Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-05-2017, 16:59 

Hardtraxx Elite

Patjee410 schreef:
Wat mij opvalt is dat het merendeel van de mensen die op dit topic reageren hun doppen bij Schoonenberg hebben gehaald. Ikzelf heb mijn op maat gemaakte doppen zo'n vier jaar geleden bij Beter Horen gehaald, inclusief verzekering, waardoor ik nu 2 paar heb. Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Het is bij Beter Horen trouwens ook mogelijk om doppen met 'platte' demping te halen (voor producers/ dj's), maar ik heb gewoon met muziekfilter.

Ik denk puur toeval, ik heb in het dorp hier wel wat lokale audiciens maar ik ging liever in zee met een bekendere audicien. Dat was toevallig schonenberg
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-05-2017, 19:47 

Artiest

Patjee410 schreef:
Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Het is bij Beter Horen trouwens ook mogelijk om doppen met 'platte' demping te halen (voor producers/ dj's), maar ik heb gewoon met muziekfilter.

Zit absoluut geen verschil in. :)
Als er iemand vragen heeft over gehoorbescherming (van Beter Horen) hoor ik het graag, ik ben er werkzaam. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-05-2017, 22:04 

Hardtraxxer

Break Zero schreef:
Patjee410 schreef:
Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Als er iemand vragen heeft over gehoorbescherming (van Beter Horen) hoor ik het graag, ik ben er werkzaam. :thumbup:

Laat me voor op stellen dat ik echt ontzettend blij met mijn doppen ben, kan niet meer zonder! Wel heb ik een vraagje. Ik heb siliconen doppen met rood filter, maar hoeveel db demping is dat? Op de website van Pluggerz staat wel een overzicht, maar daar ik word niet echt wijzer van..
Ongelezen bericht Geplaatst op 05-05-2017, 09:19 

Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Patjee410 schreef:
Wat mij opvalt is dat het merendeel van de mensen die op dit topic reageren hun doppen bij Schoonenberg hebben gehaald. Ikzelf heb mijn op maat gemaakte doppen zo'n vier jaar geleden bij Beter Horen gehaald, inclusief verzekering, waardoor ik nu 2 paar heb. Wat ik me afvraag: zit er kwaliteitsverschil tussen de doppen van Schoonenberg en Beter Horen of is het puur toeval?

Ik denk puur toeval, ik heb in het dorp hier wel wat lokale audiciens maar ik ging liever in zee met een bekendere audicien. Dat was toevallig schonenberg

In mijn geval ook puur toeval, omdat Schoonenberg bij mij letterlijk om de hoek zit :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-05-2017, 10:16 

Artiest

Patjee410 schreef:
Break Zero schreef:
Patjee410 schreef:

Wel heb ik een vraagje. Ik heb siliconen doppen met rood filter, maar hoeveel db demping is dat? Op de website van Pluggerz staat wel een overzicht, maar daar ik word niet echt wijzer van..

Beetje een technisch verhaal misschien maar: Rood filter is het standaard muziekfilter, zonder vlakke demping. Het heeft een SNR (soort van gemiddelde demping) van 24dB. 26dB in het hoog, 21dB in het mid en 18dB in de lage tonen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-05-2017, 15:47 

Hardtraxxer

Ik heb ook afgelopen november oordoppen laten maken bij beter horen. Ik kon kiezen tussen 15,20 en 25 DB. Eerst gekozen voor 20 DB, maar ook hier hoorde ik de muziek duidelijk mee en dus gratis laten omwisselen naar 25db. Dit is een vlak filter en werken echt top en kan makkelijk praten met andere mensen. Ik had nog gebruik gemaakt van de kortingsactie dat je met een festival ticket voor 120 euro kon krijgen. Echter heb ik wel veel last van oorsmeer en heb ik daardoor vaak dat ze toch een beetje beginnen te bewegen in mijn oor of het is de tik dat ik er elk uur ff aanzit om aan te duwen. Dit omdat ik gewend was aan de alpine oortjes. Hoe kan ik deze oortjes het best schoonhouden? bakje lauw water met filter en al en deze dan schoonmaken daarna?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-05-2017, 15:49 

Hardtraxx Veteran

A.s. zaterdag de mijne aan laten meten bij Beter Horen.

Wat is het verschil tussen vlak filter en geen vlak filter? En voor festivals/indoor welke van de 2 kan ik dan het beste nemen?
:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-05-2017, 20:37 

Artiest

Deanster schreef:
Verhaal

Ik kom hier nog even op terug!

ErikZ schreef:

Wat is het verschil tussen vlak filter en geen vlak filter? En voor festivals/indoor welke van de 2 kan ik dan het beste nemen?

Een vlak filter zorgt voor een algehele demping van het geluid over alle frequenties (zie het als een soort volumeknop). Een niet vlak filter heeft op verschillende frequenties verschillende dempingswaarden. Hierdoor kan (in dit geval de muziek) vervormen en anders klinken dan gewenst. Ik raadt altijd aan een vlak filter te nemen, zo klinkt de muziek natuurlijker.

Zie deze link voor een simulator van hoe het klinkt:
http://pluggerz.com/nl/dempingssimulator/

Custom fit DM is vlak
Custom fit Music (en uni fit) is niet vlak

Tevens nog even deze tip voor iedereen, we hebben op dit moment weer een 50 Euro kortingsactie op de Custom fit DM doppen!:

Kortingsvoucher: http://pluggerz.com/media/foto/music1.jpg

Meer info over de actie: http://pluggerz.com/nl/acties/
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-05-2017, 21:53 

Hardtraxxer

Ik heb trouwens de custom-fit music DM. Leg ze nu na feest in bakje lauw water en maak ze na uurtje schoon met bijgeleverd soort van naaldje! Verder zitten ze wel top en zou ik altijd 25 db aanraden omdat je de muziek toch super hard en zuiver hoort! Kan je het beste voor optimale bescherming zorgen. Tevens raadde ze mij aan om in november (na 1 jaar) weer een gratis dichtheidstest te doen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08-05-2017, 23:10 

Hardtraxx Veteran

Break Zero schreef:

Een vlak filter zorgt voor een algehele demping van het geluid over alle frequenties (zie het als een soort volumeknop). Een niet vlak filter heeft op verschillende frequenties verschillende dempingswaarden. Hierdoor kan (in dit geval de muziek) vervormen en anders klinken dan gewenst. Ik raadt altijd aan een vlak filter te nemen, zo klinkt de muziek natuurlijker.
/[/quote]
Mij is juist verteld dat je beter geen vlak filter kan nemen omdat je oor ook nietr elke frequentie even duidelijk hoort, midden komt harder door en is minder schadelijk dus daarom zou een vlak filter juist relatief meer vervormen...? (was advies bij Schoonenberg... dus mss vanaf heden toch maar naar de concurrent gaan xd )
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-05-2017, 09:23 

Hardtraxx Veteran

Break Zero schreef:
Tevens nog even deze tip voor iedereen, we hebben op dit moment weer een 50 Euro kortingsactie op de Custom fit DM doppen!:

Klinkt interessant! Maar wat is nu het verschil tussen deze Custom-Fit Music DM en de ProActiv Music Customized Professional?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-05-2017, 15:20 

Hardtraxxer

Ik kan zelf geen keuze maken dus zou ik graag jullie ervaringen horen, ik twijfel tussen de NOIZEZZ Premium Green Medium of de Alpine MusicSafe Pro, hoor over beide best veel positieve verhalen. Is er een beter dan de ander of is het alleen maar persoonlijke voorkeur?

Alvast bedankt! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09-05-2017, 23:31 

Hardtraxx Veteran

Persoonlijke voorkeur. Heb zelf die Alpines gehad, prima dingen voor de prijs, maar hoorde ook van sommige mensen dat ze kut zitten. Maarja dat hoor je ook over de Noizezz van andere mensen :P Geen pijl op te trekken dus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10-05-2017, 20:09 

Artiest

Deanster schreef:
Echter heb ik wel veel last van oorsmeer en heb ik daardoor vaak dat ze toch een beetje beginnen te bewegen in mijn oor of het is de tik dat ik er elk uur ff aanzit om aan te duwen. Dit omdat ik gewend was aan de alpine oortjes. Hoe kan ik deze oortjes het best schoonhouden? bakje lauw water met filter en al en deze dan schoonmaken daarna?

Ik heb het voor de zekerheid even nagevraagd voor je. De vlakke filters kunnen slecht tegen water, dus zeker niet in een bakje met water leggen! Je kan het filter er in principe uit wippen (wel even een priegelwerk) en dan alleen het gegoten deel schoonmaken. Pluggerz zelf raadt aan om een schoonmaakspray te halen (kost een paar euro) om ze mee schoon te maken. Ook een spray tegen oorsmeer in je oor kan je misschien helpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10-05-2017, 20:12 

Artiest

MelvinFR schreef:
Break Zero schreef:

Klinkt interessant! Maar wat is nu het verschil tussen deze Custom-Fit Music DM en de ProActiv Music Customized Professional?

Volgens mij is er qua geluidsdemping weinig verschil, beide zijn vlakke filters. Het ER filter systeem is echter wat ouder en iets groter van stuk, vandaar dat er bij ons (Beter Horen) voornamelijk alleen nog met het DM systeem wordt gewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12-05-2017, 13:16 

Hardtraxxer

Apart bij beter horen zeiden ze dat ik ook in lauw water kon leggen. Maar goed heb dat nu 2/3 keer gedaan, is de schade dan groot?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12-05-2017, 13:31 

Hardtraxxer

Op de site staat namelijk alleen schoonmaken met chemische middelen moet vermeden worden. Hoor graag van je of deze filters nog werken na 2/3 keer in bakje water van ongeveer uur of twee uur. Anders moet ik bij beter horen nieuwe filters halen, als dit mogelijk is....
Ongelezen bericht Geplaatst op 12-05-2017, 18:07 

Artiest

Deanster schreef:
Apart bij beter horen zeiden ze dat ik ook in lauw water kon leggen. Maar goed heb dat nu 2/3 keer gedaan, is de schade dan groot?

Dat is meestal inderdaad het geval, vandaar dat ik het voor de zekerheid maar even nagevraagd had voor je. Nee hor de schade is dan niet groot, maar als je het te vaak doet kan je filter achteruit gaan volgens Pluggerz. Als je het 2/3x heb gedaan zal er geen schade zijn, maar voor het vervolg zou ik het zoals hierboven beschreven doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12-05-2017, 18:10 

Hardtraxxer

Thanks voor de antwoorden man! Top dat er dan geen schade is en ik zal ze voortaan op jouw manier schoonmaken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13-05-2017, 10:26 

Hardtraxxer

Ik maak m'n oordoppen altijd schoon met alcohol (ketonatus) 70%. Kan je kopen bij de plaatselijke drogisterij. Werkt perfect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13-05-2017, 21:28 

Hardtraxx Elite

Crashee schreef:
Ik maak m'n oordoppen altijd schoon met alcohol (ketonatus) 70%. Kan je kopen bij de plaatselijke drogisterij. Werkt perfect.

Ik altijd met een baby doekje. Lekker fris.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15-05-2017, 13:49 

Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Crashee schreef:

Dan ben ik benieuwd hoe jij de binnenbehuizing (van filter naar je trommelvlies) schoonmaakt met een babydoekje

Edit: @Break Zero, thanks voor de antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15-05-2017, 15:43 

Hardtraxxer

Tot nu toe altijd zonder oordoppen gedaan. Ik heb er eigelijk nooit last van, wel wat licht gesuis/piepje als ik net van een feestje thuis in bed lig maar volgende ochtend altijd weg.

Gezien er nu zoveel feestjes op de planning staan wil ik er toch maar aan geloven.

Er is nu een actie bij Earproof. (50%korting met code: imin17). komt je op €16,45 inclusief verzending. zijn deze beter/slechter als bijvoorbeeld Alpines?

Ze geven aan dat de filters volledig vlak zijn. Ik heb de basic Alpines al wel eens in gehad maar hiermee vond ik het geluid te zacht en lastig een gesprek te voeren nog. Zelf zit ik te denken aan de -10DB of -15DB demping.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22-05-2017, 19:45 

Hardtraxx Elite

Patjee410 schreef:
RTM93 schreef:
Crashee schreef:

Dan ben ik benieuwd hoe jij de binnenbehuizing (van filter naar je trommelvlies) schoonmaakt met een babydoekje

Edit: @Break Zero, thanks voor de antwoorden!

Wattenstaafje. Babydoekje in het watten gedeelte knijpen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23-05-2017, 13:49 

Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:

Zaterdag de 13e laten aanmeten, afgelopen zaterdag kon ik ze al ophalen :thumbsup:

Zitten echt als gegoten ( ;) ) en ga ze zaterdag testen op Emporium

Gekozen voor een vlak filter (-25DB demping) en hard materiaal, dit voor het makkelijker schoonmaken
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen