Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mrazura schreef:
Citaat:
" Shepherd is weliswaar verplicht de kwestie nog te onderzoeken, maar zegt haar mening "als gekleurd persoon" al klaar te hebben.


Dit werkt dan bij een onafhankelijk panel voor onafhankelijk objectief onderzoek. Geweldig. Jammer hoe de racisme kaart weer zo snel getrokken wordt terwijl juist het woord ras zo abstract is. Racisme kent geen oorsprong in het denken en is enkel een politieke kwestie. Het moge duidelijk zijn, ook zonder kansloos onderzoek, dat hier geen sprake van is bij een kinderfeest.

Juist... Ooit gehoord van Sociaal Darwinisme? Heeft niks met politiek te maken alleen dat ene ras beter is dan andere, het betere ras zal overleven volgens survival of the fittest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 18:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
mrazura schreef:
Citaat:
" Shepherd is weliswaar verplicht de kwestie nog te onderzoeken, maar zegt haar mening "als gekleurd persoon" al klaar te hebben.


Dit werkt dan bij een onafhankelijk panel voor onafhankelijk objectief onderzoek. Geweldig. Jammer hoe de racisme kaart weer zo snel getrokken wordt terwijl juist het woord ras zo abstract is. Racisme kent geen oorsprong in het denken en is enkel een politieke kwestie. Het moge duidelijk zijn, ook zonder kansloos onderzoek, dat hier geen sprake van is bij een kinderfeest.

Juist... Ooit gehoord van Sociaal Darwinisme? Heeft niks met politiek te maken alleen dat ene ras beter is dan andere, het betere ras zal overleven volgens survival of the fittest.


Het genetische verschil tussen ras is minimaal. Ik heb zelf geleerd 15%, maar wikipedia geeft zelfs aan
8%. In werkelijkheid verschillen we amper van elkaar en zeker als je ons verschil vergelijkt met dat van dieren. Hetzelfde is aangetoond in tweeling studies.

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_genetic_variation

Hoewel bijna elke wetenschapper het nu wel eens is dat evolutheorie tot op een zeker niveau klopt(het heeft zich goed in stand gehouden na veel onderzoek in de microbiologie) hoeven we uitspraken zoals dat van jou net niet als een wetenschappelijk feit te gaan zien. De connectie tussen de theorie van Darwin en eugenics en de nazis is verschrikkelijk maar niet meer dan het bedrijven van politiek zonder enig respect voor de mens door mensen die gek waren. Het enige wat het doet in het uiterste geval is je laten nadenken over wat voor slechte dingen mensen toe in staat zijn en het laat je kijken naar sociaal psychologische factoren zoals conformisme en autoriteit.

urbandesigner schreef:
Geen cent naar die bananenrepublieken, en wat zijn die zogenaamde linkse intellectuelen met hun pietpraat toch een stel debielen.

Hoop ook mooi dat de Gouden Koets blijft zoals ie is.


Die bananenrepubliek heeft een achterstand deels omdat wij dat land kaalgeplukt hebben van kapitaal en natuurlijke grondstoffen. Wij hebben de natuurlijke kringloop wel degelijk negatief beïnvloed dus zo raar is de vergoeding niet. Wel is het natuurlijk walgelijk om een betere deal te onderhandelen over de rug van een kinderfeest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 18:59 
 
Hardtraxx Veteran

Gelukkig trekken ze net zo hard aan discriminatie in religies.


Oh...


Wacht..........
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 20:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

iMark schreef:
De meeste mensen die een probleem van Zwarte Piet maken spreken zelf niet eens Nederlands. Al ga je dan nog zeiken over de Nederlandse cultuur moet je gewoon opdonderstralen naar je eigen bananenrepubliek.

En ja ik stem op Wilders, die na dit gezeik heel veel potentiële stemmers erbij gaat krijgen.

Ik mag niet hopen dat Geert hier iets politieks van gaat maken, al vrees ik van wel.

Heel jammer dat er internationaal zoveel aandacht gaat naar zoiets onbenulligs, zeker gezien de spanningen die op het moment in de wereld heersen. Zo merk je vandaag maar weer dat je als klein land eigenlijk weinig te vertellen hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 20:47 
 
Hardtraxx Veteran

Je ziet des te beter hoe weinig de VN tegenwoordig nog voorstelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

chicken schreef:
Je ziet des te beter wat voor linkse bord voor de kop Illuminati organisatie de VN is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2013 23:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je bent gewoon zwaar triest als je gaat zeuren over zwarte pieten... Ik wil eigelijk wel weer zien wat voor mensen hierover zijn gaan beginnen zeuren. Ik geef 90% kans aan werkloze profiteurs die niks beter te doen hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 08:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben een rebel. Ik ga mn kinderen later gewoon opvoeden met Zwarte Piet. Niet met Blaauwe, Groene, Gele, Paarse, Rode Piet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 09:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
Ik ben een rebel. Ik ga mn kinderen later gewoon opvoeden met Zwarte Piet. Niet met Blaauwe, Groene, Gele, Paarse, Rode Piet.


Zie je het al voor je... xd Dat je wordt opgepakt als je als zwarte piet rond loopt.
Ik vind een witte kerst ook racistisch, en ga ervoor zorgen dat alle liedjes en slogans van WHITE christmas verboden worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 09:54 
 
Hardtraxxer

wat een onzin dit, zwarte piet hoort bij onze cultuur en als je er niet tegen kunt ga je maar in een ander land wonen, tis echt niet zo dat iedereen negers door dit feest zwarte pieten gaan noemen ofzo
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 10:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Dat mensen hun homofiele gevoelens niet in het openbaar mogen uiten hoort bij de Russische cultuur. Dat vrouwen helemaal niets mogen en de hele dag onder een laken moeten lopen hoort bij de Iraanse cultuur. Dat vrouwen gestenigd worden hoort bij de Saoudi Arabische cultuur. Racisme gaat in tegen de mensenrechten (net als bovenstaande voorbeelden). Dat het bij de cultuur hoort vind ik maar een slap argument, want dat zou immers al het bovenstaande dan ook rechtvaardigen. Ik ben ook niet voor het verbieden van Zwarte Piet, maar dat is omdat er geen bewezen racistische oorsprong is en omdat het slechts symboolpolitiek betreft daar waar je je beter kunt richten op het echte racisme en discriminatie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 11:02 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
Dat mensen hun homofiele gevoelens niet in het openbaar mogen uiten hoort bij de Russische cultuur. Dat vrouwen helemaal niets mogen en de hele dag onder een laken moeten lopen hoort bij de Iraanse cultuur. Dat vrouwen gestenigd worden hoort bij de Saoudi Arabische cultuur. Racisme gaat in tegen de mensenrechten (net als bovenstaande voorbeelden). Dat het bij de cultuur hoort vind ik maar een slap argument, want dat zou immers al het bovenstaande dan ook rechtvaardigen. Ik ben ook niet voor het verbieden van Zwarte Piet, maar dat is omdat er geen bewezen racistische oorsprong is en omdat het slechts symboolpolitiek betreft daar waar je je beter kunt richten op het echte racisme en discriminatie.

dat is een keer per jaar met als doel de kinderen te vermaken, de pieten zijn mensen die dit vrijwillig doen, dat is niet te vergelijken met onder andere de homohaat in rusland
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 11:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar als het dan symboolpolitiek is, waarom moet er dan in godesnaam de VN bij gehaald worden? De hele rethoriek vind ik verschrikkelijk.

In Amsterdam zijn schijnbaar 21 mensen die protest hebben ingediend tegen een zwarte piet op de intocht. Dit op een stad van 805.000 inwoners volgens Wikipedia (geen goede bron, maar dit inwonertal kan best oke zijn). Maar omdat die 21 man naar de VN gaan schrijven en daardoor naar het er zo uitziet gelijk gaan krijgen ondermijnt toch het hele idee van democratie?
Nu het actueel is heeft de facebookpagina van de racistische zwarte piet 6700 likes in 5 jaar. De grootste pro-zwarte piet pagina bijna 700000 in een dagje en deze groeit hard door. Is dan meer dan 99% van de mensen op facebook rasistisch omdat er een zwarte piet is(die door diezelfde 99% waarschijnlijk niet aan slavernij wordt gekoppeld)?

Vervolgens lees ik het betoog van de mevrouw van de VN. Ik citeer uit nu.nl:
Citaat:
Volgens de onderzoeker is het uiterlijk van Zwarte Piet ronduit beledigend. "Wij gaan ook niet de straat op en zeggen; dit is hoe alle blanke mensen eruitzien of dat is hoe alle blanke mensen eruitzien."

Waar koppelen we zwarte mensen aan zwarte piet? Dat doen we nergens in het hele verhaal van Sinterklaas. Zwarte piet wordt neergezet als een persoon die slim en behendig is, wat is daar mis mee?


Citaat:
"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.

Als je met een dergelijk argument komt: direct rood en douchen. Dus omdat de kerstman (die afgeleid is van Sinterklaas) er is moeten wij die orgine maar afschaffen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 11:08 
 
Hardtraxxer

Khadber schreef:
Citaat:
"En wat is er mis met één Sinterklaas, waarom moeten jullie er twee hebben'', vraagt Shepherd zich in het programma af, waarbij ze doelt op de kerstman.

Als je met een dergelijk argument komt: direct rood en douchen. Dus omdat de kerstman (die afgeleid is van Sinterklaas) er is moeten wij die orgine maar afschaffen?

dit en we hebben er niet eens 2 want we hebben de kerstman hier niet echt, misschien een paar gevalletjes die komt ook echt geen steden bezoeken zoals sinterklaas dat doet of wat dan ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 11:14 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Khadber, mensenrechten zijn geen interne democratische aangelegenheid. Zoals mijn ethiek docent zou zeggen, dan kun je een groepsverkrachting ook goedkeuren, want de ruime meerderheid vindt het juist fijn. Je zult gewoon met inhoudelijke argumenten moeten komen waarom Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft. Die zijn er mijn inziens voldoende, maar mochten die er niet zijn dan heeft men hier gewoon een punt. En dan kun je wel refereren naar facebook likes of roepen dat de mensen maar moeten oprotten naar hun eigen land of dat ze de taal moeten spreken voordat ze commentaar hebben op onze cultuur, maar dat zijn natuurlijk allemaal gewoon drogredenen om maar enige vorm van zelfkritiek te kunnen ontlopen.

Ik vind het wel jammer dat alle aandacht hier naar uit gaat, terwijl er wel degelijk belangrijke punten in het VN rapport staan die helemaal niets met zwarte piet te maken hebben, maar met de racisme en discriminatie problemen in Nederland.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zeg nergens dat mensen op moeten rotten naar hun eigen land of wat dan ook, begrijp me daar in alsjeblieft goed. Ik zeg ook nergens dat groepsverkrachting goed is, wat je daar aandraagt is net zo'n drogreden als dat ik zou hebben. Ik voel voor mijzelf gewoon een groot gevoel voor onrecht omdat iemand komt vertellen dat 21 man op 800.000 persé gelijk moeten krijgen door een racismekaart te spelen naar een grote organisatie zonder daarin eerst fatsoenlijk te overleggen met andere Nederlanders. Dan zeggen facebook likes niet alles, maar dat kan wel een indicatie zijn dat er meer mensen zich niet in het standpunt van die paar mensen kunnen vinden.

Lyst schreef:
Je zult gewoon met inhoudelijke argumenten moeten komen waarom Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft. Die zijn er mijn inziens voldoende.

Tot op deze hoogte kan ik er mee leven. De rest over zelfreflectie snap ik je punt van, maar ik snap net zo goed het punt dat er een hoop boosheid heerst dat er nu geluisterd moet worden naar zo'n minieme minderheid en daarvoor iets op moeten geven waar iedereen van kinds af aan al mee is opgegroeid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 11:48 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

De voorbeeld drogredenen betroffen reacties uit dit topic, niet specifiek jouw reacties. En de groepsverkrachting is geen drogreden, maar een voorbeeld van dat democratie en tevens utilitarisme niet werken als het gaat om mensen rechten. Degene die verkracht wordt is ook in de minderheid binnen die situatie, moet je daar dan maar niet naar luisteren? Bij de universele mensenrechten geldt dat iedereen dezelfde rechten heeft. Racisme en discriminatie vallen ook onder die mensenrechten. Als ook maar 1 iemand vindt dat die mensenrechten niet worden nageleefd dan heeft hij al het recht om dat aan te kaarten en dat is compleet onafhankelijk van het aantal mensen dat het er niet mee eens is. De enige vraag op dat moment is of de mensenrechten daadwerkelijk worden aangetast. Dat bedoel ik met de inhoudelijke discussie. De enige relevante argumenten zijn die die aantonen dat Zwarte Pieten niets te maken hebben met racisme.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk zelf dat er prima genoeg argumenten zijn dat zwarte piet niets met racisme te maken heeft.
Daar komt ook dan weer een discussie bij wanneer daadwerkelijk iets objectief racisme is, want voor mijn gevoel wordt er op meerdere plekken in de wereld wel erg makkelijk met die kaart gezwaaid om iets te verkrijgen wat ze niet hebben. Die discussie vind ik zelf ook erg moeilijk en veelzijdig.

Mijns inziens had daar eerder een discussie in Nederland moeten zijn zonder daar een VN bij te betrekken. Nu wordt er eigenlijk van bovenuit voor ons bepaald hoe wij iets moeten doen zonder een degelijke discussie en de Nederlandse bevolking heeft daar duidelijk geen trek in. Dát gevoel voor "onrecht" wordt hier volgens mij vooral geuit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 12:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Khadber, mensenrechten zijn geen interne democratische aangelegenheid. Zoals mijn ethiek docent zou zeggen, dan kun je een groepsverkrachting ook goedkeuren, want de ruime meerderheid vindt het juist fijn. Je zult gewoon met inhoudelijke argumenten moeten komen waarom Zwarte Piet niets met racisme te maken heeft. Die zijn er mijn inziens voldoende, maar mochten die er niet zijn dan heeft men hier gewoon een punt. En dan kun je wel refereren naar facebook likes of roepen dat de mensen maar moeten oprotten naar hun eigen land of dat ze de taal moeten spreken voordat ze commentaar hebben op onze cultuur, maar dat zijn natuurlijk allemaal gewoon drogredenen om maar enige vorm van zelfkritiek te kunnen ontlopen.

Ik vind het wel jammer dat alle aandacht hier naar uit gaat, terwijl er wel degelijk belangrijke punten in het VN rapport staan die helemaal niets met zwarte piet te maken hebben, maar met de racisme en discriminatie problemen in Nederland.


Compleet met je eens Lyst.
Het punt is niet dat ze aan onze cultuur zitten, het punt is dat ze ons iets dat mijn inziens tegenwoordig geen racistische elementen meer bevat (in ieder geval niet voor de doelgroep) willen ontnemen.

Kinderen zien Zwarte Piet niet (meer) als slaaf van Sinterklaas, maar als hulp/werknemer/vrijwilliger/whatever die plezier heeft in zijn werk. Daar is toch niets racistisch aan?

Ik was als kind juist bang voor Sinterklaas, zo'n enorme man die ook nog eens een mijter op zn hoofd had, waardoor hij 3x zo groot als jijzelf was. Zwarte Piet was ik juist helemaal niet bang voor, lekker "Piieet" schreeuwen in de hoop dat je een zakje pepernoten kreeg. :P

iMark schreef:
De meeste mensen die een probleem van Zwarte Piet maken spreken zelf niet eens Nederlands. Al ga je dan nog zeiken over de Nederlandse cultuur moet je gewoon opdonderstralen naar je eigen bananenrepubliek.

En ja ik stem op Wilders, die na dit gezeik heel veel potentiële stemmers erbij gaat krijgen.


Mensen die door dit gedoe op Wilders gaan stemmen mogen wat mij betreft nog veel verder weg dan een bananenrepubliek. :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 13:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

https://decorrespondent.nl/233/wat-we-niet-zien

Goed stuk wat ik via een vriend op Facebook kreeg te lezen.

edit: wat ik overigens wel moet zeggen: de discussie gaat nu vooral over zwarte piet, waar het VN onderzoek eigenlijk begon over racisme in de samenleving. Je kunt me veel vertellen, maar die beweringen blijken wel waar te zijn gezien er een substantieel aantal mensen begint over "oprotten naar je eigen land" en al dat soort dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 14:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En je wordt niet zomaar Zwarte Piet. Niet elke persoon met een donkere huidskleur is er voor geschikt. Er gaat een heel proces aan vooraf. Pas als je je Pieten-diploma hebt mag je de functie van Zwarte Piet bekleden. Bij slavernij hadden ze geen diploma's neem ik aan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 14:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
En je wordt niet zomaar Zwarte Piet. Niet elke persoon met een donkere huidskleur is er voor geschikt. Er gaat een heel proces aan vooraf. Pas als je je Pieten-diploma hebt mag je de functie van Zwarte Piet bekleden. Bij slavernij hadden ze geen diploma's neem ik aan...


:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 14:30 
 
Hardtraxxer

zwarte piet is juist niet racistisch, ze doen duidelijk geen negers na of wat dan ook
het zijn aardige, gediplomeerde mensen die werk hebben en geven ipv nemen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 16:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

urbandesigner schreef:
chicken schreef:
Je ziet des te beter wat voor linkse bord voor de kop Illuminati organisatie de VN is.

Illuminati :')
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2013 16:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Syztrax schreef:
zwarte piet is juist niet racistisch, ze doen duidelijk geen negers na of wat dan ook
het zijn aardige, gediplomeerde mensen die werk hebben en geven ipv nemen

Nee kroeshaar en volle lippen wijst idd niet op negers.
Ook ik ben voor Zwarte Piet, maar dat wil nog niet zeggen dat ik me niet kan inleven in een minderheid die zich er gediscrimineerd door voelt. Het is natuurlijk vreemd dat de VN een onderzoek gaat doen naar het feest en al helemaal vreemd dat die vrouw al haar conclusies trekt voordat ze uberhaupt iets heeft onderzocht. Toch is de kritiek daartegen veel in de trend van: 'ze moeten niet aan ons de les gaan lezen'. Blijkbaar zijn veel Nederlanders helemaal niet zo tolerant dan we onszelf vinden.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Actueel