Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 64  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jul 2018 22:42 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Nou, wat een fittie zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2018 14:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wat een vierzerik die radical tijdje terug beschuldigd hij deetox van plagiaat in een LIVE edit en nu jat hij gewoon een compleet nummer van the satan. zag ook toevallig een tijdje daarna een foto van angerfist & the satan zal wel een goedmakertje zijn een collab van hun samen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2018 15:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DVA schreef:
wat een vierzerik die radical tijdje terug beschuldigd hij deetox van plagiaat in een LIVE edit en nu jat hij gewoon een compleet nummer van the satan. zag ook toevallig een tijdje daarna een foto van angerfist & the satan zal wel een goedmakertje zijn een collab van hun samen..



Old news, ze hebben het al bijgeleged en RR heeft laten zien dat hij het echt zelf heeft gemaakt (met uiteraard inspiratie uit satan zn track).

Al vind ik nog steeds dat de beschuldiging van RR op deetox echt heel onnodig en onterecht was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 15:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
DVA schreef:
wat een vierzerik die radical tijdje terug beschuldigd hij deetox van plagiaat in een LIVE edit en nu jat hij gewoon een compleet nummer van the satan. zag ook toevallig een tijdje daarna een foto van angerfist & the satan zal wel een goedmakertje zijn een collab van hun samen..



Old news, ze hebben het al bijgeleged en RR heeft laten zien dat hij het echt zelf heeft gemaakt (met uiteraard inspiratie uit satan zn track).

Al vind ik nog steeds dat de beschuldiging van RR op deetox echt heel onnodig en onterecht was.

Idd compleet overbodig, en nog triester dat dat hele team van hun boekingskantoor meteen mee kwam bashen. Sindsdien eigenlijk wel klaar met Radical, vind z'n tracks namelijk ook al jaren prut
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 15:51 
 
Hardtraxx Veteran

Joh ga nog ff ouwe koeien uit de sloot halen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deadmau5 moet godverdomme ook zijn bek houden tegen hardstyle met zijn 'die kicks maak ik in 2 uur'
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 sep 2018 17:56 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hahaha die hardcore gangsters zijn altijd een tikkeltje late to the show, echter maken het altijd met een overdaad aan fanatisme meer dan goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2018 19:18 
 
Hardtraxxer

makrooy schreef:
en RR heeft laten zien dat hij het echt zelf heeft gemaakt

Waar dat dan, dat fotootje onder die post? Want dat was dus echt bullshit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 10:43 
 
Hardtraxx Veteran

De Laar schreef:
makrooy schreef:
en RR heeft laten zien dat hij het echt zelf heeft gemaakt

Waar dat dan, dat fotootje onder die post? Want dat was dus echt bullshit.


Want?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 11:31 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat fotootje en daarnaast uitgelegd dat hij die kick heeft geprobeerd na te maken. Die vent topt al jaren de raw-scene dus ik zie weinig reden om daaraan te twijfelen eigenlijk..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2018 22:35 
 
Hardtraxxer

ErikZ schreef:
Want?

Een waveform is al anders als je er alleen maar wat distortion, EQ, reverb, pitch shift of elk ander effect overheen gooit. Dus dat is absoluut geen bewijs, en dat moet hij zelf ook weten. Dus dat hij dit als bewijs aandraagt zou betekenen dat hij er of niet zo'n verstand van heeft (lijkt me onwaarschijnlijk), of uit zijn nek lult.
Een echt bewijs zou een videootje van je DAW zijn waarin je de effecten op je kick een voor een uitzet.
Buiten dat, het is als producer al zowat onmogelijk om je eigen kicks exact na te maken, laat staan die van een ander. Tenzij ze natuurlijk heel simpel gemaakt zijn, maar Satan had zelf al aangegeven in die post dat hij veel moeite in die kick had gestoken.
Het is heel onlogisch om zo veel moeite te steken om een PRECIES hetzelfde klinkende kick te maken als je in het proces van het maken ervan al tig vergelijkbare dikke kicks tegen komt die net zo vet zijn en niet als een exacte kopie klinken. Dus of hij is net zo lang doorgegaan tot ie precies dezelfde kick kreeg, heeft zich niet bedacht dat dat misschien problemen zou opleveren als ie die uitbrengt en heeft alle andere vette kicks in de tussentijd genegeerd. Wat dus ook zowat onmogelijk is. Of hij heeft de kick gewoon lekker makkelijk gejat, heeft er een andere punch voor geplakt en een klein beetje bewerkt. Dan lijkt mij het tweede toch een stuk logischer.
Ook als ik zo even naar wat andere kicks luister. Ben niet zo bekend met zijn stijl, maar de tweede kick in Brutal 7.0 klinkt eigenlijk als de standaard kick waar uptempo ook mee doodgegooid wordt. Zou goed uit een of ander sample pack kunnen komen. En de kick in Break Your Jaw klinkt verdacht veel als een I:gor kick en is geloof ik weer een heel andere stijl dan wat ie normaal doet. Zie mensen al "Straight Outta Kielce" noemen, zou kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 sep 2018 00:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Los van de vraag of Radical die kick nou geript heeft of zelf nagemaakt, beschuldigde hij Deetox er van dat ze de stijl van SZP kopiëerde, wat hij zelfs al bestempelde als "stelen". Dit ging om een mid-intro van een edit van een nummer. Dus het is überhaupt al hypocriet dat hij een volledige track kopieert en een beetje aanpast en toegeeft dat The Satan zijn inspiratie was. Iemand met de status en vaardigheden van Radical heeft dit toch niet nodig lijkt mij, maar dan kom je er blijkbaar wel mee weg.

Maar goed, blijkbaar is dit ook alweer een tijd geleden en opgelost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2018 20:45 
 
Hardtraxx Newbie

Snap dat gezeur over kicks in de hardstyle en hardcore toch nooit zo. Deze hele scene is groot geworden door gewoon complete teksten van rappers en alles te rippen. Radical alleen al heeft zo'n beetje de hele discografie van Eminem al gewoon in z'n tracks zitten. Dus vind het altijd hypocriet als artiesten dan huilen dat hun kicks in andere tracks zitten. Of het nou The Satan in dit geval is (niet dat die echt huilt, maar besteed er wel aandacht aan), of Radical met Deetox toen. Sampling hoort nou eenmaal bij muziek maken en ze doen het allemaal, dusja. Bonje om kicks is wel het laatste waar dj's zich bezig mee moeten houden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 08:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Slechte bump :thumbdown:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 12:09 
 
Hardtraxx Veteran

DonnyD schreef:
Slechte bump :thumbdown:


Dit, tering. Had m'n zak popcorn al opengetrokken toen ik zag dat er nieuwe posts in dit topic bij waren. Jammehhhr.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 21:21 
 
Hardtraxx Newbie

DonnyD schreef:
Slechte bump :thumbdown:


Wilde gewoon m'n mening geven :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 22:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
DonnyD schreef:
Slechte bump :thumbdown:


Dit, tering. Had m'n zak popcorn al opengetrokken toen ik zag dat er nieuwe posts in dit topic bij waren. Jammehhhr.

Zoek je ruzie ?! :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 22:48 
 
Hardtraxxer

Knettah schreef:
Snap dat gezeur over kicks in de hardstyle en hardcore toch nooit zo.

Enkele verschillen:
1) Het is een stuk moeilijker om een goede hardcore/hardstyle kick te maken dan om een vocal in te spreken. Echt een stuk moeilijker, dus het is een behoorlijke belediging als iemand met jouw harde werk zit te pronken.
2) Op zich is het in onze scene wel duidelijk dat die vocals niet van de artiest zelf zijn, dus eigenlijk is het gratis reclame voor de rapper/film/game waar die vocal vandaan komt. Dit praat het verder niet helemaal goed, maar denk dat ze er niet zo mee zullen zitten, vooral films niet.
3) In hardstyle en hardcore draagt de kick grotendeels het nummer en kun je (helaas tegenwoordig al bijna niet meer) aan de kicks de artiest herkennen. Als je dus iemands kicks jat en ze verder niet bewerkt, jat je zijn stijl.

Maar hoe ver je met samplen kunt gaan is idd een moeilijke discussie. Sommige artiesten gaan verder dan wat ik zou gaan. En zoiets als de Prodigy vind ik dan op zich wel weer creatief, maar kun je tegenwoordig ook niet meer echt maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 09:11 
 
Hardtraxx Newbie

De Laar schreef:
Knettah schreef:
Snap dat gezeur over kicks in de hardstyle en hardcore toch nooit zo.

Enkele verschillen:
1) Het is een stuk moeilijker om een goede hardcore/hardstyle kick te maken dan om een vocal in te spreken. Echt een stuk moeilijker, dus het is een behoorlijke belediging als iemand met jouw harde werk zit te pronken.
2) Op zich is het in onze scene wel duidelijk dat die vocals niet van de artiest zelf zijn, dus eigenlijk is het gratis reclame voor de rapper/film/game waar die vocal vandaan komt. Dit praat het verder niet helemaal goed, maar denk dat ze er niet zo mee zullen zitten, vooral films niet.
3) In hardstyle en hardcore draagt de kick grotendeels het nummer en kun je (helaas tegenwoordig al bijna niet meer) aan de kicks de artiest herkennen. Als je dus iemands kicks jat en ze verder niet bewerkt, jat je zijn stijl.

Maar hoe ver je met samplen kunt gaan is idd een moeilijke discussie. Sommige artiesten gaan verder dan wat ik zou gaan. En zoiets als de Prodigy vind ik dan op zich wel weer creatief, maar kun je tegenwoordig ook niet meer echt maken.


1. Vocal inspreken? Wat denk je? Dat Eminem alleen eventjes een microfoon uit z'n kringspier vandaan tovert om wat woordjes in te spreken? Lyrics en vocalen van, bijvoorbeeld, rap nummers dragen de muziek net zo hard als de kicks in Hardstyle en Hardcore tracks. Daar wordt enorm veel tijd, energie, emotie en passie in gestoken. Dusja, moeilijker? Denk het niet, lijken me beide minimaal van hetzelfde kaliber.

2. En gratis reclame is gewoon onzin, alsof Radical aan Eminem een dienst bewijst door zijn lyrics te rippen. Zit gewoon auteursrecht op. Films en games liggen net wat anders, maar gratis reclame gaat me echt wel heel ver. Plus de aanname dat onze scene snapt dat het niet vanuit de artiest komt vind ik ook wel extreem, merendeel weet niet eens wie wel of niet zijn/haar eigen muziek produceert en interesseert het ook geen hol, dus origine van die lyrics ook niet. Zeker in een tijd dat de scene professioneler wordt en er steeds vaker vocalisten worden ingehuurd, denk ik dat je eerder gaat naar een wereld waarin mensen ervan uitgaan dat vocals via vocalisten geregeld zijn; zoals bij House.

3. Grotendeels al in mijn eerste punt benoemd.

Samplen is gewoon een gigantisch onderdeel van EDM en de Hardstyle en Hardcore DJ's moeten gewoon iets minder hypocriet worden op dit gebied. Als er ook maar enigszins iemand verdacht wordt van kicks rippen is dit vrijwel altijd garantie voor dikke bonje en gedragen volwassenen zich als kleuters. Tuurlijk, je mag boos worden, maar ik neem je niet zo serieus als je zegt: "Pietje steelt m'n kick!" wanneer je zelf de melodie van Ludovico Einaudi 1 op 1 klakkeloos overneemt en een acapella van WuTang ript.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 09:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 09:30 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Volgens mij lig jij er wel wakker van hè.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 09:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Oke


Royvn_ schreef:
Volgens mij lig jij er wel wakker van hè.



Waar is dit nou weer voor nodig? Ik zie gewoon een normale discussie gevoerd worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 10:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kan me weer grotendeels vinden in wat Knettah zegt. Vooral dit:
Citaat:
Samplen is gewoon een gigantisch onderdeel van EDM en de Hardstyle en Hardcore DJ's moeten gewoon iets minder hypocriet worden op dit gebied. Als er ook maar enigszins iemand verdacht wordt van kicks rippen is dit vrijwel altijd garantie voor dikke bonje en gedragen volwassenen zich als kleuters. Tuurlijk, je mag boos worden, maar ik neem je niet zo serieus als je zegt: "Pietje steelt m'n kick!" wanneer je zelf de melodie van Ludovico Einaudi 1 op 1 klakkeloos overneemt en een acapella van WuTang ript.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 12:53 
 
Hardtraxx Veteran

makrooy schreef:
ULTIMO schreef:
Oke


Royvn_ schreef:
Volgens mij lig jij er wel wakker van hè.



Waar is dit nou weer voor nodig? Ik zie gewoon een normale discussie gevoerd worden.


DonnyD schreef:
Slechte bump :thumbdown:


En nu klaar. Als je graag mee had willen discussiëren had je maar wat eerder moeten komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 14:34 
 
Hardtraxxer

Knettah schreef:
Dat Eminem alleen eventjes een microfoon uit z'n kringspier vandaan tovert om wat woordjes in te spreken?

Zit veel oefening achter natuurlijk, maar uiteindelijk kost het opnemen niet heel veel tijd. Wel natuurlijk nog nabewerking door de producer, kost minder moeite dan een hardcore/hardstyle kick goed krijgen, maar is natuurlijk wel werk, dus rap vocals zijn inderdaad twijfelachtig. Zit ook idd auteursrecht op, dus moet er mee uitkijken ook, vooral nu de scene zo groot wordt dat de originele artiesten het op kan vallen. Zouden nog wel wat leuke rechtszaken uit kunnen rollen ooit. Dus rap vocals zou ik zelf ook niet doen, maar lig er niet zo heel wakker van hier omdat het niet heel erg bepalend is voor een hardcore/hardstyle track, is vaak een relatief kleine toevoeging terwijl een kick door de hele track constant gebruikt wordt en het nummer echt draagt en maakt. Uitzondering zou zijn als je bijna de gehele rap door het hele nummer gebruikt, dan draagt die het nummer wel echt, dus is het meer plagiaat.
Bij films en games is het dus idd minder een probleem. Heb me wel ooit afgevraagd of ik dat soort vocals zou moeten gebruiken, maar doet de bron in principe geen schade, dus denk dat het wel ok is. Heb zelf ook wel vaker dat ik zie op lololyrics dat bijv TOA een bepaalde film heeft gesampled en dat ik dan ook wel benieuwd ben naar die film, dus vandaar de gratis reclame :P

Knettah schreef:
maar ik neem je niet zo serieus als je zegt: "Pietje steelt m'n kick!" wanneer je zelf de melodie van Ludovico Einaudi 1 op 1 klakkeloos overneemt en een acapella van WuTang ript.

Geef ik je gelijk in ja. Ben er zelf dus erg tegen, sowieso vind ik ook dat een professioneel producer zelf zijn kicks moet kunnen maken in de hardcore/hardstyle, net als dat een dubstep producer zijn eigen wobbles moet kunnen maken etc. (hihatjes samplen boeit dan weer niet zo, gaat vooral om de main elementen in een genre)
En zelf sample ik vocals dus voornamelijk uit films en ben ook van mening dat als je een melodie jat of bootleg maakt je er "remix" van moet maken en niet gewoon je eigen naam met eigen titel. En eigenlijk moet je het ook de originele producer vragen, vooral als je de track releaset. Laatste mag eigenlijk niet eens zonder toestemming.
In principe, doe niet bij een ander wat je ook niet wil dat bij jezelf gebeurt.
Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 64  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen