Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 11:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Het lijkt mij ook onzin al kan ik me voorstellen dat ze in Japan niet massaal op mid-intro's zitten te wachten, maar goed dan kun je altijd nog besluiten om hem niet (volledig) te draaien. Dan blijft gewoon het vraag gedeelte staan. Waarom iets produceren waar drie en een halve paardekop op kutforum op zitten te wachten :P

Wie is de halve paardenkop? :$

Trouwens, hoofd. Paarden hebben een hoofd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2017 11:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Paardenkoppen verkoppen :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind dat het op het ogenblik heel goed gaat met de scène! Ik hield al jaren lang ontzettend van Hardstyle maar sinds medio vorig jaar zomer is die liefde alleen nog maar meer geworden. Van het kazige/kermisachtige van Da Tweekaz tot aan het lompe simpele van Rebelion, ik kan overal van genieten de laatste tijd. Hardstyle maakt me gewoon echt gelukkig.

Een aantal maanden geleden was ik iets negatiefs aan het type over een track toen ik ineens bij mezelf dacht "waar de fuck ben je nou mee bezig". Ga je liggen zeiken op iets wat je altijd zo gelukkig maakt. Sindsdien letterlijk nooit meer negatief gereageerd op een track. Ik concentreer me alleen nog maar op de muziek die ik vet vind ^^ , en dat ander laat ik lekker rustig aan me voorbij gaan. Die DJ heeft toch al een hele bak vette platen gemaakt die ik tof vind, en in de toekomst gaat hij ongetwijfeld nog meer van dat soort platen maken. Waarom dan gaan mekkere over die ene track die ik wat minder vind.

Bij deze: Iedere (ex) DJ die op zijn of haar manier een steentje heeft bij gedraagt aan die scène, bedankt! We/jullie hebben met zijn alle toch een scène neergezet om trots op te zijn. Zonder deze muziek zou ik het gevoel krijgen dat er een groot zwart gat in me zit. Hardstyle is echt een deel van mij geworden. Ik zou nooit meer zonder willen/kunnen (L).


Sentimentele modus-off :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Een aantal maanden geleden was ik iets negatiefs aan het type over een track toen ik ineens bij mezelf dacht "waar de fuck ben je nou mee bezig". Ga je liggen zeiken op iets wat je altijd zo gelukkig maakt. Sindsdien letterlijk nooit meer negatief gereageerd op een track. Ik concentreer me alleen nog maar op de muziek die ik vet vind ^^ , en dat ander laat ik lekker rustig aan me voorbij gaan. Die DJ heeft toch al een hele bak vette platen gemaakt die ik tof vind, en in de toekomst gaat hij ongetwijfeld nog meer van dat soort platen maken. Waarom dan gaan mekkere over die ene track die ik wat minder vind.

*sigh*
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 14:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dus ook al vind je een track niet goed reageer je positief om het positief zijn? Of reageer je gewoon niet op de tracks die je minder vindt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 15:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Dus ook al vind je een track niet goed reageer je positief om het positief zijn? Of reageer je gewoon niet op de tracks die je minder vindt?

Ik reageer gewoon niet meer op de tracks die minder vind :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 16:48 
 
Hardtraxx Elite

Interessant topic om te lezen! Laatste jaar weer helemaal in to de hardstyle. Daarvoor sporadisch, ging wel naar feesten etc. Maar kwam hier minder en hield alles veel minder in de gaten. Tot ik Gearbox in het begin ontdekte en daar kreeg ik de eerste periode wel echt ff t gevoel wat ik bij Theracords de eerste keer kreeg. Inmiddels kan ik Gearbox nog wel waarderen maar misschien door het volk wat er komt, kom ik er gewoon niet meer. Tis mijn type volk niet, en ik kan me daar nog wel ns aan storen aan dat ooooh, mondkapje en constant drum gedoe.
Sinds dit jaar echt Spoontech gaan volgen en waarderen. Ook de tijdmachine plaatjes vind ik weer geweldig om te horen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 16:51 
 
Hardtraxx Elite

2e deel wat ik nog wilde typen op mn telefoon maar deed het niet. Spirit of Hardstyle vind ik ook echt een toevoeging. Headhunterz terug, leuk.

Kort samengevat: het is weer leuk. Misschien nog niet in de periode 2007 - 2010, muzikaal gezien dan. Was in die periode nog te jong om ergens heen te gaan dus dat kan ik niet vergelijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 18:29 
 
Hardtraxxer

Ik volg de Hardstyle scene sinds 2002 en houd nog steeds enorm van de muziek! Kan niet meer zonder. Je kan wel zien dat het uitgebreider is geworden. Ene kant is heel hard en andere kant is erg euforisch, had je in het begin niet zo.

En ik zal nog steeds naar feesten gaan tot ik het niet meer kan of er geen zin meer in heb of whatever. Tot die tijd zal ik zeker blijven gaan naar feesten. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2017 20:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft er iemand een teiltje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2017 21:34 
 
Hardtraxx Elite

MelvinFR schreef:
Heeft er iemand een teiltje?


:aww: ook goed?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2017 23:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Onthafloorx schreef:
:aww: ook goed?


Thanks, doet me goed! :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 13:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

BUMP! En wel vanwege deze opmerking in het 'Irritatiemomentjes-topic'.

Primeshock zei onlangs nog: "De huidige Hardstyle is zoveel strakker, harder, to-the-point/compacter, minder dynamisch en meer in-your-face". Dat het compacter is geworden, is één ding wat zeker is.
In mijn opinie worden tracks tegenwoordig geproduceerd met maar één doel: streams behalen op Spotify. Dus geen dikke mids meer, vrij korte build-ups om meteen over te gaan tot de orde van de dag: het deel van de track wat het huidige publiek graag wil horen.
Onlangs kwam ik een track tegen die, inclusief mix-intro, 151 seconden duurt (2:31). Ik weet zo even niet meer hoe die track heet. Ook dat bevestigt hetgeen Primeshock zei.

Ik luister ook regelmatig naar 'Nuracore presents Release'. Hij probeert er in ieder geval nog een mix van te maken, maar het is verdomd lastig. Wat ook opvallend is dat het gros van de tracks allemaal een beetje op dezelfde manier geproduceerd wordt: mix-intro, break, melodie, kleine break, climax, break, tweede climax en klaar. Het wordt allemaal heel voorspelbaar.

Hetzelfde geldt voor DJ-sets van de 'grote' artiesten. Ik vermijd ze want als ik een dj-set wil luisteren doe ik dat niet alleen om m'n favoriete tracks te horen. Mixwerk en diversiteit staan bij mij voorop. Waar er hier vroeger nog kritiek op Frontliner z'n sets werd gegeven vanwege het alleen maar draaien van eigen tracks, is dat tegenwoordig geen probleem meer. Daarnaast is er van mixwerk eigenlijk geen sprake bij de gevestigde orde (op een enkeling na).

Een hoop tracks kan ik gelukkig nog waarderen, maar als producers/dj's op deze manier doorgaan zal ik snel m'n interesse verliezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 okt 2021 15:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bass Modulators deden daar toevallig hier op Hardtraxx wat uitspraken over in hun Q&A destijds (6 jaar geleden alweer...)

algemeen/hardtraxx-q-a-bass-modulators-t52106.html

Bouke schreef:
Waarom zijn jullie tracks tegenwoordig veel korter? Ik noem een Oxygen (4:00), Solar (4:31) of Save the Day (4:29). Jullie vroegere werk (zeg, de releases in 2007-2009) zitten allemaal tegen de 6 minuten aan (en in de meeste gevallen daar zelfs overheen). Is dit een bewuste keuze? En zo ja, wat zijn daar de redenen voor? Ik weet dat jullie niet de enigen zijn die dit doen, maar door de korte intro’s en outro’s van tegenwoordig wordt mixen steeds saaier.


Bass Modulators schreef:
We merken dat de spanningsboog van mensen op de dansvloer een stuk korter is. Sowieso is de mixintro van 50sec. naar 25sec. gegaan. De midintro's bestonden vroeger al gauw uit 2x 3 parts. Dit doen wij tegenwoordig niet meer, simpelweg omdat we merken dat als we een lange midintro draaien, mensen na 2 parts al stil beginnen te staan. Hetzelfde verhaal voor de breaks en de melodie parts. Als parts sneller opgevolgd worden, blijven mensen wat meer geboeid.


Rawbin schreef:
Ik vond dit heel interessant om te lezen, ik heb me dit namelijk ook een hele tijd afgevraagd en hier eigenlijk nooit aan gedacht. Ook grappig om te zien dat in andere scenes de tracks ook korter zijn geworden, waarschijnlijk om dezelfde reden, maar er zijn ook genoeg genres waarbij de lengte nog steeds vrijwel hetzelfde blijft. Ik wil graag de vergelijking trekken naar de Techno en Deep House (ondanks dat dat andere scenes zijn en de opbouw iets anders is), daar zijn tracks vaak wel nog 6 a 7 minuten of soms wel langer, maar ondanks zit er in de track soms heel veel (constante) movement en variaties per 8 bars in, waardoor de track zijn spanning niet verliest. Ik heb verder niet heel erg veel kennis in het produceren van hardstyle, dus ik vroeg me eigenlijk af of dit mogelijk is in de hardstyle, of jullie hier ooit mee geëxperimenteerd hebben. Of misschien dat jullie jezelf wel willen uitdagen met het proberen te maken van een 6/7 minuten track waar je geen moment op stil kan staan :P


Bass Modulators schreef:
Bij Techno invloeden komt de kracht van de muziek uit de constante cadans. Hierdoor is het juist vet als stukken wat langer duren en subtiel opgebouwd worden. Bij Hardstyle ligt dit volgens ons anders. Bij hardstyle gaat het om de drops, de klappen. Dus de eerste keer wanneer de melodie uit het filter komt, wanneer de midintro erin klapt of wanneer je de melodie met kick los laat gaan. Deze "klap" ebt alleen al snel weg, en we merken dat mensen snel hun interesse verliezen na een aantal maten. Je kan wel een 6/7 minuten track maken, maar dan zal hij hedendaags wel uit meer stukken moeten bestaan dan alleen een intro main en outro. In dat geval kan je toch beter die stukken zo laten en 2 aparte tracks maken :).
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 okt 2021 05:58 
 
Hardtraxx Veteran

Vroeger was echt alles beter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 okt 2021 21:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Luister alleen nog maar Early Hardstyle, ben na 2013 eigenlijk wel afgehaakt.

Het doet mij bijna allemaal niks meer, heb maar 5 nummers van na 2013,
Waarvan 3 van de zelfde release XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2021 13:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Borcheld11 schreef:
Luister alleen nog maar Early Hardstyle, ben na 2013 eigenlijk wel afgehaakt.

Het doet mij bijna allemaal niks meer, heb maar 5 nummers van na 2013,
Waarvan 3 van de zelfde release XD


Nu ben ik wel benieuwd welke 5 nummers dat zijn haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2021 15:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Borcheld11 schreef:
Luister alleen nog maar Early Hardstyle, ben na 2013 eigenlijk wel afgehaakt.

Het doet mij bijna allemaal niks meer, heb maar 5 nummers van na 2013,
Waarvan 3 van de zelfde release XD


xDXDXDxDxDDDXXX
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2021 15:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Borcheld11 schreef:
Luister alleen nog maar Early Hardstyle, ben na 2013 eigenlijk wel afgehaakt.

Het doet mij bijna allemaal niks meer, heb maar 5 nummers van na 2013,
Waarvan 3 van de zelfde release XD


Nu ben ik wel benieuwd welke 5 nummers dat zijn haha.


Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2022 17:59 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ongeïnspireerd, piepkicks, iets met 13 in een dozijn. KUT. Fake drops, emotieloos, doormixen alsof je de trein moet halen. Kan nog wel wat opnoemen maar het zal wel. Hardstyle is echt op het diepste dieptepunt ooit.

