Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 sep 2016 20:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Al vrij snel na de Q&A met Rudy Peters, maken we ons alweer op voor een nieuwe Q&A, met niemand minder dan Digital Punk. Digital Punk, ofwel René de Bruijn, draait al jaren mee in de scene en is succesvol op verscheidene vlakken. Zo heeft hij niet alleen enkele grote hits achter zijn naam staan, maar is zijn podcast ‘Unleashed’ ook toonaangevend voor de scene en startte hij onlangs samen met Hard Driver de liveact 'Public Enemies'. Daarnaast maakte hij deze maand bekend om met een nieuw album te komen, genaamd 'Adapt or Die'. Hier op Hardtraxx is er echter ook vaak kritiek geweest op zijn producties en setjes, dus voor zowel fans als critici is dit een ideale gelegenheid om meer over Digital Punk te weten te komen!

Hoe werkt het?
In dit topic kun je al je vragen aan Digital Punk kwijt. Het topic zal worden geopend op Maandag 26 September. Je hebt dan tot en met Zondag 2 Oktober de tijd om je vraag of vragen te stellen. Dan wordt dit topic gesloten om Digital Punk de gelegenheid te geven de vragen te beantwoorden. Als de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Op Zondagavond 2 Oktober sluit dit topic en kunnen er geen vragen meer gesteld worden.

Veel succes en plezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 07:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

En we beginnen, good luck!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 09:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi René, tof dat je dit wil doen!

Q1: Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit?
Q2: Heb je huisdieren?
Q3: Defqon.1 of Decibel?
Q4: Ik neem aan dat je heel wat demo's krijgt doorgestuurd voor je podcast. Hoe gaat dit juist in zijn werk? Luister je deze allemaal zelf?
Q5: Ik heb de laatste jaren hier en daar een set van jou meegenomen op een feest. Jammer genoeg hoor ik heel weinig oudere DP platen (zoals Blue Horizon). Specifieke reden voor?

Zo, hier zal ik het bij laten. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 09:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi René,

1.Hoe ga je om met de vele kritiek die je krijgt op je sets (veel dezelfde platen draaien etc.) en vind je dit storend?
2. Ik vond de vele collabs met Profyler altijd energiek en een unieke sound bevatten, hoe kijk je zelf terug op deze platen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 10:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel leuk dat je dit wil doen, vooral omdat er toch wel vaak kritiek is hier, kan er alleen maar respect voor hebben dat je hier de tijd voor neemt.

Q1:Aangezien je waarschijnlijk enorm veel nieuwe tracks toegestuurd krijgt voor de podcast? Wat vind je op dit moment het meest veelbelovende talent, en moeten we volgens jou goed in de gaten houden?

Q2: Hoe kijk je op dit moment terug op je eerste album? Zitten daar nog tracks bij die je nog zou kunnen draaien in je huidige sets, of vind je dat je daar tegenwoordig te ver van af staat? Heb hem laatst weer eens van voor tot achter aangezet en was meteen weer onder de indruk, heb dat album toen echt helemaal grijs gedraaid!

Q3: Je loopt al een tijdje mee, maar wie is jouw voorbeeld geweest?

Q4: Hoe ben je op het thema gekomen van je album? "Adapt or Die", ik vind het als ik eerlijk ben een beetje een aparte keuze voor een titel van een album. Ben dus wel heel benieuwd wat de gedachte er achter is.

Q5: Welke doelen heb je op dit moment nog voor jezelf? Waar kun je nog van dromen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 10:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi René, tof dat je dit wil doen.

Q1: Op welke plaat van jezelf ben je het meest trots?

Q2: Met wie (binnen de hardstyle) zou je ooit een collab willen maken?

Q3: Met wie (buiten de hardstyle) zou je ooit een collab willen maken?

Q4: Ik luister maandelijks je podcast om om de hoogte te blijven van de (raw) hardstyle, maar waarom support je bijna altijd dezelfde artiesten en (bijna) nooit muziek van bijvoorbeeld Theracords, Spoontech of Gearbox?

Q5: De laatste jaren is je stijl en imago flink veranderd. Vroeger had je nog vrolijke platen zoals Everyday, Blue Horizon en The Revelation en tegenwoordig zijn alleen de titels al veel agressiever (Rest in Hell, Adapt or Die, Break Your Face). Ook je liveact Public Enemies wekt de indruk om zo stoer mogelijk over te komen. Wat is de reden voor deze grote verandering?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 10:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi René, leuk dat je een Q&A wilt doen!

1. Je podcast is razend populair in de scene en is nog steeds spraakmakend voor velen. Hoe denk je dat dit komt? Wat is de 'succesformule' achter je podcast?

2. (Raw) hardstyle is natuurlijk je carrière en muziek nu, maar naar welke muziek luister je nog meer? Wellicht iets totaal anders dan hardstyle?

3. Hoe denk je Public Enemies uniek te houden? Er zijn namelijk al heel wat andere (raw) liveacts met ongeveer hetzelfde concept.

4. Wat was het hoogtepunt van je carrière tot dusver?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 12:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi René, tof dat je hier de tijd voor neemt :)

1. Hoe ben je de hardstyle ingerold, en heb je voordat je hardstyle ging maken ook nog andere stijlen geproduceerd?

2. Waar haal je jouw inspiratie vandaan? Lijkt me een erg brede vraag maar zijn er specifieke dingen waarvan je zegt; dat is voor mij de grootste bron?

3. Hoe denk jij de raw hardstyle vernieuwend te houden? Er is vaak veel kritiek dat het allemaal dezelfde formule is namelijk. En hoe denk jij dat het er over bijvoorbeeld 2 jaar uitziet/klinkt? :P

4. Dank voor je tijd! :cool:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 12:39 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Hoi René,

Q1: Ik zie dat Indy al vraagt naar hoe je met die kritiek omgaat m.b.t. dezelfde platen draaien etc. Maar mijn vraag is: Vind je het niet vervelend om steeds hetzelfde te draaien, al dan niet omdat je denkt dat het publiek dat van je wil? Op X-Qlusive B-Front draaide je wel wat oudere platen en je leek daar juist van te genieten. Gaat het daar ook niet om? Dat je ook zelf geniet van wat je draait en niet alléén maar aan het publiek denkt.

Q2: We zien de laatste tijd ook weer wat 'raw' producers een combinatie zoeken van harde tracks met een melodieus randje (zoals Frequencerz o.a.). Eigenlijk zoals jouw oude nummers ook zijn (en die kan ik ook erg waarderen). Zijn er plannen om ook weer zo'n type track te maken, of blijft het voorlopig bij de stijl die je nu hanteert?

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 13:22 
 
Hardtraxx Elite

Hoi René, leuk dat je ons van antwoorden wilt voorzien op onze brandende vragen.
Ik heb er eigenlijk maar ééntje.

1. Wanneer ga je alsjeblieft weer eens platen als Death Sentence of Awake maken?

IK MIS DAT :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 13:24 
 
Hardtraxxer

Hoi René

Tof dat je dit wilt doen aangezien je nogal wat kritiek op dit forum :thumbsup:

1. Hoe zijn jij en Hard Driver op het idee Public Enemies gekomen?

2. Wat is precies het doel van de (imo zoveelste) live-act? Bij mij komt het over als inspringen op een hype en niet als iets origineels wat echt toegevoegde waarde heeft aan de scene.

Alvast bedankt voor je tijd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. Draai je ook wel eens muziek in je sets die je zelf niet vet vindt?
2. Er zijn tegenwoordig steeds meer sets van 45 minuten op feesten, ipv 60 of zelfs 90 minuten. Hierdoor merk ik dat artiesten toch geneigd zijn meer hitjes te draaien ipv eens wat B-kantjes/classics te pakken waardoor je het publiek kan 'verrassen'. Hoe kijk jij hier tegenaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 17:29 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Hoi,

Allereerst wordt het erg gewaardeerd dat je aan deze Q&A wilt meerwerken!

Q1: Naar mijn mening zit er een groot verschil tussen het luisterend publiek uit Nederland en het buitenland. In nederland heb je veel doorgewinterde fans die erg kritisch kijken/luisteren (kijk bijvoorbeeld naar Hardtraxx zelf, ook regelmatig op jouw tracks/sets), terwijl een persoon uit het buitenland al blij is als je komt optreden.
Hoe kijk je zelf hier tegenaan/kun je je hier in vinden? Er wordt vaak gesproken over haters, ik zie het meer als mensen die het beste van het beste eisen?

Q2: De laatste tijd komen er nog maar weinig (echt) melodieuze platen uit je studio. En dan heb ik het over nummers zoals Inevitable, je Hanging On Bootleg of Blue Horizon. Focus je je nu met een reden volledig op de hardere kant of gaat zoiets vanzelf? Ik ben namelijk ontzettend fan van dat soort platen van je.

Q3: Hoe is je collab met The Beholder 'Machine Master' tot stand gekomen? Toch een vrij unieke track met sounds die niet gebruikelijk zijn bij jullie beide. Hoe is dit gegaan in de studio?

Q4: Even een wat luchterige vraag. Ik neem aan dat je (soms) na een optreden in een ver land wat dagen er achteraan plakt. Wat is het gaafste ding dat je gezien/gedaan hebt en waar was dit?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het tof dat je hier aan mee doet! k Zie al veel interessante vragen voorbij komen en ik ben echt benieuwd naar de antwoorden.
Heb er zelf ook een paar:

1. Waarom is het thema van zo ongeveer iedere track bij jou iets met de dood, de hel, of het woord fuck in het algemeen? Soms schaam ik me wel eens om de huidige (rauwe) hardstyle hardop te draaien (bijv in de auto met het raam open) omdat het overkomt als vrij agressieve muziek met al die teksten.

2. Hoe kijk je zelf aan tegen alle vele (vooral rauwe) hardstyle live-acts die overal opduiken? In het 'begin' (bijv Gunz for hire) was het nog echt uniek en een hype, tegenwoordig zijn het er zoveel dat de algemene gedachte (vooral op Hardtraxx) toch is: Hè, alweer een?

3. Zou je ons wat meer kunnen vertellen over je recente collab met ANDY SVGE? We weten met z'n allen nog niet echt wat die nieuwe act in gaat houden maar na de plaat Gravity waren de verwachtingen toch hoog en leek het een nieuwe euphorische hardstyle artiest te worden. Echter in jullie collab zit weinig melodie (iig zeker niet te vergelijken met Gravity)

4. Wat zijn voor jou nog 'gigs' die je echt eens wil doen? Of een b2b set met een artiest die je graag nog eens zou willen doen?

5. Je staat vooral bekend als het gezicht van de rauwe hardstyle. Wat vind jij eigenlijk van de euphorische hardstyle? Luister je er graag naar, of vind je de verandering in de muziek eigenlijk helemaal niks? Of volg je het totaal niet?

6. Welke MC heb jij het liefste voor je booth staan tijdens je gigs? Of sta je het liefst zonder MC?

:thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2016 23:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoi Rene a.k.a. Digital Punk. In eerste instantie respect dat je hieraan mee wilt doen. Zeker met alle kritiek die wij op je hebben. Tof je dat je er toch aan open stelt!

Er zijn al veel kritische vragen gesteld, dus ik houd het maar bij deze vragen.

1. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de collab met Noisecontrollers (Blue Horizon, 1 van je beste platen) tot stand is gekomen?

2. Wat vind jij eigenlijk van de hedendaagse euforische hardstyle scene?

3. Heb je ooit nog plannen om weer platen als Revelation, Blue Horizon, Inevitable, Everyday etc. te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2016 13:06 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Zouden jullie voordat je vragen gaat stellen de vragen die al in het topic staan goed willen doorlezen? Er staan momenteel al een aantal vragen dubbel. Bij voorbaat dank :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2016 16:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk dat je hier aan mee werkt!
enkele vraagjes van mijn kant:

1. Wat is je favoriete hardstyle plaat aller tijden?
2. Met welke artiesten ga je het meest om (ook buiten feesten)?
3. Wat zou je graag willen doen na je Dj carriere?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2016 17:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat je dit doet.

Ik heb eigenlijk 1 korte vraag die ik nog niet heb zien langskomen.

Is Digital Punk je eerste artiestennaam of heb je eerder een ander alias gehad?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2016 22:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

1. Wat is je vetste gig ooit?
2. Wat vind jij de slechtste plaat die jijzelf geproduceerd hebt?
3. Wat is jouw mening over ghostproducers?
4. Wat vind jij van de vriendjespolitiek die heerst in het hardstyle landschap? ( platina= boekingen bij q feesten, most wanted = art of dance enz.)

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2016 22:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ha René, erg leuk dat je meewerkt aan deze Q&A!

1. Rond 2013 begon raw hardstyle ontzettend te groeien in populariteit. Veel artiesten zijn sindsdien een beetje meegegaan in de flow hiervan en gedurende deze tijd zijn de sounds van bepaalde producers ook veranderd. Hoe denk jij over deze ontwikkeling en denk jij dat het de komende tijd zal veranderen? Soms denk ik namelijk dat producers niet altijd hetgeen maken wat ze zelf vet vinden, maar juist wat goed aanslaat bij het hedendaagse publiek.

2. Heeft het feit dat er dit jaar veel albums uitkomen invloed gehad op je beslissing om Adopt Or Die dit jaar te releasen? Met bijvoorbeeld Thera, Frequencerz, Alpha2 en Crypsis zijn er in een redelijk korte tijd al veel albums gereleased. Binnen de euphoric hardstyle heb je daarnaast ook nog albums van bijvoorbeeld Brennan Heart en Coone. Denk je dat dit uitmaakt voor het 'speciale' wat een album eigenlijk in zich heeft?

3. Hoe denk jij dat nieuw talent zich het beste kan onderscheiden binnen de scene?

4. Luister jij als hardstyle DJ veel binnen de scene of beperk jij je meer tot de namen waar je ook regelmatig collabs mee maakt en die je support in je podcast Unleashed? Denk hierbij aan de industriële zijde, zoals een Main Concern of Malice of juist de euphoric zijde, zoals een Cyber of Wasted Penguinz.

Dat was het. Bedankt voor je tijd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2016 22:52 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Hey Rene,

1. Plaatje samen maken in de stijl zoals we bij TiLLT deden? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2016 22:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoi René!
Zoals iedereen eigenlijk al zegt: supertof dat je hier aan mee wil werken, respect! :thumbup:

Mijn vragen op dit moment:
Q1 - Van welke plaat zou je wel eens een remix willen maken?

Q2 - Als je een oudere track van jezelf in een 2016-jasje zou moeten steken, welke zou dit dan zijn?

Q3 - Wat is het meest gekke/bijzondere moment dat je ooit tijdens een optreden hebt meegemaakt?

Q4 - Is er een reden dat de oudere tracks van jezelf (zoals Awake/Elements, A Dark Tomorrow en veel tracks van het Escape From Reality album) en oudere tracks in het algemeen niet zoveel meer in je sets voorbij komen?
Naar mijn mening passen deze nog prima tussen de tracks van nu!

Q5 - Als je niet je fulltime baan van draaien en produceren had kunnen maken, wat had je dan voor de kost gedaan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2016 23:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Psyched schreef:
Hey Rene,

1. Plaatje samen maken in de stijl zoals we bij TiLLT deden? :whistle:


Misschien iets hiervoor? :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2016 06:44 
 
Hardtraxx Newbie

Leuk dat je hier tijd voor wil maken..

Q1. Hoe bouw jij tracks op als je aan het produceren bent? Begin je altijd standaard met de melodie , de kick of bepaalde vocals?

Q2. heb jij veel muziek geproduceerd waar je uiteindelijk nooit iets mee hebt gedaan?

Bedankt voor je tijd and keep up the good work!!
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen