Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende

Stelling: Eens of Oneens?
Eens 14%  14%  [ 4 ]
Oneens 86%  86%  [ 24 ]
Totaal aantal stemmen : 28
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2008 15:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze is over een onderwerp wat nu al een tijdje speelt.

MC Ruffian is iemand die het bijzonder leuk vind om te praten. Sommigen vinden hem goed, anderen hebben een schijthekel aan hem. Zeker op Qlimax en de bijbehorende liveset was er veel kritiek op hem. Daarom de stelling:

MC's, en in het bijzonder Ruffian, moeten niet meer worden gevraagd voor grote festivals.

Ik ben het hiermee oneens. Je vraagt een MC voor als er dingen fout gaan, als begeleiding van de show, om promo's te verzieken voor opname (door er doorheen te praten, word soms namelijk gevraagd).
Sowieso vind ik een MC een leuke aanwinst. Zeker op Da Syndrome ga ik extra hard. Die gozer vind ik supermooi, hij gaat zelf op dat podium namelijk ook helemaal stuk.

Graag uw geciviliceerde mening (zoek die maar op in de Van Dale, die heeft toch vandaag de update gehad!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2008 16:20 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind juist dat MC's zeker gevraagd moeten worden, zij brengen tenminste sfeer, en het is zoals jij zegt, ze worden gebruikt voor als er iets verkeerd gaat, Zeker op grote festivals. Dit is gewoon een must ! Stel je voor een festival zonder Mc? De Dj komt op, je ziet zijn naam staan op een groot beeldscherm, wat dan? Een Mc vertelt meestal nog een verhaal erbij, ook al is het zever. Dit maakt het net zo Geweldig.
Ok Ruffian is vervelend soms, hij praat vaak te veel, heel veel onzin soms, Vaak verneukt hij ook wel wat setjes door zijn geschreeuw enzo -.- ( sorry bad Language :innocent: ) Al bij al er zijn nog verschillende MC's die ik stukken beter vind, Mijn voorkeur gaat egt naar Villain :worship: Echt een Klasse kerel.
Wat je zegt Van die promo's vnd ik heel tactish gedaan, ze praten erover heen. Dit wordt zoals je zelf zegt heel veel gevraagd. Alhoewel is het egt dom om naar te luisteren dan, Maarjah =)

Conclusie: Stelling Oneens moest je het nog niet door hebbe >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2008 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een MC kan een echte aanwinst zijn. Hij kan naar mijn ogen een setje 'compleet' maken. Máár een MC kan een set nog zwaarder vern**ken! Als een dj optreed, treed hij op en is de MC gewoon zijn hulpje. De MC moet dus ook niet de show gaan stelen door er constant door heen te brabbelen. Heb echt een hekel aan die Italiaanse MC's die volop zitten te kwaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2008 19:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

No MC!!No Party!!
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2008 20:45 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Een MC kan een echte aanwinst zijn. Hij kan naar mijn ogen een setje 'compleet' maken. Máár een MC kan een set nog zwaarder vern**ken! Als een dj optreed, treed hij op en is de MC gewoon zijn hulpje. De MC moet dus ook niet de show gaan stelen door er constant door heen te brabbelen. Heb echt een hekel aan die Italiaanse MC's die volop zitten te kwaken.


True...

MAAR, een DJ kan ook zelf de mic pakken (zoals Zany soms doet) en het publiek opzwepen...

MC's zijn leuk, tot op zeker hoogte. Bij het aankondigen vind ik het wel leuk, maar tijdens de set moeten ze hun muil houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2008 20:54 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
_dp_ schreef:
Een MC kan een echte aanwinst zijn. Hij kan naar mijn ogen een setje 'compleet' maken. Máár een MC kan een set nog zwaarder vern**ken! Als een dj optreed, treed hij op en is de MC gewoon zijn hulpje. De MC moet dus ook niet de show gaan stelen door er constant door heen te brabbelen. Heb echt een hekel aan die Italiaanse MC's die volop zitten te kwaken.


True...

MAAR, een DJ kan ook zelf de mic pakken (zoals Zany soms doet) en het publiek opzwepen...

MC's zijn leuk, tot op zeker hoogte. Bij het aankondigen vind ik het wel leuk, maar tijdens de set moeten ze hun muil houden.

daa zit zeker een punt.kijk na deepack,die doet het ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2008 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tijdens een set mogen ze van mij best praten juist! Zolang het maar wat nuttigs is! Ruffian is naar mijn mening wat te druk. Hopelijk gaat hij minder geboekt worden.
Dat zit er overigens ook in, want Q-Bookings had eerst Ruffian. Nu komt dus The Platinum Agency ipv al die kleinere. Dan heb je bijvoorbeeld ook nog eens Da Syndrome en Villain erin, ook 2 gerespecteerde MC's.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 dec 2008 21:29 
 
Hardtraxxer

oneens

Wanneer ik op een feest arriveer, en ik zie een willekeurige MC staan... weet je gewoon dat het een leuke, top of een super avond cq. nacht wordt. Ruffian vind ik toch zeker niet irritant, je merkt gewoon dat hij goede afspraken heeft met de Dj. Wanneer Zany zelf gaat blêren vind ik wel beschamend hoor, net zoals DV8 die met showtek mee zingt, verre van zuiver.

Mening: een MC voelt voor mij als een gastheer voor desbetreffende zaal of feest, zeker niet mee kappen, al kan ik me vaak wel ergeren in live-setjes op de PC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 dec 2008 23:15 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ook oneens.

Ben het ook eens met het feit dat Ruffian te veel praat, DV8 moet ik ook niet echt eigenlijk..
MC Da Syndrome vond ik die ene keer dat ik meemaakte; ERG fijn!!!

Over het algemeen vind ik wel dat er altijd MC's moeten blijven. Van mij mogen ze ook best af en toe wat lullen tijdens een setje, maar absoluut niet te veel.

EDIT: Ik vind het altijd geniaal als Zany zelf de mic pakt, echt super! Ben het totaal niet met je eens dat het verneukt is ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 22:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MC's voegen wat toe vind ik :)

Maarja als DJ's zelf wat roepen (soms in het NL) vind ik dat ook leuk. (hhz & prophet @ qlimax 06 :thumbup: ).

Da syndrome is ook mijn absolute nr. 1, zweept het publiek op.
Ruffian & DV8 vind ik ook goed,
Ruffian heeft leuke ingevingen maar moet soms iets minder praten.
DV8, stoer, maar vooral actief bij aan & afkondiging.

Villain is te rap/hiphop voor mij. (mijn mening)

& trouwens, is Ruffian Q-dance resident (grapje :P)? Hoor weinig andere op Q-dance feesten :/ .
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jan 2009 22:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind persoonlijk mc's Bangelijk. De meeste dan toch zoals in het bijzonder, MC Villain & Da Syndrome, De max als je die op een party ziet ;) & HOORT
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 13:02 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

uit het Q-dance jaar overzicht:

Citaat:
Beste MC
Dat is en blijft Ruffian! Oh'ja, voor de zeikerds die op diverse fora lullen dat een MC op een feest overbodig is: 'MUIL HOUWE'! Een MC is vaak het enige 'live' gebeuren op een party, een feest zonder MC is geen feest! Klaar!


Hij heeft wel gelijk, MAAR een MC moet ook weten wanneer HIJ zijn MUIL moet houden
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
Hij heeft wel gelijk, MAAR een MC moet ook weten wanneer HIJ zijn MUIL moet houden


nou, ik vind Ruffian echt top want die weet ook wanneer hij niet moet praten ;)
Ik hoor Ruffian niet zo vaak hoor en als hij iets zegt dat is het mestal wel goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 18:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

oostzaner schreef:
Jor-D schreef:
Hij heeft wel gelijk, MAAR een MC moet ook weten wanneer HIJ zijn MUIL moet houden


nou, ik vind Ruffian echt top want die weet ook wanneer hij niet moet praten ;)
Ik hoor Ruffian niet zo vaak hoor en als hij iets zegt dat is het mestal wel goed.


Mja bedoel ook niet zozeer Ruffian :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2009 22:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jah oke maar. Er was 1 liveset van Mysteryland 08, ik weet niet meer welke en daar had je net zo'n beginnende MC die werdt ook gepresenteerd door Ruffian. Die wist echt niet wanneer hij z'n bek moest houden. Bij sommige stukken waar je lekker mee kon zingen ging hij er door heen schreeuwen :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2009 10:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

oostzaner schreef:
Jor-D schreef:
Hij heeft wel gelijk, MAAR een MC moet ook weten wanneer HIJ zijn MUIL moet houden


nou, ik vind Ruffian echt top want die weet ook wanneer hij niet moet praten ;)
Ik hoor Ruffian niet zo vaak hoor en als hij iets zegt dat is het mestal wel goed.


Ik heb Ruffian vaak genoeg climaxen horen verneuken om eerlijk te zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2009 12:05 
 
Hardtraxx Newbie

Mol schreef:
oostzaner schreef:
Jor-D schreef:
Hij heeft wel gelijk, MAAR een MC moet ook weten wanneer HIJ zijn MUIL moet houden


nou, ik vind Ruffian echt top want die weet ook wanneer hij niet moet praten ;)
Ik hoor Ruffian niet zo vaak hoor en als hij iets zegt dat is het mestal wel goed.


Ik heb Ruffian vaak genoeg climaxen horen verneuken om eerlijk te zijn.


Vaker andersom wat dat betreft, al vindt ik Ruffian wel wat matiger geworden de laatste jaren.
Bij Technoboy @ Sensation Black 2006 vond ik hem geniaal, daarna heb ik hem nooit meer zo horen MC'en.

Maar van mij mogen MC's blijven, ik vindt het altijd wel fijn als ze praten naar de climax toe maar niet in de climax inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2009 21:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Daarom, MC's horen er ook gewoon bij. Maar ze moeten weten wanneer ze fuckin stil moeten zijn!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jan 2009 22:43 
 
Hardtraxx Addict

Ze horen er toch wel een beetje bij, maar ze moeten idd ook weten wanneer ze hun mond moeten houden en dat schiet er soms nog wel is bij in.

MC Da Syndrome is toch wel mijn favoriet, publiek los, hij dus ook los.

Sommige mc's kunnen egt beter hun mond houden. Bijvoorbeeld de mc van angerfist. op sensation black 2007 verneukte hij de hele set die opzichzelf wel heel vet was maar hij lulde er alleen maar onzin doorheen. Wat een normale mc in een uur of 4-5 lult, dreunde hij er in die set van 30min doorheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jan 2009 14:49 
 
Hardtraxx Newbie

Als jullie MACRUFT goed vinden weten jullie niet wat de taken zijn van een MC!

1. Publiek over dode punt bregen.
2. Dj's aan en af kondigen
3. Sfeer zorgen
4. Weten wanneer je bek moet houden!

En Ruffian heeft nog al last van punt 4!!
Die gast verneukt echt alle nummers!!
Bij elke climax van het nummer lult hij erdoor heen!!
Als het nou toegevoegde waarde heeft, maar hij brabbelt maar wat.
Ben al 5 jaar lang aan het stampen en ik iiriteer me dood aan dat nerdje.
Beter blijft die thuis!!!

Persoonlijk vind ik Syndrome en Villian wel goed!!
En net als MACDV8 ook zo'n trieste vent die niet weet wat die lult. En zelf bij the The Donkey Rollers verkeerde teksten lult:P


Mensen veel stampplezier!!!

Latertjeeee:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jan 2009 23:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oneens

Een MC vind ik zeker een toegevoegde waarde hebben aan een feest. Een MC zweept mij althans lekker op naar een climax toe, maar ik deel de mening met vele anderen dat ze hun mond moeten houden als de climax komt. En een MC opzichzelf maakt ook een hele show! Ruffian op Qlimax vond ik echt wel lekker hoor, vaak genoeg gehoord en hij maakte er zelf ook nog een beetje een showtje van!
Ruffian vind ik persoonlijk niet vervelend, vind m wel een coole gast. Op Defqon1,2008 vond ik m echt lachen hoor! met zn afrokapsel pruik op. En hij wist het publiek goed mee te krijgen toen het geluid uitviel bij Davide Sonar op de Main. Al vind ik dat MCDV8 vaak een beetje te hard aan het krijsen is. Op Defqon 2008 had hij daar vooral last van, dan stond ie te schreeuwen op dat podium man! liep hij helemaal rood aan enzo alsof ie bijna dood ging, dat had van mij wel minder gemogen!

Nee van mij mogen MC's zeker blijven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2009 22:40 
 
Donateur

Ach van mij mogen ze staan zeveren tijdens de set zolang het maar ni te veel is , 1 zin maximum per nummer :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jan 2009 12:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Voorbeeldje van hoe het zeker niet moet:



Hahaha, dit is slecht, als ik aanwezig was geweest zou ik waarschijnlijk op de grond liggen rollen van het lachen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2009 12:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

De enige MC die ik heb meegemaakt is Villain, en hij doet het naar mijn zeggen gewoon goed.. Ik hoor veel slechts over ruffian en in de livesets kan hij best irritant zijn.. Vooral bij headhunterz@qountdown.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2009 16:12 
 
Donateur

Sunboom schreef:
Voorbeeldje van hoe het zeker niet moet:



Hahaha, dit is slecht, als ik aanwezig was geweest zou ik waarschijnlijk op de grond liggen rollen van het lachen.


Hahaha die mc is lachee :P
maar wel irritant :thumbdown:
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen