Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2016 11:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Tijdens Supremacy 2015 vloog je met de dj booth over het publiek heen, en landde je zelfs in het publiek. Een tot dan toe nog nooit vertoonde gebeurtenis. In hoeverre wordt een artiest betrokken bij zulke show-elementen? Heb je daar nog enige invloed op? Of is het maar slikken wat een organisatie (in dit geval dus AoD) gepland heeft?

2. De allereerste keer dat ik je heb zien optreden was op In Qontrol 2009 (wat een best vermakelijke set was :thumbsup: ). De scene is in die tijd flink veranderd. De muziek klinkt professioneler, de scene is opgesplitst in euforisch en raw (en zelfs binnen de raw ontstaan zo langzaam aan verschillende kampen), etc. Hoe kijk jij tegen al die veranderingen over de jaren heen, aan? En hoe hoop jij dat de scene zich de komende jaren verder ontwikkelt?

3. Je bent iets van artiest nummer 33 ofzo die dit jaar een hardstyle-album uitbrengt. Hoe zorg jij ervoor dat 'Adapt or Die' niet ondergesneeuwd raakt, dat jouw album wel alle aandacht van de fans vast houdt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2016 19:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Beste René,

Tof dat je dit doet!

1. Waarom ben je een live-act begonnen met Hard Driver? Het kwam voor mij over dat hij zo een beetje de enige artiest met een vergelijkbare stijl was die geen live-act had.. En behalve Crash & Burn hadden jullie geen enkele eerdere samenwerking.
2. In hoeverre heeft Scantraxx invloed op de platenkeuze in Unleashed? En hebben andere artiesten hier invloed op? Dien jij bijvoorbeeld vanuit Scantraxx artiesten te 'pushen'?
3. Hoe kom je aan tracks voor Unleashed? Sturen artiesten vaak tracks naar jou of gebeurt dit anders?
4. Een aantal artiesten (Crypsis, Psyched, Geminizers) kunnen erg vet draaien door 'anders dan anders' te mixen (in plaats van alleen mix-intro op climax). In mijn ogen geeft dit een extra dimensie in sets. Hoe kijk jij hier tegen aan? Zou je je hier in de toekomst ook in willen verbeteren?
5. Hoe bereid je jouw sets voor? Weet je voor een evenement al wat je gaat draaien of kijk je het gedurende de set aan?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Kevin
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2016 13:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ha Digitale, leuk je hier te zien!
Ook ik heb een paar vragen.

1. Ik zag dat je een dikke volvo rijdt met een "The Unleashed Offensive" wrap. Heb je nooit problemen gekregen met dat mensen wat met je auto gedaan hebben?

2. Staat er nog een collab met een euforische dj op de planning? Wat is jouw kijk op dit soort samenwerkingen?

3. Billen of borsten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2016 23:31 
 
Hardtraxxer

Gaaf dat je hier een Q&A aan wilt gaan! Ja zeggen tegen een groep billenlikkers is toch makkelijker dan tegen een forum waar je als DJ ook regelmatig kritiek krijgt. Top :thumbup:

1) Het leven van een DJ is eigenlijk compleet gespiegeld t.o.v. een "normaal" leven. Hoe houd je dat al die jaren vol? Wanneer je aan de andere kant van het land moet draaien van 06:00 - 07:00 uur, lijkt me het raar om om 04:00 s' nachts te zeggen 'ik rijd naar m'n werk'. Ga je dan daarvoor nog wel eens een uurtje naar bed, of trek je echt de hele nacht door en ben je vervolgens pas na 09:00 thuis? Lijkt me lastig om met zo'n ritme dan maandagochtend gewoon weer 's ochtends vroeg op te staan.

2) Iedere DJ doet natuurlijk altijd alsof iedere boeking helemaal geweldig is. Hoe vaak komt het echter toch nog voor dat je na 5 minuten al in de gaten hebt dat je een zaal voor je hebt die er geen zin meer aan heeft en het een lang uur voor je gaat worden? Heb je dan zoiets van 'ik jaag 'm'n standaard lijstje aan platen erdoorheen en ben hier met gierende banden weer weg' of probeer je er toch iets van te maken door een verrassende plaat te draaien?
In dat laatste geval, wat zou voor jou een verrassende plaat zijn om op zo'n moment te draaien? Juist een grote hit als Seven of Wake Up, of juist een plaat die echt niemand verwacht?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2016 15:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat je dit doet Digital Punk!

1. Jij hebt een tattoo op je borst wat is dit precies?
2. Hanging On Bootleg, Blue Horizon, Revelation: Ik vind dit echt heerlijke tracks van je, waarom maak je niet meer van dit soort platen?
3. Wat vind je van platen zoals Andy Svge - Gravity, Audiotricz - Inception, Psyko Punkz - Spaceship etc etc? Dit soort platen zijn euforsich toch wel echt heel gaaf maar die draai je eigenlijk nooit in je sets, en heel af en toe een soort gelijke track in je podcast. (Al heb je wel een collab met Andy Svge gedaan)
4. Ben je zelf op het idee gekomen om een podcast te beginnen of ze is dat een label gekomen?
5. Wat vind je er van dat veel artiesten een eigen label maken of met een aantal andere artiesten samen, terwijl er al een heel groot aantal labels is?
6. Wie houd jou website bij, aangezien sommige dingen best out-dated zijn? :whistle:
7. Wat vind/vond je van xqlusive Holland en dat dit nu al 2 jaar op een rij is? Eerst zat er een lange tijd tussen voordat er een x-qlusive Holland was 2009 - 2013 - 2015 - 2016.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2016 22:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Bedankt iedereen voor de toffe vragen :) Topic gaat nu op slot!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 14:20 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Bouke schreef:
Al vrij snel na de Q&A met Rudy Peters, maken we ons alweer op voor een nieuwe Q&A, met niemand minder dan Digital Punk. Digital Punk, ofwel René de Bruijn, draait al jaren mee in de scene en is succesvol op verscheidene vlakken. Zo heeft hij niet alleen enkele grote hits achter zijn naam staan, maar is zijn podcast ‘Unleashed’ ook toonaangevend voor de scene en startte hij onlangs samen met Hard Driver de liveact 'Public Enemies'. Daarnaast maakte hij deze maand bekend om met een nieuw album te komen, genaamd 'Adapt or Die'. Hier op Hardtraxx is er echter ook vaak kritiek geweest op zijn producties en setjes, dus voor zowel fans als critici is dit een ideale gelegenheid om meer over Digital Punk te weten te komen!

Hoe werkt het?
In dit topic kun je al je vragen aan Digital Punk kwijt. Het topic zal worden geopend op Maandag 26 September. Je hebt dan tot en met Zondag 2 Oktober de tijd om je vraag of vragen te stellen. Dan wordt dit topic gesloten om Digital Punk de gelegenheid te geven de vragen te beantwoorden. Als de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Op Zondagavond 2 Oktober sluit dit topic en kunnen er geen vragen meer gesteld worden.

Veel succes en plezier!



Yo iedereen,

Tof dat jullie vragen stellen. Ik ga er nu in duiken en de vragen zo goed mogelijk beantwoorden! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 14:29 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Helicaze schreef:
Hoi René, tof dat je dit wil doen!

Q1: Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit?
Q2: Heb je huisdieren?
Q3: Defqon.1 of Decibel?
Q4: Ik neem aan dat je heel wat demo's krijgt doorgestuurd voor je podcast. Hoe gaat dit juist in zijn werk? Luister je deze allemaal zelf?
Q5: Ik heb de laatste jaren hier en daar een set van jou meegenomen op een feest. Jammer genoeg hoor ik heel weinig oudere DP platen (zoals Blue Horizon). Specifieke reden voor?

Zo, hier zal ik het bij laten. :P



Hey Helicaze,

Bedankt voor je vragen!

Doordeweeks probeer ik zoveel mogelijk in een ritme te leven. Zondags en maandags heb ik altijd vrij zover het kan. Je hebt natuurlijk altijd zaken die je moet regelen. Dinsdag tot vrijdags zit ik in de studio, mijn 2e huis :). Die tijden variëren natuurlijk. Soms ben ik er een paar uur en soms ben ik er tot diep in de nacht. Dat ligt natuurlijk ook aan de inspiratie en of ik een collab doe. In het weekend is het natuurlijk draaien.

Ik heb 2 honden en een vis. Chihuahua's :P

Voor mij zeker Defqon.1. Daar heb ik de beste memories van.

Ik krijg vooral demo's via Facebook. Maar die kan ik lang niet allemaal checken. Daarnaast wordt er ook gefilterd doordat labels en djs zelf direct hun tracks naar mij sturen.

Ik draai niet veel eigen tracks van vroeger. Dit omdat ik veel nieuw werk heb en ik het verschil erg groot vind met de mijn de huidige sound. Niet alleen hoe de plaat is maar ook productief gezien. Ik vind het trouwens wel leuk om af en toe zo'n oudere track te pakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 14:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Indyy schreef:
Hoi René,

1.Hoe ga je om met de vele kritiek die je krijgt op je sets (veel dezelfde platen draaien etc.) en vind je dit storend?
2. Ik vond de vele collabs met Profyler altijd energiek en een unieke sound bevatten, hoe kijk je zelf terug op deze platen?


Hey Indyy,

Ik krijg niet veel kritiek, maar juist veel complimenten. Er is altijd kritiek maar ik kan niet iedereen tevreden stellen, helaas, want dat zou ik wel willen. Er zijn veel zaken waar ik rekening mee houd op een gig. Ik wil natuurlijk altijd eigen muziek draaien, dus dat zijn tracks die ik vaker draai. Daarnaast vul ik het aan met tracks die ik vet vind en waarvan ik denk dat de mensen die er aanwezig zijn en de dp fans ze willen horen.

Profyler is nog steeds 1 van mijn beste vrienden. De tracks die ik met hem gemaakt heb hebben daardoor ook een extra bijzondere betekenis voor mij. Dark Symphony is toch wel mijn favo collab met Profyler en die leg ik er nog regelmatig op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 14:49 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Heel leuk dat je dit wil doen, vooral omdat er toch wel vaak kritiek is hier, kan er alleen maar respect voor hebben dat je hier de tijd voor neemt.

Q1:Aangezien je waarschijnlijk enorm veel nieuwe tracks toegestuurd krijgt voor de podcast? Wat vind je op dit moment het meest veelbelovende talent, en moeten we volgens jou goed in de gaten houden?

Q2: Hoe kijk je op dit moment terug op je eerste album? Zitten daar nog tracks bij die je nog zou kunnen draaien in je huidige sets, of vind je dat je daar tegenwoordig te ver van af staat? Heb hem laatst weer eens van voor tot achter aangezet en was meteen weer onder de indruk, heb dat album toen echt helemaal grijs gedraaid!

Q3: Je loopt al een tijdje mee, maar wie is jouw voorbeeld geweest?

Q4: Hoe ben je op het thema gekomen van je album? "Adapt or Die", ik vind het als ik eerlijk ben een beetje een aparte keuze voor een titel van een album. Ben dus wel heel benieuwd wat de gedachte er achter is.

Q5: Welke doelen heb je op dit moment nog voor jezelf? Waar kun je nog van dromen?



Hey Rickzel,

Geen probleem, ik loop nooit weg van kritiek. Ik denk daarnaast altijd dat kritiek opzich goed is, dus doe daar graag iets mee.

Clockartz vind ik echt geweldig.

Bedankt voor het compliment. Ik vind het zelf nog steeds een goed album. Check mijn eerdere antwoorden op je vraag.

Toen ik begon waren dit zeker weten Beholder en Max Enforcer. Ik was echt helemaal weg van de Seismic sound. Ik heb deze mannen nog steeds heel hoog staan.

Het heeft 2 redenen. Reden 1: Ik mijn leven heb ik veel dingen meegemaakt en er zijn bijv dingen die gebeuren met je gezondheid en dan moet je jezelf er op aanpassen en verder gaan. Ik moet bijv geopereerd worden aan mijn Galblaas en ik heb geen keuze, dus is het letterlijk Adapt or Die :) Die quote helpt mij in mijn denkwijzen.
Reden 2: Stiekem is het ook een antwoord op mensen die alleen maar haten, niet per se op mij maar in het algemeen. Als je bepaalde muziek of een bepaalde artiest niet tof vindt, kan je je beter verdiepen in andere muziek of artiest ;)

Ik heb nog zoveel doelen. Ik wil bijv zolang mogelijk blijven draaien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:00 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Hoi René, tof dat je dit wil doen.

Q1: Op welke plaat van jezelf ben je het meest trots?

Q2: Met wie (binnen de hardstyle) zou je ooit een collab willen maken?

Q3: Met wie (buiten de hardstyle) zou je ooit een collab willen maken?

Q4: Ik luister maandelijks je podcast om om de hoogte te blijven van de (raw) hardstyle, maar waarom support je bijna altijd dezelfde artiesten en (bijna) nooit muziek van bijvoorbeeld Theracords, Spoontech of Gearbox?

Q5: De laatste jaren is je stijl en imago flink veranderd. Vroeger had je nog vrolijke platen zoals Everyday, Blue Horizon en The Revelation en tegenwoordig zijn alleen de titels al veel agressiever (Rest in Hell, Adapt or Die, Break Your Face). Ook je liveact Public Enemies wekt de indruk om zo stoer mogelijk over te komen. Wat is de reden voor deze grote verandering?



Hey Chroman,

Ik heb niet 1 specifieke track van mijzelf maar om wat titels te noemen; 'Oblivion', 'Firestorm', 'Rebel to the Grave', 'Dark Symphony' 'Supreme'. Ik vergeet er vast nog een paar :)

Voor een collab, ik zou graag nog een keer met Noisecontrollers een plaat maken.

Ik vind de kwaliteit van de tracks vaak niet goed genoeg voor de selectie van de show. Mede omdat we veel muziek van een hoog kwaliteitsniveau binnen krijgen. Daarnaast zie je dat namen die doorgroeien naar grotere labels zoals D-Sturb, Delete en Degos 'n Redone standaard in de show terugkomen door het toenemende kwaliteitsniveau van hun tracks.

Dit zijn thema's die mij de laatste tijd aanspreken. Maar ik zeg niet dat ik geen andere thema's pak. Neem bijv 'Protest of Indignation', 'Hit me with the Hard' of 'Take it all'. Dit zijn platen met een andere insteek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Hi René, leuk dat je een Q&A wilt doen!

1. Je podcast is razend populair in de scene en is nog steeds spraakmakend voor velen. Hoe denk je dat dit komt? Wat is de 'succesformule' achter je podcast?

2. (Raw) hardstyle is natuurlijk je carrière en muziek nu, maar naar welke muziek luister je nog meer? Wellicht iets totaal anders dan hardstyle?

3. Hoe denk je Public Enemies uniek te houden? Er zijn namelijk al heel wat andere (raw) liveacts met ongeveer hetzelfde concept.

4. Wat was het hoogtepunt van je carrière tot dusver?



Hey Klapstoel,

We zijn met het hele team non stop bezig om het fris te houden. Daarnaast denk ik dat we door formules als een geproduceerde en unieke take-over we de fans direct aanspreken. Ook betreft elke episode alleen maar nieuwe muziek dus je blijft gemakkelijk op te hoogte en denk ik dat er nog niet een podcast was met de insteek van Unleashed. Dus denk ook aan de takeovers, feesten en acties.

Ik luister heel veel verschillende genres van muziek. Een grote liefde van mij is Heavy Metal. Daarnaast ben ik groot fan van Oliver Heldens, maar ik kan ook genieten van een goede top 40 track :)

Ik vind dat het gehele plaatje klopt van Publiek Enemies. We hebben een bepaalde sound gemaakt voor PE, daarnaast produceren we de muziek speciaal voor de live act, dus denk ook aan korte breaks, hoog energie gehalte etc. We kunnen dingen doen die we niet echt kunnen doen met een dj set. Met PE knallen 30 minuten van het podium af. We geven alles in die 30 minuten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:16 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Re-vamp schreef:
Hey René, vet dat je dit doet!

1: Hoe ben je op de naam "Unleashed" gekomen van je podcast?
2: Heb je nog (onbekendere) artiesten waarvan je denkt dat die nog groot worden later?
3: Doe je ook aan gamen, zo ja welke spellen?

:thumbsup:



Hey Re-vamp,

Met A2 Records hebben we 2 albums gedaan die Unleashed heette. Unleashed lag dus erg voor de hand.

Clockartz staan bij mij hoog in het lijstje. Devin Wild wordt ook een grootte denk ik.

Ja ik ben een game nerd. PS4. Ik speel van alles. Van Fifa, Uft tot Dishonered en GTA!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:21 
 
Artiest
Avatar gebruiker

sonnebloem schreef:
Hoi René, tof dat je hier de tijd voor neemt :)

1. Hoe ben je de hardstyle ingerold, en heb je voordat je hardstyle ging maken ook nog andere stijlen geproduceerd?

2. Waar haal je jouw inspiratie vandaan? Lijkt me een erg brede vraag maar zijn er specifieke dingen waarvan je zegt; dat is voor mij de grootste bron?

3. Hoe denk jij de raw hardstyle vernieuwend te houden? Er is vaak veel kritiek dat het allemaal dezelfde formule is namelijk. En hoe denk jij dat het er over bijvoorbeeld 2 jaar uitziet/klinkt? :P

4. Dank voor je tijd! :cool:


Hey Sonnebloem,

Toen ik 4 was ben ik begonnen met gitaar spelen. Niet lang daarna ben ik gaan drummen. Ik ben met hardstyle in aanraking gekomen toen ik een opleiding produceren deed. Ik was zoals vele hardstyle fans gelijk hooked!

Games geven mij veel inspiratie.

Hardstyle en muziek zal altijd blijven evolueren, dit is niet tegen te houden. Zolang ik een goed gevoel heb met mijn producties en er veel positieve respons op blijft komen geloof ik er 100% in. Ik zie het in het algemeen wel positief in.

No thanks
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:28 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Hoi René,

Q1: Ik zie dat Indy al vraagt naar hoe je met die kritiek omgaat m.b.t. dezelfde platen draaien etc. Maar mijn vraag is: Vind je het niet vervelend om steeds hetzelfde te draaien, al dan niet omdat je denkt dat het publiek dat van je wil? Op X-Qlusive B-Front draaide je wel wat oudere platen en je leek daar juist van te genieten. Gaat het daar ook niet om? Dat je ook zelf geniet van wat je draait en niet alléén maar aan het publiek denkt.

Q2: We zien de laatste tijd ook weer wat 'raw' producers een combinatie zoeken van harde tracks met een melodieus randje (zoals Frequencerz o.a.). Eigenlijk zoals jouw oude nummers ook zijn (en die kan ik ook erg waarderen). Zijn er plannen om ook weer zo'n type track te maken, of blijft het voorlopig bij de stijl die je nu hanteert?

Alvast bedankt!



Hey Pommer,

Zeker genoot ik daar van. Het is een combinatie van wat het publiek wil horen en wat je zelf wilt draaien. Ik draai veel eigen muziek en dat verveelt nooit zeker niet als je zo'n goede respons van het publiek krijgt. Ik draai nooit iets waar ik zelf niet achter sta of niet van geniet. Op het podium staan in het algemeen is iets waar ik intents van geniet en als dat nog is met je eigen muziek is, dan is het helemaal te gek. Wat je kan en wilt draaien verschilt echter per feest, ik kon op xqlusive veel oudere tracks draaien en ook omdat mensen dit wilde horen.


Zo'n track is denk ik ook 'Protest of Indignation', die is vrij melodieus. Daarnaast zijn tracks als 'Hit me with the Hard' en 'Stand Up & Fight' ook wel wat meer softere melodieuzere tracks. Zeker sta ik er voor open om dat soort tracks te blijven maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:29 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ramon038 schreef:
Hoi René, leuk dat je ons van antwoorden wilt voorzien op onze brandende vragen.
Ik heb er eigenlijk maar ééntje.

1. Wanneer ga je alsjeblieft weer eens platen als Death Sentence of Awake maken?

IK MIS DAT :cry:



Hey Ramon,

Ik ga aan je denken de volgende keer wanneer ik weer muziek ga maken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:33 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Appelsapman schreef:
Hoi René

Tof dat je dit wilt doen aangezien je nogal wat kritiek op dit forum :thumbsup:

1. Hoe zijn jij en Hard Driver op het idee Public Enemies gekomen?

2. Wat is precies het doel van de (imo zoveelste) live-act? Bij mij komt het over als inspringen op een hype en niet als iets origineels wat echt toegevoegde waarde heeft aan de scene.

Alvast bedankt voor je tijd!


Freek en ik zijn goede vrienden en liggen elkaar zeer goed in de studio. Ik heb al heel lang de ambitie om een live act te starten aangezien ik muziek kan maken met een andere insteek en je op het podium kunt staan met een andere insteek. (check 1 van de vorige antwoorden). Het is voor mij ook fijn om energie in iets anders te kunnen steken dan alleen DP.

Zoals ik al zei heb ik al heel lang de visie om een live act te starten. Ik ben ook opgegroeid in mijn muzikale carrière met mannen zoals Neophyte en Evil Activities waar dat veel meer gebeurde. Dat er nu toevallig meerdere live acts uit de grond komen is voor mij geen reden geweest om iets wel of niet te doen. We proberen het met een frisse blik te benaderen en hoop en denk dat we juist wel iets toevoegen aan de scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:35 
 
Artiest
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
1. Draai je ook wel eens muziek in je sets die je zelf niet vet vindt?
2. Er zijn tegenwoordig steeds meer sets van 45 minuten op feesten, ipv 60 of zelfs 90 minuten. Hierdoor merk ik dat artiesten toch geneigd zijn meer hitjes te draaien ipv eens wat B-kantjes/classics te pakken waardoor je het publiek kan 'verrassen'. Hoe kijk jij hier tegenaan?



Nee dat doe ik nooit. Ik draai altijd wat ik vet vind.

Ik draai het liefst 60 of 90 minuten. Alles korter dan dat vind ik niet fijn omdat ik dan niet de hele energie kan geven die ik wil.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 15:48 
 
Artiest
Avatar gebruiker

ULTIMO schreef:
Ik vind het tof dat je hier aan mee doet! k Zie al veel interessante vragen voorbij komen en ik ben echt benieuwd naar de antwoorden.
Heb er zelf ook een paar:

1. Waarom is het thema van zo ongeveer iedere track bij jou iets met de dood, de hel, of het woord fuck in het algemeen? Soms schaam ik me wel eens om de huidige (rauwe) hardstyle hardop te draaien (bijv in de auto met het raam open) omdat het overkomt als vrij agressieve muziek met al die teksten.

2. Hoe kijk je zelf aan tegen alle vele (vooral rauwe) hardstyle live-acts die overal opduiken? In het 'begin' (bijv Gunz for hire) was het nog echt uniek en een hype, tegenwoordig zijn het er zoveel dat de algemene gedachte (vooral op Hardtraxx) toch is: Hè, alweer een?

3. Zou je ons wat meer kunnen vertellen over je recente collab met ANDY SVGE? We weten met z'n allen nog niet echt wat die nieuwe act in gaat houden maar na de plaat Gravity waren de verwachtingen toch hoog en leek het een nieuwe euphorische hardstyle artiest te worden. Echter in jullie collab zit weinig melodie (iig zeker niet te vergelijken met Gravity)

4. Wat zijn voor jou nog 'gigs' die je echt eens wil doen? Of een b2b set met een artiest die je graag nog eens zou willen doen?

5. Je staat vooral bekend als het gezicht van de rauwe hardstyle. Wat vind jij eigenlijk van de euphorische hardstyle? Luister je er graag naar, of vind je de verandering in de muziek eigenlijk helemaal niks? Of volg je het totaal niet?

6. Welke MC heb jij het liefste voor je booth staan tijdens je gigs? Of sta je het liefst zonder MC?

:thumbsup:



Hey Ultimo,

Dit zijn thema's die ik op dit moment cool vind. Maar in mijn optiek staat er genoeg op het nieuwe album die met andere onderwerpen te maken hebben. Misschien zit daar iets bij wat je meer aanspreekt :)

Zie vorig antwoord over PE ;)

De plaat met ANDY SVGE is zeker anders als Gravity. We zijn gewoon muziek gaan maken en dit kwam er uit. In mijn ogen een unieke plaat. Dat zegt niks over Andy zelf. Ik weet wel waar hij mee bezig en de hoge verwachtingen zullen zeker waargemaakt worden.

Beetje standaard antwoord. Maar Qlimax staat nog steeds hoog op mijn lijst.

Ik volg alle hardstyle. Ik begin Unleashed ook regelmatig met een euforische track. Ik ben nog steeds groot fan van bijv Noisecontrollers.

Ik vind Da Syndrome erg fijn :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:01 
 
Artiest
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Hoi,

Allereerst wordt het erg gewaardeerd dat je aan deze Q&A wilt meerwerken!

Q1: Naar mijn mening zit er een groot verschil tussen het luisterend publiek uit Nederland en het buitenland. In nederland heb je veel doorgewinterde fans die erg kritisch kijken/luisteren (kijk bijvoorbeeld naar Hardtraxx zelf, ook regelmatig op jouw tracks/sets), terwijl een persoon uit het buitenland al blij is als je komt optreden.
Hoe kijk je zelf hier tegenaan/kun je je hier in vinden? Er wordt vaak gesproken over haters, ik zie het meer als mensen die het beste van het beste eisen?

Q2: De laatste tijd komen er nog maar weinig (echt) melodieuze platen uit je studio. En dan heb ik het over nummers zoals Inevitable, je Hanging On Bootleg of Blue Horizon. Focus je je nu met een reden volledig op de hardere kant of gaat zoiets vanzelf? Ik ben namelijk ontzettend fan van dat soort platen van je.

Q3: Hoe is je collab met The Beholder 'Machine Master' tot stand gekomen? Toch een vrij unieke track met sounds die niet gebruikelijk zijn bij jullie beide. Hoe is dit gegaan in de studio?

Q4: Even een wat luchterige vraag. Ik neem aan dat je (soms) na een optreden in een ver land wat dagen er achteraan plakt. Wat is het gaafste ding dat je gezien/gedaan hebt en waar was dit?



Hey Wootum,

In nederland kan je de desbetreffende dj vaker zien en in het buitenland niet. Daardoor zijn ze vaker enthousiaster als in NL. Echter zijn er veel die hard fans die zich niet op het internet bevinden. Kritiek mag er altijd zijn en op mijn beurt kan ik mij dan vinden in de kritiek of niet. Ik doe wat ik denk dat vet is en waar ik achter sta. Ik kan helaas niet iedereen tevreden houden.

De collab met Beholder was erg tof. We hebben het toen een plaat proberen te maken met de sound en insteek van early hardstyle. Dit was het resultaat.

Ik voel mij super rijk door al mijn ervaringen in het buitenland. Ik ben op heel veel plekken geweest in de wereld door het draaien. Ik ben enorm fan geworden van Australie en Amerika. Death Valley in Amerika is bijv wel een heel bizarre plek.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:04 
 
Artiest
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Hoi Rene a.k.a. Digital Punk. In eerste instantie respect dat je hieraan mee wilt doen. Zeker met alle kritiek die wij op je hebben. Tof je dat je er toch aan open stelt!

Er zijn al veel kritische vragen gesteld, dus ik houd het maar bij deze vragen.

1. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de collab met Noisecontrollers (Blue Horizon, 1 van je beste platen) tot stand is gekomen?

2. Wat vind jij eigenlijk van de hedendaagse euforische hardstyle scene?

3. Heb je ooit nog plannen om weer platen als Revelation, Blue Horizon, Inevitable, Everyday etc. te maken?



Ik vroeg Bas voor een remix, maar hij wilde liever samen een nieuwe track maken. Supervet!

Nog steeds erg tof. Hopelijk trekt het daar weer iets aan.

Zeker weten. Protest of Indignation is ook met die insteek gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:11 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Exterkate schreef:
Tof dat je mee wilt doen aan de Q&A! ^^

1. De scene verandert enorm snel en je hoort steeds vaker weer nieuwe sounds en nieuwe trucjes in tracks. Eén van die veranderingen is dat het tegenwoordig minder belangrijk lijkt om een kwalitatief goede productie te leveren. Met name in de raw worden tracks steeds 'leger' naar mijn gevoel en zijn extreem lompe kicks, keiharde screeches en agressieve vocals de ingrediënten voor 'een dikke track'. Met name op Facebook lees ik soms reacties van mensen die helemaal weg zijn van een bepaalde track, en ik vraag mij af of zij wel goed luisteren. Uiteraard heeft dit ook deels met smaak te maken maar hoe kijk jij hier tegenaan? Heb jij ook de indruk dat het steeds simpeler wordt en dat men soms tè makkelijk wil scoren?

2. Forums zoals Hardtraxx hebben toch vaak kritiek op bepaalde producers / tracks. Kijk jij wel eens op Hardtraxx? Of heb je dit vroeger wel eens gedaan? En zo ja, hecht jij hier enige waarde aan of heb jij zoiets van ik maak de muziek voor mezelf?

3. Tot slot: de hardstyle-scene groeit enorm en wordt tegelijkertijd ook steeds volwassener. Eén ding waar de scene echter heel erg mee achterblijft is dat er te weinig kritiek is naar mijn mening. Vaak als iemand kritiek heeft op iets dan hoor je vaak: ''laat iedereen lekker luisteren wat hij of zij vet vind!''. Dit klopt zeker maar kritiek mag toch? Als Coldplay een kut plaat maakt, dan wordt die plaat toch ook gewoon 'afgemaakt' op diverse muzieksite's? :P Vind jij ook dat er soms te weinig kritiek wordt geleverd in de scene?

Edit: Excuses, ik had twee vragen die inderdaad al op een soortgelijke manier waren gesteld :)

Thanks voor je tijd! :thumbsup:



Ik begrijp soms ook niet waarom men een track heel vet vind of juist heel slecht vind. Dat is idd smaak maar ook de mening van de fans. Ik vind dat de productie kwaliteit wel wat omhoog mag.

Af en toe kijk ik wel eens op hardtraxx, maar ik houd ook andere platforms in de gaten. Ik hecht waarde aan iedereen zijn mening, maar ik kan niet altijd wat met de kritiek. Ik doe zeker mijn eigen ding. Anders kan ik het ook niet maken, als ik er zelf niet achter sta.

Ja en nee. De ene persoon kijkt kritischer dan de andere persoon. Ik focus me vooral op mezelf. De zalen lopen vol, de boekingen lopen goed, mijn fans zijn fantastisch, de respons is vooral goed. Dat is mijn graadmeter.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:18 
 
Artiest
Avatar gebruiker

davel6 schreef:
Leuk dat je hier aan mee werkt!
enkele vraagjes van mijn kant:

1. Wat is je favoriete hardstyle plaat aller tijden?

2. Met welke artiesten ga je het meest om (ook buiten feesten)?
3. Wat zou je graag willen doen na je Dj carriere?



Lastig. Maar Bigger, Better, Louder is wel 1 van mijn favo's.

Ik zie heel veel djs als vrienden buiten de feesten om. Outbreak, Evil Activities, Waverider, Adaro, B-Front, Radical, Crypsis bijv om wat namen te noemen. Het is een vrij hechte groep in het algemeen wat supertof is.

Ik wil altijd actief blijven in de muziek. Dus misschien wel muziek maken voor games oid. Dat lijkt me echt zo tof. Ik ga nu ook een officiele remix maken voor Dishonored 2! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:19 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Leuk dat je dit doet.

Ik heb eigenlijk 1 korte vraag die ik nog niet heb zien langskomen.

Is Digital Punk je eerste artiestennaam of heb je eerder een ander alias gehad?



Ja vroeger heette ik lokaal 'Tha Brown' (Rene de Bruijn) :lol:

Toen ik professioneel begon ben ik op Digital Punk gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2016 16:23 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Crippled schreef:
1. Wat is je vetste gig ooit?
2. Wat vind jij de slechtste plaat die jijzelf geproduceerd hebt?
3. Wat is jouw mening over ghostproducers?
4. Wat vind jij van de vriendjespolitiek die heerst in het hardstyle landschap? ( platina= boekingen bij q feesten, most wanted = art of dance enz.)

Alvast bedankt voor de antwoorden!



Hey Crippled,

Supremacy gaat zeker door als 1 van mijn vetste. De vliegende dj booth was wel heel speciaal!

Superpunk & Perry Bennassi - Wie niet springt! (carnaval klapper) :lol:

Er zijn veel producers die niet de ambitie of de kwaliteiten hebben om op het podium te staan, maar wel mega dikke tracks maken. Ik vind het dus helemaal niet erg, de muziek zou anders verloren gaan. Daarnaast heb je ook djs die niet kunnen produceren. Ik vind die combi dus niet vreemd.

Grote bedrijven met onderlinge afspraken zie je in elke markt. Dit hoort er helaas bij.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen