Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 10:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

In de gratis krant Metro stond vannochtend een artikel over Legaldownload, een speciaal downloadplatform

http://www.readmetro.com/show/en/MetroHolland/20090304/1/12/, hier kun je het artikel lezen. Hij is helaas niet als tekst beschikbaar, want de rubriek Dot is niet zo te krijgen.

Ik wil wel graag jullie mening over dit platform. Het idee zelf vind ik echt geniaal. Ik hoop dat er ook wat met de Hardstyle gedaan kan worden!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 10:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Goed initiatief
Als ze hardstyle ook meepakken dan
Als de dj's etc er ook mee instemmen dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 12:03 
 
Hardtraxx Veteran

Ja zie ik wel zitten eerlijk gezegd, Ook wel handig, maar ja ze moeten er natuurlijk wel mee instemmen ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Goed plan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 15:08 
 
Hardtraxx Veteran

Ik hoop dat dit initiatief waargemaakt word, ziet er goed uit!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 15:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
Ik hoop dat dit initiatief waargemaakt word, ziet er goed uit!

Het bestaat al..

http://www.legaldownload.net
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 15:48 
 
Hardtraxx Veteran

oh verkeerd gelezen dan, dacht dat het ging komen.
maar vind het goed dat het zo gebeurt, voor beginnende artiesten is dit ideaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 16:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind het om eerlijk te zijn niet zo geweldig... Ze passen geen selectie toe, en je kunt binnen 10 minuten je eigen ding online hebben staan. Wat betekent dat? Dat ik net een week FL Studio heb staan, en het wel grappig vind om mijn dingetjes online te gooien. Ze klinken dus nergens naar, maar aangezien ik een hoge pet van mezelf op heb, doe ik het toch. En ik ben niet de enige die dat denkt, nee, elke net begonnen amateurproducer denkt dit even te doen. Ik neem aan dat er meer amateurs dan professionelen zijn, en op die manier krijg je dus een website vol met troep. Ik vind het nu soms al lastig om op mijn favoriete downloadsites de muziek te vinden die ik wil hebben, hier word het dus al helemaal niet te doen. En als je even niet uitkijkt heb je je geld verspilt aan een track met een geluidskwaliteit van likmevestje (of hoe je dat spelt :P).

Dan blijf ik liever downloaden op Juno en Beatport, waar je alleen binnenkomt als je aangesloten bent bij een enigzins fatsoenlijk label. Labels passen selectie toe op wie ze binnenlaten waardoor je dus alleen muziek kan kopen met een redelijke kwaliteit (soms zit er natuurlijk nog steeds troep tussen, maar veel minder).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 16:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op Juno staat ook regelmatig genoeg troep hoor.. En het is jammer dat ik geen Hardstyle artiesten zie in de lijst met artiesten (met orginele releases dan, alleen remixes zover ik zag).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 16:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Op Juno staat ook regelmatig genoeg troep hoor.. En het is jammer dat ik geen Hardstyle artiesten zie in de lijst met artiesten (met orginele releases dan, alleen remixes zover ik zag).

Wat zouden de professionele hardstyle artiesten er voor baat bij hebben om op deze site te releasen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 16:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mja kweet niet wat ik ervan moet denke :)
enerzijds ok is het goed initiatief , maar andere kant.. veel rommel komt erop omdat eender wie er iets kan opzetten..

>.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 16:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Khadber schreef:
Op Juno staat ook regelmatig genoeg troep hoor.. En het is jammer dat ik geen Hardstyle artiesten zie in de lijst met artiesten (met orginele releases dan, alleen remixes zover ik zag).

Wat zouden de professionele hardstyle artiesten er voor baat bij hebben om op deze site te releasen?

Omdat er via dat veel meer geld in het laatje komt per verkoop (75% van de opbrengst), en dat terwijl de verkopen toch tegenvallen op het moment, zal wel wat schelen.. Plus dat je je eigen prijs kan bepalen, waardoor je het goedkoper/duurder kan maken, ook bijvoorbeeld oudere releases zelf afprijzen. Bovendien kost het geen geld om het op een dergelijke site te zetten, ik weet echter ook niet of een plaatsing op Juno gratis is of niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2009 16:21 
 
Hardtraxx Veteran

Miss dat Professionele producers op hardstyle gebied, de tracks die door hun eigen label niet gereleasd worden om die op deze site te zetten, is altijd weer een buitenkansje om geld in het laatje te laten komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2009 16:28 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
freddyadu8 schreef:
Ik hoop dat dit initiatief waargemaakt word, ziet er goed uit!

Het bestaat al..

http://www.legaldownload.net



bij mij doet ie t niet hoor, maar ik vind het een leuk idee, ook met die radiostations etc....
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2009 16:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Illegaal Downloaden of Legaal downloaden, maakt mij nix uit, als ik maar kan downloaden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2009 18:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Headhunter(4)Ever schreef:
Illegaal Downloaden of Legaal downloaden, maakt mij nix uit, als ik maar kan downloaden :P

Als het je niks uit maakt, doe het dan legaal zou ik zeggen ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2009 22:41 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Opzich aardig... maar als ik alles moet kope wat ik download... met dat geld kun je heel Afrika eten geven :/ (bij wijzen van spreken dan he...) Als ik straks van plan ben om mijn eigen gear te kopen dan ga ik dat denk ik wel doen...
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen