Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jun 2017 21:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Na een lange stilte van ons (het team) en de vele veranderingen die Hardtraxx ondergaan heeft willen we hierbij weer wat leven in de brouwerij brengen doormiddel van een nieuwe Q&A!
We hebben niemand minder dan Josh & Wesz weten te strikken, de heren die op grote festivals als Defqon.1, Q-Base, Decibel outdoor en The Qontinent de classics stages regeren.

Aangezien Josh & Wesz zich nog altijd richten op de oudere sound in Hardstyle leek ons dit het perfecte duo voor een nieuwe Q&A!

Hoe werkt het?
In dit topic kun je al je vragen aan Josh & Wesz kwijt. Het topic zal worden geopend op Maandag 3 Juli. Je hebt dan tot en met Zondag 9 Juli de tijd om je vraag of vragen te stellen. Daarna wordt dit topic gesloten om Josh & Wesz de gelegenheid te geven de vragen te beantwoorden. Als de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussieerd worden over de antwoorden.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Op Zondagavond 9 Juli sluit dit topic en kunnen er geen vragen meer gesteld worden.

Veel succes en plezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 07:49 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Topic is open. Succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 08:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Bedankt dat jullie dit doen mannen. :thumbsup:

Even luchtig beginnen dan maar:

1. Alles goed met jullie?

2. Jullie hebben al op veel grote feesten gestaan. Hebben jullie nog carrièredoelen die jullie willen bereiken?

3. Wat vinden jullie er zelf van dat jullie zo vaak geprogrammeerd worden op classicsstages en minder op moderne stages?

4. Wat is jullie visie op de huidige ontwikkeling van hardstyle en het tweespalt tussen raw en euphoric?

En mijn laatste vraag voor nu...
5. Hier op Hardtraxx krijgen jullie wel eens kritiek omdat veel van jullie classicssets op elkaar lijken / grote overlap hebben. Dat is eigenlijk zonde, want ik weet zeker dat jullie nog veel meer vette platen kunnen draaien. Wat vinden jullie zelf van die kritiek? Wellicht kunnen jullie dit iets meer toelichten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 09:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Allereerst bedankt dat jullie dit doen.

Dan mijn vraag:

De laatste tijd is de classic hardstyle sound weer met een opmars bezig. Jullie laatst uitgebrachte nummers hebben ook deze sound, echter is het al weer een tijd stil rondom nieuwe nummers van jullie kant. Komen er nog nieuwe nummers aan, en zo ja, zijn er plannen om weer meer te produceren nu deze sound weer populairder aan het worden is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 09:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goedemorgen!

1. Dus, wie is Banhu?

2. Toen het concept van de classics steeds groter werd, was iedereen enthousiast. Nu zijn we een paar jaar verder en hoor ik heel vaak dat mensen er wel klaar mee raken omdat 'het altijd dezelfde hitjes zijn' die gedraaid worden. Nu snapt iedereen dat de zogenoemde hitjes beter aanslaan, maar vanwaar worden er zó weinig tracks gedraaid die geen 'hit' zijn. Hierdoor graaft de scene zijn eigen graf en zal het concept niet heel lang interessant zijn.

3. Nu Headhunterz 'terug' is, hoe denken jullie dat dit voor de scene gaat zijn? De eilandjes die de laatste jaren zijn gevormd, zullen die verdwijnen? Krijgt de euphorische Hardstyle een boost?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 09:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dankjewel dat jullie een Q&A willen doen!
Jullie waren vroeger best grote artiesten, en hebben toch een flink aantal producties en boekingen gehad, dus ik neem aan dat dit jullie full-time baan was.

1. Is dit nog steeds jullie full-time baan? zo nee, wat doen jullie verder voor de kost?
2. Hoe komt het dat jullie minder actief werden in de scene?
3. Vervolgens kwamen na een pauze toch weer nieuwe tracks uit jullie studio. Ik vond deze zelf heel erg gaaf. Hoe kwamen jullie op het idee om toch weer te gaan produceren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 14:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kriebelt het wel eens of zijn jullie wel eens geïnspireerd om een harde raw/hardcore track te maken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 14:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Stinson schreef:
Kriebelt het wel eens of zijn jullie wel eens geïnspireerd om een harde raw/hardcore track te maken?

Mindgame, Let's Get Durty en Rauwe Brok zijn allemaal wel harde tracks. Of je ze allemaal echt kunt bestempelen als raw hardstyle weet ik niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 15:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Stinson schreef:
Kriebelt het wel eens of zijn jullie wel eens geïnspireerd om een harde raw/hardcore track te maken?

Mindgame, Let's Get Durty en Rauwe Brok zijn allemaal wel harde tracks. Of je ze allemaal echt kunt bestempelen als raw hardstyle weet ik niet.


Daarom ook mijn specificatie tot harde raw/hardcore echt de andere kant van het spectrum dan ze normaal zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 15:36 
 
Hardtraxx Veteran

1. Gated kicks of Reversed ?
2. Wat is jullie hobby naast muziek, en heb je er veel tijd voor.
3. Volgen jullie sport, zo ja welke.
4. Met wie in de hardstyle wereld hebben jullie het meest contact ?
5. Met wie zouden jullie het liefst nog een keer een collab doen?
6. Kijken jullie ook nog tegen iemand op buiten de hardstyle scene ?
7. Welke talentvolle artiesten moeten we in de gaten houden ? (over de gehele hardstyle)

*Kan nog worden aangevuld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 15:42 
 
Hardtraxx Newbie

Hi guys!

First of all, thanks for doing this. You guys have produced some of the most memorable classics in my opinion.

A simple question, will this beast of a track ever be released??

https://www.youtube.com/watch?v=ITL5b3N1FBE&index=17&list=FLVfztbvOexJGWasSoPcGO4A
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 16:22 
 
Hardtraxx Veteran

tubberboi90 schreef:
Hi guys!

First of all, thanks for doing this. You guys have produced some of the most memorable classics in my opinion.

A simple question, will this beast of a track ever be released??

https://www.youtube.com/watch?v=ITL5b3N1FBE&index=17&list=FLVfztbvOexJGWasSoPcGO4A


Do you mean this one: https://www.discogs.com/Josh-Wesz-vs-Gl ... ter/629763
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 16:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bedankt voor de q&a , tof om weer van jullie te horen.

Q. In het begin van jullie carrière hadden jullie veel contact met low-e, deepack etc, hoe gaat dat tegenwoordig.

2. Wat mogen wij nog van jullie verwachten in 2017

3. Komen er nog energieke plaatjes als lip service radio of durty 7 ?

4. Kunnen wij ook nog out of the box plaatjes verwachten van jullie ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 16:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ten eerste super tof dat jullie dit doen!

Mijn vragen:

1. Jullie hebben rond de periode van 2008 -2011 best een goede tijd gehad qua boekingen. Hoe komt het dat er na die periode steeds minder boekingen kwamen?
2. Hoe kijken jullie naar de terugkeer van headhunterz?
3. Wat vinden jullie van platen in dezelfde stijl als hardstyle tussen 2006 en 2010 en dat deze dan ook op tijdmachine stages gedraaid worden? (Bijvoorbeeld een wildstylez - Roots of jullie plaat Retrospect)
4. Zijn jullie van plan om ooit nog de platen van BanHu te gaan releasen? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 20:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

1. Wat vinden jullie van mijn fan art?

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 21:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Erg tof dat jullie deze Q&A willen houden.

drie vraagjes:

1. Jullie worden voornamelijk geboekt voor classics concepten en stages en in een mindere mate op mainstages, zorgt dit er niet voor een dat nieuw werk (met de vertrouwde oude sound) eigenlijk niet kan gedraaid worden? Zou het concept breder moeten getrokken worden en niet meer in tijdperiode maar in "sound" moeten gedacht worden om de classicstages interessant te houden? Hoe kijken jullie hier naar?

2. Wat doen jullie in het laatste uur/kwartier voor je moet draaien? / nadien?


3.Eten jullie ook daadwerkelijk Ei met ui? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 jul 2017 23:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
1. Gated kicks of Reversed ?


Gezien hun repertoire en praktisch vaandeldragers van de typische triplet reverse bass kick...

Open deur? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2017 00:07 
 
Hardtraxx Veteran

Ten eerste, vet dat jullie dit doen :)

3 vragen:

1. Jullie maakten in het verleden vette, lompe platen met unieke vocals. Wat is de reden dat jullie na een tijdje stilte, de scene weer binnenkwamen met Retrospect? Ik vind het een toffe plaat, maar het is heel wat anders dan jullie oudere tracks.

2. I've Lost You, Rauwe Brok edg vind ik echt een voorbeeld van hardere platen die echt 'ertoe doen'. Komen er nog wat hardere platen aan? :)

3. Hoe komen jullie op die geweldige tracktitels, en waarom kozen jullie er altijd voor die met een minder serieuze insteek te bedenken? (ben er helemaal fan van, daar niet van :P). Natte Asbak, Rauwe Brok, Nekenieh, etc.

Thanks!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2017 00:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Allereerst, tof dat jullie dit doen!

Wat ik mijzelf afvraag bij artiesten als jullie, hoe kijkt een label als Hardcopy & Dirtyworkz aan tegen de stijl die jullie willen blijven produceren?
De euforische/classic sound heeft (helaas!) een tijd lang diep in de put gezeten en toch wisten jullie het voor elkaar te krijgen enkele kleiter dikke platen uit te brengen. Worden jullie niet gepusht richting die raw-'hardstyle'.. of laten ze jullie echt 'jullie ding' doen?

Keep up the good work guys :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2017 09:33 
 
Hardtraxx Veteran

Mark With A Tarrel schreef:
RTM93 schreef:
1. Gated kicks of Reversed ?


Gezien hun repertoire en praktisch vaandeldragers van de typische triplet reverse bass kick...

Open deur? :P

Ik verwacht stiekem wel diepgaande antwoorden. Zo ook om de keuze toe te lichten. Etc etc. Deze vraag heeft veel stof om later nog op door te borduren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jul 2017 20:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hee mannen. Tof dat jullie dit doen!

Heb zelf geen kritische vragen, alleen leuke vragen :)

1. Wie is jullie favoriete hardstyle artiest op dit moment?
2. Wie is jullie favoriete opkomende hardstyle artiest of wie zien jullie als veelbelovende hardstyle talenten/artiesten? (Denk dan aan MYST, Devin Wild, misschien Phuture Noize nog ofzo)
3. Favoriete of beste hardstyle plaat uit 2017 tot nu toe?
4. Wat is voor jullie de beste hardstyle plaat ooit? Of 1 van de beste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2017 14:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Oké, hier mijn vraagjes, en dan vooral over de beginjaren.

Dus op een dag heb je het, je gaat muziek maken.

Hoe ging dat bij jullie?
Hoe zijn jullie bij elkaar gekomen?
Zijn jullie meteen Jump gaan maken (ik heb hier nog ergens een remix van jullie van Chipz - 1001 Nights liggen lol) of hebben jullie eerst andere genres aangedaan?
Heeft een ieder van jullie hiervoor ooit iets muzikaals gedaan?
Wat waren struggles in de beginperiode?
Wat voor apparatuur gebruikte jullie?
Favoriete VST's door de jaren heen?
Zijn jullie echte bouncers of maken jullie geluiden liever gewoon in het project elke keer opnieuw?

Hoe zijn jullie op de melodie van Like Thiz gekomen? Die lead heb ik ooit geprobeerd na te maken maar dat is me nooit goed gelukt. Ik neem aan dat het vooral Nexus moet zijn. Tipje van de sluier oplichten? (stuur anders ff heel het project op :whistle: ). Waar halen jullie ook die vocalen vandaan over house muziek enzo, geniaal altijd.

En dan die kicks. Jullie hebben altijd erg karakteristieke kicks gehad met een harde punch en een zeer duidelijk aanwezige triplet reverse wat heerlijke bouncy tracks opleverde (Like Thiz, Rubdown etc). Nog plannen om een dergelijke tracks uit te brengen?

Ik heb de afgelopen jaren bij collega's van jullie steengoede snippets en demo's van jullie gehoord waar verder nooit iets mee gedaan is. Waarom niet? Zijn jullie te perfectionistisch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2017 15:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Allereerst; tof dat jullie als artiest de tijd nemen om een Q&A te doen op een forum. Had eigenlijk geen vraag, maar is er toch een aan komen waaien die ik standaard stel;

Q: Als jullie een collab mochten doen met een artiest, uit welk genre dan ook, welke zou dat dan zijn?

Josh en Wesz en Martin Garrix/Green Day/weet ik veel wat, om maar eens wat te noemen, kan alles zijn.

En

Q: Wat is jullie ultieme doel om te bereiken in de scene, of met welk doel zijn jullie muziek gaan maken?

Cheers :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 jul 2017 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jullie zijn kort na de Early Hardstyle periode doorgebroken, waren jullie helemaal into de Early Hardstyle, of meer van de Jump, of misschien andere muziek?

Wat is jullie Top 5 van Early Hardstyle tracks (2005 en eerder)?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jul 2017 11:44 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Na onze eerste contact in november 2016 toch blij dat jullie nog zo enthousiast over de Q&A waren, waarvoor dank :)

1. Hoe zijn jullie bij elkaar gekomen als duo? en wie is er 'begonnen' met produceren?
2. Het valt mij op dat jullie je eigen releases niet actief delen of onder de aandacht brengen op social media, andere artiesten zijn hier een stuk actiever in, is dit een bewuste keuze?
1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen