Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)

Eens of Oneens?
Eens 89%  89%  [ 8 ]
Oneens 11%  11%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 9
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik word de laatste tijd steeds meer geconfronteerd met producers die kennelijk geen naam voor hun track kunnen verzinnen, maar wel de track zeer graag draaien. Daarom de stelling:

Artietsen moeten stoppen met een track tijdelijk TBA te noemen.

De achtergrond:
Sinds Davide Sonar gigantisch hard kont schopte met Natural op DefQon1 is dit eigenlijk gekomen. Alweer een vernuftig stukje marketing van The Prophet, WANT: je hebt 2 keer een gratis publiciteitspuntje. Als hij voor het eerst gedraaid word als "TBA" en het moment dat de track ook werkelijk een naam gaat krijgen.
Nou vind ik 1x niet zo'n groot probleem, maar ik merk de laatste tijd dat er meer en meer tracks komen met de tag TBA.
Wildstylez, DBSTF & JW hadden er al 1 (toevallig, ook Scantraxx.. :/ ) en nu begint Noisecontrollers ook met een TBA track te komen.

Ik vind het echt een suffe marketingtruc. Als je een track maakt, verzin dan een naam derbij, zoveel moeite is dat niet en ik vind de tag TBA daarom ook niet passend. Hopelijk is het een voorbijgaand verschijnsel.

Graag uw commentaar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 15:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bij Davide Sonar, vond ik het nog leuk maar nu begint het irritant te worden. Zodra de track uitkomt weet ik niet welke het is :yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoezo zou dit marktenings stunt zijn? Ik kan mij goed voorstelling dat als je een track heb gemaakt je niet meteen een geschikte naam hebt >.<
Overigens TBA staat toch gewoon voor To Be Announced?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 16:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ja daar staat het voor.
in het begin vond ik het wel gaan maar nu begint iedereen ermee
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 19:08 
 
Hardtraxxer

Heeft volgens mij weinig met marketing te maken,
To Be Announced is een veel gebruikte term in de engelse taal, sportwereld, en ook in de popmuziek wereld.

Maar dat neemt niet weg dat het irritant is, Natural was mijn eerste keer dat ik het zag, toen werd het volgens mij We're not gonna take it, en 2 weken later vond ik hem onder natural. neemt niet weg dat davide heerlijk bezig is, na mijn mening de enige die nu vernieuwend bezig is de afgelopen maanden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 19:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Uiteraard is dit een marketing trucje. Dit topic bewijst dat zelfs. Mensen gaan erover praten...hetzij meer of minder dan anders, ligt ook aan de track natuurlijk. Deze marketing truc is een slim stukje teasen. Je laat de doelgroep (in dit geval wij en vele anderen) gissen naar iets wat nog bekend moet worden gemaakt. Zo creƫer je alleen maar meer aandacht hiervoor. Zulk soort trucjes of technieken worden bij allerlei aspecten van marketing/reclame/etc etc toegepast. De ene keer opvallender dan de andere.

Wist je bijvoorbeeld dat de letters 'e' in het Heineken logo licht gekanteld staan? Vast wel, maar dit is een idee geweest van Freddy Heineken zelf. Op die manier moest het logo een wat vriendelijker uitstraling krijgen. Misschien niet een heel relevant voorbeeld, maar ook dit is zo'n techniek.

*Edit
On topic: Ik vind het ook een uitgemolken idee nu. 1x is leuk en vernieuwend, 2e x misschien ook...daarna niet meer doen. Zal wel bepaalde marketing zijn waar Scantraxx mee op de proppen is komen zetten...net als het uitstellen van nieuwe releases :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Er wordt hier iig weer lekker gegeneraliseerd :P Een aantal dj's misbruiken de term TBA en meteen is het uit den boze om TBA (let op meestal zijn het niet eens de dj's die het zo noemen) te gebruiken

maargoed grote ophef om niks :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 21:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je moet wel een beetje prikkelende stelling hebben of niet? ;)
Ik vind het zelf niet zo'n probleem, maar meer dat het nu steeds vaker voorkomt, hopelijk word het niet structureel en waait het over. Toch vind ik het wel leuk om een keer wat meningen over uit te wisselen, al hoop ik dat er ook een beetje op elkaar gereageerd word, lijkt me leuk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2008 22:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik vind het echt een suffe marketingtruc. Als je een track maakt, verzin dan een naam derbij, zoveel moeite is dat niet en ik vind de tag TBA daarom ook niet passend. Hopelijk is het een voorbijgaand verschijnsel.


Eensch!

Alleen denk ik niet dat het veel met marketing te maken heeft, maar dat ze zelf te lui zijn om er al een naam voor te verzinnen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2008 12:49 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
TBA . Hopelijk is het een voorbijgaand verschijnsel.



Denk ik niet, Het gaat al een aantal jaren zo e ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2008 17:22 
 
Hardtraxxer

bRt_ schreef:
Khadber schreef:
TBA . Hopelijk is het een voorbijgaand verschijnsel.



Denk ik niet, Het gaat al een aantal jaren zo e ^^


De meeste op dit forum zitten net toen de nustyle opkwam in de scene of nu net een half jaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2008 17:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik loop op sich al eventjes mee.. Maar de TBA word wel steeds meer gebruikt, dat was de rede waarom ik dit had geopend ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2008 11:36 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Robz schreef:
bRt_ schreef:
Khadber schreef:
TBA . Hopelijk is het een voorbijgaand verschijnsel.



Denk ik niet, Het gaat al een aantal jaren zo e ^^


De meeste op dit forum zitten net toen de nustyle opkwam in de scene of nu net een half jaar.

Loop al 6-7 jaar mee :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2008 23:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Loop al 6-7 jaar mee :thumbup:


Idem dito hier, 6-7.

On-Topic: Stoppen met TBA, vind het noodse irritant. Denk ook niet dat het marketing is, want als je track een naam heeft, groeit de bekendheid ook denk ik.
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen