Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 07:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Citaat:
AMSTERDAM - Festivals en grote muziekevenementen waar niet krachtig wordt opgetreden tegen drugsgebruik, moeten worden verboden. Organisaties die niet keihard ingrijpen bij drugsgebruik, mogen geen vergunning meer krijgen voor dergelijke grootschalige evenementen.

Trubbendorffer vindt dat de overheid nu veel te slap optreedt: „Wanneer kickboksgala’s verboden worden omdat zij broedplaatsen zijn voor criminelen, dan vind ik het vreemd dat de festivals waar jaarlijks drugsdoden vallen, wel gewoon mogen doorgaan.”

Gevaarlijk
De GGZ denkt dat alleen hard beleid een herhaling van vorige zomer kan voorkomen. Toen kwamen bij verschillende evenementen tien feestgangers om het leven door hooggedoseerde xtc-pillen.

Daan van der Gouwe, onderzoeker van het Trimbos-instituut, constateert eveneens een gevaarlijke trend, maar hij legt de verantwoordelijkheid in de eerste plaats bij de drugsgebruikers zelf: „Toch moeten wij wel hulp bieden als het misgaat. Daarom vind ik het een slechte zaak dat de overheid ons verbiedt om feestgangers hun drugs te laten testen bij onze stands.”

Juist de hulp aan drugsgebruikende feestgangers valt slecht bij de GGZ. Trubbendorffer: „Datzelfde Trimbos roept al twintig jaar dat softdrugs niet schadelijk zijn. Ik stel vast dat het gedoogbeleid niet werkt. Onlangs is Amsterdam uitgeroepen tot xtc-hoofdstad van Europa. Nou, dan hou ik mijn hart vast voor de aankomende festivals.”

Gemakkelijker
De festivalgangers zelf maken zich niet zo druk. Volgens fanatiek bezoeker Werner (26) wordt het alleen maar gemakkelijker om drugs mee te nemen. „Ik ben nog nooit gepakt. Ja, ze fouilleren wel, maar daar houdt het op.” Hij stopt zijn pillen in plastic en stopt ze in zijn sok of, als het erom spant, in zijn onderbroek. „Daar checkt de beveiliging toch niet.”

Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 08:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wie is Trubbendorffer en wat maakt het uit dat hij vindt dat het verboden moet worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 09:59 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dus omdat een paar mensen zonder verstand van drugs willekeurig elk ding in hun neus en mik stoppen gaan complete festivals ter waarde van 1+ mil euro compleet weg.

Nou jongens geen Defqon/Q-Base/Decibel/Tomorrowland meer volgend jaar -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 10:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Dus omdat een paar mensen zonder verstand van drugs willekeurig elk ding in hun neus en mik stoppen gaan complete festivals ter waarde van 1+ mil euro compleet weg.

Nou jongens geen Defqon/Q-Base/Decibel/Tomorrowland meer volgend jaar -.-


Tomorrowland? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 10:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ohja das in België. Doe dan maar WiSH
(Q-Base ook in Duitsland, maar wel een Nederlandse organisator)

Dus als het aan hem ligt gaan we straks allemaal de grens over naar een ander festival.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 11:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Iets met eigen verantwoordelijkheid enzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 12:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dit is een uitspraak van een kliniek voor de verslavingszorg, gelukkig geen besluit van het kabinet (nog).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 12:23 
 
Hardtraxx Veteran

http://giel.vara.nl/media/316230
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 12:24 
 
Hardtraxxer

Wat een jankerts zijn er toch op deze planeet :thumbdown: , laat iedereen zijn eigen ding doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik las dit vanochtend in de telegraaf, echt wtf weer. 10 doden aan XTC pillen, dat doen ze toch echt zelf hoor. Echt Nederlands weer om 100.000 mensen te dupe laten maken aan 10 gekken.

Die gast bij Giel slaat ook nergens op. Alle festivals afschaffen hahaha
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In plaats van constant te lopen zeiken over de gevaren of over dat de controle beter moet, zouden ze het gewoon moeten legaliseren.

Overheid laten produceren: nieuwe inkomstenbron, illegale handel neemt af en schone snoepjes, dus minder ziekenhuis bezoekjes. Daarnaast zou er veel meer voorlichting gegeven moeten worden over hoe je het beste en veiligst gebruik kan maken van mdma, ipv uitleggen hoe slecht en gevaarlijk het wel niet is.

Aan de andere kant, zie de overheid er ook wel voor aan om €15 voor een pilletje met 50mg MDMA te vragen. Dan blijven meer mensen gewoon bij de dealert halen natuurlijk.

Domste fout van de overheid blijft dat ze die testcentra hebben gesloten en een echt Zero-Tolerance beleid hebben ingevoerd. Hoe ongelofelijk dom en naïef ben je dan als overheid om te denken dat het drugsgebruik hierdoor zal gaan dalen. Sterker nog: "Het aandeel XTC gerelateerde incidenten gemeld door EHBO-posten op grote evenementen nam tussen 2009 en 2012 toe."
Dan zijn er mensen die in ieder geval 'verantwoordelijk' om willen gaan met drugs en die laat je nu dus eigenlijk maar wat doen.

Wel fantastisch dat er zoiets is als Unity natuurlijk, mensen die vrijwillig voorlichting willen geven, maar het is eigenlijk van de zotte dat de overheid die verantwoording niet op zich neemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 16:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het zou in zekere zin werken maar omdat dat voor dat kleine percentage gebruikers te doen. En zo promote je als land hard drugs en dat valt nooit goed in de smaak.

Uiteindelijk ligt het gewoon bij knulletjes die hun eigen grenzen niet kennen.
Hooguit kan het gedoogd worden net als Hash en Wiet. En daar vanuit voorlichting te geven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 18:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Volgens mij hebben nog nooit zoveel jongeren xtc gebruikt als in de laatste tijd....
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 21:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Het zou in zekere zin werken maar omdat dat voor dat kleine percentage gebruikers te doen. En zo promote je als land hard drugs en dat valt nooit goed in de smaak.

Uiteindelijk ligt het gewoon bij knulletjes die hun eigen grenzen niet kennen.
Hooguit kan het gedoogd worden net als Hash en Wiet. En daar vanuit voorlichting te geven.


Legaliseren was misschien niet te best gekozen. Dat zou inderdaad ook een fout signaal afgeven. Want dan is het nu MDMA en wat is dan het volgende? Als jongeren ineens massaal heroïne gaan gebruiken kan je ook moeilijk zeggen: goede voorlichting en laat de overheid maar produceren xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 23:11 
 
Hardtraxx Addict

Fusionmania schreef:
.



Afbeelding

Van welk filmpje komt die gif? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2014 23:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jezus wat een onzin dit. Het is toch je eigen schuld. Ik begin echt moe te worden van dit land, ik ga later emigreren, doei.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 00:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bart0ving schreef:
Fusionmania schreef:
.



Afbeelding

Van welk filmpje komt die gif? :lol:


http://instagram.com/p/jjeJrImLPc/ :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 01:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Jezus wat een onzin dit. Het is toch je eigen schuld. Ik begin echt moe te worden van dit land, ik ga later emigreren, doei.

OK doei
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 09:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk zelf soms ook, als het hier nog erger word ga ik wel over de grens naar mevrouw Merkel. Die heet in haar eentje nog meer politieke kennis dan de gehele 2e kamer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 10:18 
 
Hardtraxx Veteran

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 10:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Dit is een uitspraak van een kliniek voor de verslavingszorg, gelukkig geen besluit van het kabinet (nog).

Geen drugs gebruik = geen werk voor deze meneer.

Dit gaat hij er toch nooit doorkrijgen. Wat moeten festivals doen om helemaal geen drugs binnen te krijgen? Iedereen naakt binnen laten en ook iedereen annaal onderzoeken op drugs?
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 12:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
hoebedoelje schreef:
Dit is een uitspraak van een kliniek voor de verslavingszorg, gelukkig geen besluit van het kabinet (nog).

Geen drugs gebruik = geen werk voor deze meneer.

Dit gaat hij er toch nooit doorkrijgen. Wat moeten festivals doen om helemaal geen drugs binnen te krijgen? Iedereen naakt binnen laten en ook iedereen annaal onderzoeken op drugs?


En dan zullen er toch altijd mensen zijn die het gewoon naar binnen krijgen :P Of je krijgt mensen die 2 weken voor het festival een mooie kuil graven om daar hun snoepgoed te verstoppen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 12:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Als je zero tolerance hanteert, hoe kan het dan dat meer dan de helft van de mensen drugs gebruikt op de festivals. Hanteer het dan niet of treed strenger op. Dat mensen drugs gebruiken moeten ze zelf weten, maar ga niet lopen zeuren als je tegen de regels in drugs gebruikt en dat er dan mensen willen dat er sancties komen om welke reden dan ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 12:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
http://giel.vara.nl/media/316230

Haha dit is een mooi stukkie
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jun 2014 12:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Parvuz schreef:
hoebedoelje schreef:
Dit is een uitspraak van een kliniek voor de verslavingszorg, gelukkig geen besluit van het kabinet (nog).

Geen drugs gebruik = geen werk voor deze meneer.

Dit gaat hij er toch nooit doorkrijgen. Wat moeten festivals doen om helemaal geen drugs binnen te krijgen? Iedereen naakt binnen laten en ook iedereen annaal onderzoeken op drugs?


En dan zullen er toch altijd mensen zijn die het gewoon naar binnen krijgen :P Of je krijgt mensen die 2 weken voor het festival een mooie kuil graven om daar hun snoepgoed te verstoppen :P


En dan kom je achter dat de Black stage er recht bovenop zit :lol: (True Story)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel