Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 14:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De laatste tijd is de stroom asielzoekers naar ons land fors toegenomen. En dat is alarmerend, zei staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) woensdagavond.

Waar er eerder zo'n duizend per maand naar ons land kwamen zijn er dat de laatste tijd duizend per week, zei Teeven in tv-programma Eén op Eén. Als deze trend zich voortzet hebben we volgens Teeven aan het eind van het jaar 65.000 asielzoekers.

Mensenhandel
Teeven denkt dat er bij de toestroom van asielzoekers uit Eritrea sprake is van georganiseerde mensensmokkel. Het Openbaar Ministerie onderzoekt dat, samen met de marechaussee en de nationale politie. Teeven hoopt dat iedereen de ogen en oren openhoudt voor signalen die duiden op mensenhandel en verdenkingen melden.

"Dit moet in een aantal maanden volstrekt getackeld zijn. Dit zijn aantallen die niet te behappen zijn voor Nederland", zei Teeven volgens het ANP.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

65.000 ongeletterden en achtergestelden richting ons land, wat een feest !
Als CDA lid zijnde de keuze gemaakt om op 22 mei een anti federale en immigratiestem te laten horen.

Wat gaat dit allemaal kosten ?

Gemiddelde kosten per asielzoeker lijken me op minimaal 10.000 euro per jaar te komen, geld wat er natuurlijk naar hartelust is !
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 14:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dus als ik het goed begrijp wil jij mensen in nood weigeren, mensen die in bijvoorbeeld Syrië of Oekraïne hun leven niet zeker zijn? Ik kan aan de ene kant wel begrijpen wat je bedoelt, het is ontzettend duur. Wat we alleen beter kunnen doen is goed de zaken aanpakken in die probleemlanden.

Buiten dat zijn we gebonden aan allerlei internationale verdragen. Het is hartstikke mooi dat verschillende politici roepen dat we de grenzen moeten dichtgooien, maar dit is helemaal niet haalbaar. Nederland is een im- en exportland, we hebben die buitenlandse vriendjes nodig voor onze eigen economie. Zie dat nog maar eens voor elkaar te krijgen als we tegen internationale verdragen in asielzoekers gaan weigeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 14:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Dus als ik het goed begrijp wil jij mensen in nood weigeren, mensen die in bijvoorbeeld Syrië of Oekraïne hun leven niet zeker zijn? Ik kan aan de ene kant wel begrijpen wat je bedoelt, het is ontzettend duur. Wat we alleen beter kunnen doen is goed de zaken aanpakken in die probleemlanden.

Buiten dat zijn we gebonden aan allerlei internationale verdragen. Het is hartstikke mooi dat verschillende politici roepen dat we de grenzen moeten dichtgooien, maar dit is helemaal niet haalbaar. Nederland is een im- en exportland, we hebben die buitenlandse vriendjes nodig voor onze eigen economie. Zie dat nog maar eens voor elkaar te krijgen als we tegen internationale verdragen in asielzoekers gaan weigeren.

Ik ben een voorstander van opvang in eigen regio, en mits het niet anders kan zouden er eventueel mensen hier opgevangen kunnen worden. 65.000 asielzoekers per jaar is tevens een enorme aanslag op de demografische ontwikkeling in (niet alleen) Nederland. Zetten bijvoorbeeld de demografische ontwikkelingen in Zweden zich in huidig tempo voort, is in 2050 meer dan 50 % van de inwoners van dat land moslim. Aangezien moslims nu in Zweden 90 procent van het sociale vangnet benutten, kun je hier wel mee stellen dat je een uitzichtloze situatie creëert.

Relatief steeds minder werkende mensen moeten geld voor sociale uitgaven binnenbrengen, terwijl een steeds grotere groep niet integreert en profiteert van het sociale vangnet.

Als Nederlander zijnde vind ik dat je best kritisch tegen de aanwas mag kijken van volkeren, die er voor een groot gedeelte een wat middeleeuwsere kijk op de samenleving op nahouden. Intolerantie tolereren is in ieder geval een doodlopende weg.

Waarom zou de EU steeds maar 'vluchtelingen' op moeten vangen uit gebieden waar ze elkaar uitmoorden omdat de een iets anders gelooft dan de ander ? Zwart wit zou je kunnen stellen dat niet elk probleem ons probleem moet zijn.

Mijn oplossing:
- Opvang in de regio (geld beschikbaar stellen om dat te faciliteren)
- Duidelijke grenzen en eisen stellen aan asielprocedures, en deze dan ook nakomen (niet strooien met pardonnen, dit wekt onduidelijkheid en valse verwachtingen bij asielzoekers).
- Economische vluchtelingen/illegalen/gelukszoekers linea recta op een bootje terugsturen richting Noord-Afrika.
- Eenmaal door de asielprocedure heen, mensen bijvoorbeeld maximaal 2 jaar de tijd geven om een baan te vinden en fatsoenlijk mee te draaien in de samenleving, want tijdens de asielprocedure zou de asielzoeker aan moeten kunnen tonen de taal van het nieuwe land machtig te zijn, een toegevoegde waarde te zijn aan de samenleving van het nieuwe land en bijvoorbeeld studies aanbieden. Mocht er na 2 jaar geen progressie zijn, recht op uitkering afnemen en illegaal verklaren, gelukszoekers hebben we in dit land al genoeg.
- Beetje offtopic, maar paspoorten ongeldig verklaren van Jihadstrijders in Syrië, deze lui zijn een gevaar voor onze samenleving en zitten in hun hoofd vol met middeleeuwse denkbeelden die niet stroken met moderne opvattingen over onze vrije Westerse maatschappij.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 14:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Mijn oplossing:
- Opvang in de regio (geld beschikbaar stellen om dat te faciliteren)

eens, dat was ook mijn punt. Volgens mij kun je asielzoekers niet weigeren, je moet zorgen dat ze in de eerste plaats geen asiel hoeven aan te vragen.
urbandesigner schreef:
- Duidelijke grenzen en eisen stellen aan asielprocedures, en deze dan ook nakomen (niet strooien met pardonnen, dit wekt onduidelijkheid en valse verwachtingen bij asielzoekers).

Dit gebeurt grotendeels ook, maar alleen nog veel te winnen valt, is de snelheid van de procedures. Er wordt niet 'gestrooid' met pardonnen, en de keren dat het is voorgekomen, was dat omdat de procedure niet snel genoeg verliep. Wat overigens vaak te maken heeft met het feit dat in de landen van herkomst er een slechte administratie is en er vaak ook niet te achterhalen is of de persoon in kwestie ook echt moet vrezen voor zijn leven (bijvoorbeeld).
urbandesigner schreef:
- Economische vluchtelingen/illegalen/gelukszoekers linea recta op een bootje terugsturen richting Noord-Afrika.

Dit gebeurt ook, wanneer duidelijk is dat ze onrechtmatig asiel aanvragen. Maar, zoals ik al eerder meldde, is het vaak erg moeilijk om iemands motieven te achterhalen en te checken.
urbandesigner schreef:
- Eenmaal door de asielprocedure heen, mensen bijvoorbeeld maximaal 2 jaar de tijd geven om een baan te vinden en fatsoenlijk mee te draaien in de samenleving, want tijdens de asielprocedure zou de asielzoeker aan moeten kunnen tonen de taal van het nieuwe land machtig te zijn, een toegevoegde waarde te zijn aan de samenleving van het nieuwe land en bijvoorbeeld studies aanbieden. Mocht er na 2 jaar geen progressie zijn, recht op uitkering afnemen en illegaal verklaren, gelukszoekers hebben we in dit land al genoeg.

Ik weet niet of dit mag, gelet op internationale verdragen en antidiscriminatiewetgeving, maar in principe vind ik dit nog best een strak plan.
urbandesigner schreef:
- Beetje offtopic, maar paspoorten ongeldig verklaren van Jihadstrijders in Syrië, deze lui zijn een gevaar voor onze samenleving en zitten in hun hoofd vol met middeleeuwse denkbeelden die niet stroken met moderne opvattingen over onze vrije Westerse maatschappij.

Dit mag helemaal niet. Je kan iemand geen nationaliteit ontzeggen als hij deze al heeft. Daarnaast: stel dat die persoon alleen een Nederlands paspoort heeft, hoe zou je het dan willen oplossen? Is die persoon dan ineens nationaliteitsloos? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 14:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Eigen regio is leuk, maar ik hoorde laatst dat Jordanië 1,5 miljoen vluchtelingen opvangt uit Syrië, terwijl er maar 6 miljoen mensen in dat land wonen. Dat is voor elke 4 inwoners 1 vluchteling. Nu komen er voor elke 246 inwoners jaarlijks 1 asielzoeker bij en dan ga je roepen dat ze meer lokaal opgevangen moeten worden. En als er dadelijk een burgeroorlog in België uitbreekt dan roepen ze allemaal weer dat de rest van de wereld ook mensen op moet vangen. Voor de rest heb ik op het moment niet veel tijd om er op in te gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 14:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed punt, Lyst. Ik bedoel alleen dat er beter moet worden gekeken naar de mogelijkheden om zulke dingen lokaal op te lossen. In plaats van overal asielzoekers opvangen, zou je moeten kijken naar het oplossen van het probleem... dan heb je namelijk sowieso geen asielzoekers meer :P (en ja, ik realiseer me dat dit veeeeeeel makkelijker gezegd is dan gedaan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 14:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Dit mag helemaal niet. Je kan iemand geen nationaliteit ontzeggen als hij deze al heeft. Daarnaast: stel dat die persoon alleen een Nederlands paspoort heeft, hoe zou je het dan willen oplossen? Is die persoon dan ineens nationaliteitsloos?


Gevochten in vreemde krijgsdienst, dan verliest de desbetreffende persoon de nationaliteit van het land waar hij vandaan komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt waar? Wist ik niet. Vraag me alleen wel of hoe effectief dat is, aangezien het om slechts tientallen Nederlanders gaat, tegenover de 17 miljoen (geloof ik...) die er totaal wonen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Echt waar? Wist ik niet. Vraag me alleen wel of hoe effectief dat is, aangezien het om slechts tientallen Nederlanders gaat, tegenover de 17 miljoen (geloof ik...) die er totaal wonen.

Die meer dan 100 jihadstrijders komen gehersenspoeld terug, hebben trauma's opgelopen, ptss, etc. Geen toegevoegde waarde voor de samenleving meer dus.

Als jij zo stoer bent om Jihadistje te gaan spelen, vind ik ook dat je dat lekker moet blijven, maar niet in dit land.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het Nederlanderschap wordt ingetrokken of ontnomen als het Nederlanderschap is verkregen op basis van bedrog of andere valse gegevens. Als een periode van twaalf jaar sinds de toekenning van de Nederlandse nationaliteit is verstreken, kan hierop niet meer worden beroepen. Een uitzondering geldt voor genocide, misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden. Als de nationaliteit wordt afgenomen, geldt dat met terugwerkende kracht. Als een Nederlander, die naast de Nederlandse ook nog een andere nationaliteit bezit, een misdaad pleegt en veroordeeld is voor minimaal acht jaar gevangenisstraf, wordt ook het Nederlanderschap ontnomen. Deze persoon kan binnen vijf jaar het Nederlanderschap niet meer herkrijgen.

Iemand kan ook het Nederlanderschap verliezen door het vrijwillig aannemen van een andere nationaliteit. Dit gebeurde vijf schaatsers die voor Kazachstan wensten uit te komen tijdens de Olympische Winterspelen in 2010.[2] Een uitzondering geldt voor Nederlanders die met een buitenlander trouwen en de nationaliteit van de echtgenoot aannemen. Ook gaat het Nederlanderschap verloren als er vrijwillig afstand van wordt gedaan.

Het is volgens de Rijkswet niet mogelijk dat iemand het Nederlanderschap wordt ontnomen die geen andere nationaliteit bezit. Een uitzondering geldt voor de gevallen die het Nederlanderschap hebben verkregen op basis van bedrog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat er sowieso veel jihadisten niet terugkeren. Daarnaast vind ik niet dat je mensen zo aan hun lot kan overlaten. In de wet staat dat je nationaliteit kan worden afgepakt als je vecht in een krijgsdienst tegen NL of één van de bondgenoten van NL

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ionaliteit

Dit is met Jihadisten mogelijk niet het geval, en kan je dus de nationaliteit niet afnemen.

Daarnaast: wat Lyst zegt. Je kan niet nationaliteitsloos zijn. Dat was ook wat ik eerder al vroeg, en waar jij (zoals een politicus ook zou doen) omheen lult en geen antwoord op geeft xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:29 
 
Hardtraxxer

De enige oplossing is van de EU gebruik maken en de asielzoekers verspreiden over meerdere landen, anders dragen wij straks alle last. We zijn nu niet voor niets met z'n 28en, de rest kan best ook een steentje bijdragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Citaat:
Mijn oplossing:
- Opvang in de regio (geld beschikbaar stellen om dat te faciliteren)
Bij de meeste landen vliegen er binnen no time bommen richting dat kamp, of word het aangevallen, Syrie zal dat niet doen omdat zijn nog wel enigszins naar de VN luisteren maar zoals in Kongo daar, als je daar een vluchtelingen kamp op richt word iedereen en alles in dat kamp afgeslacht

- Duidelijke grenzen en eisen stellen aan asielprocedures, en deze dan ook nakomen (niet strooien met pardonnen, dit wekt onduidelijkheid en valse verwachtingen bij asielzoekers).
Eens

- Economische vluchtelingen/illegalen/gelukszoekers linea recta op een bootje terugsturen richting Noord-Afrika.
Deels eens. Het is eigenlijk een deels ja nee situatie. Aan de ene kant, sommige landen zijn zo corrupt e.d. dat mensen daar amper tot geen geld kunnen verdienen om te leven. Dus daarom vertrekken ze naar het westen om daar normaal te kunnen leven.
Gelukszoekers die normaal kunnen leven in hun land in vrede zou ik in die zin ook terug sturen. Mensen die daar door eigen schuld schulden e.d. opbouwen zou ik ook terugsturen.
Maar je hebt soms ook welvarende mensen die uit het land willen vertrekken en ergens anders willen wonen. Net als een Nederlander die in Zwitserland wil wonen o.i.d. die zou ik ook gewoon binnenlaten.


- Eenmaal door de asielprocedure heen, mensen bijvoorbeeld maximaal 2 jaar de tijd geven om een baan te vinden en fatsoenlijk mee te draaien in de samenleving, want tijdens de asielprocedure zou de asielzoeker aan moeten kunnen tonen de taal van het nieuwe land machtig te zijn, een toegevoegde waarde te zijn aan de samenleving van het nieuwe land en bijvoorbeeld studies aanbieden. Mocht er na 2 jaar geen progressie zijn, recht op uitkering afnemen en illegaal verklaren, gelukszoekers hebben we in dit land al genoeg.
Verschilt per gezins situatie weer. Sommige hebben kinderen, sommigen niet e.d.. Kinderen kosten meer geld.
En werk vinden in NL is al lastig. Ik zou ze eerder bijhouden. Zodra ze werk hebben zou ik dan de uitkering verminderen en uiteindelijk afnemen wanneer ze goed verdienen. Zo voegen ze inderdaad toe aan de maatschappij.
Een beetje tijdsdruk er onder douwen is wel goed. Maar ik zou het maximum aantal jaren opkrikken tot het niveau waar iemand een opleiding of iets dergelijks kan afronden om aan normaal werk te komen.


- Beetje offtopic, maar paspoorten ongeldig verklaren van Jihadstrijders in Syrië, deze lui zijn een gevaar voor onze samenleving en zitten in hun hoofd vol met middeleeuwse denkbeelden die niet stroken met moderne opvattingen over onze vrije Westerse maatschappij.
Dit gebeurt al, mensen die dit gedaan hebben worden ook door de ME opgespoord


Citaat:
De enige oplossing is van de EU gebruik maken en de asielzoekers verspreiden over meerdere landen, anders dragen wij straks alle last. We zijn nu niet voor niets met z'n 28en, de rest kan best ook een steentje bijdragen.


Denk maar niet dat NL het het zwaarste heeft. Italie, Spanje, Griekenland, Duitsland en Portugal hebben er ook enorm veel last van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:35 
 
Hardtraxxer

BB, er zijn er 28: http://www.europa-nu.nl/id/vh72mb14wkwh ... opese_unie

Een asielzoeker heeft niks te klagen zolang hij maar ergens terecht komt waar het beter is dan in zijn thuisland. Of je nou in West-Europa of Bulgarije terechtkomt, je hebt asiel nodig of je hebt het niet nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Jij zegt van de EU gebruik maken, dus ik nam aan dat je het vanuit het oogpunt van NL zei. En dat is nog al hypocriet omdat de middellandse zee landen van de EU en Duitsland er meer last van hebben.

Wij hoeven bijvoorbeeld niet elke dag met een bootje over de noordzee om mensen daar op te pikken en terug te zetten of mee terug te nemen

En vergeet niet dat veel van die oostblok landen ook naar NL/Duitsland verkassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:41 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Jij zegt van de EU gebruik maken, dus ik nam aan dat je het vanuit het oogpunt van NL zei. En dat is nog al hypocriet omdat de middellandse zee landen van de EU en Duitsland er meer last van hebben.

Wij hoeven bijvoorbeeld niet elke dag met een bootje over de noordzee om mensen daar op te pikken en terug te zetten of mee terug te nemen

En vergeet niet dat veel van die oostblok landen ook naar NL/Duitsland verkassen.


Ja maarja, volgens mij zijn er ook landen die er veel minder last van hebben. De lasten van de landen die er meer last van hebben moeten gewoon worden verlicht door de landen die er weinig last van hebben. De rijkere landen helpen de armere landen in EU ook voortdurend, zo zouden ze bij wijze van iets terug kunnen doen, toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dat is zo maar sommige landen zijn nou eenmaal minder tolerant naar immigranten als de grote landen van de EU.
De Balkan/Oostblok landen hebben het niet zo op immigranten
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 15:47 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Dat is zo maar sommige landen zijn nou eenmaal minder tolerant naar immigranten als de grote landen van de EU.
De Balkan/Oostblok landen hebben het niet zo op immigranten


Dan moet er maar een richtlijn komen, of een verordeningen. Wat leuke bindende EU-regelgeving dan kunnen ze hier niks meer tegen doen. Achja, dat duurt dan ook weer jaren voordat dat weer gebeurd is, er zal uiteindelijk wel weinig tegen te doen zijn :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 17:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk niet dat een bindend EU regeltje die mensen tegen houd dat die mensen daar gediscrimineerd worden.

De VN, EU, VS, NATO e.d. zijn allemaal machteloos omdat ze alleen politieke of economische sancties op leggen. Daar druk je de mensen van dat land alleen maar meer mee weg.
Het zal Poetin een ruk schelen, die gast is toch al stinkend rijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 18:35 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Het zijn er overigens iets meer dan 2500 en het gemiddelde - daar waar je vanuit moet gaan als je een trend wil berekenen en dus niet 1 meting - is 1500. Dat komt neer op 18.000 eerste asielaanvragen dit jaar. Dat zijn er een paar honderd meer dan vorig jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 20:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
En als er dadelijk een burgeroorlog in België uitbreekt dan roepen ze allemaal weer dat de rest van de wereld ook mensen op moet vangen.

achja is dan maar zo, mijn vluchtroute ligt vast

Afbeelding

on-topic: Het probleem met die illegalen is dat ze een economie sterk kunnen verzwakken wat een kettingreactie als gevolg heeft op andere economische zooi in een land. Wat mij betrefd moeten ze integreren op een goede manier (Nederlands leren, wat proberen bijdragen aan het land,…), anders gewoon terug opkrassen.

Ik snap trouwens ook niet dat mensen zwervers kunnen zijn, iedereen die een beetje moeite wil doen heeft zo genoeg geld om een (klein) stekje te huren en in de basismiddelen te voorzien. Als klein kind ging ik al auto's wassen voor 5€, en dan die zwervers maar zeuren voor geld om dan sigaretten te kopen. Heeft hier helemaal geen nut dat ik dat zeg maarja xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 20:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
Wat mij betrefd moeten ze integreren op een goede manier (Nederlands leren, wat proberen bijdragen aan het land,…), anders gewoon terug opkrassen.

Hahahahaha ik kan hier altijd zo van genieten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 20:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Citaat:
Wat mij betrefd moeten ze integreren op een goede manier (Nederlands leren, wat proberen bijdragen aan het land,…), anders gewoon terug opkrassen.

Hahahahaha ik kan hier altijd zo van genieten.

Kom nu niet met veralgemening en kort door de bocht zooi. Zijn al genoeg profiteurs van de werkende mensen. Wie wil werken, kan werken. Als je niet wil… doei doei
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mei 2014 21:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

nielstil schreef:
betrefd

integreren op een goede manier (Nederlands leren)

Ik ben het verder in grote lijnen met je eens hoor. Ik vind het alleen wel vermakelijk als mensen beweren dat andere mensen een taal moeten gaan leren en vervolgens hun relaas beginnen met 'Hun doen heel de dag niks' of 'Ik wordt er helemaal gek van'.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel