Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2016 15:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Er zijn zat oude platen van DBSTF die qua kicks veel harder zijn dan de Unresolved superrawcore kicks van nu. Guilty, Kickin Bass, Anger zijn wat mij betreft allemaal platen die je in bijvoorbeeld een A2 of Ran-D set kwijt zou kunnen mits deze niet op een Rawcore stage geprogrammeerd staan.

Ik denk ook niet dat je een onderverdeling kan maken enkel gebaseerd op kicks. Qua stijl is Shiverz (en Anger ook, was ik even vergeten) behoorlijk anders dan een Kingdom, of een recente track van DBSTF. Ik kan me best voorstellen dat iemand Shiverz geweldig vindt, maar ‘Higher’ (meest recente release) niet, of vice versa (tot zover ben je het met me eens denk ik?). Als diegene dan meer van zulke tracks wil, lijkt het mij makkelijker/sneller/handiger om binnen een bepaald hokje te zoeken i.p.v. binnen de discografie van DBSTF, aangezien bijna alle andere tracks bijvoorbeeld veel melodieuzer zijn, terwijl er wel gewoon tientallen, wellicht honderden ‘vergelijkbare’ tracks bestaan, echter van andere artiesten.

TiMOTHYb schreef:
Ja maar wat is nu de reden dat Acid Revenge niet op een mainstage gedraaid kan worden? Dat komt doordat die plaat zogenaamd op een andere stage thuishoort.

Nou ik geloof echt niet dat als early geen aparte naam had gekregen, je dergelijke tracks vaker zou horen op mainstages vandaag de dag. De track wordt niet meer gedraaid omdat (naast een hoop andere redenen zoals verwachtingspatroon en het schikken naar de massa) deze teveel botst met de stijl van tegenwoordig. En dan kom ik weer uit bij mijn idee dat een hokje voor die stijl een logisch gevolg is i.p.v. een oorzaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2016 22:59 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik ben fan van bepaalde elementen in een track, ik zoek/luister dan ook het liefst nummers die deze elementen bevatten. Ik zou mezelf dan ook niet in een van de 3 (ik hou even dezelfde aan als jullie) hokjes kunnen plaatsen, al heeft het ene hokje meer tracks met die elementen dan een ander. Als ik puur naar mezelf kijk is het plaatsen van een track in een bepaald hokje dus compleet overbodig.

Aan de andere kant ben ik het wel eens dat met het populairder, groter en breder worden van de scene het handig is om een onderverdeling te maken. Vooral nu artiesten steeds vaker op verschillende 'subgenre-podia' staan. Ik zie het dus meer als verduidelijking op de type gedraaide muziek dan het per sé moeten plaatsen in een hokje. Zo zou een feest/stage net zo goed als omschrijving 'festival/stage dat zicht richt op de hardere kant van de hardstyle' mogen krijgen in plaats van 'Rawstyle' stage.

Waar ik wel 'bang' voor ben is dat er een kans bestaat dat de subgenres over een X aantal jaren zelfstandige genres worden. Je kunt niet ontkennen dat de twee uiterste kanten van de hardstyle vele malen verder uit elkaar liggen dan pak hem beet 15 jaar geleden. Hoe ziet dit er over nog eens 15 jaar uit? Liggen deze twee uiterste kanten dan nog verder uit elkaar? Dan zullen grote festivals/feesten als Defqon en Decibel het hele scala aan hardstyle muziek nog wel voorbij laten komen, maar op een 'normaal' festival zal dit steeds minder worden. En dat is jammer voor mensen die zich niet kunnen/willen koppelen aan een hokje.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2016 23:12 
 
Hardtraxxer

wootum schreef:
Waar ik wel 'bang' voor ben is dat er een kans bestaat dat de subgenres over een X aantal jaren zelfstandige genres worden. Je kunt niet ontkennen dat de twee uiterste kanten van de hardstyle vele malen verder uit elkaar liggen dan pak hem beet 15 jaar geleden. Hoe zit dit er over nog eens 15 jaar uit? Liggen deze twee uiterste kanten dan nog verder uit elkaar? Dan zullen grote festivals/feesten als Defqon en Decibel het hele scala aan hardstyle muziek nog wel voorbij laten komen, maar op een 'normaal' festival zal dit steeds minder worden. En dat is jammer voor mensen die zich niet kunnen/willen koppelen aan een hokje.

Daarom hoop ik dat die 2006-2010 periode terug komt. Zowel vrolijk als duister, serieus als party-achtig, maar niet te extreem. Dus dat alle platen wel een beetje op hetzelfde niveau zitten. Zowel de duistere als vrolijkere platen. En het hoeft niet gelijk letterlijk zoals een plaat uit 2006-2010 te klinken qua kicks en synths, het mag best met de technologieën van tegenwoordig, maar het moet wel allemaal redelijk op hetzelfde niveau zitten.

Ik zag laatst een oude video van D-Block & S-te-Fan in een interview met Ezteq, die video komt uit 2008, en daar kwam een fragment voorbij dat ze ergens aan het draaien waren en dat ze Bulldozer Project - Arise (The Beholder & Zany Remix) draaiden. Tegenwoordig hoef je dat absoluut niet van hun te verwachten. De hardste plaat die ze nu draaien is hun eigen plaat Shiverz. Voor de rest is het nu alleen super euforisch bij hun.

Ik neem nu alleen D-Block & S-te-Fan als voorbeeld, maar zo zijn er nog wel meer voorbeelden van zowel euphoric als raw dj's/producers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2016 11:54 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

ShatterDJ schreef:
wootum schreef:
Waar ik wel 'bang' voor ben is dat er een kans bestaat dat de subgenres over een X aantal jaren zelfstandige genres worden. Je kunt niet ontkennen dat de twee uiterste kanten van de hardstyle vele malen verder uit elkaar liggen dan pak hem beet 15 jaar geleden. Hoe zit dit er over nog eens 15 jaar uit? Liggen deze twee uiterste kanten dan nog verder uit elkaar? Dan zullen grote festivals/feesten als Defqon en Decibel het hele scala aan hardstyle muziek nog wel voorbij laten komen, maar op een 'normaal' festival zal dit steeds minder worden. En dat is jammer voor mensen die zich niet kunnen/willen koppelen aan een hokje.


Ik zag laatst een oude video van D-Block & S-te-Fan in een interview met Ezteq, die video komt uit 2008, en daar kwam een fragment voorbij dat ze ergens aan het draaien waren en dat ze Bulldozer Project - Arise (The Beholder & Zany Remix) draaiden. Tegenwoordig hoef je dat absoluut niet van hun te verwachten. De hardste plaat die ze nu draaien is hun eigen plaat Shiverz. Voor de rest is het nu alleen super euforisch bij hun.

Zoals ik al aangaf lagen toen de eigen platen van DBSTF ook dichter bij een Arise dan dat de huidige DBSTF platen bij een willekeurige raw-plaat liggen. Toen paste zo'n tracks dus ook veel beter in een set dan dat dat nu zou passen. Ik ben het dan ook volledig met je eens verder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2016 00:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dan heb ik ook een vraag, bijdehand en nieuwsgierig dat ik ben ...

Wanneer is een classic dan een classic ? :)

Is dat een plaat die veel gedraaid is? een plaat die veel verkocht is? een plaat die je juist nauwelijks hoor? een plaat die een bepaalde leeftijdsgrens heeft bereikt?

Wat is het?

Voor de rest: leuk en intressant blogje trouwens!

Ik vind eigenlijk alles wel leuk en minder leuk tegelijk. Ik hoor alles graag, draai van alle zogenaamde 'subgenres' graag, heb geen problemen met hokjes, wel met mensen die voor 99% oogkleppen op hebben en niet verder (willen) kijken of andere stijlen/genres geen kans willen geven, daar heb ik wel iets meer moeite mee :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2016 16:32 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik (en anderen, gezien het vorige blog-topic) gebruiken de term classics om de stijl die zo kenmerkend was voor de periode (+-) 2005-2010 aan te duiden. De stijl die nu weer zo sterk in opkomst is en te beleven is op feesten als De Tijdmachine.

Wanneer iets in dat 'hokje' valt zal voor iedereen wel weer verschillend zijn. Krijg je eigenlijk weer hetzelfde verhaal als bij early; ik zou een plaat als Retrospect ook in dat hokje onderbrengen, terwijl die uit 2015 komt. Om maar even aan te geven dat het het een stijlaanduiding is. Met zo'n benaming zal niet iedereen het daarmee eens zijn (net als veel mensen early vertalen als 'hardstyle van vroeger', terwijl het voor mij wel voor een specifieke stijl staat, en niet beperkt tot 'muziek uit het verleden').
'Classics' is ook zo'n titel die je ook heel anders kunt interpreteren :P Misschien moeten we voor de duurzaamheid van die stijl maar even een nieuwe naam verzinnen nu het nog kan :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 00:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ach, voor mij is het gewoon allemaal hardstyle, de één is wat harder, de één is wat euforischer, de ander wat ouder ... :), zo bekijk ik het althans ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 08:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Charon_NL schreef:
Ach, voor mij is het gewoon allemaal hardstyle, de één is wat harder, de één is wat euforischer, de ander wat ouder ... :), zo bekijk ik het althans ...

Voor mij ook, het gaat mij om een onderverdeling, niet om aparte genres. Je geeft zelf al aan dat er hardstyle bestaat die wat harder is, hardstyle die wat euforischer is, enzovoort.. Als je dat onderscheid (in je hoofd) toch al hebt gemaakt, kun je er net zo goed een naam aan geven toch? ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 10:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja, als je de nadelen even snel van tafel veegt zeker wel. :yes:

Grappig ook dat wat eerst nu-style was nu ineens classics moet heten. Straks waarschijnlijk ook behoefte aan early raw, en daarna aan classics raw.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 14:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ja, als je de nadelen even snel van tafel veegt zeker wel. :yes:

Grappig ook dat wat eerst nu-style was nu ineens classics moet heten. Straks waarschijnlijk ook behoefte aan early raw, en daarna aan classics raw.


Grappige is, zoiets gaan we dus op Fatality doen haha :lol:

Zeg maar de eerste raw plaatjes in de classics periode/wanneer de splitsing beetje begon
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2016 12:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Op zich zitten daar best dikke platen tussen maar die worden er nu al nooit meer bij gepakt, laat staan als daar weer aparte stages/feesten voor verzonnen moeten worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2016 12:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moet je ook geen hokje van maken, maar gewoon die platen in je sets draaien :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 jun 2016 12:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Uitstekend voorbeeld van de oorzaak-gevolg theorie bovenin deze pagina dus :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 jun 2016 11:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Op zich zitten daar best dikke platen tussen maar die worden er nu al nooit meer bij gepakt, laat staan als daar weer aparte stages/feesten voor verzonnen moeten worden.


Van hetgeen wat ik bedoelde? Indien ja ... Die gaan we ook zeker draaien ;)

De 3 #BITcasts vóór fatality gaan we soort van specials doen omtrent dat evenement, dus dan ga je echt wel dikke dingen horen die je eigenlijk nooit echt meer hoor. Shiverz enzo bijvoorbeeld ... gaan we niet draaien hoogstwaarschijnlijk :), is wel intressant.

Overigens, vind ik het blogje sws wel intressant. Grappig hoe mensen bepaalde dingen zien en bekijken
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen