Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 feb 2018 19:59 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sound Rush deed de remix al van Project 1 dus ja die komen erbij. Qua sounds vind ik ze ook wel dicht in de buurt komen van HHZ & WS. Beginnen soms met een reverse en dan knallen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 11:45 
 
Hardtraxx Veteran

Hyped als het album binnenkort komt. Ben bang dat ik die platen dan helemaal plat ga luisteren
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 11:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind die nieuwe platen van Headhunterz over het algemeen helemaal niet zo tof. Ik vind het wel weer cool dat het vooral triplet platen zijn, maar die signature sound van hem qua leads vind ik gewoon niet lekker en ook de melodieën liggen mij vaak niet.

kwestie van persoonlijke smaak :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 13:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Triplet platen zijn platen waarvan één tel opgedeeld is in 3 even lange tijdseenheden. De normale time signature is opgedeeld in 4 even lange tijdseenheden. Vroeger was bijna alles triplet (muv de echte early hardstyle).

Kenmerkend voor platen in triplet is het bouncende / huppelende karakter. Goed voorbeeld zijn de (oude) platen van Josh & Wesz.

Je kan het goed horen in het Freaqshow anthem van Cyber, waar de 1e climax in de normale time signature is, en de 2e in triplet.

Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 17:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Afbeelding

Lijk me wel duidelijk haha.


In b4 Unkind
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 17:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
MelvinFR schreef:
**Pic**

Lijk me wel duidelijk haha.


In b4 Unkind


Of de Hardstyle Bitches
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 17:44 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
Triplet platen zijn platen waarvan één tel opgedeeld is in 3 even lange tijdseenheden. De normale time signature is opgedeeld in 4 even lange tijdseenheden. Vroeger was bijna alles triplet (muv de echte early hardstyle).

Kenmerkend voor platen in triplet is het bouncende / huppelende karakter. Goed voorbeeld zijn de (oude) platen van Josh & Wesz.

Je kan het goed horen in het Freaqshow anthem van Cyber, waar de 1e climax in de normale time signature is, en de 2e in triplet.


Nooit echt in verdiept maar ik vind zo'n triplet echt altijd fijner klinken om los op te gaan op een of andere manier.
Leuk dat ik er nu een term voor ken. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 23:09 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Je kan het goed horen in het Freaqshow anthem van Cyber, waar de 1e climax in de normale time signature is, en de 2e in triplet.


Ik weet echt niet wat ik moet horen haha, ik hoor gewoon 2 verschillende qlimaxen? Dat huppelende/bouncende karakter kan ik wel plaatsen, maar dat met die tijdseenheden daar haak ik af :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 23:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker



Hier hoor je het ook duidelijk in de 2e climax, altijd als ik hier op let snap ik echt niks meer van dit nummer xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2018 23:18 
 
Hardtraxx Veteran

STVK schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Je kan het goed horen in het Freaqshow anthem van Cyber, waar de 1e climax in de normale time signature is, en de 2e in triplet.


Ik weet echt niet wat ik moet horen haha, ik hoor gewoon 2 verschillende qlimaxen? Dat huppelende/bouncende karakter kan ik wel plaatsen, maar dat met die tijdseenheden daar haak ik af :P


Je moet gewoon meetellen, bij de ene veranderd de melodie om de 4 tellen, bij de ander om de 3 tellen(correct if me wrong)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 00:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Oké time signature is niet de juiste woord keuze merk ik, nu worden er 2 verschillende concepten door elkaar gehaald.

Wat ik bedoel met triplet is dat één muzikale noot in 3 tijdseenheden wordt verdeeld, of een veelvoud daarvan, ipv de gangbare 4.


STVK schreef:
Ik weet echt niet wat ik moet horen haha, ik hoor gewoon 2 verschillende qlimaxen? Dat huppelende/bouncende karakter kan ik wel plaatsen, maar dat met die tijdseenheden daar haak ik af :P


Doordat je een andere timing qua noten gebruikt klinkt de melodie anders. Maar er worden vgm ook net wat andere noten aangeslagen in de 2e climax, geen zin om te cheken tbh.

Je hebt gewoon een andere timing. Ipv dat de bass noten na 200 ms komen (op 150 bpm) komen ze na 266 ms. Die 66ms verschil geeft een hele andere feeling. Daarnaast heb je nog 6/8 melodieën, waar de bass noot pas na 300 ms komt. Volgens mij is de The Pitcher remix van Kingdom in deze timing geschreven.

Hét schoolvoorbeeld van een track volledig in triplet vind ik nog altijd Josh & Wesz - Like Thiz, dat bouncende gevoel is niet te missen in deze track.

Samara is idd in 3/4e oftewel waltz. Andere voorbeelden hiervan zijn The Nature of Our Mind, Fantasy or Reality en Nothing Else Matters. Bij dit soort platen kent 1 bar 3 tellen ipv 4. Dit is niet hetzelfde als triplet. Je hoort dit soort platen overigens bijna nooit meer omdat ze doorgaans niet dansbaar genoeg zijn, je raakt er met je gangbare danspasjes in de war.


RTM93 schreef:
Nooit echt in verdiept maar ik vind zo'n triplet echt altijd fijner klinken om los op te gaan op een of andere manier.
Leuk dat ik er nu een term voor ken. :thumbup:


Vind ik vaak ook!

Bij triplet platen kan je ook zo lekker hakkelen

Om bijv het laatste DBSTF album erbij te pakken

triplet:
Antidote
God is a DJ
In The Dark



normaal:
fired up
by myself
2 silhouettes
promised land
dreams
eye of the storm
no apoya no folla
angels and demons
above average
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 01:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Je hoort dit soort platen overigens bijna nooit meer omdat ze doorgaans niet dansbaar genoeg zijn, je raakt er met je gangbare danspasjes in de war.


Deze snap ik niet helemaal. Het is niet alsof er op Hardstyle gesofisticeerde dansen worden gedaan. xd


Gewoon maaien op elke kick die voorbij komt
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 01:53 
 
Hardtraxx Addict

Een maat bestaat uit een bepaalde hoeveelheid tellen (beats). Doorgaans in de hardstyle is dit 4 tellen per maat; elke 4 tellen veranderd bijvoorbeeld de toonhoogte van de kick, of heb je een fill (kickroll, snare, etc. etc.). Dit kan, zoals al aangegeven bij Samara (en een aantal andere tracks) ook een driekwartsmaat zijn, dit houdt in dat elke 3 tellen een maat is (en kick dus van toonhoogte veranderen elke 3 tellen).


Even een voorbeeld, eerste 16 tellen zijn in vierkwartsmaat (kick veranderd van toonhoogte elke 4 tellen), en de volgende 12 tellen zijn in driekwartsmaat (elke 3 tellen een andere kick). Dit staat los van triplets.

Triplets (triolen) zijn een aanduiding van drie gelijkwaardige tellen binnen één (of twee) tel(len) (dus van kick tot kick), en spelen een grote rol in de feeling van tracks.



De eerste 4 beats (elk een kwartnoot) zijn ingevuld met triplets (3 één-achtste trioolnoten per tel), de laatste 4 beats met zestienden. Let op dat dit verschilt van een triplet die twee tellen spant (3 gelijkwaardige noten in twee tellen). Een bekend voorbeeld hiervan is de theme van Pirates of the Caribbean.


Tik met je hand eens op de maat mee (achtergrond), en tel in je hoofd het aantal noten van de violen (voorgrond), dan zie je dat de eerste tel telkens samenvalt, en dat de violen 3 tellen spelen per 2 tellen van de baslijn.
Viool.1-----2-----3------1-----2-----3-----1-----2-----3--...
Bas...1--------2---------1--------2---------1--------2-----.....

Goed, verveling is zo onderhand verholpen, hoop dat het nu wat duidelijker is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 02:17 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
STVK schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Je kan het goed horen in het Freaqshow anthem van Cyber, waar de 1e climax in de normale time signature is, en de 2e in triplet.


Ik weet echt niet wat ik moet horen haha, ik hoor gewoon 2 verschillende qlimaxen? Dat huppelende/bouncende karakter kan ik wel plaatsen, maar dat met die tijdseenheden daar haak ik af :P


Je moet gewoon meetellen, bij de ene veranderd de melodie om de 4 tellen, bij de ander om de 3 tellen(correct if me wrong)


Correction: Dit is het verschil tussen een driekwartsmaat en vierkwartsmaat

D-Block & S-Te-Fan - The Nature Of Our Mind is nog een goed voorbeeld van om het verschil te merken. Voor de mid intro is het koorgezang nog vierkwartsmaat en in de break wordt het driekwartsmaat omdat de melo dat ook is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 06:53 
 
Hardtraxx Veteran

En hoe zit dat nu met zo'n track als B-Front - beyond reality.
Dat is gewoon ook alleen een track in 3/4 maat geproduceerd maar wel met een climax zonder triplet dus?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 10:17 
 
Hardtraxx Veteran

Nijidik schreef:
het nu wat duidelijker is.


Nice, sowieso duidelijker
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 11:05 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
En hoe zit dat nu met zo'n track als B-Front - beyond reality.
Dat is gewoon ook alleen een track in 3/4 maat geproduceerd maar wel met een climax zonder triplet dus?


Ja, deze plaat is 3 kwarts maat.

Het is heel simpel, gewoon tot 3 of 4 tellen.

Ofdat het triplet is kan ik zo niet horen omdat het best een simpele melodie is, geen zin om te checken tbh :P.

Om het helemaal mooi te maken, hier is een remix van de Pirates of the Carribbean Soundtrack waar de melodie vierkwartsmaat is gemaakt.




Grim schreef:
Deze snap ik niet helemaal. Het is niet alsof er op Hardstyle gesofisticeerde dansen worden gedaan. xd


Binnen een set voelt het wat arythmisch voor de meute. Iig dat is een beetje een consensus onder producers.

Ook kan je dit soort platen niet in de climax uitmixen, want je komt telkens een noot te kort waardoor je niet goed uitkomt. Of je moet je cue point later zetten, maar daar zijn artiesten sws veel te lam voor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hans Zimmer vs Dimitri Vegas & Like Mike

Dit doet gewoon pijn om te lezen :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 17:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mark With A Tarrel schreef:
Ook kan je dit soort platen niet in de climax uitmixen, want je komt telkens een noot te kort waardoor je niet goed uitkomt. Of je moet je cue point later zetten, maar daar zijn artiesten sws veel te lam voor.


Probeer dat maar is met de tweede climax van Realization of A Dream (Waltz mix) :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2018 22:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Ook kan je dit soort platen niet in de climax uitmixen, want je komt telkens een noot te kort waardoor je niet goed uitkomt. Of je moet je cue point later zetten, maar daar zijn artiesten sws veel te lam voor.


Probeer dat maar is met de tweede climax van Realization of A Dream (Waltz mix) :thumbdown:


Dan pak je toch gewoon de normale mix? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2018 22:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hopelijk brengen ze alle kick(edits) uit van Project One nummers @ Qlimax :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2018 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Mark With A Tarrel schreef:
Ook kan je dit soort platen niet in de climax uitmixen, want je komt telkens een noot te kort waardoor je niet goed uitkomt. Of je moet je cue point later zetten, maar daar zijn artiesten sws veel te lam voor.


Probeer dat maar is met de tweede climax van Realization of A Dream (Waltz mix) :thumbdown:


Haha toen ik net een beetje begon te draaien ben ik op een gegeven moment zo aan mezelf gaan twijfelen of ik het toch niet helemaal snapte door dat nummer :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2018 20:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sound Rush bij AoC confirmed @ Heady's Instagram
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2018 21:37 
 
Hardtraxx Elite

JeroenB93 schreef:
Sound Rush bij AoC confirmed @ Heady's Instagram

Confirmed is misschien een beetje overdreven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2018 21:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Millard Fillmore schreef:
JeroenB93 schreef:
Sound Rush bij AoC confirmed @ Heady's Instagram

Confirmed is misschien een beetje overdreven.

Zo goed als dan ;)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen