Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2017 16:05 
 
Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
Ik heb wel zelfs nog met op maat gemaakt dat ik die doppen aan het begin van de dag/avond niet nodig vind. Geluid staat dan altijd best zacht en vaak ook niet zuiver. Had ik bijvoorbeeld met Phuture Noize bij decibel. Geluid was al niet best en wordt door de oordoppen alleen maar minder dan. Rest van de dag heb ik ze wel overal in gehad op dat tuinhuisje na xd.
Als het geluid gewoon goed hard staat, zijn die oordoppen echt tamelijk fijn en gelukkig is dat altijd wel het geval voor het grootste gedeelte van de dag


Gekke opmerking die je maakt dat je ze aan het begin van de dag/avond niet nodig vind, omdat het geluid zacht staat en niet zuiver. JUIST door niet zuiver geluid lopen je oren OOK gehoorschade op. Je kunt beter hard zuiver geluid hebben dan middelmatig onzuiver geluid voor je oren.

Daarnaast zijn mijn op maat gemaakte oordoppen juist extra fijn bij niet zuiver geluid, omdat het voor mij juist zuiverder klinkt door de oordoppen. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2017 16:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jaa daar heb je ook een punt! Maar niet elk niet zuiver geluid hoeft toch niet slecht voor je oren te zijn toch? Of zie ik dat verkeerd haha. Want je hebt schel geluid en gewoon geluid waar de midden/hoge tonen niet lekker doorkomen. Dat laatste was dus het geval bij phuture noize.
Schel geluid klinkt idd met oordoppen een flink stuk beter! Ik vind oordoppen dus alleen beetje irritant als het midden/hoog niet hard genoeg staat. Dan voel ik de platen meteen niet meer :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 okt 2017 23:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overz ... rming.html


Maar Jan de Laat, als fysicus en audioloog verbonden aan het Leids Universitair Medisch Centrum, heeft een heel andere verklaring. De Laat heeft regelmatig contact gehad met Hearing Health Science, en hij heeft ook aangeboden onderzoeken met menselijke vrijwilligers op te opzetten. ‘Daar staan ze positief tegenover, maar ze houden het steeds af. “We willen eerst verkopen, daarna gaan we het onderzoek doen”, zeggen ze dan. Ik ben daar zeer kritisch over.’



Sketchy
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 okt 2017 10:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
Sketchy


Inderdaad. Zeker bij iets onherstelbaar als het gehoor is het maar een rare gang van zaken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2017 10:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Fluxion schreef:
https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2017/Amsterdam-Dance-Event-2017/ADE17--vitaminepillen-gehoorbescherming.html


Maar Jan de Laat, als fysicus en audioloog verbonden aan het Leids Universitair Medisch Centrum, heeft een heel andere verklaring. De Laat heeft regelmatig contact gehad met Hearing Health Science, en hij heeft ook aangeboden onderzoeken met menselijke vrijwilligers op te opzetten. ‘Daar staan ze positief tegenover, maar ze houden het steeds af. “We willen eerst verkopen, daarna gaan we het onderzoek doen”, zeggen ze dan. Ik ben daar zeer kritisch over.’



Sketchy

Hmm ik weet het niet hoor. Erg sketchy idd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 nov 2017 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn opa heeft bruistabletten om zijn gehoorapparaat schoon te maken. Kan ik mijn ProActiv Customized oordoppen hier ook mee schoonmaken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2017 14:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Tijdens het stappen vorig weekend ben ik een van m'n op maat gemaakte oordoppen kwijt geraakt :(

Gelukkig heb ik nog een extra paar, maar twijfel om een back up set te laten maken. Degene die ik had/heb zijn van Beter Horen en bevallen tot dusver prima. Ben alleen benieuwd wat de verschillen zijn met andere merken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2017 20:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had voor Qlimax filters gehaald maar wat kut was dat zeg. Ik had Noizezz maar het klonk echt zo dof en onhelder dat het totaal niet genieten was. Heb ze na anderhalf uur toch maar uit gedaan. Iemand anders recommendations voor filters met helder geluid? prijsklasse 100,-
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 nov 2017 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Ik had voor Qlimax filters gehaald maar wat kut was dat zeg. Ik had Noizezz maar het klonk echt zo dof en onhelder dat het totaal niet genieten was. Heb ze na anderhalf uur toch maar uit gedaan. Iemand anders recommendations voor filters met helder geluid? prijsklasse 100,-

Welke filters waren dat? Ik was ook wel tevreden over de Noizezz van 50 euro. Die hebben vlakke demping
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2017 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Noizezz green medium voor events en geluid
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2017 15:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Noizezz green medium voor events en geluid

Geen vlakke demping dus. Vlakke demping is gewoon de oplossing voor jou waarschijnlijk

https://www.noizezz.com/product/noizezz ... c-extreme/

Deze dempen 15 dB op het laag, midden en hoog. Ik zou je eigenlijk gewoon aanraden om ze op maat te laten maken aangezien je budget toch al 100 euro is. Dan heb je goede geluidskwaliteit en ook nog eens comfort :thumbsup:. Als het geluid goed is en niet te zacht staat, is het met oordoppen gewoon echt genieten. Doe ze wel altijd uit als het geluid te zacht staat want dan voel ik de muziek niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2017 19:24 
 
Hardtraxx Elite

kwijtgeraakt op Qlimax.. verzekering maar inzetten, wel balen had ze net een half jaar en let er altijd zo goed op.. >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 nov 2017 19:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met een budget van 100 euro zou ik persoonlijk nog even door sparen en dan een op maat gemaakt setje laten aanmeten wat rond de 140-150 kost.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 nov 2017 10:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Van mijn stage op maat gemaakte oordoppen gekregen :yay:

Heeft iemand ervaring met Variphone MEP 2G? doen ze het prima?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2017 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Met een budget van 100 euro zou ik persoonlijk nog even door sparen en dan een op maat gemaakt setje laten aanmeten wat rond de 140-150 kost.


Doorsparen is het probleem niet maar vond meer dan 100 veel geld voor zoiets maar ik begrijp dat dit eigenlijk wel het beste is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 dec 2017 20:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Grim schreef:
Met een budget van 100 euro zou ik persoonlijk nog even door sparen en dan een op maat gemaakt setje laten aanmeten wat rond de 140-150 kost.


Doorsparen is het probleem niet maar vond meer dan 100 veel geld voor zoiets maar ik begrijp dat dit eigenlijk wel het beste is?

Jaa klopt! Zou het wel bij schoonenberg laten doen als je het doet want beter horen doet niet meer aan verzekeringen
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 dec 2017 15:00 
 
Hardtraxx Elite

Wat ik me toch blijf afvragen. Sinds ik naar festivals ga heb ik oordoppen in, maar daarvoor al een piep opgelopen. Dit weekend op Reactivate stond het geluid ook weer zo hard, dat ik zelfs eerder de zaal uit ben gegaan. Op dit moment is mijn piep nog erger dan normaal, dus even langs de dokter. Ik vraag me dan echt af of ik nou gewoon zo'n enorme pech heb ofzo, want er zijn zoveel mensen die geen oordoppen in doen en nooit last hebben van een piep in hun oor. :thumbdown:

Iemand nog goede tips en tricks? :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 dec 2017 15:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onthafloorx schreef:
Ik vraag me dan echt af of ik nou gewoon zo'n enorme pech heb ofzo, want er zijn zoveel mensen die geen oordoppen in doen en nooit last hebben van een piep in hun oor. :thumbdown:

Ik denk dat dit grotendeels genetisch is, en afstand van de geluidsbron.

Onthafloorx schreef:
Iemand nog goede tips en tricks? :aww:


De afstand van de geluidsbron speelt een grote factor in het geluidsniveau. Vooraan is de sfeer het beste maar het aantal decibels ook het hoogste.

Leuke website waar je een benadering kan krijgen: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hb ... prob2.html
Wel opletten want als je d1 aanpast gaat I1 ook aangepast worden. Dit moet je dus zelf manueel even terugzetten naar bv.: 100dB

Screenshot om te verduidelijken:
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 dec 2017 15:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vandaag ook maar een afspraak gemaakt bij Schonenberg voor op maat gemaakte oordoppen (https://www.schoonenberg.nl/gehoorbesch ... ody_anchor). Merkte na afgelopen zaterdag dat ik écht behoefte had aan goede, vlakke demping in plaats van die goedkope onregelmatige Alphine demping.. :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2017 04:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat goed om te zien dat hier aandacht aan besteed wordt!
Ik ga sinds 1997 naar feesten en toen was er geen geluidslimiet.. 115 db was geen uitzondering. Ik zal het voor de rest van mijn leven moeten doen met een constante piep en ruis in mijn oren!
Afgelopen DefQon op zondag stond het geluid echt BIZAR hard, mijn rechteroor heeft 2 weken 'dicht' gezeten.

Eenmaal schade opgelopen dan gaat het niet meer weg, dus ik kan oordoppen alleen maar aanraden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2018 13:57 
 
Hardtraxx Veteran

Iemand ervaring met schonenberg en op maat gemaakte oordoppen opnieuw laten bestellen na diefstal/vermissing. Moeten ze bijvoorbeeld de oorschelp weer helemaal vol proppen met dat spul of hebben ze de mal van je eerste bezoek bewaard. En zijn de kosten weer 160€? Heb de bon nog maar daarin wordt niet specifiek iets gemeld. Ik ben mijne namelijk na mijn laatste feest verloren denk ik. Kan ze niet terug vinden op de plaats waar ik hem altijd laat liggen. En wil natuurlijk voor origins wel bescherming terug hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2018 18:27 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Iemand ervaring met schonenberg en op maat gemaakte oordoppen opnieuw laten bestellen na diefstal/vermissing. Moeten ze bijvoorbeeld de oorschelp weer helemaal vol proppen met dat spul of hebben ze de mal van je eerste bezoek bewaard. En zijn de kosten weer 160€? Heb de bon nog maar daarin wordt niet specifiek iets gemeld. Ik ben mijne namelijk na mijn laatste feest verloren denk ik. Kan ze niet terug vinden op de plaats waar ik hem altijd laat liggen. En wil natuurlijk voor origins wel bescherming terug hebben.


Heb je een verzekering afgesloten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jan 2018 20:45 
 
Hardtraxx Veteran

Ik kan daar niks over vinden. Ik heb wel eens gelezen dat bij de duurdere varianten er een soort van garantie op zit van 1 jaar ofzo ook tegen verlies en diefstal alleen kan ik dat zo 1,2,3 niet terug lezen op de bon. Anders morgen maar heen gaan en mijn verlies nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2018 19:55 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Iemand ervaringen met de Pro oordoppen van Rave Safe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2018 13:00 
 
Hardtraxxer

Na een paar jaar trouwe dienst ben ik toch 1 oordop kwijt geraakt. Zat er natuurlijk een keer aan te komen :D

Ik heb nog even voordat het eerste feestje weer begint dus kan ik langzaam kijken naar nieuwe oordoppen. Ik weet niet meer exact welke oordoppen ik de vorige keer heb gekocht, volgens mij waren dat de ProActiv Music Customized die je nu kan laten maken bij Schoonenberg (ik had ook vaste filters).

Nu zijn mijn ogen gevallen op de ProActiv Music Customized Professional, vanwege de verwisserlbare filters en de keuze uit demping qua filters.

Wie heeft er hier ervaring met de verschillende soorten demping. Mijn oren zijn al best wel gevoelig en beschadigd geraakt (denk ik) dus mijn vermoeden is dat 10dB/16dB al snel te weinig is.
Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen 16dB en 25dB erg groot is? Zo niet kan ik net zo goed alsnog voor de ProActiv oordoppen gaan omdat die 25dB demping bieden en die 50 euro in mn zak houden.
Vorige  1 ... 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen