Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2013 23:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
maakt wat hij mooi vindt


Altijd moeite met dit soort uitspraken... Doel je daarmee op andere artiesten waar jij in het hoofd kan kijken, en niet maken wat zij mooi vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 00:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van 1 artiest weet ik wel dat ie niet meer maakt wat hij mooi vindt maar dat ie het voor het geld en de fame doet. En de angst om kapot gemaakt te worden door het publiek als hij van stijl/ genre verandert houdt hem tegen om van genre/ style te veranderen.

Ik vind Lyst zijn beredenering ook nogal krom nu ik er over nadenk. Als ik een grote fan ben van Hardstyle met Dubstep elementen, en ik maak al mijn nummers volgens die formule, dan doe ik toch ook wat ik mooi vind?
Vind jij dan bijvoorbeeld ook dat je in een set meerdere genres moet verwerken om het creatief te houden?

En waarom zou je als artiest per sé elk nummer compleet anders moeten maken of waarom zou je als artiest voor elk nummer een overdosis aan creativiteit moeten hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 01:02 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
Lyst schreef:
maakt wat hij mooi vind


Altijd moeite met dit soort uitspraken... Doel je daarmee op andere artiesten waar jij in het hoofd kan kijken, en niet maken wat zij mooi vinden?

Je kunt ook dingen uit hun context rukken...
Er staat dat je prima totaal verschillende tracks kunt maken en nog steeds maken wat je mooi vindt. De bewering van Bfront was immers de platen lijken op elkaar omdat ik deze stijl mooi vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 10:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
mr_vertigo schreef:
Lyst schreef:
maakt wat hij mooi vind


Altijd moeite met dit soort uitspraken... Doel je daarmee op andere artiesten waar jij in het hoofd kan kijken, en niet maken wat zij mooi vinden?

Je kunt ook dingen uit hun context rukken...
Er staat dat je prima totaal verschillende tracks kunt maken en nog steeds maken wat je mooi vindt. De bewering van Bfront was immers de platen lijken op elkaar omdat ik deze stijl mooi vind.


Maar halen we hier een stijl en sound niet door elkaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 11:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Maar halen we hier een stijl en sound niet door elkaar?

Een van de betekenissen van stijl is inwisselbaar door sound. En ik neem aan dat B-Front geen klachten krijgt dat hij alleen maar hardstyle maakt, dus zal het wel over de sound gaan.

Daveytl schreef:
Ik vind Lyst zijn beredenering ook nogal krom nu ik er over nadenk. Als ik een grote fan ben van Hardstyle met Dubstep elementen, en ik maak al mijn nummers volgens die formule, dan doe ik toch ook wat ik mooi vind? Vind jij dan bijvoorbeeld ook dat je in een set meerdere genres moet verwerken om het creatief te houden?

Waarom meerdere genres, ik haalde toch ook Zany als voorbeeld aan met Fruxaq, dat is toch gewoon een Hardstyle plaat. Het punt is dat je best verschillende tracks kunt maken die jezelf vet vindt. En daar komt de creativiteit om de hoek kijken. B-Front gebruikt het echter als excuus. Hij zegt dat zijn tracks dezelfde stijl/sound hebben, omdat dat de stijl is die hij vet vindt. Terwijl artiesten als Zany en Geck-o laten zien dat je prima totaal verschillende track kunt maken en het ook allemaal mooi vinden.

Citaat:
En waarom zou je als artiest per sé elk nummer compleet anders moeten maken of waarom zou je als artiest voor elk nummer een overdosis aan creativiteit moeten hebben?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vals_dilemma
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 11:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Van 1 artiest weet ik wel dat ie niet meer maakt wat hij mooi vindt maar dat ie het voor het geld en de fame doet. En de angst om kapot gemaakt te worden door het publiek als hij van stijl/ genre verandert houdt hem tegen om van genre/ style te veranderen.


Zatox.

Dat heeft hij namelijk zelf verteld. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 11:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk meer dat ie op The Prophet doelde :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 11:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik denk dat we een beetje in een paradox zitten met de discussie of de artiesten maken wat ze zelf mooi vinden en wat de markt wil dat er geproduceerd wordt.

Een artiest (neem als voorbeeld B-front) maakt wat hij zelf vet vindt, zijn sound is een herkenbare sound en hij vindt het vet om hardstyle op deze manier te maken.

Jullie vragen echter van hem om 'gevarieerder' te produceren. Dan neem ik aan (correct me if I'm wrong) dat jullie willen dat hij zijn sound verandert. In dit geval zou hij dus moeten gaan reageren op de vraag van de markt en een sound gaan produceren die hij zelf niet vet vindt. In dit licht verplichten jullie dus artiesten om muziek te gaan maken om 'hits' te scoren en niet meer te maken wat ze zelf vet vinden.

Eigenlijk worden artiesten dus door de markt aangezet tot dit 'gedrag', terwijl de markt dit juist niet wil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:03 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Ik denk meer dat ie op The Prophet doelde :P


Hmm... okee.

Van Zatox weet ik dit omdat hij mij dit persoonlijk heeft verteld tijdens Q-Base 2012.

Wanneer hij weer terug zou keren naar zijn oude stijl, of wil produceren en draaien wat hij wil zal hij niet meer geboekt worden door Q-Dance.

Hij is de hardstyle van tegenwoordig zelfs helemaal beu, maar boekingen dus inkomsten houden het draaiende voor hem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:23 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik denk niet dat hij nog met jou praat als je dit soort spul allemaal op het internet gooit xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Tsja kan t m niet kwalijk nemen want het verdient als een malle tegenwoordig. En Zatox heeft in de tijd dat hij eigenlijk die erkenning al lang had moeten krijgen nooit gekregen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Waarom meerdere genres, ik haalde toch ook Zany als voorbeeld aan met Fruxaq, dat is toch gewoon een Hardstyle plaat. Het punt is dat je best verschillende tracks kunt maken die jezelf vet vindt. En daar komt de creativiteit om de hoek kijken

Fruxaq, een plaat uit 2009 :P Dan kun je ook wel genoeg B-Front platen opnoemen.
B-Front heeft ook platen als Chemical/ For the Girls/ Auditory Nerve/ Godz Power/ Sleepwalker/ Scary Noises die ook allemaal verschillend/ uniek zijn. En dan tel ik de platen van 2-Sidez nog niet eens mee.


En wat hoebedoelje zegt, is idd Zatox.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:37 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

@Wout3r
Je verhaal slaat nergens op. Ten eerste produceert hij op dit moment al wat de markt wil (en vindt hij het zelf mooi), omdat hij op dit moment in veel lijstjes hoog eindigt en veel boekingen krijgt. Iets anders doen brengt een risico met zich mee om in populariteit te dalen. Dat is ook de voornaamste en waarschijnlijk ook de eigenlijke reden dat artiesten in hun succesvolle sound blijven hangen en niet dat ze alle andere sounds/stijlen niet/minder vet vinden. Pas als de massa het zet begint te worden, dan pas veranderen de artiesten hun sound, want denk maar niet dat als B-Front geen boekingen meer zou krijgen over 2 jaar, omdat de massa hem zat is, dat hij nog steeds deze sound blijft maken onder het motto dat dit de sound is die hij vet vindt.

Ten tweede is vragen om gevarieerder te produceren niet hetzelfde als vragen om een specifieke sound te maken. Wij proberen zijn creativiteit te stimuleren en eens buiten die veilige haven te kijken. Wat hij vervolgens met die creativiteit doet moet hij volledig zelf weten. Als hij echt creatief is moet het niet al te moeilijk zijn om iets anders te maken wat hij ook vet vindt. Als producer ben je namelijk niet gelimiteerd tot bestaande tracks, maar kun je alles maken wat je maar wilt en als deze hele specifieke stijl/sound het enige is dat hij vet vindt in het hele spectrum van hardstyle of zelfs muziek, dan is zijn smaak op zijn zachtst gezegd nogal beperkt of heeft hij die creativiteit simpelweg niet. Ik denk dat voor hem beide niet het geval is, maar dat het gewoon de simpele reden is dat met wat hij nu doet, hij iets maakt wat hij mooi vindt en hij succesvol is in de zin van populariteit en dat gevarieerder produceren mogelijk verandering in dat laatste brengt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik denk niet dat hij nog met jou praat als je dit soort spul allemaal op het internet gooit xd


Het is toch echt zo. :)

Maar zo zijn er meer artiesten. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:49 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Lyst schreef:
Waarom meerdere genres, ik haalde toch ook Zany als voorbeeld aan met Fruxaq, dat is toch gewoon een Hardstyle plaat. Het punt is dat je best verschillende tracks kunt maken die jezelf vet vindt. En daar komt de creativiteit om de hoek kijken

Fruxaq, een plaat uit 2009 :P Dan kun je ook wel genoeg B-Front platen opnoemen.
B-Front heeft ook platen als Chemical/ For the Girls/ Auditory Nerve/ Godz Power/ Sleepwalker/ Scary Noises die ook allemaal verschillend/ uniek zijn. En dan tel ik de platen van 2-Sidez nog niet eens mee.

De tracks die jij opnoemt zijn allemaal collabs. Chemical en Scary Noises met Slim Shore, For The Girls met Digital Punk, Auditory Nerve, Godz Power met Frontliner en Sleepwalker is niet zoveel anders dan zijn standaard tracks.
Nu kun je dat ook zeggen van Fruxaq, hoewel ik niet weet of Michel Pollen daar wel aan mee heeft gewerkt of dat Dozer er bij heeft gezeten. Maar Zany heeft ook genoeg andere, solo tracks zoals Squared, Underwater en R.A.W. Maar goed Zany was slechts een voorbeeld van dat je wel verschillende tracks kunt maken die je zelf vet vindt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:50 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

hoebedoelje schreef:
Lyst schreef:
Ik denk niet dat hij nog met jou praat als je dit soort spul allemaal op het internet gooit xd


Het is toch echt zo. :)

Maar zo zijn er meer artiesten. :thumbdown:

Ja ik weet wel dat het zo is en ik weet het ook wel van een aantal andere artiesten, ik vind het alleen niet netjes als iemand je zoiets vertelt dat je dat op het internet gooit allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 12:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
hoebedoelje schreef:
Lyst schreef:
Ik denk niet dat hij nog met jou praat als je dit soort spul allemaal op het internet gooit xd


Het is toch echt zo. :)

Maar zo zijn er meer artiesten. :thumbdown:

Ja ik weet wel dat het zo is en ik weet het ook wel van een aantal andere artiesten, ik vind het alleen niet netjes als iemand je zoiets vertelt dat je dat op het internet gooit allemaal.


Ik onderbouw mijn mening/stelling. :x

Was daar niet juist vraag naar?

Plus dat dit algemeen bekend is. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 13:50 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik vind het hele fenomeen 'wat een artiest zelf vindt' echt veeeel te vaag om er uberhaubt over te discussiëren.
Wat B-Front zelf aan geeft vet te vinden hoeft A. helemaal niet te zijn wat hij vet vindt, omdat hij liegt (kleine kans),
B. helemaal niet te zijn wat hij echt vet vindt, omdat hij het vet is gaan vinden dat anderen het vet vinden.
Dit begrip/fenomeen is zo beïnvloedbaar en NIET te controleren.

De discussie moet veel meer gaan over de houding van B-Front die hij uitdraagt met zulke facebook posts.
Hij geeft aan er lak aan te hebben dat mensen hem kritiek geven op zijn nummers en dat vind ik zorgelijk.
'Style=style, like it or not'... In dat opzicht sluit ik me aan bij Lyst; de kans is groot dat wanneer het grote publiek
zijn stijl zat is, hij zeker meer verandering in zijn 'style/sound' zal aanbrengen. Hij zou naar mijn mening ook
iets moeten uitdragen waaruit blijkt dat hij wat met (bruikbare) kritiek doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 13:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

mr_vertigo schreef:
De discussie moet veel meer gaan over de houding van B-Front die hij uitdraagt met zulke facebook posts.
Hij geeft aan er lak aan te hebben dat mensen hem kritiek geven op zijn nummers en dat vind ik zorgelijk.
'Style=style, like it or not'... In dat opzicht sluit ik me aan bij Lyst; de kans is groot dat wanneer het grote publiek
zijn stijl zat is, hij zeker meer verandering in zijn 'style/sound' zal aanbrengen. Hij zou naar mijn mening ook
iets moeten uitdragen waaruit blijkt dat hij wat met (bruikbare) kritiek doet.


Sowieso zou het publiek eens wat meer kritiek moeten leveren.

Anders blijven dit soort 'artiesten' ald B-Front, Gunz 4 Hire en andere namaak 'raw'-artiesten maar met hetzelfde komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 15:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst, niet om te janken ofzo... maar bij de credits van Planet Zany staat bij vrijwel elke track dat hij geproduceerd is door Zany & Toneshifterz...
Dus je argument is niet echt geldig, aangezien dat hele album dus praktisch collabs zijn.

Daarnaast: waarom zou het niet zo kunnen zijn dat Rode Bob gewoon een soundbank heeft waar hij erg tevreden over is? Waarom zou het niet kunnen dat hij deze tracks gewoon echt zelf graag wil maken, dat hij hier met zijn gevoel achter staat?
Ik snap niet helemaal waarom hij per se zijn sounds moet veranderen om zogenaamd bij zichzelf te blijven...

Ff zonder dollen: een Thera plaat is toch ook uit duizenden te herkennen? Zelfde soort kicks, heel vaak een zelfde soort snare-rifje of iets dergelijks... Is toch totaal niks mis mee als een artiest gewoon zijn eigen stijl heeft en niet elke week (bij wijze van spreken) een compleet nieuwe soundbank maakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 15:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Is dit topic bedoelt om Lyst een hak te zetten telkens? :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 15:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee totaal niet, maar als er een argument op tafel komt waar ik het niet mee eens ben, mag ik dat toch zeggen ;) Of het nou Lyst is of iemand anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 15:30 
 
Donateur
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Nee totaal niet, maar als er een argument op tafel komt waar ik het niet mee eens ben, mag ik dat toch zeggen ;) Of het nou Lyst is of iemand anders.


Absoluut! Maar het is zo'n éénrichtingsverkeer heel de tijd. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 15:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ja ik weet wel dat het zo is en ik weet het ook wel van een aantal andere artiesten, ik vind het alleen niet netjes als iemand je zoiets vertelt dat je dat op het internet gooit allemaal.

Kom op zeg Lyst je strijdt hier al dag en jaar tegen de commercialiteit die jouw scene zo kapot maakt, nu komt iemand met naam en rugnummer en ga je ineens de moraalridder uithangen? Daarbij; als Zatox dat aan hoebedoelje vertelt zal het wel niet echt een kerngeheim zijn, ik neem tenminste niet aan dat dat beste vrienden van elkaar zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2013 15:58 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Lyst, niet om te janken ofzo... maar bij de credits van Planet Zany staat bij vrijwel elke track dat hij geproduceerd is door Zany & Toneshifterz...
Dus je argument is niet echt geldig, aangezien dat hele album dus praktisch collabs zijn.

Squared en R.A.W. staan niet op Planet Zany? Maar goed ik wil best Frequency als voorbeeld gebruiken ipv Underwater. Wordt mijn argument niets anders van.

Citaat:
Daarnaast: waarom zou het niet zo kunnen zijn dat Rode Bob gewoon een soundbank heeft waar hij erg tevreden over is? Waarom zou het niet kunnen dat hij deze tracks gewoon echt zelf graag wil maken, dat hij hier met zijn gevoel achter staat?
Ik snap niet helemaal waarom hij per se zijn sounds moet veranderen om zogenaamd bij zichzelf te blijven...

Wie heeft het over bij zichzelf blijven. Er is kritiek dat zijn platen teveel op elkaar lijken en hij haalt als argument aan dat de stijl is die hij vet vindt. Alsof hij wil beweren dat het niet mogelijk is om iets anders te maken zonder dat mooi te vinden. Dat is juist de kunst en dat is waar creativiteit weer om de hoek komt kijken. En dat is waar ik de voorbeelden van Zany en Geck-o aanhaalde om aan te tonen dat je prima andere dingen kunt maken en dat nog steeds mooi vinden. Als Brennan Heart 3 jaar lang hetzelfde trucje doet, dan is iedereen kritisch, doet B-Front het, dan is hij gewoon tevreden met zijn soundbank. En B-Front is echt niet de enige hoor die deze kritiek krijgt. Ik heb zelfs over de platen van Thera, om op je volgende punt te komen, een tijdje terug al gezegd dat ze meer van hetzelfde waren en dat dat in ieder geval voor mij op een gegeven moment gaat vervelen.
Citaat:
Silly Games - Tja standaard Thera track vind ik, heb deze sound net iets te vaak gehoord nu van Thera. De elementen zijn allemaal wel iets anders, maar de sound blijft toch redelijk hetzelfde.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen