Rickzel schreef:
Wow, kudo's hoor moderators! Meerdere mensen hadden hier al om gevraagd, wist niet dat jullie er daadwerkelijk me bezig waren! Ook tof van Rudy dat hij hier de tijd voor wil nemen
Q1: Ik weet persoonlijk nog vrij weinig over je, misschien dat veel andere mensen ten eerste het al lastig vinden om te weten waar je precies over ging bij Scantraxx, dus misschien handig als de eerste vraag is wat je functie precies geweest is bij Scantraxx en waar je zoal verantwoordelijk voor was?
Q2: Ik heb natuurlijk nog geen antwoord op vraag 1, maar ik ga er vanuit dat je voor een groot deel ook verantwoordelijkheid was voor de kwaliteit van het label. Dat je bijvoorbeeld mee dacht over het niveau dat Scantraxx wilde nastreven en dergelijke. Mijn vraag is dus: wat vind je er precies van dat artiesten als Unresolved en Rebelion op dit moment al zulke grote podia krijgen, terwijl ze in mijn ogen nog behoorlijk laag niveau produceren. Ik kan me voorstellen dat jij en scantraxx een periode hun best hebben gedaan om hardstyle naar een hoger/serieuzer niveau te pushen, en dat dit nu weer teniet wordt gedaan door dat soort producers.
Q3: Hardstyle.com lijkt me een behoorlijk succes, maar wat is de tendens eigenlijk, wordt er tegenwoordig meer muziek gekocht door de luisteraar? Of is dit juist iets dat steeds minder wordt?
Q4: Is het met de jaren zelf nooit gaan kriebelen om achter de draaitafels te willen staan? Het lijkt me dat dat in jouw positie, helemaal in je scantraxx tijd best makkelijk te realiseren valt. Of is dit nooit een ambitie geweest?
Q5: Nogmaals een vraag waarin ik er maar gewon vanuit ga dat je er vast wel mee te maken gehad hebt, zo niet dan sla deze vraag gerust over.
Ik neem aan dat er een periode geweest is dat organisaties en scantraxx/q-dance en management bureaus erg op zoek waren naar nieuwe landen om hardstyle op de kaart te zetten. Zijn er landen geweest waar dit geprobeerd is, en waar het totaal niet van de grond is gekomen? en hoe kwam dat? En andersom, zijn er landen waar je je over verbaast hebt dat hardstyle er relatief populair kon worden??
Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen!
Over Q1: het is een veel gestelde vraag "wat is je functie?". Het is geen alledaags beroep en je kan hier ook niet direct een opleiding voor volgen. Zoals velen ben ik hier ingerold omdat ook ik een zeer grote passie heb voor hardstyle en muziek in het algemeen. Ik ben ooit bij Dov Elkabas aka The Prophet begonnen om samen verder te werken aan het Scantraxx platform. Ik ben een echte all-rounder. Naast marketing / communicatie / creatief / data analyse was ik ook actief met fotografie / video. In een korte tijd was ik verantwoordelijk voor het hele label. Natuurlijk in samenwerking met Dov en de accountant. Al snel gingen we uitbreiden met meer personeel / stagiaires zodat ik een heel team had om mee te werken.
Q2: Ik heb natuurlijk nog geen antwoord op vraag 1, maar ik ga er vanuit dat je voor een groot deel ook verantwoordelijkheid was voor de kwaliteit van het label. Dat je bijvoorbeeld mee dacht over het niveau dat Scantraxx wilde nastreven en dergelijke. Mijn vraag is dus: wat vind je er precies van dat artiesten als Unresolved en Rebelion op dit moment al zulke grote podia krijgen, terwijl ze in mijn ogen nog behoorlijk laag niveau produceren. Ik kan me voorstellen dat jij en scantraxx een periode hun best hebben gedaan om hardstyle naar een hoger/serieuzer niveau te pushen, en dat dit nu weer teniet wordt gedaan door dat soort producers.
Over Q2: Gelijk een mooie vraag! Kwaliteit en smaak zijn twee verschillende zaken. Dit is een algemene reply i.p.v. de twee artiesten aan te spreken over hun produceer-kwaliteiten. Ik kan niet discussiëren met anderen over smaak, want dat is een eindeloze maar vooral een kansloze discussie. Iemand overtuigen van je smaak is geen 'eerlijke' discussie. Kwaliteit daarentegen; daar kunnen we wel over oordelen. Als we kijken naar de kwaliteit van foto's, artwork en bijvoorbeeld muziek dan mag een visie hierover gedeeld worden. De echte hardstyle producers produceren op een hoog niveau. Dit zijn een van de betere producers in welke genre dan ook. Helaas leven we in een maatschappij waar kwaliteit niet altijd even goed gewaardeerd wordt. Het lijkt wel of we in een pollepel-koekepan-kick scene terecht komen, waar we niet meer luisteren naar kwaliteit maar naar kwantiteit. Laten we aub weer eens waarde gaan hechten aan echte hardstyle en diegene de hemel inprijzen die kwalitatief goed produceren.
Over Q3: Hardstyle.com ben ik nog steeds zeer trots op. Een 'eigen' download portal opzetten is niet zomaar iets. We hebben dit met een geweldig team gedaan en tot op heden heeft niemand dit kunnen evenaren. Een centrale hub realiseren voor de hardstyle; super tof!. De huidige tendens is dat we allemaal luisteren via streaming-services maar ook muziek blijven kopen. In welke mate dit gebeurd is misschien niet interessant, maar de hardstyle fans wereldwijd weten duidelijk de weg te vinden naar Hardstyle.com en de streaming-services.
Over Q4: haha, ik heb vroeger wel gedraaid in een kroeg (Plaza, Arnhem) maar op een gegeven moment moet je keuzes maken en mijn ambitie was altijd meer om achter de schermen te werken i.p.v. in de spotlights.
Q5: Nogmaals een vraag waarin ik er maar gewon vanuit ga dat je er vast wel mee te maken gehad hebt, zo niet dan sla deze vraag gerust over.
Ik neem aan dat er een periode geweest is dat organisaties en scantraxx/q-dance en management bureaus erg op zoek waren naar nieuwe landen om hardstyle op de kaart te zetten. Zijn er landen geweest waar dit geprobeerd is, en waar het totaal niet van de grond is gekomen? en hoe kwam dat? En andersom, zijn er landen waar je je over verbaast hebt dat hardstyle er relatief populair kon worden??
Over Q5: Als ondernemer zijnde kijk je altijd verder. Niet alleen binnen je huidige markt, maar ook (ver) daarbuiten. Soms gaat dit natuurlijk en soms kan je ook iets pushen. Ik vind het mooi om te zien dat we nu ook actief zijn in Zuid Korea, China, Japan, Chili en nog veel meer landen. 10 jaar geleden was dit een droom, nu werkelijkheid. En we delen allemaal dezelfde passie: hardstyle!
Bedankt voor je leuke vragen!