebeurtenis.

Ik had al een vermoeden dat je hem zou kennen via de koers/leeftijd. Zo'n bericht komt altijd aan. Ik heb zelf ondertussen ook al het één en ander meegemaakt. Dan ga je automatisch iets sneller stilstaan bij zo'n zaken.. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2018 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat zuur zeg! Kende je hem goed, Simon? Iig veel sterkte maat! :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2018 19:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Wat zuur zeg! Kende je hem goed, Simon? Iig veel sterkte maat! :(


Bedankt Indy.

Ik heb zeker 10 jaar met hem in de zelfde leeftijdscategorie gereden dus dan kom je steeds weer dezelfde renners tegen. Ik kende Michael niet zo goed als sommige andere renners of ploeggenoten hem kende. Maar je voelt je toch erg verbonden met de renners van "94". Tijdens meerdaagse wedstrijden heb ik af en toe met hem en zijn team opgetrokken, zeker bij de jeugd. Het was altijd een symatieke kerel en had geen sterallures ondanks zijn vele successen. Hij was een graag geziene renner in het peleton en er werd erg naar hem opgekeken door de mindere goden zoals ikzelf. -.-

De laatste jaren kwam ik hem wel wat minder tegen, doordat zijn uitzonderlijke talent hem verder bracht dan de gemiddelde wielerwedstrijd in België.

Het was allerminst een verrassing dat hij profrenner zou worden, dat was al vroeg duidelijk. Dat dit senario uitgerekend tijdens Parijs-Roubaix(*) zou plaats vinden dat had niemand zien aankomen en kwam voor velen echt hard aan. (* Een parcous wat hem heel goed lag)

Ik kon gisteren niets anders dan op de bank liggen en een potje huilen...

Ik heb vooral te doen met zijn ploegmaten en ploegleiding bij Balen BC, Ovyta, Lotto & Verandas Willems en al helemaal zijn familie, vrienden en zijn vriendin. :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2018 19:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
Ik heb vooral te doen met zijn ploegmaten en ploegleiding bij Balen BC, Ovyta, Lotto & Verandas Willems en al helemaal zijn familie, vrienden en zijn vriendin. :/

Das bij ons in't dorp. Ken ik wel wat jongens van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2018 19:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Das bij ons in't dorp. Ken ik wel wat jongens van.


Daar dacht ik ook al aan. Deze gebeurtenissen zetten je wel aan het denken inderdaad. Ik denk wel dat de vrienden/ploegmaten van Michael veel steun kunnen ervaren en er moed uit kunnen putten als je ze een berichtje stuurt of een praatje kan maken. Voor jouw ook nog veel sterkte Ruben, mochten nare gebeurtenissen terug naar boven komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2018 07:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tijdens de koers niets meegekregen van deze tragische gebeurtenis. Ik had dan wel ook wat later ingeschakeld, maar ook de commentatoren er niet meer over gehoord. Heel nare beelden. Altijd triest als een sporter op zo een jonge leeftijd overlijdt.

Veel sterkte Simon.
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel