Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2017 14:33 
 
Hardtraxxer

Op Harmony of Hardcore (laatste half uurtje Ravezone / Partyraiser) ging mijn oor dichtzitten, ik dacht zal wel beetje zweet zijn.. alles klonk heel dof, ik dacht het zal wel. Het geluid stond geen eens zo heel hard. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Q-base, Syndicate of Defqon ergens vooraan viel dit echt mee.
Maar naa afloop ontzettend harde piep in me oren, die er nu nog steeds is.
Flinke gehoorbeschadiging opgelopen wat nooit meer weg zal gaan.
Na 220 feesten, meestal met, soms zonder oordoppen..
(Ik had op maat gemaakte Elacin oordoppen, maar die ben ik verloren een paar feesten geleden, en even geen geld voor nieuwe)
Uit het niks, zonder waarschuwing gelijk voor de rest van je leven een piep in me oren. Sindsdien elke nacht moeilijk in slaap gekomen, word er he-le-maal gestoord van.
Oververmoeid door het slechte slapen, zeer gefrustreerd, woede aanvallen.
Zelf draai ik ook en had ik me net ingeschreven voor een cursus geluidstechnicus, het is gewoon he le maal kut :/

Dus als mensen twijfelen en denken, ahjoh toch nergens last van.. Heb ik ook nooit gehad, maar nu is het dus te laat.

Morgen afspraak om m'n gehoor te laten testen en afdrukken maken voor Pluggerz..
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2017 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paar dagen terug bij Beter Horen Custom Fit DM (-15dB) laten aanmeten. Erg benieuwd naar! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2017 09:56 
 
Hardtraxx Newbie

robin92 schreef:
Op Harmony of Hardcore (laatste half uurtje Ravezone / Partyraiser) ging mijn oor dichtzitten, ik dacht zal wel beetje zweet zijn.. alles klonk heel dof, ik dacht het zal wel. Het geluid stond geen eens zo heel hard. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Q-base, Syndicate of Defqon ergens vooraan viel dit echt mee.
Maar naa afloop ontzettend harde piep in me oren, die er nu nog steeds is.
Flinke gehoorbeschadiging opgelopen wat nooit meer weg zal gaan.
Na 220 feesten, meestal met, soms zonder oordoppen..
(Ik had op maat gemaakte Elacin oordoppen, maar die ben ik verloren een paar feesten geleden, en even geen geld voor nieuwe)
Uit het niks, zonder waarschuwing gelijk voor de rest van je leven een piep in me oren. Sindsdien elke nacht moeilijk in slaap gekomen, word er he-le-maal gestoord van.
Oververmoeid door het slechte slapen, zeer gefrustreerd, woede aanvallen.
Zelf draai ik ook en had ik me net ingeschreven voor een cursus geluidstechnicus, het is gewoon he le maal kut :/

Dus als mensen twijfelen en denken, ahjoh toch nergens last van.. Heb ik ook nooit gehad, maar nu is het dus te laat.

Morgen afspraak om m'n gehoor te laten testen en afdrukken maken voor Pluggerz..


Jeetje, wat heftig man! Goed dat je je verhaal hier met ons deelt en andere zo misschien kunt behoeden. Ik ben vroeger ook erg laks geweest totdat een maat van me gehoorbeschadiging opliep. Nu altijd oordoppen bij me!
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2017 08:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb ook al eens een waarschuwing gehad.
Op mijn eerste feestje ergens te dicht bij het geluid gestaan. Na afloop zat mijn hele gehoor dicht en een enorme biep is gelukkig wel terug weggegaan na een week. Maar sindsdien altijd oordoppen bij me !
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2017 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Paar dagen terug bij Beter Horen Custom Fit DM (-15dB) laten aanmeten. Erg benieuwd naar! :)


Vandaag (al) kunnen ophalen. Goede meevaller dus zo voor Defqon. Dit weekend dus maar eens uittesten. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2017 21:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
MelvinFR schreef:
Paar dagen terug bij Beter Horen Custom Fit DM (-15dB) laten aanmeten. Erg benieuwd naar! :)


Vandaag (al) kunnen ophalen. Goede meevaller dus zo voor Defqon. Dit weekend dus maar eens uittesten. :)

Ik zweer er bij, maar neem voor de zekerheid ook je partyplugs mee. Mochten deze tegenvallen, heb je een back-up ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2017 21:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

The Skribbler schreef:
Ik zweer er bij, maar neem voor de zekerheid ook je partyplugs mee. Mochten deze tegenvallen, heb je een back-up ;)


Was inderdaad ook al mijn bedoeling, thanks anyway!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2017 18:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op Defqon de oordoppen getest en over het algemeen wel tevreden erover. Oordoppen gaan makkelijk in en zitten ook echt fijn. Ik heb zelf -15db demping genomen en bij de meeste stages was dit wel prima. Geluid vervormde ook totaal niet en ook geen last gehad met communiceren met anderen. Alleen bij de Magnenta en Blue had ik soms even last van mijn oren maar daar stond het geluid dan ook onwijs hard. Ik ga er ook niet vanuit dat ik dit geluid veel vaker ga tegen komen (op een Q-Base na). Verder had ik na de after op de zaterdagnacht wel even last van mijn oorschelp toen ik ze uit deed. Ook dit vind ik niet zo'n ramp aangezien ik ze toch de hele dag heb ingehad en ze het complete oor vullen. Dag erna had ik er geen last meer van.

Over het algemeen erg tevreden dus en blij dat ik ze na 101 feestjes eindelijk heb aangeschaft. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2017 19:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Op Defqon de oordoppen getest en over het algemeen wel tevreden erover. Oordoppen gaan makkelijk in en zitten ook echt fijn. Ik heb zelf -15db demping genomen en bij de meeste stages was dit wel prima. Geluid vervormde ook totaal niet en ook geen last gehad met communiceren met anderen. Alleen bij de Magnenta en Blue had ik soms even last van mijn oren maar daar stond het geluid dan ook onwijs hard. Ik ga er ook niet vanuit dat ik dit geluid veel vaker ga tegen komen (op een Q-Base na). Verder had ik na de after op de zaterdagnacht wel even last van mijn oorschelp toen ik ze uit deed. Ook dit vind ik niet zo'n ramp aangezien ik ze toch de hele dag heb ingehad en ze het complete oor vullen. Dag erna had ik er geen last meer van.

Over het algemeen erg tevreden dus en blij dat ik ze na 101 feestjes eindelijk heb aangeschaft. :)

Ik meen me te herinneren dat je tegen mij had gezegd dat je -15dB net te weinig vond? :O
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2017 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Joey schreef:
Ik meen me te herinneren dat je tegen mij had gezegd dat je -15dB net te weinig vond? :O


Ja, in de Blue en Magnenta wel haha. Bij andere area's was het wel prima/te overzien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jun 2017 21:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kan sinds gisteren mededelen dat oordoppen ook ideaal slapen met feestje in de buurt... nergens last van qua herrie
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2017 00:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had vooraf defqon 1 normale party plugs oordopjes gekocht. Zat prima, deed zijn werk, ik dacht helemaal mooi.

Maar de volgende dagen op de main stage was er wel probleem met kwaliteit van muziek. Bass stond echt belachelijk hoog bij de main, waardoor mijn oortjes de melodieën etc wel goed filterde, maar de bass niet. Resultaat is dat ik muziek hoorde met vooral bass en weinig muziek. Op de zondagavond toch oortjes uitgedaan omdat ik gewoon van de muziek wou genieten.

Dit probleem herkenbaar? Wat kan ik hieraan doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jul 2017 01:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat lag meer aan het geluid op de main zelf, wat voor mijn gevoel ook slecht afgesteld stond. Normaal kan ik ook melodieën goed horen met mijn oordoppen, maar zondag op de main (het laatste uur vooral) was dat niet te doen. Zeker in vergelijking met Sound Rush de dag ervoor waar ze wel perfect werkten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jul 2017 15:50 
 
Hardtraxx Newbie

makrooy schreef:
Ik had vooraf defqon 1 normale party plugs oordopjes gekocht. Zat prima, deed zijn werk, ik dacht helemaal mooi.

Maar de volgende dagen op de main stage was er wel probleem met kwaliteit van muziek. Bass stond echt belachelijk hoog bij de main, waardoor mijn oortjes de melodieën etc wel goed filterde, maar de bass niet. Resultaat is dat ik muziek hoorde met vooral bass en weinig muziek. Op de zondagavond toch oortjes uitgedaan omdat ik gewoon van de muziek wou genieten.

Dit probleem herkenbaar? Wat kan ik hieraan doen?

De enige oplossing is doppen met vlakke demping kopen en dan kom je automatisch bij op maat gemaakte uit.
Ik heb mijn -25dB oordoppen de hele zaterdag in gehad (met name bij de red geweest) en mij viel op dat het geluid ontzettend goed was, zeker voor een evenement buiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2017 08:15 
 
Hardtraxxer

Heb al jaren op maat gemaakte oordoppen van Hans Anders. Harde otoplastieken waarvan ik nu de demping even niet weet. Beste investering ooit geweest, maar merk nu toch wel dat het geluid erger begint te vervormen (deed het altijd al, want geen vlakke demping) en dat ze hier en daar lekken als ik veel praat/ lach.

Tijd voor nieuwe oordoppen dus. Ik heb nu harde oordoppen, maar wil eigenlijk gaan voor zachte want die lijken me een stuk comfortabeler zitten. Toentertijd werd vlakke demping ook afgeraden "want dat zou ik niet nodig hebben als festivalbezoeker". Wil dit keer toch wel voor de vlakke demping gaan i.v.m vervormen geluid.
Als ik hier een beetje de laatste pagina's lees zijn de Beter Horen oordoppen een aanrader? Demping kiezen wordt wel een uitdaging, aangezien ik niet precies weet welke filter ik nu heb..

Tips? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2017 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Noizezz verkoopt gewoon universele oordoppen met vlakke demping :thumbup:. Op Maat gemaakt is dus niet verplicht
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2017 11:55 
 
Hardtraxx Elite

Zijn er nog meer mensen die ook vonden dat het geluid zo onwijs hard stond op Defqon bij de Red op Zondag? Ondanks mijn -25DB filters (opmaat gemaakt) ben ik na een uurtje bij legends achteraan op de main gaan staan, omdat ik het niet meer trok..

Heb deze oordoppen nu 1,5 jaar, maar vraag me af of er iets mis mee is.. vandaar deze vraag of anderen dit ook hadden.. beetje zonde om anders nu al nieuwe te laten maken.

Weet niet of ze zoiets kunnen testen? :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2017 12:57 
 
Hardtraxxer

Onthafloorx schreef:
Zijn er nog meer mensen die ook vonden dat het geluid zo onwijs hard stond op Defqon bij de Red op Zondag? Ondanks mijn -25DB filters (opmaat gemaakt) ben ik na een uurtje bij legends achteraan op de main gaan staan, omdat ik het niet meer trok..

Heb deze oordoppen nu 1,5 jaar, maar vraag me af of er iets mis mee is.. vandaar deze vraag of anderen dit ook hadden.. beetje zonde om anders nu al nieuwe te laten maken.

Weet niet of ze zoiets kunnen testen? :thumbup:

Volume viel op zich wel mee IMO, maar ik hoorde op bepaalde punten vooraan echt alleen maar bass. Zwaar irritant en ook regelmatig ergens anders gaan staan. Zaterdag ook al trouwens..

Normaal gesproken kunnen ze wel controleren op lekken. Volgens mij doen ze dat door middel van luchtdruk o.i.d. Is in ieder geval zo gepiept. Dat is overigens testen of ze nog wel perfect passen, of ze de filter zelf op kwaliteit kunnen checken weet ik niet. Kun je niet gewoon voor de zekerheid een nieuw filter vragen/ erin (laten) zetten omdat je twijfelt of deze nog wel goed zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2017 20:18 
 
Hardtraxx Elite

Kevv1990 schreef:
Onthafloorx schreef:
Zijn er nog meer mensen die ook vonden dat het geluid zo onwijs hard stond op Defqon bij de Red op Zondag? Ondanks mijn -25DB filters (opmaat gemaakt) ben ik na een uurtje bij legends achteraan op de main gaan staan, omdat ik het niet meer trok..

Heb deze oordoppen nu 1,5 jaar, maar vraag me af of er iets mis mee is.. vandaar deze vraag of anderen dit ook hadden.. beetje zonde om anders nu al nieuwe te laten maken.

Weet niet of ze zoiets kunnen testen? :thumbup:

Volume viel op zich wel mee IMO, maar ik hoorde op bepaalde punten vooraan echt alleen maar bass. Zwaar irritant en ook regelmatig ergens anders gaan staan. Zaterdag ook al trouwens..

Normaal gesproken kunnen ze wel controleren op lekken. Volgens mij doen ze dat door middel van luchtdruk o.i.d. Is in ieder geval zo gepiept. Dat is overigens testen of ze nog wel perfect passen, of ze de filter zelf op kwaliteit kunnen checken weet ik niet. Kun je niet gewoon voor de zekerheid een nieuw filter vragen/ erin (laten) zetten omdat je twijfelt of deze nog wel goed zijn?


Dit is al mijn tweede setje dus geen verzekering meer. Vrees dat ze dat niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2017 08:14 
 
Hardtraxxer

Een verzekering nodig voor checken op lekken? Ik denk dat ze dat met plezier doen hoor, kans natuurlijk dat ze inderdaad lekken en je nieuwe moet hebben. Terwijl je anders wellicht gewoon door blijft lopen met dezelfde oordoppen
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jul 2017 20:23 
 
Hardtraxx Newbie

Ik heb zelf de oordoppen bij Schonenberg aan laten meten (er15). Mijn vriendin bij beter horen de dm. Er zit wel heel veel verschil in qua grootte, de dm zie je bijna niet zitten. Dit is wel mooier.

Wat is het verschil tussen de dm filter en de er filter? Ik kan dit nergens vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2017 12:31 
 
Hardtraxx Elite

Zijn er mensen met harde op maat gemaakte oordoppen? Wat is jullie ervaring hiermee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jul 2017 22:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kevv1990 schreef:
Een verzekering nodig voor checken op lekken?

Nee hoor! Heb ze ongeveer een jaartje geleden ook laten checken en dat was gewoon gratis. Kwam binnen tijdens het inloopuur en was (op een kwartier wachten op andere mensen na) binnen 5 minuten weer buiten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2017 21:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekdichtheidstest is inderdaad gratis en zo gebeurd zoals Naad zegt dus sowieso eerst een keertje laten doen voor je zomaar nieuwe gaat kopen.

Onthafloorx schreef:
Zijn er mensen met harde op maat gemaakte oordoppen? Wat is jullie ervaring hiermee.


http://otoplastik.dreve.de/en/home/foku ... certified/

Ik denk dat die vallen onder de categorie hard en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee. Het zijn de enige op maat gemaakte oordoppen die ik tot nu toe heb gehad (2e paar alreeds) dus kan niet vergelijken met een ander type/merk. Ze zijn wel niet geschikt om mee te slapen omdat ze inderdaad van een soort hard silicoon achtig iets zijn. :D Mijn eerste defqon nacht had ik ze ingehouden en was het al wat ongemakkelijk als ik op de zijkant van mijn hoofd lag. Toen ik weer wakker werd had ik redelijk wat pijn aan mijn oren en dit voor de rest van het weekend. Voor het slapen dus best kijken naar een ander soort (wegwerp)oordoppen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jul 2017 19:40 
 
Hardtraxx Elite

Grim schreef:
Lekdichtheidstest is inderdaad gratis en zo gebeurd zoals Naad zegt dus sowieso eerst een keertje laten doen voor je zomaar nieuwe gaat kopen.

Onthafloorx schreef:
Zijn er mensen met harde op maat gemaakte oordoppen? Wat is jullie ervaring hiermee.


http://otoplastik.dreve.de/en/home/foku ... certified/

Ik denk dat die vallen onder de categorie hard en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee. Het zijn de enige op maat gemaakte oordoppen die ik tot nu toe heb gehad (2e paar alreeds) dus kan niet vergelijken met een ander type/merk. Ze zijn wel niet geschikt om mee te slapen omdat ze inderdaad van een soort hard silicoon achtig iets zijn. :D Mijn eerste defqon nacht had ik ze ingehouden en was het al wat ongemakkelijk als ik op de zijkant van mijn hoofd lag. Toen ik weer wakker werd had ik redelijk wat pijn aan mijn oren en dit voor de rest van het weekend. Voor het slapen dus best kijken naar een ander soort (wegwerp)oordoppen.


Ik zie nu dat er in eentje een scheur zit... snel nieuwe laten maken!
Vorige  1 ... 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen