Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 11:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Zwarte Piet is zwart door de schoorsteen, weten de kindertjes ook.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 11:22 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

JEFSKI schreef:
Mijn gedachteging is ook vele malen walgelijker. maar dat is die van 90% denk ik zo van de Nederlanders, jij zit wel bij die 10% volgens mij

In dat geval ben je het dus eens met het rapport.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Feit blijft dat enkel wat achtergestelde uitkeringstrekkers en wereldvreemde grachtengordel 'intellectuelen' een probleem maken van zwarte piet. De rest van Nederland, zelfs allochtonen willen het gewoon houden zoals het is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 12:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat ik me nog meer afvraag: waarom is dit nú pás het onderwerp van het jaar? Hoe lang vieren wij NL'ers al Sinterklaas? Al die jaren was er geen probleem en nu is het één keer: 'BAM! Afschaffen die handel'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:01 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat probleem speelt al veel langer hoor.
Citaat:
eerste openlijke bezwaren tegen de rol van Zwarte Piet werden in de jaren zestig van de 20e eeuw geuit. Het eerste protest uit de gekleurde gemeenschap kwam in 1981. De 'Solidariteits Beweging Suriname' startte een actie 'Sinterklaas vieren zonder Zwarte Piet', en in 1986 pleitte Beweging Surinaams Links er zonder succes voor om het kinderfeest zonder de figuren Sinterklaas en Zwarte Piet vieren.

Het actiecomité 'Zwarte Piet = Zwart Verdriet' wilde in 1996 Piet een andere kleurtje geven, maar dat is nooit aangeslagen. Echter, de stereotype gouden oorringen worden tegenwoordig wel weggelaten en het kroeshaar wordt vaak vervangen door zwarte krullen.[11]

Tijdens de intocht in november 2011 werden in Dordrecht vier mensen gearresteerd, omdat zij ongeoorloofd protesteerden. De actievoerders droegen T-shirts met daarop de tekst 'Zwarte Piet is racisme'.[12]

In landen waar vergelijkbare uitbeeldingen, zoals bijvoorbeeld Blackface minstrelshows, reeds lang uitgebannen zijn, wordt de manier waarop Zwarte Piet wordt vormgegeven soms met verbazing aanschouwd. De intocht van Sinterklaas in 2011 in New Westminster, een voorstad van Vancouver in Canada, werd afgeblazen na verhitte discussies over het vermeend racistische karakter van Zwarte Piet.[13]

In 2012 werd op een bijeenkomst van het Sint Nicolaas Genootschap in Montfoort een lans gebroken voor de afschaffing van Zwarte Piet omdat zijn oorsprong ingebed zou liggen in een gewoonte van slavernij en racisme.[14]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Piet
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik bedoel dan meer te zeggen: het is nooit echt groot nieuws geweest. Dat is het op dit moment wel.

Anyhow:

VN-onderzoeker pleit voor afschaffen Sinterklaasfeest

Het hoofd van de werkgroep van de Verenigde Naties die onderzoek doet naar Zwarte Piet vindt dat Nederland het Sinterklaasfeest moet afschaffen. Lees verder...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat ik grappig vind is dat tegenstanders willen dat de zwarte piet niet meer zwart is. Ze vinden dat het voldoet om een paar strepen zwart op je gezicht te doen, of helemaal blank in pak. Ik las deze reactie ergens, die sloeg wat mij betreft de spijker op de kop:

waar wil jij die blanke pieten vandaan halen dan?? Uit belgie duitsland?? Denk toch na!! Als ik nu met mijn kinderen het centrum in ga en me buurvrouw of een moeder van school of wat dan ook speelt blanke piet!!! Pfff is iedereen nou echt zo dom hier???? MENSEN ZE BESTAAN NIET ECHT HE!!!! Je buurvrouw is geschminkt en je kind herkent je buurvrouw zo niet!!! Of denk je dat die pieten echt uit spanje komen en onderweg zich even schminken!!! Pfffff


Het merendeel van de klagers zijn inderdaad linkse zeikers
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

EU
VN
Islam

1 doel:

Vernietigen van de Westerse waarden en cultuur, d.m.v. Demografische Genocide, mede mogelijk gemaakt door Antifa, Pvda etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:21 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Bron? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Bron? :lol:

Jaa Lystje, die heb ik je al eens gegeven !
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Je doelt nu toch niet op die man die denkt dat de wederopstanding van Jezus nabij is? xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:31 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wow nu heb ik iets gemist? Wie heeft dat gezegd dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Je doelt nu toch niet op die man die denkt dat de wederopstanding van Jezus nabij is? xd

Jezus is al een redelijk aantal eeuwen terug wedergekeerd :P.

Haha nou ik baseer op me zeer veel bronnen, leg verbanden en daar trek ik mijn eigen conclusies uit. De zogenaamde kwaliteitsmedia laten i.i.g. veel nieuws achterwege, of brengen het verkeerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
EU
VN
Islam

1 doel:

Vernietigen van de Westerse waarden en cultuur, d.m.v. Demografische Genocide, mede mogelijk gemaakt door Antifa, Pvda etc.

Kom ik toevallig een artikel tegen die hier best wel betrekking op heeft.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21993217/__VN_beschermt__Perzische_Piet___.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als het verboden wordt, kan dat best leuke taferelen opleveren.
Alles wat verboden wordt, wordt daarna stiekem gedaan. Dus dit ook. Maakt t wel extra spannend. Kindertjes nog zenuwachtiger voor 5 december. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 13:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
Lyst schreef:
Je doelt nu toch niet op die man die denkt dat de wederopstanding van Jezus nabij is? xd

Jezus is al een redelijk aantal eeuwen terug wedergekeerd :P.

Haha nou ik baseer op me zeer veel bronnen, leg verbanden en daar trek ik mijn eigen conclusies uit. De zogenaamde kwaliteitsmedia laten i.i.g. veel nieuws achterwege, of brengen het verkeerd.

Ik zou toch eens kritisch kijken naar de bronnen die je gebruikt dan. Waarom zouden de westerse mensen in de top van de EU als doel hebben om hun eigen waarden en cultuur te vernietigen. Overigens is het volgens mij juist Rechts Nederland dat wil bezuinigen op cultuur. Daarnaast is het doel hier niet het vernietigen van cultuur, maar het bestrijden van racisme. En volgens mij is dat juist iets om trots op te zijn, al schiet het in het geval van de symbolische zwarte piet natuurlijk veel te ver door en kunnen ze zich beter bezig houden met concretere zaken die ook in dit rapport staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 14:00 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Waarom zouden de westerse mensen in de top van de EU als doel hebben om hun eigen waarden en cultuur te vernietigen.


Om daar even op in te hakken, westerse mensen aan de top van de EU zijn mijn inziens momenteel de meest gevaarlijke mensen voor Nederland. Niet-democratisch verkozen leiders die zo graag mogelijk alle nationale verantwoordelijkheden van EU-landen wilt wegnemen om zo 1 groot EU machtsblok te creeëren.

Een samenleving waarin Europese burgers geen enkele invloed meer hebben op zo'n beetje alles wat er binnen de EU valt. Ik zou graag zien dat de EU weer terugvalt naar een constructie als de EEG. Maargoed, is misschien iets voor een andere discussie, maar moest het wel even kwijt :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oei ze zijn niet democratisch gekozen. Wat erg. Man als ze democratisch gekozen zouden worden zou er een enorm lage opkomst zijn. Daarnaast heeft de kiezer amper benul wie vaardig is of goede kwaliteiten heeft. Dat is pas handig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het schijnt dat de knecht van Sinterklaas (Sint Nicolaas van Myra) van oorsprong Nicodemus heette. Omdat hij vooral snachts aan het werk ging en niet betrapt wilde worden zei Sinterklaas dat hij zijn gezicht maar zwart moest schilderen om zo minder op te vallen.

Niet bepaald iets met slavernij te maken dan. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 15:58 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Er zijn tig oorsprongen van Zwarte Piet, geen enkele is gebaseerd op een oorspronkelijke bron.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 16:03 
 
Hardtraxx Veteran

De meeste mensen die een probleem van Zwarte Piet maken spreken zelf niet eens Nederlands. Al ga je dan nog zeiken over de Nederlandse cultuur moet je gewoon opdonderstralen naar je eigen bananenrepubliek.

En ja ik stem op Wilders, die na dit gezeik heel veel potentiële stemmers erbij gaat krijgen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 16:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oftewel verbieden op grond van racisme is ook niet mogelijk.
Edit: En als het toch slavernij is, dan wil ik graag een Zwarte Piet voor Sinterklaas. Handig, kan die mn kamer opruimen. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 16:27 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Nee, waarschijnlijk niet. Men heeft het in het verleden ook al een aantal keer geprobeerd, maar dat is toen ook niet gelukt.
@iMark, want je moet Nederlands spreken om een mening te hebben over of zwarte Piet wel of niet racistisch is? Als Rusland homo's discrimineert, moeten we dan eerst allemaal Russisch leren om iets over hun cultuur te mogen zeggen? Het betreffen dezelfde mensenrechten, dus iedereen heeft al het recht om Nederland daar op te wijzen, de vraag is alleen of Zwarte Piet daadwerkelijk racistisch is, gezien de oorsprong onduidelijk is en of we ons niet beter bezig kunnen houden met echt racisme en discriminatie in plaats van mogelijke racistische symbolen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 16:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als de VN zich nu even weer bezig gaat houden met zaken als Antihomogeweld in Rusland en de situatie in Syrië?? Wat een klapidioten zeg.

Dat een Jamaicaan deze zaak gaat onderzoeken, tjesusmina. En dan ook nog "Waarom hebben jullie 2 Santa Clauses?". Dat mens heeft geen idee waar ze over praat. Trut.


Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 16:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Citaat:
" Shepherd is weliswaar verplicht de kwestie nog te onderzoeken, maar zegt haar mening "als gekleurd persoon" al klaar te hebben.


Dit werkt dan bij een onafhankelijk panel voor onafhankelijk objectief onderzoek. Geweldig. Jammer hoe de racisme kaart weer zo snel getrokken wordt terwijl juist het woord ras zo abstract is. Racisme kent geen oorsprong in het denken en is enkel een politieke kwestie. Het moge duidelijk zijn, ook zonder kansloos onderzoek, dat hier geen sprake van is bij een kinderfeest.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel