Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 20:27 
 
Hardtraxx Newbie

Een Maleisisch passagiersvliegtuig dat van Schiphol was vertrokken met zeker twintig Nederlanders aan boord, is neergestort op Oekraïens grondgebied. Het toestel zou zijn neergeschoten en meer dan driehonderd mensen zouden zijn omgekomen.

Liveblog NU.nl: http://www.nu.nl/buitenland/3830727/liveblog-vliegtuig-neergestort-in-oekraine.html

Verbaasd dat het hier nog niet stond, erg naar om te lezen allemaal :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 21:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Bizar, lijkt volgens mij gewoon neergehaald. Foto´s op twitter zijn al helemaal bizar

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2286 ... rek__.html
:oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 21:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Civitas schreef:
Bizar, lijkt volgens mij gewoon neergehaald. Foto´s op twitter zijn al helemaal bizar

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2286 ... rek__.html
:oh:


Hij zal het inderdaad als een grapje bedoeld hebben, ivm het een vliegtuig van dezelfde maatschappij is als degene die nog steeds vermist in de Stille Oceaan is. Zal ook vast niet de eerste persoon zijn die een dergelijke grap over een vlucht met Malaysia Airlines maakt. Hoe pijnlijk dat het klopt...
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 22:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Niet te snel conclusies trekken wie het gedaan heeft.

Het kunnen aan de ene kant rebellen met Russische wapens zijn, want rebellen kunnen nooit uit zich zelf het materiaal hebben om een vliegtuig van 10km hoogte af te schieten, zo ver kunnen Stingers of andere infanterie rakettenwerpers niet komen, noch de standaard bewapening van het gemiddelde voertuig van de rebellen (Zelfs niet een hittezoekende raket van een tank) . En je wint sneller de lotto dan dat een RPG of een ander niet hittezoekende raket dat vliegtuig raakt. Dus als het van hun komt moet het met een aan hun geschonken luchtafweerinstallatie zijn gedaan, en dat moet dan van Rusland komen, want die bezitten dat.

Het kan net zo goed door het Oekraïense leger zijn gedaan, een foutje. Of een poging om de rebellen de schuld te geven zodat ze meer mensen achter zich krijgen. Het Oekraïense leger heeft namelijk wel de materialen om een vliegtuig van die hoogte uit de lucht te halen. Deze hebben ze echter niet tegen de rebellen ingezet, want ja de rebellen hebben geen vliegtuigen op die hoogte, hooguit een Russische straaljager maar die kan je wel met een Stinger raken.

Het kan ook intern in het vliegtuig zijn geweest. Een bom in het vliegtuig lijkt me onwaarschijnlijk, omdat hij heel plotseling uit elkaar knalde. Een bom die zo'n knal en zulke schade kan veroorzaken in een keer, zou aardig formaat moeten hebben en gelijk gevonden zijn bij de douane en de controle. Intern in het vliegtuig zou het kunnen maar dan moet de motor/de benzine zijn geëxplodeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 22:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

283 passagiers
15 bemanning

154 NL
27 AUS
23 MAL
11 IND
6 UK
4 DE
4 BE
4 Phili
1 Canadees

Nog 47 met onbekende nationaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 22:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

154 Nederlanders damn...

Dennis, ben je Nieuwsuur aan het kijken?
Daarin zijn 3 mensen met kennis van zaken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 23:04 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

El Mare schreef:
154 Nederlanders damn...

Dennis, ben je Nieuwsuur aan het kijken?
Daarin zijn 3 mensen met kennis van zaken :)


Ik keek met mijn ouders, die beide voor Fokker werken die ook vroeger luchtafweer geschut maakte (stingers e.d.) die weten er ook wel wat van af ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2014 23:49 
 
Hardtraxx Veteran

Vind dit (Putin's vliegtuig)
Afbeelding

en dit
Afbeelding

toch vrij veel op elkaar lijken. Foutje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 00:43 
 

JVDM schreef:
Vind dit (Putin's vliegtuig)
Afbeelding

en dit
Afbeelding

toch vrij veel op elkaar lijken. Foutje?


Op 10 km hoogte maak je echt geen onderscheid tussen verschillende soorten vliegtuigen, enkel een vlekje op de radar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 00:54 
 
Hardtraxx Veteran

Vrienden van mij kende iemand die erin zat. Diegene zijn zusje kende weer vaag mijn zusje. Rare avond, we hebben het er als vriendengroep non-stop over gehad. En nu in de vlucht later zit een goede vriend van mij.

R.I.P. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 02:29 
 
Hardtraxx Veteran

Even doorgezocht aangezien ik van mijn moeder hoorde dat er een collega van mij ook ernaar toe zou vliegen. Die vrouw blijkt de moeder te zijn van mijn bovenstaande bericht.

Kan het serieus niet beseffen. Gister reken ik voordat ik naar huis ging nog mijn laatste dingetjes af en wenste ik haar een fijne vakantie en zij mij.

:cry: :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 02:41 
 

Nogmaals rip, en sterkte Lenny, zwaar kut
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 02:57 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

R.I.P en veel sterkte aan de nabestaanden ! :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 08:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heftig man. Gisteravond de hele avond zitten kijken.

Die vent die voor de grap op facebook een foto plaatste van het vliegtuig met de tekst "als hij verdwijnt, zo ziet hij er uit."
En dan gebeurd er zo iets...

Ook vrij ziek dat er foto's van paspoorten over twitter rond gaan. Met gewoon gegevens van omgekomen mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 08:28 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Nou dit zal weer een zeer transparant onderzoek worden..
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 09:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Laten we hopen dat deze ramp niet voor niets is gebeurd en dat gedoe daar snel op gaat houden. Maar dat zal wel niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Aantal Nederlanders nu 173...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 10:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

En wie neemt straks de leiding over eventuele sancties? Juist.

Desalniettemin: vreselijk nieuws dit...
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 10:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
Pro-Russische separatisten in het oosten van Oekraïne hebben de meeste opnameapparatuur van het neergestorte toestel van Malaysia Airlines in handen. Dat heeft een assistent van rebellenleider Igor Girkin vrijdag gezegd.

De rebellen hebben naar eigen zeggen acht van de twaalf opnameapparaten in handen. Verdere details werden niet bekendgemaakt. Girkin twijfelt volgens zijn assistent nog of hij internationale onderzoekers toegang wil geven tot de rampplek. Elke onderzoeker moet toestemming krijgen van de rebellenleiders voordat ze foto's mogen maken of mogen filmen. (Novum)

:/
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 11:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik denk dat er eerdaags een shitload aan bommen daar worden gebonjoured
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 14:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Aantal omgekomen NL'ers is nu 189.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 16:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Citaat:
Pro-Russische separatisten in het oosten van Oekraïne hebben de meeste opnameapparatuur van het neergestorte toestel van Malaysia Airlines in handen. Dat heeft een assistent van rebellenleider Igor Girkin vrijdag gezegd.

De rebellen hebben naar eigen zeggen acht van de twaalf opnameapparaten in handen. Verdere details werden niet bekendgemaakt. Girkin twijfelt volgens zijn assistent nog of hij internationale onderzoekers toegang wil geven tot de rampplek. Elke onderzoeker moet toestemming krijgen van de rebellenleiders voordat ze foto's mogen maken of mogen filmen. (Novum)

:/


Klopt niet zoveel van.
Ben momenteel niet op de hoogte wie effectief de black boxes heeft, dit zijn er trouwens maar 2. Eentje die alle vluchtdata registreert en de tweede is de voicerecorder van de cockpit.

Er is een 2-4 dagen lange wapenstilstand zodat onderzoekers hun werk kunnen doen en de lichamen geborgen kunnen worden. Deze onderzoekers hebben (vrije?) toegang tot de straal van 12-15km waarin brokstukken zijn neergekomen. Ze moeten geen toestemming vragen voor video/foto's, anders zou er niet zoveel beeldmateriaal online staan.

Hier is nog een onderschept gesprek van de rebellen. Dit doet Oekraïne sinds de miserie daar begon wel vaker. http://www.hln.be/hln/nl/31172/Rampvluc ... fout.dhtml
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jul 2014 20:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding

Citaat:
WW3 is Comming!! Neergeschoten Maleisisch toestel: Sarajevo 1914 op herhaling?
Xander 18-07-2014 15:58- in Algemeen Nieuws, NWO-Complot, Rusland

Voer voor complotdenkers: bij een van de wrakstukken werd een ongeschonden boarding pass met een verkeerd vluchtnummer (MH-0851, van Kuala Lumpur naar Bali) gevonden.

Zeker 189 Nederlanders zijn om het leven gekomen (2) nadat een Maleisische Boeing 777 gisteren boven Oekraïne zo goed als zeker door een luchtdoelraket werd geraakt en vervolgens neerstortte. 100 jaar geleden bleek een aanslag in Sarajevo de vonk te zijn die de Eerste Wereldoorlog in gang zette. Ontstaat er precies een eeuw later opnieuw een wereldbrand na een afschuwelijk ongeluk, dat volgens boze tongen eveneens een doelbewuste aanslag was?

In 1914 kregen nationalistische organisaties in Servië onmiddellijk de schuld van de aanslag op 28 juni op de Oostenrijkse aartshertog Frans Ferdinand. Allianties vormden zich, en een maand later brak de allereerste wereldoorlog uit.

Schuldigen staan al vast

Ook nu schijnen de schuldigen volgens het Westen al vast te staan: het zijn de pro-Russische separatisten in Oekraïne, of misschien wel de Russen zelf.

Sowieso is het bizar dat in ongeveer vier maanden tijd twee toestellen van hetzelfde type, van dezelfde luchtvaartmaatschappij en van en naar dezelfde luchthaven (Kuala Lumpur) zijn verdwenen; het eerste toestel, vlucht MH-370, is nog altijd spoorloos, terwijl van het tweede toestel, vlucht MH-17, de beelden van brandende en rokende wrakstukken al heel snel op het internet verschenen.

Even opmerkelijk is de uiterst snelle conclusie dat de Maleisische Boeing gisteren is neergeschoten door een luchtdoelraket. Al zeer kort na de crash berichtte de media dat er ‘bewijs’ zou zijn dat die raket werd afgevuurd door de pro-Russische separatisten.

Ramp komt Westen goed uit

Een complotfanaat zou kunnen denken dat dit het Westen wel heel erg goed uitkomt. Na de door de VS en de EU gesteunde neonazistische staatsgreep in Kiev, in gang gezet om Oekraïne uit de Russische invloedssfeer los te weken, verliep de strijd in het land niet bepaald naar wens. De pro-Russische krachten in het oosten van Oekraïne bleken een stuk taaier dan verwacht.

Maar plotseling is daar dan de ramp met de Boeing – een uitgelezen mogelijkheid om de Westerse bevolking en bedrijven, die overduidelijk helemaal geen trek hadden in weer een militair conflict – en zeker niet met Rusland-, over te halen om ‘gerechtvaardigd’ NAVO-ingrijpen in Oekraïne alsnog te steunen.

Schuldencrises ‘opgelost’ door oorlog

In onze berichtgeving over Oekraïne hebben we veel sterke aanwijzingen en hard bewijs aangehaald waaruit de conclusie kan worden getrokken dat de Verenigde Staten uit zijn op een conflict met Rusland, en daar Europa voor willen inzetten en desnoods voor willen opofferen. Reden? Amerika is bankroet, en Europa ook. Historisch gezien werden eerdere totaal uit de hand gelopen schuldencrises vaak ‘opgelost’ door een grote oorlog te ontketenen.

Boarding pass met verkeerd vluchtnummer

Er zijn hoe dan ook de nodige vragen te stellen bij al het geleverde ‘bewijs’. Zo is op een video in de verte wel een explosie te zien, maar geen neerstortend vliegtuig. En hoe kan het dat een boarding pass met het verkeerde vluchtnummer (MH 0851) en paspoorten volledig ongeschonden bij de totaal verwoeste wrakstukken werden gevonden? Konden passagier al in Amsterdam inchecken voor een vlucht van Kuala Lumpur naar Bali? (1)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2014 12:28 
 
Hardtraxx Elite

Kepro schreef:
WW3 is Comming!!


Gestopt met lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2014 16:45 
 
Hardtraxx Veteran

Kepro schreef:
... en paspoorten volledig ongeschonden bij de totaal verwoeste wrakstukken werden gevonden?

Simpel. Het vliegtuig is in de lucht uit elkaar geklapt door de drukgolf van de raket. Logisch nadenken is vaak lastig voor alu-hoedjes.
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel