Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2016 20:24 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Stel je vraag aan.. Rudy Peters!

Na enkele Q&A's met artiesten, is Hardtraxx trots om een nieuwe Q&A-sessie aan te kondigen met niemand minder dan Rudy Peters. Rudy maakte als labelmanager van Scantraxx de grootste succesjaren van het label van dichtbij mee, was er mede voor verantwoordelijk dat Hardstyle.com uitgroeide tot de populairste verkoopsite van de scene en is tegenwoordig eigenaar van BPM MGMT, dat zich richt op het begeleiden van artiesten. Door zijn jarenlange ervaring op verschillende vlakken kan hij ongetwijfeld veel interessante dingen vertellen over de gang van zaken achter de schermen, en wij zijn dan ook zeer benieuwd naar jullie vragen en de antwoorden!

Hoe werkt het?
In dit topic kun je al je vragen aan Rudy kwijt. Je hebt hiervoor tot en met Zondag 21 Augustus de tijd. Dan wordt dit topic gesloten en zullen de gestelde vragen naar Rudy worden gestuurd. Als de vragen zijn beantwoord, zal het topic weer worden geopend, en kan er hier gediscussiëerd worden over de antwoorden.
Deze Q&A verschilt dus van voorgaande edities, aangezien de communicatie indirect verloopt: de gestelde vragen zullen door het mod-team naar Rudy worden gestuurd, en zij zulllen de antwoorden ook posten.

De regels:
- Lees goed de eerder gestelde vragen door om te voorkomen dat er dubbele vragen gesteld worden.
- Probeer al je vragen in 1 post te stellen. Mocht je later nog een nieuwe vraag verzinnen, dan kan je deze aan je post toevoegen met de "wijzig"-knop.
- Door zijn 'bijzondere' positie in de scene kan, wil en mag Rudy niet op alle vragen even diep ingaan. Voel je vrij om te vragen, maar houd er rekening mee dat niet alles beantwoord kan worden.
- Op Zondagavond 21 Augustus sluit dit topic en kunnen er geen vragen meer gesteld worden.

Veel succes en plezier!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2016 23:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow, kudo's hoor moderators! Meerdere mensen hadden hier al om gevraagd, wist niet dat jullie er daadwerkelijk me bezig waren! Ook tof van Rudy dat hij hier de tijd voor wil nemen :)

Q1: Ik weet persoonlijk nog vrij weinig over je, misschien dat veel andere mensen ten eerste het al lastig vinden om te weten waar je precies over ging bij Scantraxx, dus misschien handig als de eerste vraag is wat je functie precies geweest is bij Scantraxx en waar je zoal verantwoordelijk voor was?

Q2: Ik heb natuurlijk nog geen antwoord op vraag 1, maar ik ga er vanuit dat je voor een groot deel ook verantwoordelijkheid was voor de kwaliteit van het label. Dat je bijvoorbeeld mee dacht over het niveau dat Scantraxx wilde nastreven en dergelijke. Mijn vraag is dus: wat vind je er precies van dat artiesten als Unresolved en Rebelion op dit moment al zulke grote podia krijgen, terwijl ze in mijn ogen nog behoorlijk laag niveau produceren. Ik kan me voorstellen dat jij en scantraxx een periode hun best hebben gedaan om hardstyle naar een hoger/serieuzer niveau te pushen, en dat dit nu weer teniet wordt gedaan door dat soort producers.

Q3: Hardstyle.com lijkt me een behoorlijk succes, maar wat is de tendens eigenlijk, wordt er tegenwoordig meer muziek gekocht door de luisteraar? Of is dit juist iets dat steeds minder wordt?

Q4: Is het met de jaren zelf nooit gaan kriebelen om achter de draaitafels te willen staan? Het lijkt me dat dat in jouw positie, helemaal in je scantraxx tijd best makkelijk te realiseren valt. Of is dit nooit een ambitie geweest?

Q5: Nogmaals een vraag waarin ik er maar gewon vanuit ga dat je er vast wel mee te maken gehad hebt, zo niet dan sla deze vraag gerust over.
Ik neem aan dat er een periode geweest is dat organisaties en scantraxx/q-dance en management bureaus erg op zoek waren naar nieuwe landen om hardstyle op de kaart te zetten. Zijn er landen geweest waar dit geprobeerd is, en waar het totaal niet van de grond is gekomen? en hoe kwam dat? En andersom, zijn er landen waar je je over verbaast hebt dat hardstyle er relatief populair kon worden??

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2016 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof dat je dit wilt doen, Rudy.

- Hoe ben je eigenlijk in het Hardstyle wereldje gekomen en hoe/wanneer bij Scantraxx?
- Hoe ziet een week voor jou er uit? Naar welke 'projecten' gaat de meeste tijd?
- Je begeleidt natuurlijk de artiesten, maar hoe vaak 'bemoei' jij je met producties van die artiesten?
- Gunz For Hire is nu al heel lang bekend en vooral in het begin waren ze uniek, in mijn opzicht. Inmiddels kennen de meeste mensen het trucje wel en is het al een paar jaar 'hetzelfde'. Het speciale is er af. Houden jullie hier ook rekening mee en zo ja, wat proberen jullie hier tegen te doen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 08:59 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Wat mij betreft is de heer Peters echt je-van-het wat betreft de Harder Styles scene, ik ben dan ook razend benieuwd welke vragen er zullen gaan volgen, én bovenal bijzonder benieuwd naar de antwoorden daar op! Beste Rudy, alvast bedankt voor het accepteren van de Hardtraxx Q&A! :thumbsup:

#1 Wellicht een slappe vraag; maar artiesten hoor en lees ik altijd beweren dat het DJ-bestaan behoorlijk zwaar is. Terwijl het gros van de 'fans' het DJ-leven zien als 'van je hobby je werk maken', 'wat een heerlijk leven moeten die gasten hebben', 'wat zeiken ze nu met zwaar werk' etc. Hoe zwaar is het artiestenleven nu werkelijk?

#2 Welk land hebben jullie nog niet gezien? Überhaupt! Ik heb inmiddels al onnoemelijk veel (vakantie)foto's voorbij zien komen de afgelopen jaren. Zijn er nog landen die op jullie verlanglijstje staan? Volgens mij hebben jullie inmiddels alle prachtige plekken op deze planeet al eens gezien, zo niet dubbel. xd

#3 Toch even een Hardstyle.com vraag; persoonlijk vind ik de prijzen van 192 en 320 bij Hardstyle.com veel te hoog. Is er een reden voor deze prijsklasse? Wanneer ik kijk naar andere portals zijn er aanbieders die lagere prijzen hanteren, en zelfs portals die lagere of dezelfde prijzen hanteren én zeggen van hun bedragen meer af te staan aan de artiesten en labels zelf. Hoe dien ik voor mezelf de prijzen van tracks af te wegen? "Het goedkoopste kopen!" vind ik te makkelijk, het is wel de bedoeling dat de artiest op de best mogelijke wijze support krijgt en krijgt wat hij/zij verdient.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 11:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hi Rudy, wat tof dat je een Q&A komt doen! Is weer eens wat anders dan een dj/producer :D

1. Veel hardstyle dj's beschouwen de hardstyle scene als '1 grote familie'. Ik ben benieuwd of jij met jouw positie ook zo de scene beschouwd. Of juist niet?

2. Ik kan me voorstellen dat het managen behoorlijk stressvolle momenten kan opleveren. Hoe houd jij je hoofd koel als het niet loopt zoals je had gehoopt?

3. Hoe muzikaal ben je zelf? :P

4. Welke tips zou je meegeven aan mensen die er aan denken om achter de schermen te werken in deze (of soortgelijke) scene?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 14:09 
 
Hardtraxxer

bedankt voor de Q&A Rudy! dit kan zeer interessant worden denk ik zo.

Q1: Nu je met artist management bezig bent, verzorg je ook de shows van Gunz 4 Hire. Bij deze shows tourt er ook een VJ mee voor de visuals. Ik ga er even vanuit dat jij hier de taak van tourmanager hebt. Ooit wel eens dingen meegemaakt dat er technische aspecten niet kloppen/werken of niet nageleefd zijn door de promoters? of zijn hier grappige verhalen over te vertellen?

Q2: tijdens jouw scantaxx periode, ben jij toen ook bezig geweest met het X-Bone label? in die tijd zijn er behoorlijk wat artiesten getekend (Atmozfears, Arkaine, Adrenalize, Shockerz, The Anarchist, enz..) al dan wel niet via het X-Bone label. Een hoop van deze artiesten zijn sinds dien behoorlijk goed terecht gekomen (als artiest of achter de schermen/studio) Ben je hier trots op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 15:14 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Al vaker gezegd, maar tof dat je dit wilt doen Rudy :) Aangezien jouw taak binnen de scene zich vooral op de achtergrond afspeelt ben ik wel benieuwd op welke prestatie van jezelf jij het meest trots bent :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 19:20 
 
Hardtraxxer

Hee Rudy! Super dat je dit wilt doen! Geeft toch weer wat inside info!

Q1: Je draaid inmiddels al flink wat jaren mee binnen de Hardstyle scene, ben je van mening dat Hardstyle zijn gloriedagen gehad heeft, of denk je dat die nog moeten komen? (Met in het achterhoofd alle veranderingen die hebben plaatsgevonden afgelopen jaren)

Q2: Hoe kijk jij aan tegen ghost-producties, vind jij dat sommige producers niet de credits krijgen die ze verdienen?

Q3: En misschien een vreemde vraag, maar begeleid je met BPM MGMT voornamelijk (ex) Scantraxx artiesten of zitten hier ook bijv. Fusion artiesten bij?

Q4: Voor welk persoon binnen de Hardstyle wereld heb je nou het meeste respect?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2016 09:02 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb voorlopig deze vragen.

Q: in hoeverre lezen de artiesten waar jij voor of mee werkt, mee op online fora. Is dit iets wat je ze zelf meegeeft of juist adviseert niet te doen.

Hoewel hier vaak altijd kritisch maar eerlijk gekeken wordt naar een artiest en zijn/haar tracks zit hier om het zo maar te noemen de 1% van de scène die het net iets anders ziet dan de Facebook zombie volgers.

Q: in hoeverre hechten jullie tegenwoordig nou echt waarde aan de Facebook reacties.
Deze zijn vaak positief want niemand wil natuurlijk zijn of haar voorbeeld de grond in trappen. Maar dit zorgt er mijn inziens voor dat artiesten minder moeite in hun muziek of act stoppen 'want iedereen blijft het toch slikken'
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2016 00:42 
 
Hardtraxx Elite

Beste Rudy,

Leuk dat je dit doet!

Q: Waar haal jij voldoening uit in je werk? Bijv: dat een DJ voldoening haalt uit blije fans, volle zalen etc.

Q: Misschien een beetje een onbeschofte vraag maar waar ik wel nieuwsgierig naar ben, hoe word je betaald? En dan bedoel ik, dat bijvoorbeeld een DJ betaald word voor een gig en nummers die verkocht worden. Hoe jij dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2016 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hallo Rudy,

Gaaf dat je onze vragen wil beantwoorden :)

1. Naar welke muziek luister je het liefst?
2. Wat zijn jouw favoriete Hardstyle artiesten?
3. Welke trends zie jij in de scene?
4. Wat is 'the next big thing' binnen de Hardstyle?
5. Hoe spelen jullie in op hypes in de scene?
6. Worden artiesten geïnstrueerd om muziek te maken dat op het moment populair is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 10:33 
 
Hardtraxx Newbie

Hey,

Ik zie al diverse (toffe) vragen naar voren komen. Volgende week ga ik er uitgebreid op in! Tot volgende week :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 14:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat is belangrijk voor beginnende producers om zich in de spotlight te werken bij labels, gezien het grote aanbod op het moment? Misschien dat je a.d.h.v. een 'gevestigde' artiest kan uitleggen hoe het proces van zolderkamer naar grote podia verloopt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 22:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dag Rudy,
Tof dat je dit doet!

Ik heb ook een aantal vragen:
1. Wat zou jij graag willen veranderen of veranderd willen zien aan de hedendaagse hardstyle scene?
2. Wat is/zijn voor jou de beste hardstyle plaat/platen ooit? :)
3. En misschien ook wel een beetje een brutale vraag, maar bijna iedereen gaat ervan uit dat Alpha2 geghost worden echter, dit hebben zij nog nooit toegegeven. Mijn vraag is dus: kloppen de verhalen over Alpha2 en hun ghostproducers?

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 22:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is helaas een trend dat sets steeds korter worden. DJ-sets van slechts drie kwartier komen steeds vaker voor (ipv 1 of 1,5 uur), waardoor sets steeds oppervlakkiger worden (er is naast de standaard hitjes minder ruimte om de diepte in te gaan).

-Wat vind jij van die ontwikkeling?
-En heb je daar als artist manager enige invloed op?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 aug 2016 14:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

1. Wat is BPM MGMT nou eigenlijk precies? Wat doen jullie voor artiesten wat niet door bijvoorbeeld hun label of boekingskantoor (kunnen) worden geregeld? En hoe ziet een typische werkdag er van jou er ongeveer uit?

2. Je bent direct betrokken geweest bij (het opzetten van) in ieder geval Gunz for Hire (en vast nog wel wat andere liveacts). Voor mij zijn zulke acts (en het succes daarvan), waarbij de muziek ondergeschikt is aan randzaken als show en aankleding, een soort belichaming van de toegenomen commercie in de scene. Hoe kijk jij hier tegenaan?

3. Je bent ook betrokken geweest bij het opzetten van Hard with Style en Unleashed, volgens mij de twee populairste hardstyle podcasts. Er zijn intussen ontelbaar veel podcasts; waarom denk jij dat HWS en Unleashed zo veel populairder zijn?

4. Wat vind jij van het feit dat er nauwelijks een onderscheid is tussen een DJ en een producer? Sommige producers die bijna niet kunnen draaien staan wekelijks geboekt, terwijl een DJ zonder eigen tracks nooit door zal breken. Wat is jouw kijk hierop?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2016 10:41 
 
Hardtraxxer

Hoi Rudy,
Erg gaaf dat je dit doet :thumbsup:

1. Het is me opgevallen Scantraxx het afgelopen jaren op o.a. Facebook steeds minder goed doet. Ik heb al gezien dat er op veel posts van Scantraxx (en A2 Records) likes worden gekocht, wat ik opzich wel snap. Meer likes betekent meer interactie, wat betekent dat jullie weer meer in timelines naar voren komen.
Hebben jullie gewoon pech gehad met het nieuwe (waardeloze) algoritme van Facebook, of komt het omdat Scantraxx in zijn geheel aanzienlijk minder populair is geworden? In mijn ogen lijkt het een beetje alsof het komt door de enorme raw-hype van de afgelopen jaren, en ook omdat er veel 'grote' namen zijn weggegaan bij Scantraxx door de jaren heen.

Lang verhaal kort; kun je iets vertellen over jouw visie op de huidige positie van Scantraxx in de scene?

2. Welke artiesten zijn in jouw ogen de toekomst van de hardstyle?

3. Wat is je relatie met Q-dance? Ben je wel eens betrokken geweest bij het meedenken over feesten of lineups?

Alvast bedankt! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2016 12:10 
 
Hardtraxx Veteran

Volgens mij hebben sommige mensen niet door dat Rudy al een tijdje weg is bij Scantraxx gezien de vragen over Scantraxx van nu :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2016 16:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Tof dat je hier een Q&A wilt doen! :thumbup:

1. Hoe belangrijk is het managen/begeleiden van artiesten volgens jou en hoe pak jij dit aan als je bijvoorbeeld een nieuwe artiest bij het management krijgt.

2. Wat zijn meest voorkomende "fouten" die artiesten begaan en hoe ga jij hier mee om?

3. Welke ontwikkelingen vind jij belangrijk in de "loopbaan" van een artiest.(vooral als je net bekend begint te worden e.d.)

4. Hoe ben jij "vroeger" begonnen en hoe ben jij uiteindelijk gekomen op het punt waar je nu bent?
4.2. Wat wou vroeger worden of wat was plan B als het allemaal niet lukte?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2016 18:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Het is inderdaad erg tof dat je dit wil doen! ^^

1. Ben jij betrokken bij het verkrijgen van de rechten van bepaalde vocals in een track voor jouw artiesten?

2. Zo ja, in hoeverre mag een artiest vocals/samples uit films en muziek van anderen gebruiken in zijn tracks?

3. Welke werkwijze hanteer jij bij het verkrijgen van rechten van de vocals? Gunz For Hire heeft bijvoorbeeld verschillende tracks, zoals Military, De Weg Kwijt en Inside My Head, welke tot op heden (nog) geen (free) release hebben gekregen. Heeft dit te maken met de rechten op de vocals? Aangezien jij erg nauw betrokken bent bij Gunz For Hire weet jij mij dit hopelijk te vertellen. :P

4. Mogen jullie deze tracks wel gratis weggeven, of kiezen jullie er bewust voor om dat risico niet te nemen? Zo weet ik bijvoorbeeld dat Frequencerz - Hollow ook geen betaalde release kon krijgen vanwege de rechten op de vocals. Deze track is echter wel gratis weggegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2016 10:44 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik sluit het topic, de vragen gaan richting dhr. Peters. Zodra ze beantwoord zijn, zullen wij ze in het topic plaatsen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 10:25 
 
Hardtraxx Newbie

Rickzel schreef:
Wow, kudo's hoor moderators! Meerdere mensen hadden hier al om gevraagd, wist niet dat jullie er daadwerkelijk me bezig waren! Ook tof van Rudy dat hij hier de tijd voor wil nemen :)

Q1: Ik weet persoonlijk nog vrij weinig over je, misschien dat veel andere mensen ten eerste het al lastig vinden om te weten waar je precies over ging bij Scantraxx, dus misschien handig als de eerste vraag is wat je functie precies geweest is bij Scantraxx en waar je zoal verantwoordelijk voor was?

Q2: Ik heb natuurlijk nog geen antwoord op vraag 1, maar ik ga er vanuit dat je voor een groot deel ook verantwoordelijkheid was voor de kwaliteit van het label. Dat je bijvoorbeeld mee dacht over het niveau dat Scantraxx wilde nastreven en dergelijke. Mijn vraag is dus: wat vind je er precies van dat artiesten als Unresolved en Rebelion op dit moment al zulke grote podia krijgen, terwijl ze in mijn ogen nog behoorlijk laag niveau produceren. Ik kan me voorstellen dat jij en scantraxx een periode hun best hebben gedaan om hardstyle naar een hoger/serieuzer niveau te pushen, en dat dit nu weer teniet wordt gedaan door dat soort producers.

Q3: Hardstyle.com lijkt me een behoorlijk succes, maar wat is de tendens eigenlijk, wordt er tegenwoordig meer muziek gekocht door de luisteraar? Of is dit juist iets dat steeds minder wordt?

Q4: Is het met de jaren zelf nooit gaan kriebelen om achter de draaitafels te willen staan? Het lijkt me dat dat in jouw positie, helemaal in je scantraxx tijd best makkelijk te realiseren valt. Of is dit nooit een ambitie geweest?

Q5: Nogmaals een vraag waarin ik er maar gewon vanuit ga dat je er vast wel mee te maken gehad hebt, zo niet dan sla deze vraag gerust over.
Ik neem aan dat er een periode geweest is dat organisaties en scantraxx/q-dance en management bureaus erg op zoek waren naar nieuwe landen om hardstyle op de kaart te zetten. Zijn er landen geweest waar dit geprobeerd is, en waar het totaal niet van de grond is gekomen? en hoe kwam dat? En andersom, zijn er landen waar je je over verbaast hebt dat hardstyle er relatief populair kon worden??

Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!


Over Q1: het is een veel gestelde vraag "wat is je functie?". Het is geen alledaags beroep en je kan hier ook niet direct een opleiding voor volgen. Zoals velen ben ik hier ingerold omdat ook ik een zeer grote passie heb voor hardstyle en muziek in het algemeen. Ik ben ooit bij Dov Elkabas aka The Prophet begonnen om samen verder te werken aan het Scantraxx platform. Ik ben een echte all-rounder. Naast marketing / communicatie / creatief / data analyse was ik ook actief met fotografie / video. In een korte tijd was ik verantwoordelijk voor het hele label. Natuurlijk in samenwerking met Dov en de accountant. Al snel gingen we uitbreiden met meer personeel / stagiaires zodat ik een heel team had om mee te werken.

Q2: Ik heb natuurlijk nog geen antwoord op vraag 1, maar ik ga er vanuit dat je voor een groot deel ook verantwoordelijkheid was voor de kwaliteit van het label. Dat je bijvoorbeeld mee dacht over het niveau dat Scantraxx wilde nastreven en dergelijke. Mijn vraag is dus: wat vind je er precies van dat artiesten als Unresolved en Rebelion op dit moment al zulke grote podia krijgen, terwijl ze in mijn ogen nog behoorlijk laag niveau produceren. Ik kan me voorstellen dat jij en scantraxx een periode hun best hebben gedaan om hardstyle naar een hoger/serieuzer niveau te pushen, en dat dit nu weer teniet wordt gedaan door dat soort producers.

Over Q2: Gelijk een mooie vraag! Kwaliteit en smaak zijn twee verschillende zaken. Dit is een algemene reply i.p.v. de twee artiesten aan te spreken over hun produceer-kwaliteiten. Ik kan niet discussiëren met anderen over smaak, want dat is een eindeloze maar vooral een kansloze discussie. Iemand overtuigen van je smaak is geen 'eerlijke' discussie. Kwaliteit daarentegen; daar kunnen we wel over oordelen. Als we kijken naar de kwaliteit van foto's, artwork en bijvoorbeeld muziek dan mag een visie hierover gedeeld worden. De echte hardstyle producers produceren op een hoog niveau. Dit zijn een van de betere producers in welke genre dan ook. Helaas leven we in een maatschappij waar kwaliteit niet altijd even goed gewaardeerd wordt. Het lijkt wel of we in een pollepel-koekepan-kick scene terecht komen, waar we niet meer luisteren naar kwaliteit maar naar kwantiteit. Laten we aub weer eens waarde gaan hechten aan echte hardstyle en diegene de hemel inprijzen die kwalitatief goed produceren.

Over Q3: Hardstyle.com ben ik nog steeds zeer trots op. Een 'eigen' download portal opzetten is niet zomaar iets. We hebben dit met een geweldig team gedaan en tot op heden heeft niemand dit kunnen evenaren. Een centrale hub realiseren voor de hardstyle; super tof!. De huidige tendens is dat we allemaal luisteren via streaming-services maar ook muziek blijven kopen. In welke mate dit gebeurd is misschien niet interessant, maar de hardstyle fans wereldwijd weten duidelijk de weg te vinden naar Hardstyle.com en de streaming-services.

Over Q4: haha, ik heb vroeger wel gedraaid in een kroeg (Plaza, Arnhem) maar op een gegeven moment moet je keuzes maken en mijn ambitie was altijd meer om achter de schermen te werken i.p.v. in de spotlights.

Q5: Nogmaals een vraag waarin ik er maar gewon vanuit ga dat je er vast wel mee te maken gehad hebt, zo niet dan sla deze vraag gerust over.
Ik neem aan dat er een periode geweest is dat organisaties en scantraxx/q-dance en management bureaus erg op zoek waren naar nieuwe landen om hardstyle op de kaart te zetten. Zijn er landen geweest waar dit geprobeerd is, en waar het totaal niet van de grond is gekomen? en hoe kwam dat? En andersom, zijn er landen waar je je over verbaast hebt dat hardstyle er relatief populair kon worden??

Over Q5: Als ondernemer zijnde kijk je altijd verder. Niet alleen binnen je huidige markt, maar ook (ver) daarbuiten. Soms gaat dit natuurlijk en soms kan je ook iets pushen. Ik vind het mooi om te zien dat we nu ook actief zijn in Zuid Korea, China, Japan, Chili en nog veel meer landen. 10 jaar geleden was dit een droom, nu werkelijkheid. En we delen allemaal dezelfde passie: hardstyle!

Bedankt voor je leuke vragen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 10:42 
 
Hardtraxx Newbie

patrickjeb schreef:
Tof dat je dit wilt doen, Rudy.

Q1 Hoe ben je eigenlijk in het Hardstyle wereldje gekomen en hoe/wanneer bij Scantraxx?
Q2 Hoe ziet een week voor jou er uit? Naar welke 'projecten' gaat de meeste tijd?
Q3 Je begeleidt natuurlijk de artiesten, maar hoe vaak 'bemoei' jij je met producties van die artiesten?
Q4 Gunz For Hire is nu al heel lang bekend en vooral in het begin waren ze uniek, in mijn opzicht. Inmiddels kennen de meeste mensen het trucje wel en is het al een paar jaar 'hetzelfde'. Het speciale is er af. Houden jullie hier ook rekening mee en zo ja, wat proberen jullie hier tegen te doen?


Over Q1: Ik was / ben altijd al groot fan geweest van hardstyle. Ging naar alle events en stond altijd links vooraan los te gaan. Dat is tegenwoordig (helaas) anders. Ik had vroeger een bedrijf in de fotografie en ging toen regelmatig mee met A-Lusion en via A-Lusion heb ik Dov leren kennen tijdens Q-BASE. Was volgens mij 05.00 - 06.00 in de ochtend en na een goed gesprek zat ik maandagochtend (met mijn brakke hoofd) op kantoor bij Scantraxx voor een sollicitatie. Ik heb daar alle jaren met veel plezier gewerkt en veel geleerd. Nu al enkele jaren mijn eigen management organisatie waar ik elke dag met plezier mijn "hobby" uitoefen.

Over Q2: Elke week / dag is anders. Je bent met elke artiest op een andere manier aan het werk. Elke keer ben je bezig met nieuwe releases, nieuwe projecten, marketing activiteiten, etc.. Het is echt een allround functie waarbij niets te gek is.

Over Q3: Artiesten zijn kunstenaars en die leggen hun gevoel / emotie in een track. Ik geef wel mijn mening over een track, wat er mee gebeurd is aan de artiest zelf.

Over Q4: Interessante vraagstelling, hier zouden we zo een hele mooie lange "discussie" over kunnen beginnen. Ik denk dat je deze vraag niet alleen op Gunz For Hire moet richten maar op 'acts' in het algemeen. Hieronder versta ik dj's maar ook live-acts. Alles wat nieuw is, is interessant. Dit is een feit. Daarom zijn nieuwe acts soms ineens 'hot' maar de kracht zit hem in het proces daarna. Het is in mijn ogen 'goedkoop' om te zeggen dat het een trucje is. Elke artiest probeert zichzelf te vernieuwen. Niet alleen Gunz For Hire, maar elke act in welke scene dan ook. Muzikaal probeert een artiest zich te vernieuwen, maar we worden ook ouder (helaas). Dus een artiest zal ook veranderen qua smaak, misschien veranderd de scene ook wel en moet je kijken hoe je op dat moment je act wil profileren. Dit is niet alleen maar marketing, maar ook emotie. Muziek is ALTIJD de key in het verhaal. Zonder hits zal je niet aan de top blijven. Zonder hits ben je al snel genoeg vergeten. Hier kunnen we in de toekomst altijd nog wel over verder praten, want hier kan je echt mooi de diepte over ingaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 10:49 
 
Hardtraxx Newbie

TheJoker schreef:
Wat mij betreft is de heer Peters echt je-van-het wat betreft de Harder Styles scene, ik ben dan ook razend benieuwd welke vragen er zullen gaan volgen, én bovenal bijzonder benieuwd naar de antwoorden daar op! Beste Rudy, alvast bedankt voor het accepteren van de Hardtraxx Q&A! :thumbsup:

#1 Wellicht een slappe vraag; maar artiesten hoor en lees ik altijd beweren dat het DJ-bestaan behoorlijk zwaar is. Terwijl het gros van de 'fans' het DJ-leven zien als 'van je hobby je werk maken', 'wat een heerlijk leven moeten die gasten hebben', 'wat zeiken ze nu met zwaar werk' etc. Hoe zwaar is het artiestenleven nu werkelijk?

#2 Welk land hebben jullie nog niet gezien? Überhaupt! Ik heb inmiddels al onnoemelijk veel (vakantie)foto's voorbij zien komen de afgelopen jaren. Zijn er nog landen die op jullie verlanglijstje staan? Volgens mij hebben jullie inmiddels alle prachtige plekken op deze planeet al eens gezien, zo niet dubbel. xd

#3 Toch even een Hardstyle.com vraag; persoonlijk vind ik de prijzen van 192 en 320 bij Hardstyle.com veel te hoog. Is er een reden voor deze prijsklasse? Wanneer ik kijk naar andere portals zijn er aanbieders die lagere prijzen hanteren, en zelfs portals die lagere of dezelfde prijzen hanteren én zeggen van hun bedragen meer af te staan aan de artiesten en labels zelf. Hoe dien ik voor mezelf de prijzen van tracks af te wegen? "Het goedkoopste kopen!" vind ik te makkelijk, het is wel de bedoeling dat de artiest op de best mogelijke wijze support krijgt en krijgt wat hij/zij verdient.


Over Q1: Het kan zeker zwaar zijn. Muziek maken is niet alleen maar hard werken in de studio, maar ook een emotioneel proces voor velen. Naast de vele uren in een donker hol zitten, staren naar een computerscherm en de hele dag kicks proberen te maken moet je ook nog proberen te functioneren in het normale leven en moet je ook nog optreden. Plus leven we in een 'alles-kut-enter' maatschappij waarbij we alles maar online mogen zetten. Maar laten we voorop stellen dat wij allemaal nog steeds onze passie uitvoeren; werken in de muziek. Wanneer je echt je hobby kan uitvoeren de rest van je leven, is dat wel heel bijzonder en dat maakt het wel heel leuk. Iedere artiest gaat er anders mee om. Maar het is zeker niet altijd even makkelijk.

Over Q2: stuur mij maar naar Nieuw-Zeeland voor een tour;).

Over Q3: Prijzen zijn altijd een discussiepunt. Verder kan ik er niet op ingaan, want ik ben op dit moment niet actief betrokken bij Hardstyle.com om hier als woordvoerder te functioneren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2016 10:52 
 
Hardtraxx Newbie

klapstoel schreef:
Hi Rudy, wat tof dat je een Q&A komt doen! Is weer eens wat anders dan een dj/producer :D

1. Veel hardstyle dj's beschouwen de hardstyle scene als '1 grote familie'. Ik ben benieuwd of jij met jouw positie ook zo de scene beschouwd. Of juist niet?

2. Ik kan me voorstellen dat het managen behoorlijk stressvolle momenten kan opleveren. Hoe houd jij je hoofd koel als het niet loopt zoals je had gehoopt?

3. Hoe muzikaal ben je zelf? :P

4. Welke tips zou je meegeven aan mensen die er aan denken om achter de schermen te werken in deze (of soortgelijke) scene?


Over Q1: De hardstyle scene is in een hoge mate betrokken met wat er gebeurd. De activiteit online is enorm en fans weten ook echt wie de artiest is en welke tracks de hits zijn. Ik denk dat dit in andere genres in een mindere mate aanwezig is.

Over Q2: Stress? haha, soms wel en soms niet. Ik ben zelf ook emotioneel betrokken bij alles wat ik doe en dat is soms lastig of juist heel mooi.

Over Q3: ik dans niet uit de maat, is dat voldoende? :P

Over Q4: Er zijn weinig echte vacatures, zorg er voor dat je tijdens je studie al actief bent in de scene zodat je een voorsprong hebt.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen