Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 21:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

KWAAIE-MAX schreef:
Een asielzoeker heeft niks te klagen zolang hij maar ergens terecht komt waar het beter is dan in zijn thuisland.

Een asielzoeker is evengoed een mens als dat jij dat bent, dus "recht" om te klagen heb je eigenlijk altijd wel.

Stel jij wordt geboren in een gezin waarvan pa/ma/broer agressief gedrag vertonen onder invloed van verdovende middelen. Je wordt, nadat je via jeugdzorg hebt gevraagd of je bij een ander gezin ondergebracht kunt worden, in een pleeggezin gezet waarin, zo blijkt na 2 jaar, nu sprake is van hetzelfde gedrag door een andere pa/ma (hier is geen broer). Jij hebt niets te klagen, want in dit gezin is het beter?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 10:05 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

En elk land is weer dusdanig egoïstisch dat ze eerst hun eigen problemen willen oplossen door mensen te weigeren en de grenzen dicht te gooien in ter plaats van het probleem in dat land op te lossen, waardoor je je eigen probleem ook oplost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 13:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Je mag de openingspost wel aanpassen naar wat er daadwerkelijk aan de hand is :whistle: . Er is een enorme groei in toestroom van mensen uit Eritrea. 1000 mensen in de afgelopen maand, daar waar er vorig jaar 1000 in een heel jaar naar Nederland kwamen. De 65.000 is uit de lucht gegrepen, zelfs de 1000 per week is niet eens waar. In de eerste drie maanden zijn er 4450 eerste asielaanvragen in gediend. In April waren dat er 2600 (dus 606 per week en ten opzichte van gemiddeld 1400 per maand, niet 1000.), waarvan 1080 uit Eritrea. Uitgaande van de 65.000, zouden er dus nog 65000-7050=57950 asiel aanvragen moeten plaatsvinden in de rest van het jaar. Dat is ruim 4x zoveel per 4 maanden als er de eerste 4 maanden (dus inclusief de grote toestroom van de mensen uit Eritrea) zijn ingediend. Belachelijk hoe er door Teeven met cijfers gegoocheld wordt en nog droeviger hoe de PVV hier op in haakt. Maar ja het is weer verkiezingstijd en alle populistische leugens worden weer van stal gehaald.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 13:44 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
KWAAIE-MAX schreef:
Een asielzoeker heeft niks te klagen zolang hij maar ergens terecht komt waar het beter is dan in zijn thuisland.

Een asielzoeker is evengoed een mens als dat jij dat bent, dus "recht" om te klagen heb je eigenlijk altijd wel.

Stel jij wordt geboren in een gezin waarvan pa/ma/broer agressief gedrag vertonen onder invloed van verdovende middelen. Je wordt, nadat je via jeugdzorg hebt gevraagd of je bij een ander gezin ondergebracht kunt worden, in een pleeggezin gezet waarin, zo blijkt na 2 jaar, nu sprake is van hetzelfde gedrag door een andere pa/ma (hier is geen broer). Jij hebt niets te klagen, want in dit gezin is het beter?


Leuke hypothetische situatie, maar dat is iets heel anders. En als dat weer gebeurd zijn die mensen in dat pleeggezin gewoon strafbaar en wordt je in een ander pleeggezin gezet.

Die asielzoekers daarentegen, hebben het vaak zo slecht in hun eigen land (vaak door oorlog e.d.), dat gewoon onderdak en eten al een hele verbetering is. Of je dat nou in Nederland of in Bulgarije (of een ander minder rijk land) krijgt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 13:47 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Ik denk niet dat een bindend EU regeltje die mensen tegen houd dat die mensen daar gediscrimineerd worden.

De VN, EU, VS, NATO e.d. zijn allemaal machteloos omdat ze alleen politieke of economische sancties op leggen. Daar druk je de mensen van dat land alleen maar meer mee weg.
Het zal Poetin een ruk schelen, die gast is toch al stinkend rijk.


Een regel waar alle asielzoekers dezelfde rechten aan kunnen ontlenen, is in principe niet discriminerend, er zijn namelijk rechtvaardigingsgronden om regels op dit gebied op te stellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 14:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Je snapt mij niet. :P

Ik zei dat die oostblok landen enorm racistisch zijn naar immigranten. (Polen & Oekraine & Rusland zuid-oostelijk daar van)

En dat een EU regeltje daar niet veel aan zal veranderen
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mei 2014 14:58 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Je snapt mij niet. :P

Ik zei dat die oostblok landen enorm racistisch zijn naar immigranten. (Polen & Oekraine & Rusland zuid-oostelijk daar van)

En dat een EU regeltje daar niet veel aan zal veranderen


Oh ja :P Dat klopt, sorry ik volgde je inderdaad niet helemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2014 03:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je snapt mij niet. :P

Ik zei dat die oostblok landen enorm racistisch zijn naar immigranten. (Polen & Oekraine & Rusland zuid-oostelijk daar van)

En dat een EU regeltje daar niet veel aan zal veranderen

dat is dan juist het kromme van de EU. de west/zuid Europese landen mogen alle asielzoekers opvangen omdat oost Europa daar een hekel aan heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2014 18:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
Broken Balance schreef:
Je snapt mij niet. :P

Ik zei dat die oostblok landen enorm racistisch zijn naar immigranten. (Polen & Oekraine & Rusland zuid-oostelijk daar van)

En dat een EU regeltje daar niet veel aan zal veranderen

dat is dan juist het kromme van de EU. de west/zuid Europese landen mogen alle asielzoekers opvangen omdat niemand naar oost-europa wil emigreren als je ook naar west kan

:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2014 22:45 
 
Hardtraxx Veteran

Volgens mijn moeder worden ze door de regeringen van het land gestuurd. Elke vreemdeling die binnenkomt heeft dezelfde hoeveelheid geld op zak... :huh:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel