Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 15:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Radical Redemption gaat op Rebirth 28 tracks in een half uur proppen. Daar snap ik de bedoeling toch ook niet goed van eerlijk gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 15:43 
 
Hardtraxxer

Jonas schreef:
Radical Redemption gaat op Rebirth 28 tracks in een half uur proppen. Daar snap ik de bedoeling toch ook niet goed van eerlijk gezegd.


Iemand in reactie op zijn facebook post:
Ironisch hoe LIVE dan juist nog minder live gedaan wordt dan bij een DJ-set..

Waarop Radical reageerd:
Nou de mix wordt juist gemaakt, zodat je daarna met vocal samples, drum beats, effecten, live kunt freaken.

Misschien keer goed idee om te laten zien hoe het in z'n werk gaat, aangezien er veel misverstanden over bestaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 15:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Radical Redemption schreef:
Live-acts in Ableton zijn altijd pre-mixed, met hele mix op hetzelfde tempo, zodat je daarna met de controller en samples het live gedeelte kunt doen. Dus als je allemaal samples uit andere tracks hoort, geluiden, acapellas, etcetera, wordt dat tijdens de live-act gedaan.

Daarnaast heb je ook de beschikking over veel effecten om d'r overheen te gooien.

Misschien idee om het eens met beeld en geluid te laten zien aan mensen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 16:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Goed plan. Ben benieuwd. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij RR zal je hem alleen aan de flanger zien draaien. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 20:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Netjes van Radical, ben benieuwd. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 20:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lijkt me gaaf om een keer een live-act van Radical duidelijk op beeld te zien, misschien een keer opnemen nadat hij hem live gedaan heeft ofzo?

Trekt hij z'n pakkie mooi aan op z'n zolderkamertje, maken we de hele live ervaring mee :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 apr 2015 23:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Frenchkicks schreef:
JeftaElachouri schreef:
Chroman schreef:
Ik was er zelf bij, maar ik kon niet zien hoe hij precies draaide. Het klonk inderdaad goed, dus wat mij betreft maakt het niet uit of er echt 'live' gedraaid wordt of niet.

Oh, het is B-Front en het waren goede nummers, dus dan is het geen probleem.


Dit, met twee maten meten >.<

Twee maten? Wanneer heb ik dan gezegd dat dj's van mij live-elementen moeten toepassen, behalve B-Front?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2015 01:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

robin92 schreef:
Jonas schreef:
Radical Redemption gaat op Rebirth 28 tracks in een half uur proppen. Daar snap ik de bedoeling toch ook niet goed van eerlijk gezegd.


Iemand in reactie op zijn facebook post:
Ironisch hoe LIVE dan juist nog minder live gedaan wordt dan bij een DJ-set..

Waarop Radical reageerd:
Nou de mix wordt juist gemaakt, zodat je daarna met vocal samples, drum beats, effecten, live kunt freaken.

Misschien keer goed idee om te laten zien hoe het in z'n werk gaat, aangezien er veel misverstanden over bestaan.

welk misverstand bedoel je dan? 28 tracks in een half uur proppen maakt het voor de bezoeker toch niet leuk meer? heb je iets meer als 1 minuut per track. de helft van de bezoekers mist de gedeeltes in de tracks die ze nou juist vet vinden (dit gebeurt dan wel vaker bij een live act, maar met 28 tracks in een half uur...). en dan nog het feit dat hij er uitgebreid zijn tijd voor kan nemen, lekker comfortabel op z'n ergonomische bureaustoel even 28 tracks in een half uur drukken. dan vind ik het veel vetter als een live act echt live is met, zoals AVIO vaak deed, een lege bassline met wat reverbjes en kleine dingetjes, maar zelf wel de melodie en screeches spelen en dergelijke. of zoals Ophidian die live op z'n piano de breaks van zijn tracks gaat spelen.

EDIT: ik zag net de tracklist van Crypsis LIVE @ Qapital, wat was daar speciaal aan? 14 tracks in een uur 1 nieuwe edit en ik zie geen mashups staan.. tell me.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2015 10:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:
EDIT: ik zag net de tracklist van Crypsis LIVE @ Qapital, wat was daar speciaal aan? 14 tracks in een uur 1 nieuwe edit en ik zie geen mashups staan.. tell me.

Voor zover jouw leesvaardigheid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2015 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Distinctive schreef:

EDIT: ik zag net de tracklist van Crypsis LIVE @ Qapital, wat was daar speciaal aan? 14 tracks in een uur 1 nieuwe edit en ik zie geen mashups staan.. tell me.

Hoe kun je nou weer op een tracklist beoordelen of een liveset goed was?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 apr 2015 12:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@Distinctive

Ook klopt die tracklist niet helemaal, zitten nog twee andere nummers bij, verder werd Torture nog qua vocalen afgespeeld. Verder is het natuurlijk heel raar dat je op de tracklist af gaat en niet even het filmpje beluisterd, dan weet je namelijk precies wat er bedoeld word :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 apr 2015 12:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Bij RR zal je hem alleen aan de flanger zien draaien. xd

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2015 06:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Distinctive schreef:
EDIT: ik zag net de tracklist van Crypsis LIVE @ Qapital, wat was daar speciaal aan? 14 tracks in een uur 1 nieuwe edit en ik zie geen mashups staan.. tell me.

Voor zover jouw leesvaardigheid.

ik snap hem >.< hoezo iets over het hoofd zien.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 00:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je het over een live act hebt, is dit volgens mij het enige wat zich ook echt zo mag noemen:



Hoe vet is dat zeg :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 09:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is inderdaad gaaf gedaan :thumbsup: Zit al 8 minuten met bewondering te kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 10:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gruwelijk vet :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 14:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heel vet ja, maar ''het enige wat zich ook echt zo mag noemen'' is onzin natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 19:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Fothermucker schreef:
Heel vet ja, maar ''het enige wat zich ook echt zo mag noemen'' is onzin natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fothermucker schreef:
Heel vet ja, maar ''het enige wat zich ook echt zo mag noemen'' is onzin natuurlijk.

Noem nog eens een paar acts die echt live zijn binnen "hard-edm"?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 20:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ophidian vind ik ook echt live, hoe hij z'n tracks live meespeelt en edit in zijn live-acts.

Daarnaast, echt live. Wat is echt live? MD&A gebruikt pre-loaded sounds daar volgens mij die niet ter plekke worden gecreƫerd, dus het is niet 100% live als we toch gaan mieren neuken.

(Ben het er wel mee eens dat MD&A daar gewoon live is hoor. Dit is enkel om wat nuance aan te brengen.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 15:10 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Thera, AVIO, Noise Supressor, Tediz met z'n instrumenten, Hardtechno artiest met trommels en dan zal ik er vast nog wel wat missen.
Maarja, live in hardstyle/hardcore is 9/10 keer natuurlijk niks helemaal vergelijken met bijvoorbeeld dj's in de Techno scene.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij Hardtechno en Schranz altijd genieten als er met 4 decks gedraaid wordt. :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 15:41 
 
Hardtraxx Veteran

Raven schreef:
Bij Hardtechno en Schranz altijd genieten als er met 4 decks gedraaid wordt. :loving:


Dit heeft niets met een live-act te maken, hoe gaaf het ook is
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2015 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net als Delete VIP, vind ik ook heel gaaf. Maar zelf noemt hij het ook geen live-act volgens mij.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen