Helicaze schreef:
Ik ben het wel eens met het mix-intro verhaal. Vooral bij de meer euforische platen gebeurt dit duidelijk vaker en vaker. Meestal volgt er meteen een break van 1-2 minuten wat in mijn ogen alle drive uit een set haalt. Dit is misschien wel één van de redenen waarom ik op feesten bijna geen euforische setjes meer bezoek. Thuis kan ik er zeker van genieten, maar op een feest wil ik gewoon heel de dag / weekend losgaan.
De raw hardstyle van tegenwoordig is in mijn ogen opgesplitst in 3 delen.
1: Raw met een euforisch sausje. Dan denk ik voornamelijk aan artiesten zoals B-Front, Phuture Noize en MYST.
2: "Experimentele" raw (bv: Vazard, Delete, Vyral, D-Verze, ...)
3: "Hardere/snellere" raw. Harde (nja, wat is hard) kicks, voornamelijk anticlimaxen en een hoog bpm (bv: Malice en Warface).
Natuurlijk overlappen deze groepen enorm, maar ik ben voornamelijk voorstander van de eerste 2.
Ik moet zeggen dat 2017 tot nu toe al een goed jaar is geweest. Ik heb zelfs van artiesten waar ik normaal gezien niks van moet weten, al prima nummers gehoord. Er zijn helaas ook wel wat artiesten zwaar afgezwakt in de loop der jaren.
Dit vooral.
Verder vind ik dat Hardstyle zich in het algemeen uit een diep dal aan het trekken is. Alleen vind ik het jammer dat tracks inderdaad tegenwoordig niet meer zo diepgaand en lang zijn. Vaak is een track al wel klaar binnen 3 minuut 30 en dat vind ik persoonlijk heel erg jammer. Maar waarom zouden ze ook inderdaad. Zolang ze maar weer een jaar verzekerd zijn van hun plek op de verschillende feesten.
Ik zal in ieder geval met genoegen het vervolg van de hardstyle(scene) weer gaan volgen.
Vind trouwens het jongere publiek wat de feesten aantrekt wel veel minder sociaal dan mijn leeftijdsgenoten van 21+