Daaagg!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2022 19:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Railion schreef:
Ongeïnspireerd, piepkicks, iets met 13 in een dozijn. KUT. Fake drops, emotieloos, doormixen alsof je de trein moet halen. Kan nog wel wat opnoemen maar het zal wel. Hardstyle is echt op het diepste dieptepunt ooit.

Daaagg!

Veel wel helaas ja... maar gelukkig ook nog genoeg lichtpuntjes en producers die kwaliteit blijven leveren (even afhankelijk van welk subgenre je houdt).
Ik had dit jaar voor het eerst op DQ dat ik echt moest zoeken soms om iets naar mn smaak te vinden
Als ik het dan echt niet meer weet is er gelukkig nog early...
Waar het eindigt? Geen idee.. de piepkick kan geen jaren aan blijven houden gok ik
Wat is dan het volgende om de kudde schapen een 'oooh' te bezorgen? Zal me benieuwen
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2022 00:29 
 
Hardtraxxer

Railion schreef:
Ongeïnspireerd, piepkicks, iets met 13 in een dozijn. KUT. Fake drops, emotieloos, doormixen alsof je de trein moet halen. Kan nog wel wat opnoemen maar het zal wel. Hardstyle is echt op het diepste dieptepunt ooit.

Daaagg!


Helemaal met je eens! Maar zolang artiesten als Sickmode,Rooler en ook wel een beetje Vertile zo megapopulair zijn gaat er op de korte termijn niet veel veranderen. Zelfs Headhunterz loopt te pronken met een samenwerking met Vertile. Dan heb je al die prachtige nummers op je naam staan en dan loop je nu op Defqon te schreeuwen dat dit de toekomst is en dan laat je een plaat horen die je samen gemaakt hebt die in de verste verte niet in de buurt komt wat je de afgelopen jaren hebt afgeleverd. Mij ben je dan echt even kwijt… Het gaat dan echt niet de goede kant op. Heady is een slimme jongen die zakelijk ook de belangen afweegt, maar er zijn in mijn ogen echt grenzen. Maar ben het er ook mee eens dat er nog lichtpuntjes zijn, maar het zijn er niet veel helaas.

Ik hou mij er maar aan vast aan het feit dat de hardcore deze periode ook heeft meegemaakt rond 2003-2005. De hardstyle zit er nog niet tegenaan, maar als men zo doorgaat zie ik het somber in. Gabbertje kwam op en alles wat met hardcore te maken had werd een commercieel succes. ID&T heeft achteraf gezien ook toegegeven zijn eigen glazen in te hebben gegooid. Er moest om de zoveel weken nieuwe muziek komen van de vaste club producers, de kwaliteit werd steeds minder op gelet. Het verkocht uiteindelijk toch wel. Totdat het vrij abrupt over was en toen was het echt even helemaal klaar. Ook dit is goedgekomen en uiteindelijk komt men er altijd weer beter uit.

Ik merk zelf dat ik de euforische stijl weer heel erg interessant ga vinden, terwijl het toch met name raw was de laatste jaren. Enorm genoten van de set van Wasted Penguinz op Defqon bijvoorbeeld. En Jay Reeve doet ook echt hele toffe dingen in mijn ogen. We gaan het zien. Op het moment dat de artiesten minder geboekt gaan worden en de feesten en festivals steeds minder goed verkopen zal men toch in beweging moeten gaan komen en weer creatief moeten zijn. En ik heb het idee dat dit gaande is. Het verkoopt allemaal steeds moeizamer uit heb ik het idee. Zelfs op dit forum lees ik voor het eerst vrij kritische noten n.a.v Defqon1. Dat zegt toch wel iets in mijn ogen.

En als er het zo blijft of nog erger wordt is het ook prima. Ik zou het jammer vinden, maar als de jongere generatie dit mooi vindt is dat uiteraard prima. Dan ben ik blij dat ik al die jaren vanaf 2000 heb mee mogen maken. Qlimax, Sensation Black, In Qontrol :worship:
Ik zal mijn feesten dan steeds kritischer uitzoeken, maar zal zeker nog wel af en toe gaan. En sindskort kennis gemaakt met techno en daar weer een beetje dat oude gevoel terug kunnen vinden en dan gaan we daar maar eens wat vaker naartoe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2022 01:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jawel schreef:
Headhunterz [...] Vertile [..] loop je nu op Defqon te schreeuwen dat dit de toekomst is en dan laat je een plaat horen die je samen gemaakt hebt die in de verste verte niet in de buurt komt wat je de afgelopen jaren hebt afgeleverd. Mij ben je dan echt even kwijt… Het gaat dan echt niet de goede kant op. Heady is een slimme jongen die zakelijk ook de belangen afweegt, maar er zijn in mijn ogen echt grenzen.

Ik had toen wel zoiets van: :huh: De medeoprichter van AoC label prijst een ander de hemel in als 'de toekomst' die bij een ander label zit. Niet dat ik de kwaliteten van Vertile in twijfel trek, verre van.
Maar dan denk ik, hoe zou dat overkomen bij je eigen talenten bij AoC? Soort 2e rangs of 3e rangs toekomst? Waarom geen collab gemaakt met A-Rize of Break of Dawn, JGSW? Dat was het moment om 1 iets mindere track uit de setlist te halen en het toekomstgeluid van je eigen label te laten horen voor groot publiek.

Dit is wel een beetje af van de grote discussie en past wss beter in het AoC topic, maar wou het toch even kwijt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2022 09:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Railion schreef:
Ongeïnspireerd, piepkicks, iets met 13 in een dozijn. KUT. Fake drops, emotieloos, doormixen alsof je de trein moet halen. Kan nog wel wat opnoemen maar het zal wel. Hardstyle is echt op het diepste dieptepunt ooit.

Daaagg!


Totaal niet mee eens. Vind het eerder een hoogtepunt. The Purge, Adjuzt, Element, Criminal Mayhem, Genox en Kruelty zijn namen wat gewoon zo hoog in hun energie zitten zonder fake drops (of heel minimaal maar) en piep kicks. Ook bij de mainstream raw zie ik juist steeds minder (met nadruk op minder, ze zijn er nog wel en dat is niet erg) piepkicks: Anderex, rebelion, mutilator, vertile, rooler/sickmode, cryex.

Ook met overige namen als Devin Wild, DBSTF, PN, BFront, Voidax en meer zit het nog goed.


En fuck emoties, wil toch niet diep in een put gebracht worden door muziek gvd. Maar zonder grap, het is oke als het niet je smaak is. Maar voor mij is hardstyle energie. Toen ik even bij Ecstatic stond verveelde ik me ook mateloos (terwijl het thuis prima muziek is). Terwijl als je bij indigo stond, het hele dak er ieder set weer af ging door de sfeer. Ongekend.

Citaat:
Het verkoopt allemaal steeds moeizamer uit heb ik het idee


Je ziet wat je wil zien. Plus vergeet niet dat we ook in de inflatie hoog zitten en de jonge generatie niet de rijkste generatie is. Speelt zeker ook een rol. Wat betreft defqon zijn er juist meer tickets dan ooit verkocht met de opening van camp 0 (correct me if im wrong, dit is een aanname).

Citaat:
Zelfs op dit forum lees ik voor het eerst vrij kritische noten n.a.v Defqon1.


Dat was 90% organisatorisch kritiek. Muzikaal kunnen de meeste mensen accepteren dat er 13~ stages zijn en je muzikaal niet overal blij hoeft te worden.

Citaat:
Ik hou mij er maar aan vast aan het feit dat de hardcore deze periode ook heeft meegemaakt rond 2003-2005. De hardstyle zit er nog niet tegenaan, maar als men zo doorgaat zie ik het somber in. Gabbertje kwam op en alles wat met hardcore te maken had werd een commercieel succes.


Behalve dat als je het zo stelt, wij midden in die periode zitten. Al heel lang ook. Hardstyle is mega commercieel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 jul 2022 11:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Railion schreef:
Daaagg!


Daaag, groetjes, lekker wegblijven. :thumbsup:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen