Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141
Ongelezen bericht Geplaatst op 28-08-2017, 19:53 

Artiest

ErikZ schreef:
MelvinFR schreef:
Wait what :huh: ? Mag hopen dat die van mij blijft staan, heb er tenslotte voor betaalt (zal dan wel).

Huidige verzekeringen blijven gewoon staan. Er wordt gezocht naar een alternatief, maar op dit moment is die er nog even niet.

- Verder heb ik de allerbeste ervaringen (zowel zelf als met aanmeten) met de DM/flexibel en -20dB.

RoyV schreef:
Afspraak is gemaakt bij Beter Horen, a.s. woensdag meten.

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 29-08-2017, 20:39 

Hardtraxxer

Zijn er ook DJ's die draaien met gehoorbescherming? Ik moet vaak mijn koptelefoon nog harder zetten dan de muziek en dat is niet bevorderlijk voor mijn gehoor. Iemand bijvoorbeeld ervaring met in-ear draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30-08-2017, 09:58 

Hardtraxxer

MRHZ schreef:
Zijn er ook DJ's die draaien met gehoorbescherming? Ik moet vaak mijn koptelefoon nog harder zetten dan de muziek en dat is niet bevorderlijk voor mijn gehoor. Iemand bijvoorbeeld ervaring met in-ear draaien?

Ik ben geen DJ, maar volgens mij hebben ze daar juist vlakke demping voor. Deze zorgt voor bescherming, maar de tonen veranderen niet.

Volgens mij is dit een paar pagina's terug uitgelegd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30-08-2017, 21:22 

Hardtraxxer

Thanks! Ik heb het niet terug gevonden (t/m pagina 130), maar ik ga waarschijnlijk voor flexibele doppen met vlakke demping.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31-08-2017, 15:14 

Artiest

Ik draai met bescherming + Koptelefoon. Heb aangemeten oordoppen van schoonenberg (elacin) en wil nooit meer zonder.

Ook al zet je je headphones wat harder, je hebt wel je bescherming in. Altijd beter dan niks ;)

Sinds ik deze oordoppen heb draag ik ze ook altijd bij feesten. In de rij in doen, en hele dag inhouden, het went zo! Bovendien heb ik dat ik met bescherming zelfs beter mensen kan verstaan dan zonder.

Koop bescherming jongens, en bezuinig er niet op. Zo krijg je er later geen spijt van :D

*Dad-mode off*
Ongelezen bericht Geplaatst op 31-08-2017, 15:43 

Hardtraxx Elite

Ik heb wel zelfs nog met op maat gemaakt dat ik die doppen aan het begin van de dag/avond niet nodig vind. Geluid staat dan altijd best zacht en vaak ook niet zuiver. Had ik bijvoorbeeld met Phuture Noize bij decibel. Geluid was al niet best en wordt door de oordoppen alleen maar minder dan. Rest van de dag heb ik ze wel overal in gehad op dat tuinhuisje na xd.
Als het geluid gewoon goed hard staat, zijn die oordoppen echt tamelijk fijn en gelukkig is dat altijd wel het geval voor het grootste gedeelte van de dag
Ongelezen bericht Geplaatst op 31-08-2017, 16:05 

Hardtraxx Addict

RoyAPO schreef:
Ik heb wel zelfs nog met op maat gemaakt dat ik die doppen aan het begin van de dag/avond niet nodig vind. Geluid staat dan altijd best zacht en vaak ook niet zuiver. Had ik bijvoorbeeld met Phuture Noize bij decibel. Geluid was al niet best en wordt door de oordoppen alleen maar minder dan. Rest van de dag heb ik ze wel overal in gehad op dat tuinhuisje na xd.
Als het geluid gewoon goed hard staat, zijn die oordoppen echt tamelijk fijn en gelukkig is dat altijd wel het geval voor het grootste gedeelte van de dag

Gekke opmerking die je maakt dat je ze aan het begin van de dag/avond niet nodig vind, omdat het geluid zacht staat en niet zuiver. JUIST door niet zuiver geluid lopen je oren OOK gehoorschade op. Je kunt beter hard zuiver geluid hebben dan middelmatig onzuiver geluid voor je oren.

Daarnaast zijn mijn op maat gemaakte oordoppen juist extra fijn bij niet zuiver geluid, omdat het voor mij juist zuiverder klinkt door de oordoppen. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31-08-2017, 16:15 

Hardtraxx Elite

Jaa daar heb je ook een punt! Maar niet elk niet zuiver geluid hoeft toch niet slecht voor je oren te zijn toch? Of zie ik dat verkeerd haha. Want je hebt schel geluid en gewoon geluid waar de midden/hoge tonen niet lekker doorkomen. Dat laatste was dus het geval bij phuture noize.
Schel geluid klinkt idd met oordoppen een flink stuk beter! Ik vind oordoppen dus alleen beetje irritant als het midden/hoog niet hard genoeg staat. Dan voel ik de platen meteen niet meer :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 18-10-2017, 23:39 

Hardtraxx Addict

https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overz ... rming.html

Maar Jan de Laat, als fysicus en audioloog verbonden aan het Leids Universitair Medisch Centrum, heeft een heel andere verklaring. De Laat heeft regelmatig contact gehad met Hearing Health Science, en hij heeft ook aangeboden onderzoeken met menselijke vrijwilligers op te opzetten. ‘Daar staan ze positief tegenover, maar ze houden het steeds af. “We willen eerst verkopen, daarna gaan we het onderzoek doen”, zeggen ze dan. Ik ben daar zeer kritisch over.’

Sketchy
Ongelezen bericht Geplaatst op 19-10-2017, 10:53 

Hardtraxx Elite

Fluxion schreef:
Sketchy

Inderdaad. Zeker bij iets onherstelbaar als het gehoor is het maar een rare gang van zaken.
Antwoord op onderwerp Vorige  1 ... 137, 138, 139, 140, 141
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen