Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 02:22 
 
Artiest

simon10pont schreef:
Heel veel dank alvast voor jullie tijd om onze vragen te beantwoorden.

Om te beginnen wil ik zeggen dat jullie nieuwe album erg in de smaak valt. :thumbsup:

Q1: Ik neem aan dat er achter de plaat (en het album) Antidote een diepere betekenis zit; Zouden jullie deze kort kunnen toelichten?

Zeker! We hadden nooit gedacht dat het maken van dit album nou juist zou zijn waar we zo naar op zoek waren. Die passie, liefde en vooral het plezier wat we vroeger hadden toen we in de studio bezig waren met Hardstyle. We waren echt bang dat dit door de jaren heen, en met een uitgeputte creativiteit, langzaam aan het wegvloeien was. Maar doordat we onszelf konden herpakken toen we een tijdlang geen Hardstyle hadden gemaakt, en met een vrije frisse mind weer Hardstyle begonnen te maken bleek juist dat dat was wat we nodig hadden!

Q2: Vinden jullie dat de sfeer op hardstyle-feesten veel is veranderd ten opzichte van vroeger? (2007-2009)

Het is erg lastig om terug te halen.. Soms lijkt het ook wel een beetje door de nostalgie te komen dat het toen zo goed leek. We kijken wel eens filmpjes terug van bijvoorbeeld Thrillogy, of de eerdere edities van Decibel, en dan lijkt het ook niet extreem los te gaan ofzo, de stages zijn eigenlijk helemaal niet zo next level en gezellig is het altijd wel. Maar toch zit het in onze gedachten alsof het toen helemaal aan was. Laten we echt ontzettend blij zijn met hoe de sfeer is en hoe de feesten eruit zien. Het is echt ongekend wat voor shows worden neergezet in Nederland.

Q3: In jullie nieuwe album gaan jullie ook mee met trends in de hardstyle (Psytrance kicks ect.)
Vanuit welk muziekgenre/nummer zouden jullie in de toekomst graag invloeden gebruiken voor een hardstyletrack?

We hebben met het album zojuist onze visie gegeven omtrent Hardstyle in 2017/2018, dus kwa invloeden kunnen we geen nieuwe ideeën toevoegen. In by myself zit idd een kick met een soort psy-bass, maar het zit er niet in omdat we die trend perse willen meepakken. We waren bezig een mid te maken voor die track en kwamen uiteindelijk op zo een soort kick uit, dat komt echt voort vanuit het creëren.. het ontstaat.

Q3b: Welke trends zouden jullie productietechnisch liever zien verdwijnen?

Als we dan toch iets moeten noemen dan zijn het wel "koude kicks". Een harde attack kan zeker tof zijn, grof zeker ook, maar zonder warmte vinden wij het gewoon niet zo mooi. Het is gewoon alleen hard om het hard zijn, maar het mist gevoel/diepte. Ongetwijfeld vinden heel veel mensen het wel dope, maar voor ons is dat het niet.

Q4 Bezoeken jullie zelf nog concerten of muziekevenementen ter ontspanning?

Best weinig, eigenlijk niet. Het klinkt misschien gek maar als wij vrij zijn zijn we graag thuis, of gaan we lekker ergens een hapje eten. Op stap of concerten doen we zelden. Stefan is ook helemaal niet zo een fan van drukke/grote menigtes, dus die zal dat ook niet snel opzoeken als hij vrij is.

Ik heb erg genoten van jullie recente sets, waaronder Mysteryland. Helden :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 02:28 
 
Artiest

Exterkate schreef:
Heren, erg tof dat jullie hier aan mee willen doen! :D

Allereerst complimenten voor het geweldige materiaal wat op Antidote staat! Op Decibel speciaal daarvoor jullie set bezocht en ik hoop heel erg dat jullie op Qlimax staan dit jaar ^^

Thanks, Dat hopen wij ook!!

Ik heb twee vragen:

1: Laatst was er een interessante discussie gaande hier op Hardtraxx (kan het topic zo even niet meer vinden) over het feit dat tegenwoordig steeds vaker tracks gereleased worden zonder een mid- en/of mix-outro. Ik heb toevallig drie maand geleden mijn eerste DJ set gekocht en ik merk ook dat je bij sommige platen niet perse goed hoeft te kunnen mixen, aangezien het bijna een kwestie is van op play drukken na de tweede climax. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is dit een gemis aangezien op deze manier er steeds saaier wordt gemixt of zijn jullie het met (bijvoorbeeld Bass Modulators) eens dat het publiek tegenwoordig snel stilstaat bij een mid-intro en vandaar dat dit niet echt meer nodig is?

Wij proberen in onze sets wel wat spanning toe te voegen door te mixen na een mid, of na 1 climax, of de mid over een outro heen, maar de lange songs waarbij je echt kon vlammen zijn inderdaad verdwenen. Tevens hebben we op Antidote bij meer dan de helft van de platen ook een mid-intro, juist omdat het wel een toevoeging kan zijn. Het kost alleen een hoop meer tijd om het te maken, want je moet binnen 1 song meerdere thema's verzinnen die matchen en spannend blijven. En die mid's gaan behoorlijk hard los tijdens onze sets!

2. Voetbal? Ja of nee? Zo ja, wat is jullie favoriete voetbalclub?

We kunnen wel genieten van een leuke pot voetbal, Diederik is naar een aantal Champions league wedstrijden geweest in de afgelopen jaren van Real Madrid en Stefan naar wat wedstrijden in Barcelona, maar echte fans kun je ons niet noemen.

RTM93 schreef:
Ik kan me nog talloze setjes herinneren in de tijd van bills bar en dieka echt vele jaren geleden.


Goddomme, goed dat je het vermeld RTM93 haha, hier moet ik ook nog wat over kwijt:

Jullie hebben mij definitief de hardstyle wereld ingesleurd na een winterse zaterdagavond in Bill's Bar in Markelo. Ik was 13/14 jaar en na die avond helemaal verkocht aan hardstyle haha. Thanks daarvoor :worship:

hahaha mooi man! Bill's bar was altijd mooi, erna nog even een biefstukje hakken in het restaurant... hemels!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 02:36 
 
Artiest

Parvuz schreef:
Hi D-Block & S-Te-Fan,

Vet dat jullie Q&A willen doen! En uiteraard heb ik ook wel wat vraagjes:

1. Jullie track, samen met Wildstylez, The Human Soul had lyrics die hier op Hardtraxx nogal tot hilariteit heeft geleid. Waren jullie op voorhand hier van bewust? Dat de tekst ook wel een dubbele laag kon hebben?

We hebben het niet meegekregen, maar als we het zo terugluisteren dan zou je met een hele zieke mind wel wat dingen kunnen omvormen tot iets geks. Maar op Hardtraxx zitten zulke zieke geesten niet.. toch? :woot:

2. Hoe is Shiverz tot stand gekomen? Was High Voltage hierin vooral leading? Aangezien Shiverz zo'n lompe plaat was op het MMA album.

Eigenlijk niet echt. We hebben de track gemaakt over een aantal sessies en gedurende een aantal maanden. We hadden de melodie op een gegeven moment omdat we echt op zoek waren naar zo een soort melodie en sytnh. Volgens mij ook met de sfeer van "drunk with a gun" in ons achterhoofd. We hebben toen de vocals laten inspreken via een stem die we hadden gevonden en dat gaf best wel een mooie sfeer. We vonden alleen de melodie meer een toegift dan een mainport.. dus zijn we op zoek gegaan naar wat we konden doen als eerste climax.. Dat is toen de anti geworden die iedereen nu meedoet! De kick is overigens een crossover tussen onze kick van destijds (die ook in onze remix voor Here it comes zat) en een hardcore kick van Nosferatu.Deze hebben we gelazerd en samengesmolten tot de kick zoals ie nu is.

3. Vooral jullie melodieeen zorgden er voor dat jullie herkenbaar en helden werden in de begin periode. Met de track Antidote krijg ik weer een beetje het gevoel van zo'n melodie. Hebben jullie speciaal gekeken hoe melodielijnen er in de begintijd uitzagen?

Nee, eigenlijk niet. Het is zeker een track die in de sfeer past van vroeger, maar wat we al zeiden; we gaan tegenwoordig gewoon heel vrij de studio in. We denken niet aan wat moet, of waar we heemwillen. We beginnen gewoon met spelen en werken uit waar we een goed gevoel bij krijgen.

4. Zijn er nog grappige of bijzondere weetjes over oudere tracks die wij echt moeten weten?

Elke track heeft wel zo zijn verhaal, maar er komt niet echt 123 iets te boven wat de moeite waard is te vermelden eigenlijk. Mocht t nog komen dan komen we erop terug haha

Alvast bedankt voor het antwoorden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 13:36 
 
Artiest

Hekzitter schreef:
Super tof dat jullie dit willen doen! :D

Vraag 1: Intents 2010 was mijn eerste feest en ik ben ik opgegroeid met jullie MMA album. Jullie stonden die dag als afsluiter samen met Deepack (dee-block & s-te-pack) en daarna kwam AVIO er nog bij. Tot op de dag van vandaag is dit een van de vetste afsluiters die ik ooit heb meegemaakt. Mijn vraag is: Ik zou die set ooit nog een keer mee willen maken. Zou dit niet een tof idee zijn voor een classic feest (bijvoorbeeld Relive)?

Het is mooi om te horen dat je daar zulke warme gevoelens aan beleefd. Wij hebben zelf ook zulke momenten gehad voordat wij begonnen met draaien. Helaas kan je iets nooit echt op dezelfde manier herbeleven, en we zijn daar dan ook niet zo een voorstander van. As we nu dezelfde set zouden draaien als die we draaide op Q-base in 2007, dan zal dat niet dezelfde impact hebben als toendertijd. Het is jammer, maar dat is de realiteit :)

Vraag 2: In 2010 stonden jullie nog als afsluiter. Tegenwoordig zou je dit bijna niet meer voor kunnen stellen kijkend naar een bepaalde opbouw. Hoe kijken jullie tegen die verandering aan? En wat vinden jullie zelf van afsluiten?

Het is wel echt een Nederlands ding om van soft naar harder hardst te gaan, maar wij zijn het er eigenlijk niet mee eens. Voor ons gevoel werkt een gemixte line up nog steeds het beste en hoeft het einde niet perse hard te zijn. Het gat tussen de gevestigde namen binnen de melodieuze tak en de harde tak was kwa hardheid en bpm alleen wel erg groot geworden. Maar kijk bijvoorbeeld hoe Technoboy vroeger alle Defqon afsloot. Met zo een sfeer wil je de mensen toch naar huis sturen. Wij denken dat dit in de komende 2 jaar wel weer zal gaan omslaan, en de podia's weer wat meer gemixed zullen zijn.

Overigens sluiten we volgende week Defqon Australie af, dus we doen het nog steeds wel ;)


Vraag 3: Wat is het meest rare/absurde wat jullie ooit bij een boeking hebben meegemaakt?

We hadden laatst nog wat grappigs. We moesten in Glasgow draaien, waar de promoter ons terugboekte "by popular demand". De keer ervoor hadden we een vrij kelderachtig aanvoelende club van 300 man uit zn voegen getrokken en de mensen vonden het zo tof dat ze naar een grotere locatie wilde met deze editie.

We werden binnengebracht en kwamen in een min of meer gelijkwaardige ruimte binnen als de vorige club om naar de backstage room te gaan, maar er stond maar 15 man.. We keken mekaar echt aan van; wat is hier aan de hand!? We zouden om half 2 beginnen en toen om 10 over 1 de muziek op 158 bpm ging, zombie voorbij kwam en ineens de muziek werd stilgezet hadden we het niet meer. Wij dachten dat de stroom was uitgevallen, of dat de organisatie het feest had gestopt vanwege te weinig publiek of iets dergelijks..

Wat bleek; Dit was de kelderzaal, die door talents werd gehost. Die werd gesloten om 10 over 1 omdat wij om half 2 zouden beginnen.. in een volgepakte hoofdzaal met 700 man haha. Wij hadden alle scenario's al de revue laten passeren, maar hier hadden we geen rekening mee gehouden. Ze gingen keihard daar in dat Glasgow!


Vraag 4: Met welke hardstyle producer zouden jullie nog een keer een collab willen doen?

deze vraag hebben we al beantwoord

Vraag 5: Met welke niet hardstyle producer zouden jullie nog een keer een collab willen doen?

deze vraag hebben we al beantwoord

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 13:41 
 
Artiest

JeftaElachouri schreef:
Mijn vraag komt regelrecht uit het 'Hardstyle vandaag de dag'-topic.

Ik mis tracks die je echt goed kan inmixen. Mix-intro's zijn vaak maar een aantal seconden lang en bestaan vaak alleen nog maar uit een paar simpele clapjes. Vaak ontbreekt er een mid-intro en zelfs een mid- en/of mix-outro. Dat maakt het voor een DJ toch totaal niet interessant meer? Kritiek hierover heb ik onlangs nog geplaatst in Audiotricz & Villain - World Is Mine (SOH004). Dat is in mijn ogen een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.

Q: Hoe denken jullie hierover?

Wij denken dat je je ook wel kan onderscheiden op andere manieren dan met een mixovergang als dj. Wanneer je echt puur draait voor de skills is Hardstyle misschien niet de juiste muziek. De intro's en outro's in nummers worden aangepast naar de behoefte van het publiek, en niet zozeer naar de wensen/voorkeuren van de dj's. Simpelweg omdat je als DJ voor publiek wel als doel hebt het publiek te vermaken. Als zij elke 25 seconden nieuwe prikkels nodig hebben, dan is een lange inmix/uitmix niet goed voor het energieniveau in je sets.

Je kunt natuurlijk zelf tracks knippen zodat je er een eigen twist aan geeft en zo wel langere mixes kunt doen, wellicht ben je dan daarin uniek en genereerd dat ook interesse. Wij doen dat nog steeds wel vaak, dat we stukken die wat minder goed werken uit een track knippen, of aanpassen.

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 13:53 
 
Artiest

Lorenzo schreef:
D-Block & S-te-Fan zijn toch wel mijn helden. MMA is voor mij (muzikaal gezien) het beste Hardstyle album tot nu toe. Komt zelden voor dat ik alle nummers op een album écht tof vind! Hedendaagse sound bevalt mij ook meer dan prima. Hopelijk blijven jullie nog lang muziek maken!

1. Hoe is jullie samenwerking tot stand gekomen? Gaan jullie buiten de boekingen/studiosessies met elkaar om?

Zowel Diederik als Stefan kwamen met hun demo's vroeger in de platenzaak midtown in Den Haag. De bedrijfsleider destijds (nu beter bekend als Dash Berlin) vond dat we allebei sterke punten hadden in onze demo's maar miste bij Diederik wat Stefan had, en andersom. Hij zei ons dat we eens moesten proberen samen iets te maken. We zijn toen bij elkaar gekomen en hebben toen onze eerste collab gemaakt. Deze werd meteen opgepikt door een aantal helden van die tijd en toen hebben we besloten dat we het voortaan samen gingen doen.

We gaan erbuiten wel met elkaar om, maar het is niet heel frequent. Je ziet elkaar natuurlijk al een hele hoop tijdens werk, en we hebben allebei een hoop eigen vrienden waarmee we omgaan op onze vrije avonden. Dan kan het ook niet gaan vervelen haha :)


2. Zit er bij jullie veel verschil in het productie technische gedeelte in de studio? Bij sommige duo's merk je dat de een iets meer technisch begaafd is en de andere wat muzikaler/creatiever. Geldt dit voor jullie ook of gaat dit (inmiddels) gelijk op?

Ja dit geldt voor ons eigenlijk ook. Als je gaat samenwerken dan ga je toch wel op zoek naar een werkbare situatie. Diederik is bijvoorbeeld heel snel in Logic, dan gaat Stefan niet doorontwikkelen in het gebruik van Logic. Stefan heeft gauw visie bij welke kant op te gaan met een geluidje of opzet, dan gaat Diederik niet zelf urenlang zitten proberen een kant op te gaan. We vullen mekaar in de studio na al die jaren echt aan, wat ook wel belangrijk is voor de verdeling binnen een duo.

3. Ligt er eigenlijk nog veel oud materiaal wat nog nooit/sporadisch het daglicht heeft gezien en gaan deze tunes nog een vervolg krijgen (dan wel in de vorm van een free release of een rework)?

Soms gaan we wel eens door oude projecten heen, maar het gebeurd eigenlijk nooit dat we denken; Jammer dat dit niks geworden is haha. De tijden veranderen ook zo snel, en je leert met de dag. Maar het zijn wel leuke dingen om terug te horen, ze roepen wel herinneringen op en dat is op z'n tijd ook wel eens mooi!

4. Ik heb bij de hedendaagse nieuwe tracks met een classic randje toch vaak het gevoel dat het het nét niet is. Zal waarschijnlijk te maken hebben met een vorm van nostalgie, maar ik denk ook voornamelijk door de kicks. Zouden jullie het een keer aandurven om een oud kick-project te pakken (uit de tijd van MMA bijvoorbeeld) en hier een hedendaagse classic track mee te maken? Of zal dit nooit gaan werken gezien de kwalitatieve evolutie van soundesign?

Stefan wil dat al een hele tijd graag, maar Diederik voelt er niet zoveel voor. 9 van de 10 tracks zijn er ook gewoon niet geschikt voor, maar een Shiverz rmx van een dikke hit van een ander met de synths en kicks en screeches uit het origineel lijkt Stefan wel wat. Wie weet gebeurd het nog een keer, of maken we een nieuwe track uit het Shiverz project.

5. Ik zie dat er al een vraag is gesteld over de rauwe kant van de scene, maar daarop aansluitend: zouden jullie ooit een samenwerking aangaan met een producer die een donkere/raw soundset heeft en zo ja, naar welke artiest gaat jullie voorkeur dan uit?

Echt donker niet denken we. Maar hard schuwen we niet per direct, zoals je ook wel kunt horen met bijvoorbeeld Shiverz of Above average. Als het een samenwerking wordt dan willen we ook wel echt onze sound daarin hebben. Donker en hard is allebei niet perse D-Block & S-te-Fan. Dus zal het sneller hard en melodieus zijn dan Donker en soft(beetje gekke combo ook haha)

6. Zijn jullie van plan om ooit een keer in een toekomst een remix competitie te houden?

Nee die plannen hebben we niet. Sowieso zijn we geen fans van remixen van onze tracks. Het is altijd best wel lastig om een track, vaak 1 van je hits, weg te geven aan iemand anders. Anders is ook wel weer vet, maar het voelt toch een beetje gek altijd.

Thanks heren en nog veel succes in de toekomst!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 14:10 
 
Artiest

RTM93 schreef:
Dag heren bedankt voor de tijd! Ik kan me nog talloze setjes herinneren in de tijd van bills bar en dieka echt vele jaren geleden.
Mijn eerste ervaring met hardstyle buiten mijn slaapkamer zou je haast wel kunnen zeggen. :worship:

Dan nu een vraag.
Q1: Shiverz is een van de vaker gedraaide tracks, uitgerekend vaak op raw stages. Hoe kijken jullie hier op terug, zijn jullie extra trots en zijn jullie bijvoorbeeld van plan om een opvolger in dezelfde stijl ooit te maken.

Shiverz heeft zo langzaamaan wel echt een kuitstatus bereikt. Die plaat blijft gewoon werken. Tuurlijk is het tof dat je in 2009 iets maakt wat in 2017 nog steeds binnenkomt, en we gaan zeker nog een keer samen met High voltage aan de slag om een nieuwe track te maken. We gaan alleen niet proberen ht succes van Shiverz te evenaren, als we zo de studio ingaan staan we al 5-0 achter. Dat moet echt ontstaan, in eerste instantie was Shiverz helemaal niet zo een grote track als dat het later werd.

Q2: volgen jullie echt alles uit de hardstyle, bijvoorbeeld de wat onbekendere labels en tot hoe ver gaat dat dan. Zou er ooit bijvoorbeeld een collab mogelijk zijn tussen jullie en theracords/gear/spoontech artiesten. En waarom wel/niet.

Wij volgen wel het een en ander, maar we denken dat een gemiddelde bezoeker hier meer weet dan wij. Wij richten ons vooral op de dingen die wij heel tof vinden en artiesten waar we van horen dat de tracks raakvlakken hebben met ons sets/stijl.

Eerlijk gezegd volgen wij niet veel van de bovengenoemde labels omdat door de jaren heen er niet tot nauwelijks tracks tussenzitten die bij ons passen, wel respecteren we al die labels enorm. Pieter(Thera) kennen we al zo lang en we vinden het erg knap wat hij heeft neergezet, het is echt puur passie-driven. Daar kunnen we alleen maar onze pet voor afnemen.


Q3: waar zouden jullie met een hardstyle set echt nog een keer naartoe willen. (draaien in een specifieke land/club bijvoorbeeld. )

We hebben wel echt de behoefte om in de USA en Canada in bepaalde clubs te komen met Hardstyle.. een Echo stage, een New city gas.. zulke tenten zijn enorm geschikt voor Hardstyle. Het is jammer dat het momenteel nog niet lukt om in die clubs Hardstyle weg te zetten, maar wie weet veranderd dat snel!

Q4: hoe ziet een typische week er voor jullie allebei uit.

We zitten gemiddeld wel 3/4 dagen doordeweeks in de studio. Daarnaast voetbalt Diederik op de zondag (als het kan) en doen we allebei aan fitness. Verder doen we alles zelf. We plannen en bedenken videoclips, we doen zelf onze socials, we plannen campagnes.. Dus daar steken we ook heel veel tijd in doordeweeks. In het weekend is het altijd rennen en vliegen, echt wat je je erbij voorstelt, keer 10 haha.

Q5: je opent je programma voor het produceren, wat is het eerste wat je doet?

Vaak begint Diederik dan eerst gewoon even een tijdje piano te spelen. Dat is meestal het begin van onze tracks. Een melodie, of een progressie, of een loopje wat genoeg snelheid heeft om als mid te dienen. Van daaruit gaan we bouwen.

Q6. vroeger hoorde je DJ/producers altijd zeggen dat kicks maken het moeilijkste gedeelte is en de meeste tijd in gaat zitten. Spenderen jullie tegenwoordig nog veel tijd hieraan en hoe lang is dat dan?

Ook wij steken hier enorm veel tijd in. We doen vaak wel 2/3 weken over 1 kick tot hij echt helemaal naar onze zin is, maar deze gebruiken we dan vaak wel weer als basis (waar mogelijk) in 1 of 2 andere tracks. Het meet heel nauw kwa kicks, en als je t geluid van de kick, of de toon, aanpast komt het toch weer op een andere manier over. HEt is eigenlijk geen doen om voor elke track een andere kick te maken, het kost gewoon teveel tijd.

Q7: houden jullie ook van een game op z'n tijd, zo ja welke?

Inmiddels nauwelijks meer. Maar er zijn tijden geweest dat we allebei tot diep in de nacht aan het gamen waren. Diederik meer op de Xbox met Fifa en Battlefield en Stefan meer met Call of duty. Gelukkig is het veel minder, die gebroken nachten gaan je ook niet in de koude kleren zitten, we focussen nu iets meer op gezond leven/goed slapen om zo wel dit leven vol te kunnen houden.

Q8: Film of serie?

Tegenwoordig zijn de films echt niet om aan te gluren helaas. Enige moment dat wij films kijken is in het vliegtuig op weg naar een boeking, maar verder is het enkel series. Diederik nog meer dan Stefan, die heeft echt bijna alles gezien haha. Het is gewoon een ideale manier van ontspannen, en het nieuws/actualiteiten op tv word je ook niet echt gelukkig van momenteel.

Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 14:19 
 
Artiest

Dirk79 schreef:
Hoi heren,

Jullie zijn echt al heel lang mijn helden. In de tijd van de happy hardcore zocht ik naar een stroming die liefde voor de melodie en lekkere vocals combineerde met een goede kick. Hardstyle is precies dat. De manier waarop jullie dat invullen is briljant :yay: . Thanks en ga vooral zo door. Er staat al een hele lijst met goede vragen voor jullie klaar, vragen waar ik nog mee loop:

Q1: Hoe voelt het om op een groot feest voor het eerst een nieuwe productie aan je publiek te laten horen? Is dat spannend of juist intens genieten?

Best wel bijzonder, al genieten we er vaak weinig van haha. We zijn altijd aandachtig aan t luisteren of de mix wel lekker is, de balans goed is, de vocals wel hard genoeg doorkomen, hoe het publiek reageert. Maar het is wel een goede graadmeter uiteindelijk voor het succes van het nummer. Al laten we ons daar ook niet teveel door leiden. Soms heeft een nummer ook gewoon wat meer tijd nodig om te vallen, daar zijn we ons wel van bewust.

Q2: Mijn persoonlijke favorieten nummers zijn Rebel, Music made Addict en Higher. Wat is jullie favoriete track?

We hebben een heel album vol favorieten gemaakt met ANTIDOTE haha. Het is gewoon onmogelijk om uit je eigen nummers te kiezen welke je favoriet is, ook al wordt het wel vaak gevraagd. Wij kunnen van een andere artiest ook wel de tracks aanwijzen die wij het tofst vinden, maar van je eigen tracks is dat gewoon niet te doen.

Q3: Er zijn door de jaren heen als ik me niet vergis 2 tracks geweest die zijn gesneuveld.
- Jullie eerste remix van Burning Love had een andere melo, die hebben jullie 1x gedraaid (ik meen in het sportpaleis Antwerpen). Vanwaar de switch in melodie/remix?

We vonden de melodie niet goed genoeg, dus toen zijn we verder gegaan met een andere melodie

- Jullie hebben ooit een bootleg/remix gedaan van Dash Berlin & Alexander Popov (Steal you away). Deze track klonk briljant, maar is sindsdien spoorloos verdwenen. Waren jullie, Dash Berlin of Alexander Popov niet tevreden over de remix of was het meer een strategische keuze om de remix niet meer te draaien?

Wij vonden van die track de break/melodie/climax erg toch maar we kwamen er niet uit om er ook een toffe mid bij te maken. Omdat het een mooi project was (een remix voor Dash Berlin is best wel groot) hebben we er toen voor gekozen om Here tonight te remixen, waar we wel een toffe mid bij konden maken.

Alvast bedankt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 16:57 
 
Artiest

Franky schreef:
Allereerst super tof dat jullie dit als "grootte namen" in de scene willen doen :thumbsup:

1) tegen wie keken jullie op/wie was jullie voorbeeld toen jullie begonnen met het produceren/draaien van hardstyle? (en wie is dat nu?)

Toen we begonnen met draaien vonden we Dana echt helemaal de shit! En kwa producties vonden we de sound van Deepack destijds supervet. Dana straalde gewoon echt iets onaantastbaar uit wat bizar goed was, dat was niet echt uit te leggen. En dekpack had zoveel drive en energie in hun tracks en sets, daar werden we helemaal wild van. Wel misten we destijds al melodie. Daarom zijn we zelf dat gaan produceren.

2) all time favorite hardstyle plaat?

Lange tijd was dat wel The Beholder & Balistic Feat. Max Enforcer - Bigger, better, louder (Decibel Anthem 2004). Dat was, zeker voor die tijd, zo gruwelijk vet gedaan! In de huidige songs is het wat lastiger om een echte all-time favourite te kiezen.. we draaien voornamelijk een hoop eigen materiaal, maar het is ook zo gek om dat als favoriet aan te wijzen!

3) all time favorite non-hardstyle plaat?

Oo, zoveel. Onze muzieksmaak is zo enorm breed, we kunnen wel een dag vullen met alles wat we vet vinden

4) mooiste locatie om te draaien?

Gelredome!

5) op het moment zie je veel collabs tussen de wat hardere en de euphorische producers, wat ik enorm toejuich. Hebben jullie ook zo'n collab op de planning staan?

Wij hebben wel wat plannen liggen ja.. maar dat zal zich in 2018 wel uitrollen.. :woot:

Alvast bedankt! en ik kijk enrom uit naar jullie album :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 17:01 
 
Artiest

Chroman schreef:
Hallo mannen!

1. Hebben jullie wel eens een track uitgebracht waar jullie nu op terugkijken en denken: "hadden we dat maar niet/anders gedaan?"

Ehhh.. eerlijk gezegd niet. We kijken daar ook niet echt meer naar terug. We zien elke track als een leerproces en als een stap verder in onze ontwikkeling als artiesten, niet zozeer als een fout of een misser. Soms verwacht je wel een hele hoop van een plaat, wat dan toch tegenvalt. Maargoed, dat wil niet zeggen dat de track niet goed is, of dat je hem beter niet had kunnen releasen.

2. De laatste tijd zijn er heel veel DJ-duo's die opsplitsen, of waarvan er 1 stopt. Hoe houden jullie het zo lang met elkaar vol?

Die vraag hebben we hiervoor al wel beantwoord. Het is voornamelijk belangrijk dat je samen op zoek gaat naar een balans waarin je elkaar goed aanvult. Als je beide goed bent in dezelfde dingen dan gaat het vaak scheef, omdat er momenten komen dat je denkt het alleen ook wel te kunnen.

3. Als jullie 24 uur opgesloten zaten in een kamer met 1 persoon naar keuze, wie zou dat dan zijn?

Emily ratajkowski :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 17:15 
 
Artiest

THArdstyler schreef:
Ah, een Q&A met de mannen die er mede voor hebben gezorgd dat ik hardstyle ben gaan luisteren. MMA was het eerst HS album die ik fysiek heb gekocht en Supernova was de eerste track waarvan ik tranen in de ogen kreeg, zoveel emotie in die track. Geweldig dat jullie deze Q&A willen doen!

Dan nu maar wat vraagjes:

1. Met het aankomende album lijkt het alsof jullie weer wat actiever worden in de hardstyle, na jullie 'switch'. Was het produceren/de boekingen binnen de EDM toch niet wat jullie verwacht hadden? Of zijn jullie er achter gekomen dat hardstyle toch meer jullie ding is? Of blijven jullie gewoon beide combineren?

De boekingen waren eerlijk gezegd echt heel vet, op een aantal Nederlandse na. Hardstyle draaien in Nederland is gewoon vetter dan house, dat kan je wel stellen. Maar in het buitenland zijn er zulke gekke feesten ook in de House, dat is supervet om mee te maken. Maar dat is een Defqon of een Qlimax ook. Daarom zijn we ook blij dat we de mogelijkheid hebben om beide te kunnen doen.

Kwa produceren vinden we het ook supervet, maar we merkten wel dat de creatieve vrijheid die we hoopten te krijgen uiteindelijk ook wel beperkt wordt door labels in de house-scene. Ze willen allemaal graag scoren,radio-hits hebben, en daar gingen we nou niet perse voor met DBSTF. We wilden gewoon vette tracks maken. Dat is niet perse de makkelijkste weg, maar wel gewoon heel tof om te doen, en daar ging het ons om.


2. Je ziet de laatste tijd vaak 'fitties' voorbij komen op social media binnen de hardstyle. Jullie houden je daar altijd wel stil over. Wat is jullie kijk hierop?

Wij houden ons vooral bezig met onze fans en onze eigen "toko". Wij hebben wel over een hoop dingen een mening, of wellicht wel heel veel inside info, maar toen wij zelf fan waren van deze muziek wilden we gewoon vooral genieten van de muziek, ipv onze favoriete artiesten met elkaar of met forum's overhoop zien liggen. En als je erboven staat, glijdt het allemaal ook vaak langs je heen en word je er ook geen onderdeel van :)

3. Kijken jullie zelf vaak op Hardtraxx en vinden jullie het daarom leuk om deze Q&A te doen, of zijn jullie actief benaderd? Mits jullie hier vaak kijken, halen jullie hier veel verbeterpunten uit reacties weg of wat is jullie mening over dit forum?

We kijken wel eens op Hardtraxx, maar voornamelijk naar de respons op eigen werk. Vroeger had je best veel feedback op je muziek en je sets, op partyflock stond na een feest vaak 300 reacties en beoordelingen en kon je wel een beetje peilen hoe het was ontvangen. Die connectie met het publiek is langzaamaan wel wat minder geworden. Tuurlijk is er social media, maar het gebeurd niet vaak dat mensen de tijd nemen om je te briefen over je set haha.

We zijn altijd zeer ontvankelijk overigens voor kritiek, of verbeterpunten. Wij hebben ook geen enkele moeite om ongezouten meningen of harde veroordelingen te relativeren tot de kern, ook dit soort dingen glijden makkelijk van ons af. We weten dat er artiesten zijn die er last van hebben, bij wie het onder de huid gaat zitten.. nou bij ons niet hoor! Alleen we nemen een onderbouwde mening wel sneller serieus dan een botte veroordeling :yay:


4. Jullie hebben al eens een Qlimax anthem gemaakt. Hoe gaat dit in zijn werk? Zijn er echt speicale zaken waar producers op letten of ga je gewoon af op je eigen sound met een Qlimax twist? Velen verwachten een duister anthem bij Qlimax, dus kan me voorstellen dat euforische artiesten hiervoor iets buiten hun straatje moeten produceren. En hoe lang heeft het in jullie geval geduurd om dit anthem te maken?

Als ze je vragen voor het anthem, dan spreekt Q-Dance daarmee wel een bepaald vertrouwen uit. Ze gaan de belangrijkste anthems niet toevertrouwen aan iemand die daar niks mee kan. Wij hadden net het Music made addictz album gemaakt, waren bezig een nieuwe studio te maken en zaten in de voorbereidingen voor Thrillogy. HEt was dus nogal wat dat op ons afkwam. Het was dan ook zeker niet gemakkelijk om het anthem te maken. We hadden wel last van onze inspiratie, aangezien we net 15 tracks hadden gemaakt voor MMA.

Uiteindelijk hebben we daarom gekozen om iets heel anders te doen met de driekwartsmaat. We hoorden zoiets voorbijkomen in een trailer van een film en hadden meteen een Qlimax-gevoel erbij. Toen zijn we met die gedachte de melodie gaan componeren. We hebben de koren ook zelf bedacht en in laten zingen, dus al met al heeft er wel 1,5 maand werk in gezeten. Het was ook nog es een song van 9 minuten!


Alvast bedankt voor het antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 17:21 
 
Artiest

wootum schreef:
Allereerst bedankt voor deze Q&A, wordt altijd gewaardeerd! :)

Q: Headhunterz is een paar jaar geleden een andere weg ingeslagen maar nu terug in de hardstyle omdat ie aangaf daar niet gevonden te hebben wat ie zocht. Jullie zijn met jullie alias DBSTF eigenlijk dezelfde weg ingeslagen. Hoe vinden jullie het 'daar'?

Wij vinden het vooral heel tof dat we, als we in de morgen de studio ingaan, we voor alles wat we maken een optie hebben om dat te delen. Wij hebben nooit alles op DBSTF gezet om daarin definitief door te breken, dan hadden we dat wel onder onze eigen namen gedaan. We wilden gewoon een situatie waarin het voor de fans duidelijk was wat voor muziek ze konden verwachten onder welke naam, en gewoon vette muziek maken en releasen!

Q: Jullie hebben heel veel tracks waar, vind ik, echt een geweldige langere midintro in zit. Denk bijvoorbeeld aan jullie The Pitcher - Start Rocking remix, Decade Of Dedication, jullie Decibel 2002 Anthem remix of Madhouse met Zatox. Kunnen we zoiets ook nog op Antidote verwachten?

Zeker! in meer dan de helft van de songs op ANTIDOTE hebben we ook een mid-intro zitten. We misten het zelf in onze sets, waardoor we er veel tijd in hebben gestoken om de tracks langer te maken, en ook spannend te houden.

Q: Een kwart gevulde zaal die compleet los gaat of een tot de nok gevulde mainstage die compleet stil staat?

Een tot de nok gevulde Mainstage. Wij zijn zelfverzekerd genoeg om te geloven dat wij die zaal wel aan het knallen krijgen! xd

Q:Jullie hebben al heel wat op buitenlandse festivals/feesten gedraaid. Welk feest/festival zouden jullie ons als Nederlanders aanraden om eens te bezoeken en waarom?

EDC Las Vegas is wel een enorme happening, maar is kwa Hardstyle stage nog niet te vergelijken met veel Nederlandse festivals. De crowd-experience in landen als Mexico en Chili is wel echt ongeëvenaard.Dat moet je eigenlijk wel een keer gaan ervaren.. BIZAR!

Q: Game of Thrones kijkers?

Diederik heeft het gezien, Stefan nog niet. Diederik is er helemaal gek van, die heeft alle afleveringen gezien direct nadat ze uitkwamen. Stefan houdt meer van realistische actieseries dan fantasy-achtige series.. maar wie weet gaat hij het ooit nog es opzetten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 sep 2017 17:25 
 
Artiest

Vitality schreef:
Hallo heren! Ontzettend tof dat jullie de tijd nemen voor een Q&A hier! :thumbsup:

Q1: Hebben jullie een vaste rolverdeling in de studio? Dus dat één van jullie bijvoorbeeld vooral bezig is met de kicks en de ander met de melodieën?

Deze vraag hebben we al wel beantwoord

Q2: Is er vaak onenigheid tussen jullie in de studio over de producties, of zijn jullie het over het algemeen wel met elkaar eens? En wat doen jullie als de ideeën toch botsen?

Bijna bij elke plaat komt er wel een discussie. Maar wij hebben gewoon hele simpele regels, die we eigenlijk doorvoeren in alles; Zolang we het niet allebei vet vinden of eens zijn, gebeurd het niet. Dan gaan we op zoek naar iets anders, waar we wel allebei gelukkig van worden. Soms zijn we het oneens maar is het de ander om het even en geven we de ander zn zin. Het is wat dat betreft net een relatie. Een beetje geven en nemen.

Q3: Jullie zijn groot geworden samen met de generatie Headhunterz, Noisecontrollers en Brennan Heart. Hoe komt het dat jullie nog nooit een plaat samen met één van hen gemaakt hebben?

Dat is niet perse een keuze, het is er eigenlijk gewoon nog nooit van gekomen. Maar we hebben wel plannen om in 2018 wat van zulke collabs tot stand te gaan brengen, dus wie weet!

Q4: Wat is voor jullie het mooiste optreden dat jullie tot nu toe hebben gehad?

XQ D-Block & S-te-Fan. Een eigen zaal hosten, uitverkopen, en je naam overal te zien staan is natuurlijk een ultieme kroon op je werk. En de sfeer op die avond was gewoon ongekend, echt een geluksmomentje.. iets wat je nooit meer vergeet.

Alvast bedankt voor het antwoorden en ik hoop van harte jullie te zien op Qlimax! :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 13:09 
 
Artiest

TSFH schreef:
Laat ik eerst zeggen: tof dat jullie deze Q&A willen doen.

Heb niet per se hele diepgaande vragen, maar vind ze toch leuk om te stellen.

1. Wie is jullie favoriete all-time hardstyle producer?

Een all time favorite hebben we niet echt, maar Iemand als Isaac heeft wel echt de basis gelegd voor de Hardstyle scene toen Hardstyle nog nauwelijks bestond, en is nog steeds relevant na al die jaren. Daar hebben we wel enorm veel respect voor. Als we kijken van welke artiest we door de jaren heen het meest hebben gedraaid is dit waarschijnlijk Wildstylez.

2. Favoriete artiest buiten de hardstyle scene?

Onze smaak is kwa muziek zo breed, en het wisselt zo veel, dat we hier geen enkel antwoord op kunnen geven. Binnen de dance vinden we Axwell wel echt een koning.

3. Op welke plaat zijn jullie het meest trots?

Op ons gehele repertoire, maar op dit moment het meest op ons hele album! Dit is het meest recent en iets zo enorm persoonlijks.. daar kunnen we geen onderdeel uit kiezen!

4. Grootste opkomend talent in de hardstyle scene volgens jullie? (denk aan Phuture Noize, MYST, Devin Wild, D-Sturb etc.)

Weet niet of het een talent is nog, maar een D-Sturb maakt wel toffe dingen op het moment, iets wat ook een aanvulling is op onze eigen muziek/sets. En tof ook, die naam :D

5. Wat vinden jullie van Two Steps From Hell/Thomas Bergersen? :P

Hopelijk staan we nog wat verder van de hel af dan 2 stappen, en Thomas Berge.. is dat niet die Nederlandstalige volkszanger?? :yay:

6. Omnia is ook vet he? :P[

Hele mooie club in Vegas inderdaad, paar mooie avonden beleefd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 13:16 
 
Artiest

Leonidas schreef:
Super tof dat jullie een Q&A willen doen heren! Ben erg benieuwd naar jullie album :)

- Wat mist er echt in de hardstyle scene volgens jullie?

Op het moment eigenlijk niet zoveel wat ons betreft. Met ons album hebben we best breed geproduceerd dus kunnen we veel kanten op, ook de andere artiesten zijn breder gaan produceren en ook meer. Dus er is momenteel een heel gevarieerd en groot aanbod. 2017 is een supergoed jaar voor de Hardstyle!

- Waarom maken producers nauwelijks meer (stevige) mid intro's?

Wij hebben op ons album een hoop mid-intro's gemaakt, hard is natuurlijk aan subjectiviteit onderhevig, maar wel energiek! Het komt ook wel weer terug, er is gewoon behoefte aan meer energie. Dat is ook de reden dat wij het weer meer zijn gaan produceren, we misten gewoon echt wat snelheid en variatie in onze sets.

- Ik heb sinds 2012 geen setje meer van jullie bezocht, pakken jullie er nog wel eens een oudere plaat van jezelf/plaat van andere producers erbij? Want tegenwoordig lijkt een dj optreden wel 60min liveset ipv een DJ set

We draaien wel eens wat oude tracks van onszelf, of van een ander. Maar het is eerder een uitzondering dan de regel. Inmiddels zijn er best veel "tijdmachine" feestjes, dus meestal bewaren we het oudere werk voor die events. Zeker nu, met zoveel nieuwe muziek, is het voor ons niet perse nodig om terug te grijpen naar ouder werk.

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 13:24 
 
Artiest

Pipa schreef:
Heel vet dat jullie dit doen mannen!

Q1: Van welk voetbalclub zijn jullie fan?

Hebben wel al beantwoord

Q2: Hebben jullie ook veel contact met de 'raw' artiesten binnen de Hardstyle? En dan ook met wie?

We hebben niet heel veel contact, maar we kennen de meeste wel/kunnen prima met die mannen opschieten. Nou hebben we over het algemeen sowieso niet heel veel contact met andere artiesten. Iedereen is natuurlijk ook druk, verspreid over heel het land wonend en ook veel op tour. Maar als we mekaar tegenkomen in het vliegtuig naar Australie of binnen Europa dan doen we wel altijd een biertje of een etentje samen.

Q3: Raarste moment ooit tijdens een optreden?

Op Qlimax 2008 hadden we eens dat de stagemanager 30 seconden voor we opgingen op onze headphone ging staan.. helemaal aan gort die koptelefoon! Nou is draaien voor 35000 man al niet iets wat je "ff" doet, maar als je geen koptelefoon hebt, omdat iemand erop gaat staan 30 seconden voor je call dan schiet de stress er wel in haha. Gelukkig konden we de Headphone van Project 1 lenen :D

Q4: Is er nog iets wat jullie willen bereiken?

Eerlijk gezegd hebben we onze meeste dromen wel verwezenlijkt, maar we hebben gewoon enorm veel zin om dit nog jaren te kunnen blijven doen! Optreden, muziek maken.. Het is wat we het allerliefste doen. Hopelijk duurt dit nog heel lang!

Q5: Michael Jackson of Prince?

Michael Jackson!

Q6: Wat doen jullie in de studio wanneer er even een dood momentje is van het produceren? Denk aan filmpjes kijken op Youtube, slap ouwehoeren of dergelijke?

Soms kijken we tutorials, soms gaan we kicks of geluiden maken, en soms trekken we ook gewoon de deur dicht en gaan we lekker sporten of naar het strand ofzo. Forceren heeft geen enkele zin, soms moet je je verlies gewoon pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2017 22:18 
 
Artiest

We waren halverwege deze vragen toen we weg moesten, en hadden het bericht opgeslagen. We kunnen het alleen niet terugvinden op Hardtraxx. gaan we even achteraan!

Mark With A Tarrel schreef:
Dag Diederik en Stefan. Voor mij zijn jullie nog altijd de artiesten met de muzikaal meest hoogstaande hardstyle discografie. Jullie zijn de grondleggers van de huidige mainstream hardstyle en jullie gehele reportoire wordt nog regelmatig door mij geluisterd. Vooral het MMA album dient voor mij weer als inspiratie. Melodieuze triplet mid-intro's van jullie vind ik fenomenaal, zoals Nature of Our Mind en War Coz I'm Hard (2010 Edit). Dergelijke mogen echt nog wel een keer terugkomen.

- Hoe zagen de beginjaren er voor jullie uit? Was het alles opzij en de studio in, of hebben jullie nog een opleiding afgemaakt? Jullie verschillen best wat in leeftijd als ik het me niet vergis, dus ik neem aan dat dat ook wat moeilijkheden met zich meebracht.

- Wat waren moeilijheden in de beginjaren? Zowel produceertechnisch als buiten de muziek om?

- Jullie doorbraakkneiter was meteen jullie eerste release onder D-Block & S-te-Fan, namelijk Keep it Coming. Hoe is deze track tot stand gekomen?

- Wat vinden jullie hedendaags nog het moeilijkste in de studio?

- Wie maakt volgens jullie de beste kicks in de mainstream hardstyle scene?

- Waarom is er naast Our Way nog nagenoeg een bijna dezelfde plaat vrijgegeven, namelijk Came Down Here?

- Doen jullie net zoals Noisecontrollers veel standaard uit Logic halen, of zweren jullie ook bij bepaalde third party programma's of hardware (Virus lijkt mij duidelijk).

- Favoriete VST plugins? Zowel vroeger als nu'?

- Hoe pakten jullie het maken van kicks vroeger anders aan dan nu? En dan heb ik het over rond of voor het MMA album.

- Als jullie een verhouding zouden moeten noemen, hoeveel van jullie opzetjes halen de oren van het publiek niet?

- Komt er nog een collab met Josh & Wesz / Wildstylez?

- Doen jullie nog ghost producties voor andere artiesten? (Dat het F8trix project samenwerkingen waren lijkt mij duidelijk, maar ik vind bijvoorbeeld Statement of Noise van Deepack een sprekende DBSTF kick hebben)

- Waarom hebben jullie jullie naam verandert van DS Conspiracy naar D-Block & S-te-Fan?

- Hoe komen jullie op jullie geniale melodieën? En hoe zijn jullie in het bjizonder op die geniale melodie van supernova gekomen?

- Wat zijn platen waar jullie super veel tijd in hebben gestoken maar welke uiteindelijk niet hetgene opgeleverd hebben wat jullie er van verwacht hadden?

- En andersom, wat zijn voor jullie platen geweest die erg snel klaar waren maar onverwachts een hit werden?

- Waarom hebben platen zoals Peace At Last en War Coz I'm Hard nooit een officiële release gehad? Het zijn namelijk erg goede platen!

- Hebben jullie al jullie oude projectjes nog en halen jullie wel eens deze naar boven om nieuwe tracks te starten?

- Waarom hebben jullie er voor het Qlimax 2009 anthem ervoor gekozen om een Waltz ritme te pakken? Hoe hebben jullie Q-Dance ervan overtuigd om zoiets daadwerkelijk door te voeren ervan uitgaande dat het voor een heleboel mensen als minder dansbaar aanvoelt?

- Zijn Part of the Hard en Ride With Uz geproduceerd met de gedachte dat het echte hitjes zouden kunnen worden of is dit meer per toeval ontstaan?

Lorenzo schreef:
4. Ik heb bij de hedendaagse nieuwe tracks met een classic randje toch vaak het gevoel dat het het nét niet is. Zal waarschijnlijk te maken hebben met een vorm van nostalgie, maar ik denk ook voornamelijk door de kicks. Zouden jullie het een keer aandurven om een oud kick-project te pakken (uit de tijd van MMA bijvoorbeeld) en hier een hedendaagse classic track mee te maken? Of zal dit nooit gaan werken gezien de kwalitatieve evolutie van soundesign?

Thanks heren en nog veel succes in de toekomst!


Dit ja. Artiesten zijn bang om minder body in de tail te stoppen en die triplet reverse er weer terug in te stoppen. Begrijpelijk, maar jammer!

wootum schreef:
Q: Jullie hebben heel veel tracks waar, vind ik, echt een geweldige langere midintro in zit. Denk bijvoorbeeld aan jullie The Pitcher - Start Rocking remix, Decade Of Dedication, jullie Decibel 2002 Anthem remix of Madhouse met Zatox. Kunnen we zoiets ook nog op Antidote verwachten?


Here it Comes Remix :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2017 22:20 
 
Artiest

D-Verze schreef:
Hi heren, tof dat jullie hier een Q&A doen, benieuwd naar alle antwoorden die straks voorbij zullen komen :)

Eigenlijk zelf maar één vraag, is er een manier waarop ik aan D-Block vs Tha Bazz Pimpz - Freak on it kan komen in .wav of 320kbps? Zelf ooit een 192kbps versie op dance-tunes gekocht omdat dat destijds het beste was wat er digitaal te verkrijgen was, maar verder is hij volgens mij nergens digitaal verkrijgbaar, of wel?

Deze is al uit 2004, en gemaakt op een homestudio computer. Wij hebben die file ook niet echt, en eerlijk gezegd ook geen idee bij wie de rechten/masters nu liggen van Straight on. Kunnen wel even kijken of we dat even kunnen uitzoeken!
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 sep 2017 22:33 
 
Artiest

patrickjeb schreef:
1. Zijn jullie van plan om 'oud' materiaal of tools (Voor bijv. XQ Holland) weg te geven? Het gaat mij vooral om de Rock Diz edit die jullie draaide op jullie XQ.



Eerlijk gezegd wisten we niet eens meer dat deze edit bestond haha... maar dat is allemaal al 7/8 jaar oud, we willen graag verder ook met de muziek en niet teveel terug blijven kijken. Dat doen we nog wel es op een tijdmachine event, maar dat is daar ook echt voor bedoeld.

2. Sinds jullie XQ, hebben jullie heel veel meegemaakt. Hoe kijken jullie terug op die XQ? Als je weer de kans zou krijgen voor een eigen stage/XQ, zouden jullie met een soortgelijke line-up komen?

Die XQ was natuurlijk een enorme kroon op het werk destijds.. Elke artiest wilde wel zijn eigen XQ hosting in de HMH. De avond zelf was ook fantastisch, we hebben er echt van genoten. We zouden het wel tof vinden om nog es zoiets te kunnen doen, een eigen avond, een lange set, echt de mensen meenemen op een journey van 15 jaar D-Block & S-te-Fan ofzo. of een vette showcase avond van wat we de afgelopen jaren gedaan hebben. Maar er is meer voor nodig dan alleen de wil om een hal van 7000 man zelf te vullen.

De line up keken we net even terug door je vraag; Nog steeds best wel een toffe line up/opbouw van de avond! Wellicht zal er, als we het nu zouden doen, wat wisselingen zijn ivm bekendheid/sound die veranderd is door de jaren heen. Maar we hadden voor die avond toen geen betere line up kunnen wensen!


3. Wat is het idee inmiddels voor DBSTF? Willen jullie 'vernieuwing' brengen in de house scene? Willen jullie gewoon doen waar jullie zin in hebben? Zijn jullie ook actief bezig met boekingen voor DBSTF?

Het idee was en is nog steeds om gewoon de dingen die we maken, en die buiten het vakje Hardstyle vallen, uit te kunnen brengen onder een naam die dichtbij ons staat, aan ons linkt, en waarmee we ook kunnen optreden. We houden gewoon van heel veel soorten muziek en willen dat ook onder onze eigen namen uit kunnen brengen. We hadden er ook voor kunnen kiezen om een dj erbij te zoeken, of een nieuwe naam te starten, maar daar voelde we allebei niks voor. onderdeel van het maken van muziek is het ook zelf kunnen draaien, dat geeft zoveel voldoening. En het leek/lijkt ons ook leuk om die afwisseling te hebben in shows. Daarnaast zagen we het niet zitten om met 2 verschillende namen te gaan werken en de socials te scheiden. Vandaar de keuze!

4. Hebben jullie nog een MMA album in een hoekje liggen die jullie niet meer gebruiken? :whistle:

Die zijn helaas al 8 jaar niet meer te vinden! :( hebben nog wel eens gevraagd of die konden worden herdrukt, er zijn nog steeds best wat mensen die er naar vragen. Maar volgens mij kan dat pas vanaf 500 stuks, en zoveel ga je er niet meer slijten denkt het label.. Dus helaas! Heb je em wel; dan heb je een collectors item!

Bedankt voor de Q&A!
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 15:10 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt heren voor de toffe antwoorden! Het topic is weer geopend om de antwoorden te bespreken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 15:12 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heel vet om te lezen allemaal, knowledge is power :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof om te zien dat jullie zo uitgebreid de vragen hebben beantwoord. Er was wel een antwoord wat me direct opviel omdat daar ook wel vaker hier op het forum discussie over is.

dblockstefan schreef:
Q3b: Welke trends zouden jullie productietechnisch liever zien verdwijnen?

Als we dan toch iets moeten noemen dan zijn het wel "koude kicks". Een harde attack kan zeker tof zijn, grof zeker ook, maar zonder warmte vinden wij het gewoon niet zo mooi. Het is gewoon alleen hard om het hard zijn, maar het mist gevoel/diepte. Ongetwijfeld vinden heel veel mensen het wel dope, maar voor ons is dat het niet.


Eerste nummer wat mij eigenlijk te binnen schoot bij "koude kicks" is Atmozfears - Leave It All Behind. Of bedoelen jullie hier meer de kicks aan de hardere kant van hardstyle mee. Zouden jullie een voorbeeld kunnen geven van een nummer met dit soort kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2017 16:06 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik neem aan dat ze de kicks an sich bedoelen, waarop zonder overige sounds/geluidjes een complete track wordt gebaseerd. Zoiets zoals MM - Overdose ofzo?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 sep 2017 22:47 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bedankt voor de Q&A. Erg leuk om te lezen. :)

Citaat:
Die zijn helaas al 8 jaar niet meer te vinden! :( hebben nog wel eens gevraagd of die konden worden herdrukt, er zijn nog steeds best wat mensen die er naar vragen. Maar volgens mij kan dat pas vanaf 500 stuks, en zoveel ga je er niet meer slijten denkt het label.. Dus helaas! Heb je em wel; dan heb je een collectors item!


Geef even aan Scantraxx door dat Redman zeker weet dat jullie nog wel 1000 stuks ervan kunnen slijten :thumbsup:

Wil die zelf al heel lang zo graag hebben... Mocht iemand een tweedehandsje overhebben, hou ik me ook zeker aanbevolen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 08:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

STVK schreef:
Ik neem aan dat ze de kicks an sich bedoelen, waarop zonder overige sounds/geluidjes een complete track wordt gebaseerd. Zoiets zoals MM - Overdose ofzo?

Ik denk meer een keiharde punch zonder weinig tail/bass. Beetje laserkicks dus?
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen