Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 12:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het gaat slecht met dansend Nederland. Het aantal partygangers is in 2008 met een derde gekelderd, en dat bezorgt dj’s, organistoren en labelbazen grijze haren. „Iedereen heeft er last van”, zegt labelbaas Dick Leijen van 1Management, die ook een positief gevolg ziet. „De markt is zichzelf op dit moment aan het reguleren. De kwalitatief betere feesten blijven over.”

Er hangen donkere wolken boven het dancelandschap. De dance-industrie die jarenlang een miljoenmarkt was waarvan veel organisatoren een graantje wilden meepikken, kampt met een keldering van bezoekersaantallen. Een derde van de bezoekers blijft thuis, zo bleek uit het jaarrapport van het Foodservice Instituut Nederland (FSIN), met als gevolg dat de feesten lang niet meer uitverkopen. "De feestjesmarkt is nu echt ingestort. Het aantal feesten is enorm teruggelopen. Vooral de housefeesten zijn nu minder in trek", concludeert dj Roog die naast zijn dj- en producerswerk ook zelf een clubavond organiseert. Er heerst een 'crisis'-stemming onder het publiek, dat bewuster geld uitgeeft. "Zij gaan niet meer wekelijks naar een club of discotheek, maar kiezen bewuster voor dat ene leuke feestje." Er zijn nog geen exacte cijfers bekend, maar Rogier Van Bueren, zoals dj Roog in het dagelijks leven heet, schat in dat het komende jaar zo'n dertig tot veertig procent minder feesten worden georganiseerd.

Voor labelbaas Dick Leijen komt de malaise niet als een donderslag bij heldere hemel. Sterker nog: het zat er een tijdje aan te komen. "De afgelopen jaren heeft de dancemuziek een enorme explosie meegemaakt. De markt leek in 2007 nog alles aan te kunnen. De feesten waren altijd uitverkocht en organisatoren schroefden de frequentie op. Ook werden de feesten steeds groter", vertelt de labelbaas.

Bron: Spits!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 12:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jammer hoor.. -.-
Zolang ik nog maar naar gave feesten kan vind ik het best ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 13:29 
 
Hardtraxx Veteran

Frankert schreef:
Jammer hoor.. -.-
Zolang ik nog maar naar gave feesten kan vind ik het best ^^

+1 ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 13:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Er heerst een 'crisis'-stemming onder het publiek, dat bewuster geld uitgeeft. "Zij gaan niet meer wekelijks naar een club of discotheek, maar kiezen bewuster voor dat ene leuke feestje."


Is hier ook zo, en nog bij veel meer vrienden. Ga liever 1x in de 2 maanden naar een mooi feest ofzo, dan dat ik elke week er geld doorheen gooi met uitgaan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 14:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@ hierboven.. dat is precies zoals ik het ook doe :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 17:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Frankert schreef:
@ hierboven.. dat is precies zoals ik het ook doe :thumbsup:


Ja, hier nog een.

Zit liever in het weekend gewoon in de kroeg en dan 1x in de twee maanden een feest pakken of sparen voor de outdoor festivals.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik vind het niet erg! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 19:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik merk er nog niet veel van... er zijn elke maand nog zat feesten te bezoeken, dus het artikel zal wel weer overdrijven
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 19:56 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Frankert schreef:
@ hierboven.. dat is precies zoals ik het ook doe :thumbsup:


Zo doe ik t idd ook.. Zijn mn vrienden niet zo blij mee, die houden niet van mijn muziek en nu gaan we nooit echt samen uit.. :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 20:29 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hier nog één!

Op vrijdag bieren in de kroeg en 1 keer per maand naar een groot feest. Tenzij mijn baantje beter wordt beloont natuurlijk ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mrt 2009 22:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haha vet relaxed dat we allemaal beetje de zelfde instelling hebben :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2009 13:05 
 
Donateur
Avatar gebruiker

In dit onderzoek wordt niet echt onderscheid gemaakt tussen feesten, hierdoor heb je ook niet echt een duidelijk beeld van wat er gebeurd. Dat is wat er gebeurd als je een ''foodservice instituut'' naar feesten laat kijken.

Denk dat het voor onze feesten aardig meevalt, maar zoals Roog zelf ook zegt, die eclectic bende.. Die n3rdz krijgen ook door dat grote feesten beter zijn dan zo'n noob-ass-wannabe-miami-discotheek als Harders Plaza..
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2009 13:37 
 
Hardtraxxer

denk ook dat het artikel lichtelijk overdreven is, al moet ik zeggen dat ik zelf niet meer zoveel ga feesten als voorheen, maar dat heeft ook andere redenen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2009 19:46 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Vertel? :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2009 17:08 
 
Hardtraxx Addict

Xblister schreef:
Citaat:
Er heerst een 'crisis'-stemming onder het publiek, dat bewuster geld uitgeeft. "Zij gaan niet meer wekelijks naar een club of discotheek, maar kiezen bewuster voor dat ene leuke feestje."


Is hier ook zo, en nog bij veel meer vrienden. Ga liever 1x in de 2 maanden naar een mooi feest ofzo, dan dat ik elke week er geld doorheen gooi met uitgaan!


Doe ik allebei :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2009 17:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Tja dit soort dingen waren te verwachten he.. Als je kijkt naar wat je tegenwoordig uit moet geven aan een gemiddeld avondje stappen in een of andere club, dan kan je beter een paar keer zo'n avond laten schieten en voor een groter feest gaan.. T is hewoon steeds en steeds duurder geworden, en t gaat niet zo lekker met de economie, dus zullen zij de klappen wel voelen!

Maar ik denk niet dat de hardstyle feesten dit echt gaan merken, die beginnen juist meer en meer populair te worden...
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2009 14:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

tja, door mij zal het niet komen, ik ga nog steeds vrijdag/zaterdag naar een hardstyle of hardcore, hardtechno feest.
volgens mij heeft het ook meer betrekking op al die pannekoek house feesten waarvan er honderden op een avond worden geoorganiseerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2009 23:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zinloos geluid schreef:
volgens mij heeft het ook meer betrekking op al die pannekoek house feesten waarvan er honderden op een avond worden geoorganiseerd.


xd :lol: idd, mooi uitgedrukt, vind je het erg als ik dat in m'n signature zet? :P
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen