Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 22:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeer tof dat jullie dit doen!

Q: Wat is voor jullie persoonlijk de vetste gig tot nu toe?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 22:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Allereerst meer een opmerking en niet direct een vraag: Hoe is het in godsnaam mogelijk dat haast elke track van jullie of die mede door jullie tot stand is gekomen, neigt naar perfectie? :worship: Goude handen? :thumbsup:

Vraag 1: In welke opkomende talenten zien jullie veel potentie?

Vraag 2: Nu de scene zich aardig verdeeld in Euphorisch en RAW, heeft het jullie voorkeur deze twee 'stijlen' te scheiden qua podia? Daar bedoel ik mee dat draaitijden voor jullie interessanter zijn wanneer er verschillende podia zijn, dan dat het -op één podium- al snel over gaat tot RAW?

Vraag 3: Is de goede relatie met Bas (Noisecontrollers) tot stand gekomen na jullie ontzettend vette Remix van Faster 'n Further of was hier al eerder sprake van?
Vraag 4: Als ik een (euphorische) artiest of artiesten moet opnoemen, welke in mijn ogen een :bomb: kick heeft/hebben, staan jullie ongetwijfeld hoog in de lijst. Gaat jullie focus vooral daar inzitten, en komen dan de geniale melodieën vanzelf? Of gaan jullie uit van een melodie en komt de kick als 'tweede'?

Vraag 5: Waar zien jullie jezelf staan in pak en beet 3-5 jaar?

Keep up the good work guys! :thumbup: En ontzettend tof dat jullie op deze manier onze brandende vragen kunnen beantwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 sep 2015 23:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof dat jullie dit willen doen!

Q: Lezen jullie vaak mee op fora als Hardtraxx en Harderstate? Doen jullie ook wat met eventuele feedback op nieuwe tracks op deze fora?

Q: Hebben jullie beiden evenveel invloed in de studio of doet een van jullie het meeste en zit de ander erbij voor tips en ideeën?

Q: Jullie draaien regelmatig oudere tracks in jullie setjes (lof daarvoor!). Maken jullie van tevoren een selectie van deze tracks en kiezen jullie daar dan ter plekke een aantal tracks uit deze selectie, maken jullie helemaal geen selectie en improviseren jullie gewoon ter plekke, of beslissen jullie van tevoren al welke oudere platen jullie willen draaien?

Q: Even terugkomend op de vorige vraag, hopen jullie ooit eens op een tijdmachine-stage geboekt te worden gezien het aantal oudere platen wat jullie op een mainstage al draaien?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 04:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat jullie dit doen, en ook gaaf dat de leukste vragen in een video verwerkt worden.
Gave tracks, leuke gevarieerde sets, en hopelijk blijft dit voorlopig nog zo :thumbsup:

1. Bedenken jullie ter plekke welke tracks je allemaal gaat draaien, of plan je dit grotendeels van te voren? Zoals met defqon, oude & nieuwe tracks door mekaar.
2. Hoelang doen jullie gemiddeld erover om een nieuwe track te produceren?
3. Voor welk feest zouden jullie het liefst een anthem maken?
4. Waar halen jullie inspiratie uit voor nieuwe tracks?
5. Wat is nou precies hetgene dat jullie samen met noisecontrollers deze zomer zouden doen? Of was het alleen de release van solar?
6. Doen jullie aan sport?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 12:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Als het goed is hebben jullie ooit eens een plaat gemaakt genaamd 'Damage Control'. Is er een kans dat daar ooit nog wat mee gedaan gaat worden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 13:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat jullie dit doen :)

1. Ooit zei één van jullie per mail tegen mij dat jullie de definitie van euforie waren. Wat bedoelde jullie daar exact mee?
2. Wat is jullie doel?
3. Gaan we ooit een raw kant merken van jullie?
4. Zijn er andere genres waar jullie in willen experimenteren
5. Ghost producen jullie voor iemand? (ik vraag maar niet voor wie haha)

Thanks voor het antwoorden en ga door met jullie platen bouwerij
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Even 1 niet on-topic post, maar er zijn al een goed aantal dubbele vragen geweest.
Check het topic gewoon even voor je iets plaats.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 18:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ten eerste tof dat jullie dit doen en bedankt voor het signeren van mijn Bass Modulators pet op the Qontinent :thumbsup:

Vraag 1: Hoe staan jullie tegenover ghostproducing, en produceren jullie wel eens voor anderen?
Vraag 2: Halen jullie je inspiratie uit meer dan enkel hardstyle? Zo ja wat inspireert jullie voor jullie muziek?
Vraag 3: Hebben jullie huisdieren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 18:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nice dat ook jullie de tijd willen nemen voor een Q&A hier, en complimenten voor jullie nu al flinke stapel aan topplaten! ^^

Q1: Met de steeds veranderende hardstyle-sound, opsplitsing in raw/euforisch, enorme groei van het aanbod in feesten en festivals in gedachten..
Hoe lang zien jullie jezelf nog actief in de muziekwereld, zowel hardstyle-gerelateerd als daarbuiten? Hebben jullie ambities die verder reiken dan deze scène?
Q2: Jullie aantal boekingen blijft steeds groeien door jullie populariteit. Dan kunnen wel eens problemen ontstaan om een goede balans te blijven houden tussen het aantal boekingen en tijd kunnen doorbrengen met familie/vrienden/relatie. Hebben jullie hier al eens last van gehad, met als gevolg dat jullie een boeking hebben afgewezen of wilden afwijzen? Of houden jullie altijd voldoende tijd vrij in jullie planning voor andere bezigheden?
Q3: Wat is de meest grappige of memorabele gebeurtenis die jullie tot nu toe hebben meegemaakt met een fan?

En dan heb ik nog een paar keuzevragen:
Q4: Nooit meer mogen produceren of nooit meer mogen draaien op feesten/festivals?
Q5: Afsluiter zijn op een festival (vuurwerk, eindshow, alles erop en eraan) of een anthem mogen maken voor een festival?
Q6: Een Bass Modulators album of een Bass Modulators hosting op een feest/festival? (in het geval van de hosting, welk festival heeft jullie voorkeur?)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heren!

Pasgeleden heb ik een stuk tekst gepost op Hardtraxx en ik kreeg via Twitter door dat jullie dit stuk hebben gelezen. Het is leuk om te zien dat jullie mijn tweet een 'favoriet' gaven, maar ik zou er graag op doorgaan.

Zie: off-topic/het-enige-wat-ik-nog-hoorde-was-een-saxofoon-t51944.html

Ik ben erg benieuwd wat jullie aansprak in dit stuk, naast het feit dat ik later aan mijn kinderen Solar zal laten horen, haha! Kunnen jullie je vinden in het stuk over de steeds groter wordende muziekstijl Hardstyle en dat de marketing een grotere rol krijgt dan de kwaliteit van muziek...

Voor mijn gevoel zijn de echte liefhebbers opgeslokt door de grote massa, en hoe kijken jullie hier tegenaan als je naar je eigen publiek kijkt. Zie je het als pure liefhebbers of een deel als schaapjes over de dam...Of is dit te zwart/wit?

Beetje complex deze vragen, maar zeker het bedenken waard.

Besides: Heel veel respect voor wat jullie voor elkaar krijgen! Keep up the good work!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 22:32 
 
Hardtraxxer

Q1:
Hoe kijken jullie terug op jullie oudere tracks zoals The Cube ( :love: :love: ), In The Game / The Strongest, Take It Back / Sequel, NRGizer, Give It Up?
Denken jullie: het was toen leuk, maar nu kwalitatief ver onder de maat.
Of denken jullie: wat een geweldige tijd was dat toch, konden we soms maar eens terug in de tijd!

Ik volg jullie al sinds 2008, en de bovengenoemde tracks vind ik persoonlijk het hoogtepunt van jullie carriere! Jullie denken er zelf ongetwijfeld anders over, maar ik ben even nieuwsgierig :)

Q2:
Bestaat de mogelijkheid dat jullie ooit eens een kick-edit maken van Rocked Up, of vinden jullie 'm perfect zoals 'ie is?

Q3:
Wat vinden jullie je beste track ooit, Solar daar buiten gelaten (aangezien ik het gevoel heb dat jullie Solar gaan noemen)?

Q4:
En als we dan toch bezig zijn: wat vinden jullie de beste Noisecontrollers plaat ooit?

Q5:
Kunnen we binnenkort weer eens een lekkere reversebass verwachten zoals de reversebass in de edit van NRGizer? :drool:

Q6:
Wel eens een collab met Wildstylez overwogen?

Q7:
De hardstyle scene is door de jaren heen heel erg veranderd. Zijn er dingen die jullie graag anders hadden gezien, of zijn er dingen die jullie missen?

Q8:
Defqon of Decibel?
Qlimax of Hardbass?

Q9:
Hadden jullie ooit nog graag een collab met Headhunterz gemaakt?

Q10:
@ Rick:
Nog wel eens bezig met je Rick Mitchells alias?

Q11:
Om maar even heel brutaal te zijn;
Wel eens een pilletje gesnoept voor, tijdens of na een optreden?
Voel je vrij om deze vraag te negeren, pure nieuwsgierigheid :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2015 23:36 
 
Hardtraxxer

Tof dat jullie dit doen!

Aangezien ik veels te laat ben en alle goeie vragen al gesteld zijn toch maar wat verzonnen.

Rick: Hoe actief ben je nog bezig met je Rick Mitchells alias? Zijn toch wel wat leuke plaatjes van gekomen. (Met name Nasty)

Na Rocked Up en Solar is het aardig duidelijk dat jullie + Bas een gouden combinatie zijn en mijn vraag is dus wat jullie daar in de toekomst mee willen gaan doen. Zoiets als een live-act of iets anders speciaals?

Elke dag wakker worden met een kater of alleen nog maar naar death metal luisteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2015 02:15 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Leuk dat jullie dit doen

Enige vraag is,
Hebben jullie ooit een plaat gemaakt met het thema van Battlefield 1942 (de game) er in gemaakt? Of waren dit Beat Providers? Of weten jullie wie deze heeft gemaakt?

Als hij wel van jullie is, komt deze nog uit als free?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 10:18 
 

Tof dat jullie dit doen heren. Ik heb eigenlijk maar 1 vraag aangezien de rest al wel gesteld is:

Horen jullie ook 'imbeciel' in het stukje vocal van Let Me See Ya?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2015 21:18 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Even wat dingetjes opgeschoond, graag een beetje on-topic houden.

Voor de mensen die klagen over posts: daarvoor hebben we hier op Hardtraxx de report-knop ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hallo mannen,

1. Als jullie een feest zouden organiseren, zouden jullie dan kiezen voor minder DJ's en langere sets of meer DJ's en kortere sets?

2. Waar gaat jullie voorkeur qua setduur naar uit? 1 uur? 1,5 uur? 2 uur? Langer?

3. Merk je verschil als jullie in het buitenland draaien, en passen jullie je set daar op aan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 sep 2015 17:28 
 
Hardtraxx Newbie

Ha Mannen,
Ik ben zelf bezig met het produceren van hardstyle platen, en nu ligt de lat qua sounddesign in hardstyle erg hoog. Ik vroeg mij af hoe jullie tot zo'n dikke sound in jullie tracks komen. Kunnen jullie hier wat tips over geven?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2015 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als eerste super leuk dat jullie dit willen doen! :thumbsup:

1. Bezoeken jullie zelf ook feesten waar jullie niet op geboekt zijn? Lijkt me dan best gaaf om los te gaan als je een track van jezelf hoort.
2. Wat is jullie mooiste ervaring in het buitenland? Ik heb het idee dat de bezoekers daar, in bijvoorbeeld Chili, ontzettend bezeten zijn van Hardstyle. Merken jullie daar ook iets van bij zo'n buitenland boeking?
3. Hebben jullie nog meer ongereleasde tracks op de plank liggen? Oxygen was ook al een tijdje klaar voordat hij voor t eerst op HardBass werd gedraaid heb ik ooit van Roland begrepen. Zou toch zonde zijn als zulke paraltjes blijven liggen ;-)

Als laatste gewoon een opmerking dat ik onwijs blij ben met jullie producties en sets zoals jullie ze neerzetten en hoop dat er nog velen mogen volgen. En als fan van pichkicks wil ik daar ook graag een opmerking bij maken dat jullie die perfect weten uit te voeren :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 sep 2015 23:47 
 
Hardtraxx Veteran

Hey Baas Modulators, leuk dat jullie een Q&A houden. Een paar vraagjes.

1. Platen als Radiance en Solar hebben geen vocalen. Als ik Headhunterz mag geloven is dat bijzonder moeilijk om te maken. Hebben jullie bewust ervoor gekozen om tracks te maken zonder vocalen, of sloop dat er zachtjes in?

2. Scantraxx heeft de laatste jaren een hoop grote namen verloren. Onder andere jullie en Atmozfears hebben de naam weer wat opgekrikt, maar denken jullie dat Scantraxx nog zo'n belangrijke rol kan vertonen in de Hardstyle scene als in 2010/2011?

3. Vrij regelmatig draaien jullie klassiekers in jullie sets. Kiezen jullie die van tevoren uit of komen die ter plekke naar boven omdat jullie die toevallig op de USB hebben staan?

4. Met wie zouden jullie graag nog een plaat willen maken?

5. Wat is eigenlijk de bedoeling van Scantraxx Silver? Een label waar ieder talent op kan releasen (als de kwaliteit goed genoeg is) of moeten de artiesten echt gebonden zijn aan Scantraxx?

Alvast bedankt voor de antwoorden. Dankzij jullie en Atmozfears hou ik mijn interesse in Hardstyle, nadat ik hem eigenlijk was verloren. Ga zo door!
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 sep 2015 09:07 
 

Topic is dus nu gesloten zoals gepland. We wachten de antwoorden af :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 12:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

bloemkool schreef:
Welkom!

Vraag: Hoe is jullie sterke band met Noisecontrollers tot stand gekomen?


Hi bloemkool,

We kennen Bas al van voordat hij met Noisecontrollers begon, dus we spraken elkaar wel regelmatig. Na de Faster 'N Further remix besloten we om de studio in te gaan voor een collab (Rocked Up). We zitten sindsdien met z'n drieën heel goed op een lijn en kunnen het zowel in als buiten de studio goed met elkaar vinden. We gaan nog wel even door zo :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 12:04 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Cemba_ schreef:
Haai, allereerst leuk dat jullie dit willen doen!! :clap:

1. Vanaf welk punt hebben jullie besloten om 100% voor de muziek te gaan, en wat deden jullie hiervoor? :cool:
2. Wat is volgens jullie de 'gouden tip' om door te breken in de hardstyle? :thumbup:
3. Wat is de rolverdeling als jullie samen achter de decks staan...? :x

Verder bedankt voor de mooie set op defqon dit jaar! Gr! :bomb:


Leuk dat je de tijd neemt om vragen te stellen :thumbup:

1. Dit zal ongeveer 3 jaar geleden zijn geweest, Het stoppen met werken was een risico maar erg noodzakelijk. Rick deed promotiewerk en ik was manager bij een MacDonald’s (!). Vanaf die tijd ben ik bij Scantraxx aan de slag gegaan als A&R en Music Manager.

2. Die is er helaas niet. Tegenwoordig hangt het van zoveel factoren af.
1 je producties,
2 je netwerk,
3 je socialmedia invulling.
Het is niet te zeggen of je met alleen productieskills er gaat komen, er zijn namelijk behoorlijk wat fans die dan niet zitten te wachten op een zoutzak op het podium. Aan de andere kant is alleen podiumskills en goede producties ook niet meer genoeg. Helaas komen er dingen bij zoals Facebook, Twitter, Instagram etc etc.
Het enige wat wij mee kunnen geven is doe wat je leuk vind. Dat is het enige wat altijd van je af te zien, en te horen zal zijn.

3. Heel simpel, om de beurt een plaatje mixen :)

Jij bedankt !
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 12:13 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Wie is het langst van jullie?


Rick (1,95)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 12:23 
 
Artiest
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Zeer tof dat jullie dit doen!

Q: Wat is voor jullie persoonlijk de vetste gig tot nu toe?


Ik denk dat we daar volmondig Defqon 2015 op kunnen antwoorden. En dan met name de zondag waar we de closing ceremony mochten doen. Echt alles viel perfect samen die set. Het was volle bak, nieuwe en oude tracks die naar ons idee perfect bij het moment paste, iedereen maximaal los en dan ook nog de zon die opeens begon te schijnen. Het wordt moeilijk om deze te overtreffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 sep 2015 12:41 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Vraag 1
Is er een mogelijkheid dat Total Recall nog eens wordt weggegeven? :innocent:

Vraag 2
Waarom zijn jullie tracks tegenwoordig veel korter? Ik noem een Oxygen (4:00), Solar (4:31) of Save the Day (4:29). Jullie vroegere werk (zeg, de releases in 2007-2009) zitten allemaal tegen de 6 minuten aan (en in de meeste gevallen daar zelfs overheen). Is dit een bewuste keuze? En zo ja, wat zijn daar de redenen voor? Ik weet dat jullie niet de enigen zijn die dit doen, maar door de korte intro’s en outro’s van tegenwoordig wordt mixen steeds saaier.

Vraag 3
Het lijkt de laatste jaren een trend te zijn om een album te maken. Hebben jullie hier ooit eens over nagedacht? En zo ja, waarom hebben jullie besloten om dit (nog) niet te doen?

Vraag 4
Wat is voor jullie belangrijker, dat je zelf 100% achter een productie staat, of dat de track goed aanslaat bij het publiek? Met andere woorden, releasen jullie liever een track die jullie zelf heel goed vinden maar die niet echt aanslaat op de dansvloer, of een track waarbij jullie iets hebben van 'dat kunnen we beter', maar die wel een grote hit wordt?

Vraag 5
In misschien wel jullie grootste hit, Anthem of Summer, zit in de intro/outro een reverse bass. Mijn vraag is eigenlijk, waarom? Dit komt verder niet terug in de track, en het zorgt er (in mijn ogen) voor dat de intro eigenlijk het ‘hardste’ deel is van de hele track, wat niet echt logisch is qua opbouw. (Of eigenlijk moet ik de vraag andersom stellen, waarom komt die reverse bass verder niet terug in de track).


Vraag 6
Kunnen jullie mij nou eens uitleggen, en dan het liefst op een manier die een niet-producer ook begrijpt, waarom de kicks in jullie (recente) tracks zo hoog pitchen? Vinden jullie dat fijn klinken, vinden jullie het nodig om melodieën beter tot hun recht te laten komen, of nog een (of meerdere) andere reden(en)? Ik heb overigens niet per se iets tegen pitchkicks, maar wel tegen pitchkicks die (onnodig) hoog gaan, wat tegenwoordig een trend is in de mainstream. Om een voorbeeldje te noemen; de pitchkicks in Ring that Shit vind ik nog wel prima, die zijn in mijn ogen subtiel, maar die in Oxygen gaan mij veel te hoog. Waarom pitchen jullie kicks tegenwoordig zo veel hoger dan vroeger?

Tenslotte, leuk dat jullie dit doen uiteraard. Ik hoop dat jullie nog tijd kunnen vrijmaken voor een eventuele tweede vragenronde, want het lijkt me best interessant om over bepaalde punten in discussie te gaan :)


1. Die track zou inmiddels niet meer mee kunnen, dus nee helaas.

2. We merken dat de spanningsboog van mensen op de dansvloer een stuk korter is. Sowieso is de mixintro van 50sec. naar 25sec. gegaan. De midintro's bestonden vroeger al gauw uit 2x 3 parts. Dit doen wij tegenwoordig niet meer, simpelweg omdat we merken dat als we een lange midintro draaien, mensen na 2 parts al stil beginnen te staan. Hetzelfde verhaal voor de breaks en de melodie parts. Als parts sneller opgevolgd worden, blijven mensen wat meer geboeid.

3. Wij hebben hier weleens aan gedacht, maar het idee daarna gelijk weer laten varen. We zijn over het algemeen geen snelle producers. We willen elke track optimaal hebben en dit kost tijd. Ook zijn we geen voorstander van meerdere releases tegelijk. Er steken altijd tracks bovenuit en andere tracks worden snel vergeten, dit is behoorlijk zonde van de studiotijd. Dit alles zou natuurlijk kunnen veranderen, maar tot nu toe zijn er geen album ambities.

4. Wij nemen hier altijd de gulden middenweg. Alleen maar maken wat je zelf mooi vind doe je als huis tuin en keuken producer op je zolder voor jezelf. Als je een following hebt en mensen je willen zien optreden, is het belangrijk om ook aan een bepaalde vraag te kunnen voldoen. Je maakt in beginsel altijd wat je zelf wilt, alleen met het bouwen van de track is rekening houden met de dansvloer heel belangrijk.

5. De reversebass klonk niet mooi onder de melodie, de kicks zijn daarentegen even "hard".

6. Dit lezen wij vaak terug en zullen het bij deze de wereld uit helpen. Een melodie bestaat uit akkoorden. Deze akkoorden hebben een zogenaamde onderlijn. Deze "bassline" moet gevolgd worden om de akkoorden te vormen. Dit gebeurd in alle muziekstijlen (m.u.v. Hardcore waar de bassline vaak gelijk blijft, en dus geen akkoord vormt).
De hardstyle kick anno 2015 is de bassdrum (attack) en bass (tail) in een. De tail moet dus de onderlijn volgen, doe je dit niet, dan klinkt het vals. Kicks gaan dus nooit "onnodig" hoog. Je kan er simpelweg niets anders mee doen. Pitch je de kick een octaaf lager, dan blijft er vrij weinig van het laag over. Het is ook je eigen perceptie. De kick van tegenwoordig heeft veel geluid op de tail t.o.v. de kicks van 8 jaar geleden, hier hoorde je over het algemeen alleen de bass tone. De kicks gaan niet perse hoger, maar de toonhoogte valt meer op door het geluid.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen