Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 16:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik heb bijv. album van showtek origineel gekocht.

Vinden jullie dat ik dan de vinyl ook nog moet gaan kopen of zeg je dan van downloaden mag ook wel.
Ik vind het zelf wel lastig.
Als je alles origineel wilt kopen wat ik zoveel mogelijk doe ben je een fortuin kwijt.

Ben benieuwd naar mening of misschien weet iemand wel hoe het moet volgens wet.

Groet Rodger
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 16:44 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Een vinyl kun je moeilijk downloaden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 16:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Op het album staan toch geen full tracks?
Ik denk dat je ze beter netjes kunt kopen.

Wat ik zelf doe is, wanneer ik de vinyl gekocht heb, download ik de WEB versie minder legaal.
Ik betaal dan bijna 10 euro aan de vinyl en dan neem ik niet de moeite om hem zelf te gaan rippen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 16:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ligt er ook aan wat je met de tracks wilt doen. Als je ze alleen luisterd kun je beter gewoon dit album houden. Als je er ook mee wil gaan draaien kan je beter wel de vinyls of WEBs kopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 17:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je moet gewoon doen wat je zelf redelijk vindt. Ik bezit geen enkele hardstyle cd en heb weinig mp3s gekocht. Ik koop wel redelijk wat vinyl, maar zou er nooit vervolgens dan de digitale release van kopen.

Als ik een album zou hebben (legaal), dan zou ik de digitale releases van de fulls gewoon gratis meenemen, ongeacht of ik de vinyls ook had. Een voorbeeldje: ik ga hoogstwaarschijnlijk de Headhunterz CD kopen. De fulls die op vinyl komen, koop ik de vinyl van (en de digitale niet), en de fulls die alleen digitaal komen (als die er zijn), die zou ik dan ook niet kopen.

Het nadeel van deze aanpak is wel dat digital-only labels benadeeld worden. Er zijn namelijk best Theracords releases die ik niet heb gekocht, terwijl ik de vinyls anders wel had aangeschaft als die er waren geweest. Dan zou ik liever direct geld doneren dan via een shop kopen, aangezien er dan allerlei kosten naar de shop etc. gaan, die in dat geval niets bijdraagt aan de verkoop. Ik heb daarom op Q-base ook gewoon 5 euro aan Geck-o gegeven :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 17:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb het album van Activator gewoon gekocht en nog extra 8 webjes aangeschaft :$ Gewoon kopen dus!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 17:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mja.. ik koop alleen maar vinyl eigenlijk.. en die studio sessions van headhunterz gaak aanschaffen. Meestal koop ik geen web, maar WEB is wel lekker goedkoop dus waarom zou je t niet doen ? :D

-- Love for the music !!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 17:55 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

rodger88 schreef:
Ik heb bijv. album van showtek origineel gekocht.

Vinden jullie dat ik dan de vinyl ook nog moet gaan kopen of zeg je dan van downloaden mag ook wel.
Ik vind het zelf wel lastig.
Als je alles origineel wilt kopen wat ik zoveel mogelijk doe ben je een fortuin kwijt.

Ben benieuwd naar mening of misschien weet iemand wel hoe het moet volgens wet.

Groet Rodger


Voor zover ik het allemaal weet is volgens de wet in Nederland het downloaden van muziek niet illegaal. Het verspreiden is vooralsnog alleen strafbaar.

Wel zijn ze bezig om 'downloaden uit illegale bron' (wat de meeste verstaan onder 'gratis downloaden van muziek') ergens in de komende jaren strafbaar te maken, mits er goede alternatieven komen.
http://tweakers.net/nieuws/63437/kabine ... den.htmlml

En die alternatieven zie ik de komende jaren nog niet komen, want de prijzen zijn nog steeds veel te hoog voor iets (een mp3) wat eindeloos beschikbaar is en daardoor eindeloos gekopieerd kan worden...

Heeft met marktwerking te maken...

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daarom koop ik dus zoveel mogelijk op Dance-Tunes. Scheelt me een volle euro per track ivm hardstyle.com, junodownload & anderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 18:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

vinyl is master!!!! :D koop zelf ook altijd vinyls.! (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 19:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Citaat:
Vinden jullie dat ik dan de vinyl ook nog moet gaan kopen of zeg je dan van downloaden mag ook wel.

Ik doelde daar op :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 19:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

San Miquel schreef:
Op het album staan toch geen full tracks?
Ik denk dat je ze beter netjes kunt kopen.

Wat ik zelf doe is, wanneer ik de vinyl gekocht heb, download ik de WEB versie minder legaal.
Ik betaal dan bijna 10 euro aan de vinyl en dan neem ik niet de moeite om hem zelf te gaan rippen...


+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 20:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik heb geen mening :oh: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 20:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Daarom koop ik dus zoveel mogelijk op Dance-Tunes. Scheelt me een volle euro per track ivm hardstyle.com, junodownload & anderen.


Jep, Dance-Tunes FTW. Heb die 100 + 100 credits gekocht en dan ben je stukken goedkoper uit dan op andere sites. Zelf koop ik echt niet al mijn nummers helemaal legaal. De goede koop ik om het zeg maar te belonen dat het echt een goed nummers was. De mindere download ik of heb ik geeneens. Ik luister toch heel vaak naar livesets of gemixte CD's, want die CD's krijg ik altijd voor mijn verjaardag enz. Dus die koop ik dan niet zelf, maar krijg ik dan..
Wat ik ook wel is heb gedaan bij CD's is eerst even downloaden, goede CD dan koop ik hem zelf of vraag ik hem voor een gelegenheid. Weet je zeker dat je en vette CD te pakken hebt..
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 00:24 
 
Donateur

nou als je um toch al hebt gekocht zou ik ze zelf gewoon downloaden... en vooral omdat Showtek al genoeg geld binnenhaalt aan remix packs bijvoorbeeld -.-
maarjah das mijn mening weer, maar zoals Jor-D zegt is muziek downloade eigenlijk nog niet illegaal, maarjah ik vind als er full 320 kbs tracks staan dat het gewoon illegaal is want sommige mensen betalen ervoor.
maarjah ik zou gewoon downloaden hoor ;) je hebt het album al gekocht dus....
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 21:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik moet ook eerlijk toegeven dat ik niet alles koop, vooral de onbekenden niet want eigenlijk help je de onbekenden alleen maar als je hun platen draait, als ik ze meost kopen had ik ze nooit gehad en ook nooit gedraaid.
voor de rest koop ik vooral alle nummers die ik wil van de bekende dj's om het zo maar even te zeggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 22:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik kocht vorig jaar vrij veel tracks

nu bijna niet meer :(

word me iets te veel allemaal.
ik mix toch niet en gebruik dus alleen voor mezelf, dan zeg ik: niet strafbaar

wel laf :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 23:16 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

ik zou sws helemaal niks van showtek kopen/downloaden :thumbup: :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2010 04:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zit volgende week maandag / dinsdag aan 101 vinyls zie ik :P
Recess heeft een geweldige sale op t moment. Channel KGBs, Taaac, Pau DJ Addicted to the Bass, Organ Donors Tranceplant, Limbo / Redemption / Thunder, Loose Control, Cocaine MF, Reactor / Beatz 4 U, Shizzle The Rmx, Relax / Hawk, Shreek / Venom / Rushroom allemaal voor rond de 5 euro :D
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen