Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 148  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2018 21:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor zover ik weet zijn filters makkelijk verwisselbaar. Best even navragen als je ze gaat laten opmeten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jul 2018 13:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Vandaag de gehoorbescherming aan laten meten bij Beter Horen.

Het is idd mogelijk om filters te wisselen in de Comfoor Pluggerz CM Pro

Groen voor het werk
Paars voor de feesten (De extra filters kostte €24,- extra)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jul 2018 11:36 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wil graag weer oordoppen op maat laten maken.

Liefst wel een degelijk maar goedkope. Zie bij Hans Anders dat ze vanaf 75 euro gaan. Iemand hier ervaring mee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jul 2018 13:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben er niet bekent mee, maar gewoon langs gaan en gewoon vragen wat de mogelijkheden en de voorwaarden zijn

Klinkt iig erg voordelig...ben benieuwd naar jouw ervaring
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2018 08:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ja never mind dus.

Staat oordoppen vanaf 75 EUR op de website. Echter is dit in de winkel plots per oordop, staat daar nergens.
Lekker makkelijk lokkertje dus.

Ga het gewoon bij Beter Horen weer laten doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jul 2018 14:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Ja never mind dus.

Staat oordoppen vanaf 75 EUR op de website. Echter is dit in de winkel plots per oordop, staat daar nergens.
Lekker makkelijk lokkertje dus.


Ga het gewoon bij Beter Horen weer laten doen.

Wat triest. Alsof je dan gaat zeggen, ja doe er maar 1 anders... :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jul 2018 11:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Heb zelf wel het idee waarom de Noizezz niet best werkte, naast dat ze niet best zaten, waren het geen vlakke filters en dat had ik eerst altijd wel. Toen de slaapdoppen gedaan (Pluggerz) die behoorlijk dempte, maar het laag dus niet.

Vervolgens dus last van de oren door de lage tonen. Ga nu dus oordoppen met vlakke filters halen van Alpine, maat van me heeft ze en die vond ze goed. Noizezz heeft ook een maar de pasvorm en de prijs is me te, Pluggerz heeft ook een maar die dempt 15 db, hoewel ik denk dat die wel lekkerder zitten. Heb toch liever de 21 van de Alpine's.

Betaal liever 30 eur voor de komende paar feesten. Hou liever de hoop dat ik mijn oude op maat gemaakte doppen nog ergens kan vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2018 08:27 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Wil graag weer oordoppen op maat laten maken.

Liefst wel een degelijk maar goedkope. Zie bij Hans Anders dat ze vanaf 75 euro gaan. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb m'n oordoppen een paar jaar geleden bij Hans Anders laten maken voor 75 euro totaal. Absoluut geen moment spijt van gehad. Het enige nadeel is dat het (toentertijd in ieder geval) geen vlakke demping is en dat de oordoppen hard zijn, maargoed ik ben inmiddels niet anders gewend.

Binnenkort op pad voor nieuwe oordoppen, vlakke demping en zachte doppen. Volgens mij gaat er dan weer een nieuwe wereld voor me open op feesten. Welke zijn nou die "prof" otoplastieken, waarbij het geluid minimaal vervormd etc? Beter Horen, of meer richting Alpine enzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2018 12:26 
 
Hardtraxxer

Na mijn oude setje 4,5 jaar gebruikt te hebben, begonnen deze te lekken. Zojuist even een nieuw setje laten maken bij de lokale audicien. Eindelijk heb ik nu ook de 100% vlakke demping, deze was 4,5 jaar geleden nog niet leverbaar. Dit keer gekozen voor een setje met meerdere filters. Zodat ik zelf de gewenste demping kan kiezen. Op Hardstyle feesten staat de muziek meestal harder, dan gewoon uitgaan in het weekend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 dec 2018 18:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

kan weg
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 17:25 
 
Hardtraxx Newbie

Hoi allemaal,

Ik ga regelmatig naar hardcore feestjes en ik heb sinds een jaar een blijvende piep in mijn oren, en heb vanaf toen ook besloten oordopjes in te doen op feesten.
Ik heb op dit moment pluggerz, gewoon van die lamellen dingen, maar ik wil binnenkort toch wel op maat oordopjes laten maken, het is 1x een grote uitgave maar het blijven toch je oren.

Nu heb ik bij verschillende winkels geinformeerd, maar die bevelen stuk voor stuk hun product aan maar er is zoveel keuzes in merken, dat ik niet meer weet welke ik nou moet nemen.

Ik wil het liefst met verwisselbare filters, vlakke demping en ik wil de optie hebben om filters er in te doen die minimaal 25 decibel dempt (voor het geval het geluid veel te hard staat op een feest)


Heeft iemand een advies welk merk ik het beste kan nemen en welke oordopjes hebben jullie?


Alvast bedankt :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De opties van Schoonenberg/beter horen met vlakke demping zijn in ieder geval 15 en 25, met 25 als maximum. Voor zover ik weet is er ook geen op maat gemaakte oordop met vlakke demping die meer doet dan 25, maar hier ben ik niet helemaal zeker van.
Je kunt de filters wel verwisselen bij die, maar het is geloof ik niet gemaakt om ze 2x per feest te wisselen, maar dat zou je na kunnen vragen. Ik ben zelf in ieder geval wel blij met dit merk; het heet nu Elacin, maar wisselt eens per paar jaar van naam; dit is mijn derde paar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 jan 2019 23:19 
 
Hardtraxxer

Ik heb bij de locale audicien doppen van Noizezz laten maken. Zeer tevreden over. Ik heb verwisselbare filter er bij zitten, die vrij eenvoudig (zelfs op het feest) te verwisselen zijn. Zwaarste demping die ik heb is 27dB.

Kosten:
Aanmeten, otoplastieken en eerste setje filters : €149,--
Extra setje filters : € 30,--
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2019 16:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Voor iedereen die veel geld betaald voor een kaartje en wilt genieten van de muziek.
Sluit ik me aan bij alle mensen die oordoppen opmaat hebben laten maken.

Persoonlijk heb ik een afspraak gemaakt in Soesterberg daar ook om een beetje advies gevraagd.
Gaven aan dat de normale party plug nog teveel blokkeert en een otoplastiek met het juiste filter dit beter en mooier binnen komt.

https://www.alpine.nl/gehoorbescherming ... ug-custom/
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 feb 2019 17:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TkTT schreef:
Voor iedereen die veel geld betaald voor een kaartje en wilt genieten van de muziek.
Sluit ik me aan bij alle mensen die oordoppen opmaat hebben laten maken.

Ah oké, nu ga ik zeker weten genieten van de muziek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2019 10:03 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
TkTT schreef:
Voor iedereen die veel geld betaald voor een kaartje en wilt genieten van de muziek.
Sluit ik me aan bij alle mensen die oordoppen opmaat hebben laten maken.

Ah oké, nu ga ik zeker weten genieten van de muziek.


Haha wellicht verkeerd verwoord! ;) Moest zijn, Als je oren lief hebt en je nog langer naar muziek wilt luisteren en toch nog wilt genieten van lekkere deuntjes op een feest, laat opmaat oordoppen aanmeten. Je hebt dan de beste bescherming en met het juiste filter toch nog het beste geluid!

Zo moet het beter te begrijpen zijn :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2019 10:47 
 
Hardtraxx Veteran

Vraagje he: Wat denk je dat we hebben besproken op de andere 143 pagina's van het Topic Gehoorbescherming: Een overzicht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2019 15:06 
 
Hardtraxxer

Ik heb nu zo'n 1,5 jaar custom oordoppen van Alpine (25db demping) en ik ben enigszins tevreden. Ik heb ze al een keer laten vervangen, omdat er telkens geluid lekte, maar dat is nu nog steeds zo. Ze sluiten dus niet volledig telkens wanneer ik begin te praten of m'n mond beweeg.

Ook heb ik het idee dat de 25db alsnog niet voldoende is in sommige gevallen. M'n trommelvliezen lijken dan nog steeds weggeblazen te worden als ik een hele dag op een festival ben en daardoor kan ik niet meer optimaal genieten hiervan. Zit dat tussen m'n oren (badum tss), of is dat ook zo? En nee ik sta eigenlijk nooit vooraan.

Ik weet dat je ook voor de -39db kunt gaan met zachte oordopjes, maar dat is esthetisch weer wat minder. Hoe denken jullie hierover en wat zou de oplossing kunnen zijn?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2019 22:44 
 
Artiest

laurensb01 schreef:
Ik heb ze al een keer laten vervangen, omdat er telkens geluid lekte, maar dat is nu nog steeds zo. Ze sluiten dus niet volledig telkens wanneer ik begin te praten of m'n mond beweeg.


Terug gaan en afdrukken laten maken met je mond open.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2019 09:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

laurensb01 schreef:
Ik heb nu zo'n 1,5 jaar custom oordoppen van Alpine (25db demping) en ik ben enigszins tevreden. Ik heb ze al een keer laten vervangen, omdat er telkens geluid lekte, maar dat is nu nog steeds zo. Ze sluiten dus niet volledig telkens wanneer ik begin te praten of m'n mond beweeg.

Ook heb ik het idee dat de 25db alsnog niet voldoende is in sommige gevallen. M'n trommelvliezen lijken dan nog steeds weggeblazen te worden als ik een hele dag op een festival ben en daardoor kan ik niet meer optimaal genieten hiervan. Zit dat tussen m'n oren (badum tss), of is dat ook zo? En nee ik sta eigenlijk nooit vooraan.

Ik weet dat je ook voor de -39db kunt gaan met zachte oordopjes, maar dat is esthetisch weer wat minder. Hoe denken jullie hierover en wat zou de oplossing kunnen zijn?


Ik heb hetzelfde, maar dan met (vlakke) 25db demping van Elacin. Lektest aangevraagd bij Schoonenberg en daar ben ik nu op aan het wachten. Audicien vond het erg onwaarschijnlijk dat ze lekken, want hij heeft in de 15 jaar als audicien nog nooit een lektest uitgevoerd. Jammer dan, want ook ik heb met deze demping alsnog het idee dat ik niet 'veilig' sta op een feest.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2019 23:05 
 
Artiest

RomanAnthony schreef:
Audicien vond het erg onwaarschijnlijk dat ze lekken, want hij heeft in de 15 jaar als audicien nog nooit een lektest uitgevoerd.
Bizar slecht :thumbdown: Neem van mij aan dat zo'n 10% moet worden afgekeurd bij een lektest. Helemaal als je "moeilijke" gehoorgangen hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2019 09:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Prankster schreef:
RomanAnthony schreef:
Audicien vond het erg onwaarschijnlijk dat ze lekken, want hij heeft in de 15 jaar als audicien nog nooit een lektest uitgevoerd.
Bizar slecht :thumbdown: Neem van mij aan dat zo'n 10% moet worden afgekeurd bij een lektest. Helemaal als je "moeilijke" gehoorgangen hebt.


Goed om te weten. We wachten nog steeds tot zijn 'tester' binnen is, want ik sta er op dat ze getest worden. Ik heb volgens hem ook een moeilijke gehoorgang (er zit aan beide kanten een flinke knik in van bijna 90 graden). Ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2019 09:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gisteren dan eindelijk de lektest gedaan bij Schoonenberg. Die man had het nog nooit gedaan, dus we waren een beetje aan het pielen, maar het apparaat is in basis vrij simpel. Ik had mijn oudste oordoppen mee (4 jaar oud, sinds mei/juni vervangen. Elacin ER15 vlak), de oordoppen die ik daarna heb gehaald (Elacin music pro oordoppen, geen vlakke demping, maar ~35db demping volgens de grafiek >2000 á 4000khz) en de oordoppen die ik in december aan heb laten meten n.a.v. de gehoorschade (die ik overigens dus zonder oordoppen op heb gelopen, maar ik was bang dat de muziekdoppen niet genoeg zouden dempen in de lagere tonen). Deze zijn Elacin ER25 vlakke demping en hier had ik dus het idee dat ze niet goed zaten. Deze laatste oordoppen als eerst getest. De test geeft bepaalde waardes aan tussen 0 en 30db, waarbij 30db volledige sluiting is en 0 db geen sluiting. Volgens de test moet de waarde boven de 17,5 db zijn om door de test heen te komen. Mijn nieuwste oordoppen kwamen aan allebei de kanten steeds rond de 15 - 20 uit, wat er dus op duid dat hij niet helemaal goed sluit. Na een klein beetje aan die dingen gezeten te hebben (wat normaal op een feest ook gebeurt na het maken van bewegingen) kwam hij nog lager uit. Hier was ik dus niet echt blij mee. Daarna mijn oudste oordoppen getest en deze gaven een score rond de 10 aan. Logisch, want je oren veranderen na een aantal jaren nog een beetje en de oordoppen slijten natuurlijk ook. Toen de music pro oordoppen getest die ik in juni heb gehaald en die zaten aan beide kanten meteen op 30 (maximale score, dus maximale sluiting). Hierdoor besloten om nieuwe afdrukken te laten maken binnenkort en dan worden de doppen die ik in december aan heb laten meten gratis vervangen.

Lang verhaal kort: ik kan het dus heel erg aanraden om af en toe je doppen te laten testen, want op den duur sluiten ze gewoon niet (meer) goed en heb je dus kans dat ze nog maar een kleiner deel bescherming geven dan dat ze zouden moeten geven. Bij zowel Schoonenberg als Beter Horen zijn de tests gratis wanneer je de doppen daar hebt gekocht, dus het is denk ik een kleine moeite om even een belletje te doen. Bij Schoonenberg moet je wel rekening houden met een wachttijd van ~2 á 3 weken, want ze hebben landelijk maar 2 of 3 van die dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2019 13:21 
 
Hardtraxxer

RomanAnthony schreef:
Toen de music pro oordoppen getest die ik in juni heb gehaald en die zaten aan beide kanten meteen op 30 (maximale score, dus maximale sluiting).


Welke oordoppen zijn dat als ik vragen mag? Als ik zoek op Music Pro krijg ik verschillende varianten van verschillende aanbieders. Zijn dat oordopjes die niet op maat zijn gemaakt? Want als ze 30db dempen (ik zie overal maximaal 25db), dan zou ik die er wel graag bij willen, voor het geval dat. Dan maar even wat minder comfortabel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 apr 2019 14:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

laurensb01 schreef:
RomanAnthony schreef:
Toen de music pro oordoppen getest die ik in juni heb gehaald en die zaten aan beide kanten meteen op 30 (maximale score, dus maximale sluiting).


Welke oordoppen zijn dat als ik vragen mag? Als ik zoek op Music Pro krijg ik verschillende varianten van verschillende aanbieders. Zijn dat oordopjes die niet op maat zijn gemaakt? Want als ze 30db dempen (ik zie overal maximaal 25db), dan zou ik die er wel graag bij willen, voor het geval dat. Dan maar even wat minder comfortabel.


Zijn op maat gemaakte. Ik meen dat het deze waren:

https://www.schoonenberg.nl/gehoorbesch ... ustomized/

Ik twijfel er over omdat ze er wel zo uit zien, maar wel een slag duurder waren (€140 dacht ik). Overigens ook bij Schoonenberg gekocht.

Deze afbeelding hoort er bij:

Afbeelding
Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143 ... 148  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen