Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:38 
 
Hardtraxxer

http://www.refdag.nl/opinie/smeed_coalitie_tussen_christenen_en_moslims_tegen_secularisme_1_790603
Citaat:
10-12-2013 20:00 | Bert Brouwer
Het is hoog tijd voor een gelegenheidscoalitie tussen moslims en christen tegen het secularisme, stelt Bert Brouwer.

De islam is een ideologie die op gespannen voet staat met wezenlijke democratische elementen in de Nederlandse samenleving. Op dit moment is het echter ongewenst om met de islam af te willen rekenen. Er is een andere, grotere vijand die vraagt om een gezamenlijke aanpak: het secularisme. Het is hoog tijd om te komen tot een tijdelijke gelegenheidscoalitie tussen christenen en moslims. Het is vijf voor twaalf in dit godverlaten land.

De guurheid van het seculiere Nederland is heidendom pur sang. De media overrompelen ons dag aan dag met het tot godheid verheven ”ik-gevoel”. Immers, ”ik” ben mijn eigen kleine ”godje”.

Zaken die een christen waardevol vindt, zoals een verbod op godslastering, doen er niet meer toe. De letterlijke bereikbaarheid van het bijzonder onderwijs wordt niet langer vergoed. Het bijzonder onderwijs en daarmee de onderwijsvrijheid staan op het spel.

Koopzondagen worden massaal omarmd; dit terwijl de 24 uurseconomie gierend uit de klauwen loopt.

Lees je in een altijd vertraagde Randstadtrein tussen Amsterdam en Utrecht het Reformatorisch Dagblad, dan ontvang je bozige blikken. Zwarte Piet wordt onder aanvoering van de presentatoren Pouw en Witteman ingelijst om in te kleuren.

Ondertussen creëert de seculiere mens andere goden. Linkse media zetten wijlen president Nelson Mandela neer als ‘verlosser’ der mensheid. Een gotspe. Mandela was een groot man, maar ook een vreemdganger die geweld niet schuwde.

Meer wapenfeiten van de secularisten: hele generaties groeien op zonder te weten waar Kerst, Pasen en Pinksteren voor staan. Geestelijke armoede verslaat in dit land inmiddels zijn honderdduizenden.
Het is kortom hoog tijd om strategische allianties aan te gaan om dit land te herkerstenen; om het secularisme in te dammen. Een gelegenheidscoalitie tussen de islam en het christendom zou hierin wat kunnen betekenen.

Hoewel ik niets heb met de islam, moeten we op dit moment pragmatisch zijn. Zowel moslims als christenen (lees: conservatieve christenen) dienen boven zichzelf uit te stijgen om gemeenschappelijke belangen veilig te stellen of terug te veroveren op de seculiere meerderheid van dit land. Te denken valt aan het subiet terugdraaien van het homohuwelijk, het verbieden van abortus, het terugdraaien van de 24 uurseconomie, het toestaan van religieuze uitingen in overheidsgebouwen en godsdienstonderwijs als pre in het voortgezet onderwijs.

Partijen zoals de ChristenUnie en de SGP dienen moslims van goede wil de hand te reiken en vervolgens samen alles te doen om de seculiere wolven in hun hokken terug te bonjouren.

Het is van belang dat dit verstandshuwelijk breed wordt gedragen door maatschappelijke organisaties met het islamkeurmerk en christelijke groeperingen zoals Schreeuw om Leven, de Evangelische Omroep, Youth for Christ, het Katholiek NieuwsBlad, RD, ND et cetera.

Om de achterban te mobiliseren kunnen thema-avonden worden belegd waar prominente sprekers uit christelijk Nederland, zoals als Knevel, Ouweneel en Van der Staaij, afgewisseld met vertegenwoordigers van islamhuize, het woord voeren.
Om moslims politiek een gezicht te geven, zullen zij een politieke partij moeten oprichten. Deze partij zal op gemeentelijk, provinciaal en landelijk niveau lijstverbindingen kunnen aangaan met een of meerdere christelijke partijen.

Wanneer de doelen van de gelegenheidscoalitie zijn gerealiseerd en vastgelegd in wet- en regelgeving kan de pragmatische lijstverbinding tussen islampartijen en christelijke conservatieven worden losgelaten. Vervolgens is het zaak om de islam ook weer in een minderheidspositie te manoeuvreren en zodoende het joods-christelijk erfgoed in volle glorie te herstellen.

Het seculiere web ontrafeld, de spin van zijn gifangels ontdaan en libertijnse ontsporingen voorgoed in het magazijn der vergetelheid? Ja graag!

De auteur is sociaal-conservatief publicist, rooms-katholiek en lid van de SGP.


Hoe verzin je het? :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:43 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Zoiets moet hier geplaatst worden:
actueel/
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat 'geloof' ik ook. In dit verhaal overigens niet, ze zijn gewoon bang dat de kerken geen geld meer hebben straks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Refdag :lol:
Religie :lol:
Sociaal-conservatief :lol:
Seculiere wolven :lol:
Thema-avonden :lol:
Openlijk toegeven dat ondanks je wel samen wilt werken, moslims wel een minderheid moeten blijven :lol:

Sorry 'auteur', maar beter zoek je het hiernamaals op, hier word je niet meer serieus genomen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 14:48 
 
Hardtraxxer

Kevin-Raw schreef:
Zoiets moet hier geplaatst worden:
actueel/


Ja kut, daar dacht ik net aan toen ik het geplaatst had. Excuses. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 15:10 
 
Hardtraxx Veteran

Steffnov schreef:
Religie :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 16:40 
 
Hardtraxx Newbie

Bert moet nog even wennen aan het feit dat hij zijn audi a4 niet kan rijden met gemeenschapsgeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 17:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik zal je een geheimpje verklappen.. God bestaat niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik zal je een geheimpje verklappen.. God bestaat niet.

Als je iets niet hebt gezien kun je niet zeggen dat het niet bestaat. Je kunt alleen zeggen dat iets bestaat als je het gezien hebt. Zolang je iets dus niet gezien hebt, kun je dat dus niet zeggen. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 17:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Lyst schreef:
Ik zal je een geheimpje verklappen.. God bestaat niet.

Als je iets niet hebt gezien kun je niet zeggen dat het niet bestaat. Je kunt alleen zeggen dat iets bestaat als je het gezien hebt. Zolang je iets dus niet gezien hebt, kun je dat dus niet zeggen. ^^

Maar hoe kun je iets zien wat niet bestaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kunt niet met alle zekerheid zeggen dat iets niet bestaat. Dat is het hele punt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar het is wel zo dat je door allerlei bij-effecten kan bewijzen dat iets bestaat, bijvoorbeeld het higgs-field (higgs-boson is ook nooit bewezen, alleen zijn er wel allerlei aanwijzingen dat het bestaat).

Over God is nooit zo'n soort bewijs/verband/effect gevonden. Je kan dus met redelijke zekerheid (nee je hebt gelijk, geen 100%) zeggen dat God niet bestaat.

Neemt niet weg dat ik meestal niet in discussie ga met (gematigd) gelovigen: als zij daar kracht uit kunnen halen, is het alleen maar iets moois... maar het gaat soms/te vaak helaas gewoon te ver.

Elke religie/levensovertuiging heeft als belangrijkste boodschap: zorg een beetje goed voor elkaar. Dus elke gelovige die een ander pijn wilt doen, is in mijn ogen een zeer slechte gelovige :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik geloof zelf ook niet dat er iets is dat God heet hoor. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 19:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Elke religie/levensovertuiging heeft als belangrijkste boodschap: zorg een beetje goed voor elkaar. Dus elke gelovige die een ander pijn wilt doen, is in mijn ogen een zeer slechte gelovige :)

In de basis is het "zorg goed voor de andere gelovigen" he, ongelovigen komen er meestal slecht vanaf ;) dit meestal om rust en eenheid binnen een rijk te creëeren. Zoals zoveel elementen van veel religies op een dergelijke constructie (alles in het belang van de regeerder) rusten. Dit is in verloop van tijd inderdaad wel veranderd naar wat jij ervan maakt, en maar goed ook.

Maar goed, natuurlijk is de ideologie achter veel religies mooi, en mag iedereen geloven wat hij wil. Ik ga ook mensen er niet mee lastig vallen, zolang dit niet wederzijds gebeurt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 19:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Af en toe heb je wel va die dingen waarvan je denkt, dat kan bijna geen toeval zijn.
Om een voorbeeld te noemen, de verhouding 1:1,618 (Gulden Snede) die je in de natuur tegenkomt, als lijnverhoudingen en spiralen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2013 23:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik zal je een geheimpje verklappen.. God bestaat niet.


Vond het bestaan van Sinterklaas vroeger geloofwaardiger, die zag je tenminste ook in het echt, en je kreeg er nog dingen van ook als je ze vroeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 01:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

''Meer wapenfeiten van de secularisten: hele generaties groeien op zonder te weten waar Kerst, Pasen en Pinksteren voor staan''


Naast dwang door de heerser in bepaald gebied en overtuiging door rondtrekkende monniken, was er echter ook een meer pragmatische aanpak waarbij bepaalde gewoonten of heilige plaatsen verchristelijkt werden. Op sommige heilige plaatsen werden kapellen gebouwd. Bepaalde "heidense" feestdagen werden gekoppeld aan christelijke feestdagen. "Heidense" gewoonten werden overgenomen in de kerk, een gebruik dat tijdens de reformatie totaal werd uitgebannen uit de kerk.

even gekopieerd van wikipedia. Heidense gewoontes en gebruiken hebben ze gebruikt en leuke verhaaltje aangekoppeld, maar dat worden christenen natuurlijk niet geleerd :list:


nog een stukje

Het merendeel van de Europese volkeren werd pas gekerstend in de Middeleeuwen. Tegen het einde van de 6e eeuw was heel Europa ten zuiden en ten westen van de Donau en de Rijn gekerstend. Tijdens de 8e en de 9e eeuw is ook het gebied tussen Rijn, Donau en Oder gekerstend met dwang en geweld. :sick:

Ik heb niks met al die geloven, als ze mensen maar met rust laten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 20:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja, ik zie religie als iets wat niet meer van deze tijd is. Het is een simpele manier om iets te verklaren wat men niet begrijpt, maar nu de mens zover is dat de wetenschap zoveel antwoorden heeft is naar mijn idee tijd om het geloof te laten varen. Als iemand wilt geloven in wat dan ook dan staan ze wat mij betreft hier vrij in, maar duw het niet door andermans keel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 22:04 
 

Religie is bullshit omdat het gecreëerd is door de mens. Ik geloof wel in iets dat boven de macht van de mens staat, want ik zou erg teleurgesteld zijn als de mens de machtigste is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 dec 2013 22:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chicken schreef:
Steffnov schreef:
Religie :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Ik geloof wel in iets dat boven de macht van de mens staat, want ik zou erg teleurgesteld zijn als de mens de machtigste is.

De natuur :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 14:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nerazzurro93 schreef:
Religie is bullshit omdat het gecreëerd is door de mens. Ik geloof wel in iets dat boven de macht van de mens staat, want ik zou erg teleurgesteld zijn als de mens de machtigste is.

Goed argument :P Jij bent dus ook bullshit, omdat jij gecreëerd bent door de mens. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 14:35 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Tja, ik zie religie als iets wat niet meer van deze tijd is. Het is een simpele manier om iets te verklaren wat men niet begrijpt, maar nu de mens zover is dat de wetenschap zoveel antwoorden heeft is naar mijn idee tijd om het geloof te laten varen. Als iemand wilt geloven in wat dan ook dan staan ze wat mij betreft hier vrij in, maar duw het niet door andermans keel.

Volgens mij zijn er door de wetenschap helemaal geen antwoorden gekomen. Alleen theorieën, dat dat de kans op een god kleiner maakt is juist. De hedendaagse religies zijn niet met de tijd me gegaan dat is vooral hun probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 dec 2013 14:41 
 

Lyst schreef:
Goed argument :P Jij bent dus ook bullshit, omdat jij gecreëerd bent door de mens. :lol:

Ja maar het idee van religie is dat het begon bij de almachtige, en dat is bij religie gewoon de mens veronderstel ik. Religie begint niet bij 'god'. Het is verzonnen door mensen om hun onwetendheid in te vullen. Dat bedoel ik Lyst.

Daveytl schreef:
De natuur :)

Ja, maar ik ben wel op het moment aan het wachten dat de natuur toeslaat (gebeurt al deels) en laat zien wie de baas is, want op dit moment misbruikt de mens haar, en ja ik doe daar helaas aan mee omdat ik anders niet kan leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2013 23:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De Islam is de grootste bedreiging voor het Christendom, evenals de weg met ons politiek, bedreven door de EU en alle partijen links van het midden.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel