Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 16:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Hard4Us

Volgens mij heeft hij het ook over het genre "Early Hardstyle" van voor 2005 wat op sterven na dood is :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 16:39 
 
Hardtraxxer

Edwinn schreef:
Broken Balance schreef:
Net als LYM een OJKB en een Tijdmachine heeft.

Bij OJKB komen de platen van de allereerste jaren ook niet aan bod.

Bij De Tijdmachine ook niet, bijna alleen maar 2008-2010. Toen The Prophet wel platen van de begin Tijdmachine periode draaide zaten een aantal mensen weer te zeuren dat zijn setje niet leuk was of dat zijn setje niet op dat moment van de avond paste. Ik vond zijn setje juist wel tof met veel tracks rond 2006 :thumbsup: Al kan ik wel begrijpen dat zijn setje niet op dat moment van de avond paste. Maarja dat komt ook door de mensen die voor hem draaiden en de organisatie dat ze hem op dat tijdstip neerzetten.

Ik ben zelf van de 2006-2010 periode, maar ik merk wel dat heel veel "classic" feestjes tegenwoordig alleen maar draaien om Noisecontrollers, Wildstylez, D-Block & S-te-Fan, Josh & Wesz en Brennan Heart. En heel veel bezoekers willen dan ook alleen maar platen van hun horen waardoor de setjes heel erg op elkaar gaan lijken als je deze artiesten de volgende keer weer gaat checken tijdens een "classic" setje. Luna, Scope DJ , A-lusion staan ook wel geregeld op "classic" feestjes, maar zij draaien gelukkig ook nog (redelijk) genoeg platen van andere artiesten.

En om nog even in te gaan op de discussie van de termen. Ik benoem de 2006-2010 periode als "classic hardstyle" of "hardstyle classics". Ik heb hierboven ook telkens het woord classic even tussen aanhalingstekens gedaan. Ik zie dat deze term al wel redelijk veel gebruikt wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hard4Us schreef:
@Lyst

Ik weet niet of je nog een keer de moeite wilt nemen om op mijn vraag te reageren. Maar uit wat haal jij dat de hardstyle scene op sterven na dood is? En binnen hoeveel tijd denk je dat het daadwerkelijk dood is?
Vind het zelf een beetje raar om te zeggen; aangezien er steeds weer een vernieuwende sound gecrëerd word door de artiesten (Thera - The New Era bijvoorbeeld), lang niet alle artiesten doen dit hoor, denk hierbij aan de f#ck mainstream artiesten, je weet zelf wel waar ik op doel. Maar naar mijn idee proberen de producers steeds vernieuwender te worden. Kijk naar een Warface die d.m.v. een band erbij te doen weer wat nieuws probeert. Natuurlijk kun je discusiëren of dit leuk is maar het word wel geprobeerd en gedaan.

Ook komen er geregeld nieuwe festivals bij, ondertussen verdwijnt er hier en daar eentje of kan het niet op "eigen benen" staan (Hardshore). Maar dit lijkt volgens mij gewoon in evenwicht te blijven. En ook verkopen geregeld feesten uit.

Als je doelt op het uitsterven van de "Mainstream" hardstyle kan ik je wel een punt geven, dit is inderdaad wat minder geworden in mijn ogen, dat komt denk ik vooral door het rauwe gebeuren. Maar juist door de "Classic's" stage's te introduceren op festivals (met échte hardstyle) heb ik het idee dat dit nog lang niet dood bloed.

Alvast sorry voor de spelfouten maar Nederlands is niet mijn goedste vak :P


Goeiste*
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 18:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Shatter, Edwin doelde op de eerste jaren van Hardstyle. OJKB = early, dus hoort daar die tijd ook bij. Tijdmachine is geen early concept :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 18:41 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

SkiggyRapz18 schreef:
@Hard4Us

Volgens mij heeft hij het ook over het genre "Early Hardstyle" van voor 2005 wat op sterven na dood is :thumbup:

Dit, hardstyle in het algemeen was rond 2012 op zijn hoogtepunt, het is nog lang niet op sterven na dood, maar de rek is er al een tijd lang uit volgens mij, al volg ik de scene niet meer echt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 18:57 
 
Hardtraxxer

Fothermucker schreef:
@Shatter, Edwin doelde op de eerste jaren van Hardstyle. OJKB = early, dus hoort daar die tijd ook bij. Tijdmachine is geen early concept :P

Ik heb ook nergens gezegd dat De Tijdmachine early was :x :D

Edwin had het over dat er bij OJKB er weinig platen van de begin tijd van OJKB (2001-2005 is deze periode vgm) gedraaid werd.

Toen zei ik dat dit hetzelfde geldt voor De Tijdmachine periode (2005-2011). Hier hoor je ook weinig platen uit 2005-2006 :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 19:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jaaa kiiiil jij quote zijn bericht over de eerste jaren pffffffffffffff
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 20:39 
 
Hardtraxx Newbie

Of het nou early of classic is zal een organisatie weinig uitmaken.

Vanuit het oogpunt van een organisatie kan ik heel goed begrijpen dat ze de periode 2006-2011 erbij pakken gezien het feit dat het publiek van daarvoor steeds ouder wordt en dus steeds minder naar feesten gaan..
Ben blij dat ze bij LYM en zometeen Hardclassics twee stages hebben zodat ik kan bij allebei kan genieten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2016 21:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De identiteit heeft ook alles te maken met de techniek/computers/synthesizers die je tot je beschikking had in die tijd. Je hoort niet voor niks wel eens ' lekker old skool soundje' of een 'early rave soundje' Je kan duidelijk horen dat de sound is vernieuwd ten op zichte van 10 jaar gelden en nog eens 10 jaar terug. Alleen vind de sound van nu niet persé beter. De (raw)Hardstyle die nu gemaakt wordt, wordt over 10 jaar ook weer in een hokje gestopt. 'Early Raw' of zoiets.

Mijn menig over Raw Hardstyle, van de laatste paar jaar, is dat ik vind dat dit nog het meeste lijkt op de Hardcore uit 2005-2009. Niet qua bpm ofzo maar meer qua sounds, kicks en screeches. Die rauwe sound en snoeiharde kicks van de hardcore waren erg populair in die tijd. :P Wat je nu maar weinig meer hoord in de mainstream helaas :(

Wat mij betreft is de periode 2004-2010 een unieke periode in de Hardstyle gechiedenis die omschreven kan worden als de tot nu toe beste periode. Het maakt mij niet zo veel uit of het early of classic moet zijn want je kan allebij de termen toepassen. Een goede Hardstlye track uit 2002 kan net zo goed een classic zijn. Maar als je het toch in hokjes wil plaatsen dat ben ik wel eens met andere leden: 2000-2004 early , 2005-2010 classic.

Ik kan me overigens voorstellen dat de echte early hardstyle liefhebbers uit de begin periode de scene hebben verlaten toen de nu-style periode zijn intrede maakte, want dit neigde soms meer naar Hardcore, Ik denk om een nog breder publiek aan te trekken wat uit de Hardcore scene moest komen. Hard en stevig maar niet de echt dat rauwe uit de Hardcore. Dat is toch wel het verschil. Nu is het wel anders zoals ik al eerder vermelde met de raw Hardstyle stroming. Het neigd nu nog meer naar Hardcore. Behalve het bpm is er weinig verschil meer naar mijn mening.

Het is heel simpel met muziek: Je vind iets goed of niet goed, in welk hokje je het ook stopt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2016 09:15 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Hardcore? Raw hardstyle werd nog enigszins omarmd. Het was juist de mainstream die het bloed achter de nagels vandaan haalde met toks, walls of bass, lange breaks, meezing vocals, blije melodieën etc. Het heet niet voor niets nustyle en geen nu-hardstyle. Men vond dat het niks meer met hard te maken had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2016 09:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
:lol: :lol:

Unknown schreef:
Ik zou het graag willen lezen, maar zo zonder alinea's vind ik het helaas niet zo makkelijk leesbaar :thumbup:

Unknown schreef:
Goeiste*

off-topic/

The Skribbler schreef:
Ik zeg zelf altijd dat early hardstyle tot en met 2005 is, hoewel er in 2005 ook al wel wat nieuwer klinkende platen zijn gemaakt. Voor die tijd hadden tracks veelal gated kicks, reverse basses en minimale melodielijnen. Natuurlijk klinken platen uit 2001 anders dan uit 2004, maar platen uit 2012 klinken ook anders dan uit 2016.

Wanneer voor de periode 2005-2010 (dan is er inderdaad een overlap jaar tussen deze stijl en early, beetje vreemde logica heb ik eigenlijk :P ) dan als naam classic hardstyle wordt gekozen, ben ik tevreden.

dave schreef:
Wat mij betreft is de periode 2004-2010 een unieke periode in de Hardstyle gechiedenis die omschreven kan worden als de tot nu toe beste periode. Het maakt mij niet zo veel uit of het early of classic moet zijn want je kan allebij de termen toepassen. Een goede Hardstlye track uit 2002 kan net zo goed een classic zijn. Maar als je het toch in hokjes wil plaatsen dat ben ik wel eens met andere leden: 2000-2004 early , 2005-2010 classic.

Ik vind early hardstyle een stijl (of een subgenre, hoe je het ook wilt noemen), en geen tijdsaanduiding. En dat is volgens mij ook waar bij velen de verwarring vandaan komt, aangezien het woord early min of meer automatisch geassocieerd wordt met het verleden.
Na 2005 werden er natuurlijk veel minder platen in die betreffende stijl gemaakt, maar in mijn ogen kan een nieuwere track net zo goed early zijn. Ik schaar Volume 2 van Veteran of Style van Activator (2015) bijvoorbeeld ook gewoon onder early.
Dat probleem (dat het subgenre verbonden is aan een tijdsperiode i.p.v. aan een specifieke sound) zal je straks met 'Classic hardstyle' ook gaan krijgen overigens, als die term ingeburgerd gaat raken :P Misschien ligt juist in die tijdsgerelateerde benamingen wel het probleem. Ik zie namelijk een stuk minder vaak raw en mainstream door elkaar gehaald worden, terwijl die stijlen in mijn ogen nog dichter bij elkaar liggen dan early en classic.

ShatterDJ schreef:
Edwinn schreef:
Broken Balance schreef:
Net als LYM een OJKB en een Tijdmachine heeft.

Bij OJKB komen de platen van de allereerste jaren ook niet aan bod.

Bij De Tijdmachine ook niet, bijna alleen maar 2008-2010.

Ik zal het zelfs nog sterker maken.. Tijdens de laatste Tijdmachine heb ik bijna de hele nacht bij de OJKB gestaan. De track die ik het vaakst voorbij heb horen komen is Zany & DV8 - Nothing Else Matters. Nou wil ik dit niet direct wijten aan het probleem van de vervagende grenzen tussen early en classic (eerder aan DJ's die het concept niet snappen), maar enigszins genant is het wel.

Overigens over de rest van je post (het gebrek aan variatie op Classic-concepten), hier hebben we ook al eens een discussie over gehad, zie dit topic :)

Co-ter schreef:
Vanuit het oogpunt van een organisatie kan ik heel goed begrijpen dat ze de periode 2006-2011 erbij pakken gezien het feit dat het publiek van daarvoor steeds ouder wordt en dus steeds minder naar feesten gaan..
Ben blij dat ze bij LYM en zometeen Hardclassics twee stages hebben zodat ik kan bij allebei kan genieten!

Zeker hoor. De 2005-2010/1 periode heeft de laatste jaren zo veel aan populariteit gewonnen dat organisaties daar logischerwijs op inspelen, dat is het punt verder ook niet. Deze ontwikkeling gaat echter ten koste van early, terwijl die stijlen weinig met elkaar te maken hebben en elkaar niet in de weg zitten. En dat wordt (op z'n minst) bevorderd doordat bepaalde organisaties (maar ook nieuwssites en artiesten) die nieuwere stijl zo graag willen aanduiden met 'Early'. Ze worden weer samen in 1 hokje geduwd (of 2005-2011 neemt het hokje zelfs over), terwijl die zwaarbevochte splitsing er jarenlang is geweest.

dave schreef:
Ik kan me overigens voorstellen dat de echte early hardstyle liefhebbers uit de begin periode de scene hebben verlaten toen de nu-style periode zijn intrede maakte, want dit neigde soms meer naar Hardcore, Ik denk om een nog breder publiek aan te trekken wat uit de Hardcore scene moest komen. Hard en stevig maar niet de echt dat rauwe uit de Hardcore. Dat is toch wel het verschil.

Ik heb niet veel verstand van hardcore, maar ik zou het juist eerder andersom denken? Enkele belangrijke verschillen van de classics t.o.v. early zijn in mijn ogen minder drive, kicks met minder impact, meer breaks, pitchkicks. Al die ontwikkelingen dreven het genre verder weg van de hardcore lijkt mij? Tel daar ook nog het 'rauwe' van de early bij op zoals je het zelf mooi beschrijft :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2016 11:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Ik vind early hardstyle een stijl (of een subgenre, hoe je het ook wilt noemen), en geen tijdsaanduiding. En dat is volgens mij ook waar bij velen de verwarring vandaan komt, aangezien het woord early min of meer automatisch geassocieerd wordt met het verleden.
Na 2005 werden er natuurlijk veel minder platen in die betreffende stijl gemaakt, maar in mijn ogen kan een nieuwere track net zo goed early zijn. Ik schaar Volume 2 van Veteran of Style van Activator (2015) bijvoorbeeld ook gewoon onder early.

Leuke track uit 2009


Leuke track uit 2010


Eigenlijk ben ik het wel met je eens ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2016 18:26 
 
Hardtraxxer

Bouke schreef:
ShatterDJ schreef:
Edwinn schreef:
Bij OJKB komen de platen van de allereerste jaren ook niet aan bod.

Bij De Tijdmachine ook niet, bijna alleen maar 2008-2010.

Ik zal het zelfs nog sterker maken.. Tijdens de laatste Tijdmachine heb ik bijna de hele nacht bij de OJKB gestaan. De track die ik het vaakst voorbij heb horen komen is Zany & DV8 - Nothing Else Matters. Nou wil ik dit niet direct wijten aan het probleem van de vervagende grenzen tussen early en classic (eerder aan DJ's die het concept niet snappen), maar enigszins genant is het wel.

Overigens over de rest van je post (het gebrek aan variatie op Classic-concepten), hier hebben we ook al eens een discussie over gehad, zie dit topic :)

Ah tof, heb em gelezen. Als je het niet erg vind ga ik nu ff in de topic hier op in aangezien dat andere topic al meer dan een half jaar stil is.

Ik realiseer me door het lezen van het "duurzaamheid van tijdmachine concepten" topic dat de duurzaamheid van dit concept idd twijfelachtig achtig is. Toen in 2014 steeds meer feesten dit concept in gebruik gingen nemen was ik als een kind zo blij. Ik worstel al sinds 2011/2012 met het probleem dat er bijna geen middenweg in hardstyle meer is, het is of heel soft of heel hard. Tussen 2011 en 2014 nam raw hardstyle die middenweg grotendeels voor mij in, maar raw wordt sinds vorig jaar steeds lomper, harder en eentoniger imo.

Daardoor was ik in 2014 blij dat de echte middenweg, wat voor mij de sound was van 2006-2010, een eigen stage kreeg, de classic stages. Maar ik merk nu de afgelopen 2 jaar ongeveer dat de line-up's en met name de tracklists steeds inspiratielozer worden. Iets wat de meesten in dat topic wel beamen. Als dit niet snel veranderd ben ik bang dat de houdbaarheid van mijn absoluut favoriete stijl, wat ik nog elke dag luister, niet lang meer zal zijn. Hooguit als stage op grote festivals als Defqon, Decibel en Q-BASE.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2016 21:54 
 
Hardtraxx Veteran

Daarom: avio en een aantal TC artiesten. Vind ik een degelijke middenweg hebben... Maar helaas hebben die amper boekingen wat dus ten koste gaat van een gevarieerd feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2016 22:28 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Daarom: avio en een aantal TC artiesten. Vind ik een degelijke middenweg hebben... Maar helaas hebben die amper boekingen wat dus ten koste gaat van een gevarieerd feest.

Voor feesten met hedendaagse hardstyle ja ;) Met variatie doelde ik op "classic" feesten :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2016 22:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb dus precies hetzelfde als jij gehad. Raw was voor mij ook de middenweg, alleen nu klinkt het eerlijk gezegd nergens meer naar op een aantal uitzonderingen na dan. Echter heb ik wel het idee dat mensen steeds wakkerder worden. Steeds meer mensen keren zich tegen de lompe raw en vragen weer naar een melodie met een goede kick en heb ook wel het idee dat producers dit langzaam in de gaten hebben. Ik vestig mijn hoop echt op artiesten als Prefix & Density, NSCLT en Deni & Chaser, maar ook Thera, die in mijn ogen in de gaten hebben dat hardstyle niet draait om het alleen maar lomp en hard zijn, maar ook draait om gevoel en dan heb ik het niet over de cheesy softe melodieën, maar echt melodieën die bij de hardstyle scene passen. Ik denk dat het wel weer verandert. Ik hoop dat die middenweg weer wordt gevonden.
Verder hoop ik ook echt dat mijn held Noisecontrollers nog een keer met een plaat zoals Dissonance komt, of iets zoals So High of Unite :love: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 13:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Ik vestig mijn hoop echt op artiesten als Prefix & Density, NSCLT en Deni & Chaser, maar ook Thera, die in mijn ogen in de gaten hebben dat hardstyle niet draait om het alleen maar lomp en hard zijn, maar ook draait om gevoel en dan heb ik het niet over de cheesy softe melodieën, maar echt melodieën die bij de hardstyle scene passen. Ik denk dat het wel weer verandert. Ik hoop dat die middenweg weer wordt gevonden.


Hier sluit ik me bij aan. Waar ik me dan op dit moment enorm aan erger, is dat deze namen (en nog een hele boel andere) het ontzettend moeilijk hebben om door te breken. Heb het idee dat de markt gewoon verzadigd is door al die ongeïnspireerde meuk die gewoon nog steeds alle plek op grote podium innemen. Maarja, het grote publiek slikt toch alles...
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 13:30 
 
Hardtraxxer

TSFH schreef:
Verder hoop ik ook echt dat mijn held Noisecontrollers nog een keer met een plaat zoals Dissonance komt, of iets zoals So High of Unite :love: .

Ik hoop dat Noisecontrollers af en toe wat meer duistere platen weer gaat maken zoals Samara en Night After Night.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 13:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zou zeggen, maak er een mooi topic voor aan (De ontwikkeling van hardstyle o.i.d.), eventueel met een leuke stelling :D

Poging om te voorkomen dat ook dit topic overgenomen wordt door classic/hedendaagse hardstyle, anders moet ik daar ook weer een blog over schrijven :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
anders moet ik daar ook weer een blog over schrijven :evil:


Morgen issie af ok :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 19:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ShatterDJ schreef:
TSFH schreef:
Verder hoop ik ook echt dat mijn held Noisecontrollers nog een keer met een plaat zoals Dissonance komt, of iets zoals So High of Unite :love: .

Ik hoop dat Noisecontrollers af en toe wat meer duistere platen weer gaat maken zoals Samara en Night After Night.


Ja! :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 19:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MeneerEend schreef:
TSFH schreef:
Ik vestig mijn hoop echt op artiesten als Prefix & Density, NSCLT en Deni & Chaser, maar ook Thera, die in mijn ogen in de gaten hebben dat hardstyle niet draait om het alleen maar lomp en hard zijn, maar ook draait om gevoel en dan heb ik het niet over de cheesy softe melodieën, maar echt melodieën die bij de hardstyle scene passen. Ik denk dat het wel weer verandert. Ik hoop dat die middenweg weer wordt gevonden.


Hier sluit ik me bij aan. Waar ik me dan op dit moment enorm aan erger, is dat deze namen (en nog een hele boel andere) het ontzettend moeilijk hebben om door te breken. Heb het idee dat de markt gewoon verzadigd is door al die ongeïnspireerde meuk die gewoon nog steeds alle plek op grote podium innemen. Maarja, het grote publiek slikt toch alles...


Dat is ook precies het grote probleem, dat een grote groep maar al die meuk tegenwoordig accepteert, terwijl het gewoon nergens naar klinkt en er totaal geen gevoel in zit. En ja, zolang deze support aanhoudt zal ook de meuk blijven bestaan. Gelukkig zie je wel steeds meer mensen kritiek hebben op hoe de hardstyle tegenwoordig in elkaar zit en neemt de vraag naar de oudere stijl toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2016 21:07 
 
Hardtraxxer

Bouke schreef:
Ik zou zeggen, maak er een mooi topic voor aan (De ontwikkeling van hardstyle o.i.d.), eventueel met een leuke stelling :D

Poging om te voorkomen dat ook dit topic overgenomen wordt door classic/hedendaagse hardstyle, anders moet ik daar ook weer een blog over schrijven :evil:

Ja ik weet dat je hier niet blij mee zou zijn, maar hier was nog de aandacht. Als ik een nieuw topic zou openen of verder zou gaan in dat topic wat al meer dan een half jaar stil is dan had ik denk ik geen reactie gehad :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2016 04:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

er word hier dan over melodieuze hardstyle gepraat en dat het terug komt, het is nooit weg geweest. Luister naar spoontech, genoeg platen met melodie met steengoede kicks, die pitchkicks heb ik inmiddels wel gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2016 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
er word hier dan over melodieuze hardstyle gepraat en dat het terug komt, het is nooit weg geweest. Luister naar spoontech, genoeg platen met melodie met steengoede kicks, die pitchkicks heb ik inmiddels wel gehoord.
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen