Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 18:05 
 
Donateur

Headhunter(4)Ever schreef:
Yannicksuper schreef:
Headhunter(4)Ever schreef:
Ik moet het eerst nog maar eens zien hoe ver hij komt..


Hoever hij al is :P Serieus wie kent Headhunterz nu niet als je hardstyle luistert ;) Als je aan iemand vraagt die net hardstyle luistert : Wie is Crypsis ? Gaat hij echt niet weten ^^

Daarom ^^


Hij is gewoon de beste :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 18:23 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Dat iedereen 'm kent wil natuurlijk niet zeggen dat ie de beste is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 18:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Dat iedereen 'm kent wil natuurlijk niet zeggen dat ie de beste is.

Iedereen hier kent ook patrick jumpen en Scooter...
HHz, vind zijn eerste releases het beste. Laatste releases van hem vind ik niks. Hij is iiig zwaar overrated.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 20:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind bijna alle releases van Headhunterz meesterlijk, alleen de just say my name vinyl is jammer.
Maar als hij deze nooit gemaakt had, dan zouden toch alle tracks echt vet zijn of welke vinden jullie minder dan?? >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 20:42 
 
Donateur

Makxz schreef:
Vind bijna alle releases van Headhunterz meesterlijk, alleen de just say my name vinyl is jammer.
Maar als hij deze nooit gemaakt had, dan zouden toch alle tracks echt vet zijn of welke vinden jullie minder dan?? >.<


Ik vind ze ook allemaal goed, behalve dan The Lost Soul is iets minder , ik vind Just Say My Name nog wel vrij goed hoor ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 20:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yannicksuper schreef:
Makxz schreef:
Vind bijna alle releases van Headhunterz meesterlijk, alleen de just say my name vinyl is jammer.
Maar als hij deze nooit gemaakt had, dan zouden toch alle tracks echt vet zijn of welke vinden jullie minder dan?? >.<


Ik vind ze ook allemaal goed, behalve dan The Lost Soul is iets minder , ik vind Just Say My Name nog wel vrij goed hoor ;)


Ik vind The Lost Soul beter dan Just Say My Name eerlijk gezegd :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 20:45 
 
Donateur

Makxz schreef:

Ik vind The Lost Soul beter dan Just Say My Name eerlijk gezegd :$


Ik echt niet :thumbdown: :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 21:18 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Mol schreef:
Dat iedereen 'm kent wil natuurlijk niet zeggen dat ie de beste is.

Iedereen hier kent ook patrick jumpen en Scooter...
HHz, vind zijn eerste releases het beste. Laatste releases van hem vind ik niks. Hij is iiig zwaar overrated.


+1 , vind dat zijn nummers gewoon niks nieuws toevoegen aan zijn stijl. Alle nummers lijken veel op elkaar.. Wil niet zeggen dat z'n nieuwe nummers perse slecht zijn, maar het lijkt gewoon te veel op z'n andere nummers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 22:45 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Headhunter(4)Ever schreef:
Yannicksuper schreef:
Headhunter(4)Ever schreef:
Ik moet het eerst nog maar eens zien hoe ver hij komt..


Hoever hij al is :P Serieus wie kent Headhunterz nu niet als je hardstyle luistert ;) Als je aan iemand vraagt die net hardstyle luistert : Wie is Crypsis ? Gaat hij echt niet weten ^^

Daarom ^^

Als ik jullie vraag wie overdrive, zemtec, dhhd, zairon etc. zijn, weten jullie dat waarschijnlijk ook niet.
En die hebben toch echt wel betere nummers gemaakt dan hhz. Het is enkel de promotie en commercie achter headhunterz en omdat hhz z'n stijl nogal soft is. Daarom kennen die nieuwkomers hem als eerst, niet omdat hij de beste is. :nono:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2009 23:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Precies, de artiesten die jij opnoemt zijn echt top! :) Dat is echt mijn type hardstyle, wordt de laatste tijd beetje gek van die standaard nu-style.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2009 00:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Citaat:
Als ik jullie vraag wie overdrive, zemtec, dhhd, zairon etc. zijn, weten jullie dat waarschijnlijk ook niet.
En die hebben toch echt wel betere nummers gemaakt dan hhz. Het is enkel de promotie en commercie achter headhunterz en omdat hhz z'n stijl nogal soft is. Daarom kennen die nieuwkomers hem als eerst, niet omdat hij de beste is. :nono:

Overdrive en DHHD die ken ik wel van enkele nummers :)

Als je HHZ commercieel vind dan snap ik jou egt niet.

Ik vind juist Showtek commercieel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2009 01:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Headhunter(4)Ever schreef:
Citaat:
Als ik jullie vraag wie overdrive, zemtec, dhhd, zairon etc. zijn, weten jullie dat waarschijnlijk ook niet.
En die hebben toch echt wel betere nummers gemaakt dan hhz. Het is enkel de promotie en commercie achter headhunterz en omdat hhz z'n stijl nogal soft is. Daarom kennen die nieuwkomers hem als eerst, niet omdat hij de beste is. :nono:

Overdrive en DHHD die ken ik wel van enkele nummers :)

Als je HHZ commercieel vind dan snap ik jou egt niet.

Ik vind juist Showtek commercieel.


ik vind het woord commercieel altijd heel ironisch..

VanDale.nl:
Citaat:
com·mer·ci·eel bn, bw de commercie betreffend; handels-: -ciële televisie(oftewel media) gericht op het maken van winst


ik ken geen een artiest die niet uit is op het maken van winst ^^
maar ik denk dat commercieel niet het juiste woord is.
eerder een manier om bekendheid te schaffen, en daar willen artiesten nog wel eens in variëren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2009 01:21 
 
Hardtraxxer

Wanneer houden mensen nou eens op met dat gejank over commercieel dit en dat, als het tegenwoordig niet zo commercieel was hadden jullie (misschien ikzelf ook wel) nog steeds naar je hitzone series zitten luisteren.. :/
Vind commercieel trouwens sowieso niet het juiste woord..

Ik vind ook dat het tegenwoordig iets te breed aan het worden is... Maar ik denk dat het nu toch ver aan het einde is met het verbreden ;)
Althans dat hoop ik toch zeker wel, t mag nog wel een tandje terug vind ik zelf..

En als we het dan toch over "commerciele artiesten" hebben plaats ik Headhunterz en Showtek in hetzelfde hokje ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2009 11:22 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Met commercieel bedoelde ik mensen die het doen om de roem.
En nee, 7 jaar terug hadden we niet iemand die de stijl zo veranderd, omdat het toegankelijker moest worden. Headhunterz is misschien een held voor de een, maar voor de andere is mede dankzij hem het genre kapot gemaakt.

@crypsis, jullie vinden crypsis goed, omdat hij een unieke sound heeft, die ook nog eens verslavend goed is.
Tegenwoordig zijn alle nummers hetzelfde en wordt creativiteit normaliter afgestraft door de nieuwkomers.
Ben alleen bang dat als crypsis zo door gaat, al zijn nummers een beetje hetzelfde zijn. Bij 4-5 nummers van die kwaliteit is dat nog wel te doen, maar daarna gaat dat toch echt ook wel vervelen, maar wie weet..
Is hij nog creatiever dan ik al dacht
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2009 12:13 
 
Hardtraxx Veteran

Het is gewoon zo stom dat op elk groot hardstylefeest dezelfde Dj`s komen ..
Naar mijn mening: Smijt er eens een andere line-up in, Het effect gaat veel beter zijn, alle Dj`s worden eens erkend, en niet alleen HHZ etc ..
Oproep aan alle eventMakers ~ Gooi eens iets anders erin, maak het speciaal ! Wees uniek ..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2009 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

http://www.hardtraxx.nl/interviews/excl ... drome.html :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 00:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:

Als ik jullie vraag wie overdrive, zemtec, dhhd, zairon etc. zijn, weten jullie dat waarschijnlijk ook niet.
En die hebben toch echt wel betere nummers gemaakt dan hhz. Het is enkel de promotie en commercie achter headhunterz en omdat hhz z'n stijl nogal soft is. Daarom kennen die nieuwkomers hem als eerst, niet omdat hij de beste is. :nono:[/quote]
Je hebt deels gelijk, Overdrive ken ik niet. Zemtec ken ik van de tech Remix die hij van Amen heeft gemaakt, maar dat vond ik echt crap! DHHD ken ik wel, kan me alleen zo even geen nummer voor de geest halen. Zairon ken ik vooral van Deep into your soul, wat inderdaad een toptrack is. Maar verder?

Headhunterz promotie? Ik ben nog geen reclamecampanges of iets van hem tegengekomen. Zijn stijl is toegankelijk, maar Deep Into Your Soul is een track die net zo toegankelijk is (of misschien wel toegankelijker? Het is wel een héél blij melodietje, zoiets heb ik Headhunterz nog nooit zien doen).

Headhunterz was écht een innovator toen hij begon met tracks als Aiming 4 Ur Brain, Left Some Answerz en dergelijken. Hij is één van de drijfveren van beweging naar de nu-style (even achterwege gelaten of je nu-style nou kunt waarderen of niet).

Wat doet Headhunterz nog meer goed? Het feit dat hij blijft vernieuwen, en niet in hetzelfde straatje blijft rondhangen zoals Crypsis nu dreigt te doen. Al vrij snel kwam The End Of My Existence, een track die echt de standaard heeft gezet voor de typische melodietjestrack. Vervolgens is die stijl echt 2 jaar lang nagemaakt, maar Headhunterz ging weer verder, op zoek naar nieuwe melodieën en hij blijft maar nieuwe shit verzinnen en echt, hij staat bovenaan de berg die melodieuze hardstyle heet. Het kutte tegenwoordig van de melodietjes is dat je 99 van de 100 keer iets gehoord hebt wat je al eerder gehoord hebt, maar Willem weet steeds op zoek te gaan naar een nieuw gevoel, dat kun je toch gewoon niet ontkennen?

Zeggen dat hij een steeds toegankelijkere stijl aan het maken is, ben ik het niet mee eens. Zijn stijl is inderdaad toegankelijk, maar dat is zeker niet zijn doel, slechts een bijkomstigheid van de melodieuze stijl die hij hanteert. Headhunterz is echt een vernieuwer, een trendsetter, en niet deel van de grooooote groep producers die acher hem aanloopt en de huidige stijl na probeert te maken.

En het gezeik op hem dat hij te soft is of wat dan ook, vind ik dikke bullshit. Hij is een kwaliteitsproducer, en de enige reden waarom zoveel mensen scheit aan hem hebben is denk ik, omdat zoveel nieuwe hardstyleluisteraars hem als eerste leren kennen. Maar moet je niet naar de MUZIEK van iemand luisteren en daarop oordelen? De situatie doet mij een beetje denken aan Angerfist, die echt goede producties maakt maar altijd kritiek krijgt omdat het juist de 12jarige wazi's zijn die naar hem luisteren. Daar kan hij toch niks aan doen. Maar volgensmij ga ik offtopic...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 00:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Lyst schreef:

En het gezeik op hem dat hij te soft is of wat dan ook, vind ik dikke bullshit. Hij is een kwaliteitsproducer, en de enige reden waarom zoveel mensen scheit aan hem hebben is denk ik, omdat zoveel nieuwe hardstyleluisteraars hem als eerste leren kennen. Maar moet je niet naar de MUZIEK van iemand luisteren en daarop oordelen? De situatie doet mij een beetje denken aan Angerfist, die echt goede producties maakt maar altijd kritiek krijgt omdat het juist de 12jarige wazi's zijn die naar hem luisteren. Daar kan hij toch niks aan doen. Maar volgensmij ga ik offtopic...


Integendeel, het is een goeie voorbeeld ;)

Headhunterz is de man van de toekomst, misschien wordt tie wel de nieuwe Prophet (die heeft zijn beste tijd ook wel gehad) *waarom heb ik het gevoel dat ik hier kritiek op krijg :whistle: *
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 00:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Headhunter(4)Ever schreef:
Headhunterz is de man van de toekomst, misschien wordt tie wel de nieuwe Prophet (die heeft zijn beste tijd ook wel gehad) *waarom heb ik het gevoel dat ik hier kritiek op krijg :whistle: *

Ben het met je eens ja, tenminste als hij zo door gaat. Hij is een muzikant met visie en ontsnapt uit het hokje 'standaard'. Enige puntje van verbetering zijn zijn technische productieskills, hier en daar mag er wel wat meer bass in, sommige kicks zijn niet zo vol. Maar dat lijkt me op te lossen ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 02:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Headhunterz heeft gewoon 2 jaar lang zelfde deuntjes gemaakt. Vernieuwing mijn ***. Sorry hij heeft goede nummers begrijp me niet verkeerd. Maar hem aan duiden als een profeet. Sorry dan heb je echt weinig hardstyle gehoord. headhunterz niet commercieel?, zn plaatjes moeten toch echt verkocht worden. Als je nummers van dhhd niet kent dan vraag ik me af wat je in de hardstyle scene doet? DHHD heeft veel meer voor de hardstyle scene betekend als HHZ. Mis die goed door dreunende bass, die je laatste tijd nog zo weinig hoord. Tegenwoordig is het recept voor een goede track: Maak een melodie, zet daar een beat onder, speel een stuk piano voor de break.
Een nummer met een melodie is leuk, maar teveel is gewoon niet leuk. Waarom worden er niet weer gewoon tracks gemaakt waar de melodieën gedoseerd worden? Melodieen die de naam hardstyle weer eer aan doen. Niet van die blije melodieen, maar de wat duistere. Doe mij maar beuk in plaats van al die handen omhoog-hardstyle :thumbdown:
Zairon is gewoon een meesterlijke alias van Zatox. I am techno :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 08:38 
 
Hardtraxxer

_dp_ schreef:
Doe mij maar beuk in plaats van al die handen omhoog-hardstyle :thumbdown:
Zairon is gewoon een meesterlijke alias van Zatox. I am techno :worship:



Amen :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mag ik eerst even zeggen dat ik deze discussie bijzonder kan waarderen! :)

Ik ben ook van mening dat The Prophet bij mij wel degelijk aan glans aan het inboeten is, mede doordat hij alleen maar promo's draait is hij nog zo populair. Chubby/Fuck_R was aardig, maar ook niet alles. Hij heeft in ieder geval door dat hij moet blijven produceren.. Want zijn laatste soloproducties die uitkwamen (Exclusief de unreleased CD) was Fucking Pornstar / Cocain Bizznizz geloof ik.. Dat is 2006. De rest valt nou over te twijfelen of hij er zoveel aan gedaan heeft (afgezien van coaching en marketing, ik bedoel hier echt productietechnisch), of alleen zijn naam erbij plakte om de artiest faam aan te geven.

Headhunterz is zeker vernieuwend voor de stijl geweest. Zijn tracks hebben zeker genoeg diepgang laten zien etcetera, de laatste tijd is het ook wel een beetje minder qua producties. Voorbeeldje: Just Say My Name/The Lost Soul was niet echt zo'n succes vond ik.

Vernieuwing vind ik tegenwoordig echt in de kleinere labels! AVIO voorop! Met Theracords er achter aan. Ook Minus Is More is beter bezig. Crypsis timmert aan de weg, maar ik heb te weinig gehoord om echt een oordeel te vormen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 10:24 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
Lyst schreef:
Als ik jullie vraag wie overdrive, zemtec, dhhd, zairon etc. zijn, weten jullie dat waarschijnlijk ook niet.
En die hebben toch echt wel betere nummers gemaakt dan hhz. Het is enkel de promotie en commercie achter headhunterz en omdat hhz z'n stijl nogal soft is. Daarom kennen die nieuwkomers hem als eerst, niet omdat hij de beste is. :nono:

Je hebt deels gelijk, Overdrive ken ik niet. Zemtec ken ik van de tech Remix die hij van Amen heeft gemaakt, maar dat vond ik echt crap! DHHD ken ik wel, kan me alleen zo even geen nummer voor de geest halen. Zairon ken ik vooral van Deep into your soul, wat inderdaad een toptrack is. Maar verder?

Jullie beweren dat headhunterz het beste is, omdat iedereen hem kent, het feit is dat de overgrote deel (2007 en later) alleen de huidige artiesten kennen. Ik vind het echt moedig van je als je een discussie aangaat, over iets waar je slechts met een klein deel bekend bent. Ik zal je even uitleggen, de tech remix is van Brennan & Heart, het origineel is van zemtec. Verder tracks als bring me ur silence en what? zijn toch echt wel bekend. Overdrive is een alias van Activator, heeft onder andere "The Noise of Act" en "Listen to the phat Bass" uitgebracht. Van zairon ken je 1 nummer die hij in 2007 heeft uitgebracht, deze alias van zatox staat toch echter vooral bekend om "I'm Techno", de B-kant "Acid Park" heb ik ook vele uren gedraaid. En dan als laatste DHHD: "DHHD ken ik wel, kan me alleen zo even geen nummer voor de geest halen", dat bedoel ik dus met dat jullie alleen huidige artiesten kennen. DHHD is de alias van Luna vs Trilok & Chiren, hebben vrijwel alleen maar klassiekers gemaakt als: Rush, 30 Minutes, Funky Shit en We control the sound. Sorry, maar als je niet zo een nummer van DHHD voor de geest kan halen, was ik als ik jou was deze discussie nooit aangegaan.

Citaat:
Headhunterz promotie? Ik ben nog geen reclamecampanges of iets van hem tegengekomen. Zijn stijl is toegankelijk, maar Deep Into Your Soul is een track die net zo toegankelijk is (of misschien wel toegankelijker? Het is wel een héél blij melodietje, zoiets heb ik Headhunterz nog nooit zien doen).

De original mix is niks blijs aan. Zatox remix misschien wel iets, maar ik kan zo wel een stuk of 5 nummers van headhunterz opnoemen die blijer zijn dan dit.

Citaat:
Headhunterz was écht een innovator toen hij begon met tracks als Aiming 4 Ur Brain, Left Some Answerz en dergelijken. Hij is één van de drijfveren van beweging naar de nu-style (even achterwege gelaten of je nu-style nou kunt waarderen of niet).

Wat doet Headhunterz nog meer goed? Het feit dat hij blijft vernieuwen, en niet in hetzelfde straatje blijft rondhangen zoals Crypsis nu dreigt te doen. Al vrij snel kwam The End Of My Existence, een track die echt de standaard heeft gezet voor de typische melodietjestrack. Vervolgens is die stijl echt 2 jaar lang nagemaakt, maar Headhunterz ging weer verder, op zoek naar nieuwe melodieën en hij blijft maar nieuwe shit verzinnen en echt, hij staat bovenaan de berg die melodieuze hardstyle heet. Het kutte tegenwoordig van de melodietjes is dat je 99 van de 100 keer iets gehoord hebt wat je al eerder gehoord hebt, maar Willem weet steeds op zoek te gaan naar een nieuw gevoel, dat kun je toch gewoon niet ontkennen?

haha, headhunterz is inderdaad een innovator geweest in 2007, heeft de hardstyle richting de nu-style gebracht en daarmee mensen zoals jullie aangetrokken. Vervolgens moest inderdaad iedereen o.a. hem nadoen, en kwam er nauwelijks nog echte hardstyle uit, alle nummers lijken op elkaar. Hij is misschien een held voor jou, omdat hij een, voor jou mooi, genre heeft ontwikkeld, maar tevens blijven alle hardstyle fans die gemiddeld toch al zo'n 6 jaar meelopen achter met niets.
Headhunterz is echt niet vernieuwend meer bezig. Serieus, een ander melodietje maken, hoe goed en hoeveel noten dan ook, is niet vernieuwing, de opbouw van de nummers blijft hetzelfde, de intro's etc zijn van nu-style platen bijna allemaal identiek, het gaat tenslotte toch alleen maar om de melodie. Daar is waar crypsis doorbreekt, hij heeft een vernieuwend geluid. Ik geef toe als hij zo door gaat het ook allemaal weer saai en hetzelfde blijft, maar op dit moment is hij vernieuwend bezig.

Citaat:
Zeggen dat hij een steeds toegankelijkere stijl aan het maken is, ben ik het niet mee eens. Zijn stijl is inderdaad toegankelijk, maar dat is zeker niet zijn doel, slechts een bijkomstigheid van de melodieuze stijl die hij hanteert. Headhunterz is echt een vernieuwer, een trendsetter, en niet deel van de grooooote groep producers die acher hem aanloopt en de huidige stijl na probeert te maken.

Er is een verschil tussen toegankelijk en trendsetter zijn. Die woorden hebben niet eens een raakvlak, dus een beetje vaag argument wat je daar geeft. Als Headhunterz' muziek niet toegankelijk was geweest, hoe verklaar je dan de opeens forse groei van de hardstyle scene, die allemaal headhunterz als eerste plaat hebben gehoord, of ze zelfs Headhunterz4Ever als naam nemen.

Citaat:
En het gezeik op hem dat hij te soft is of wat dan ook, vind ik dikke bullshit. Hij is een kwaliteitsproducer, en de enige reden waarom zoveel mensen scheit aan hem hebben is denk ik, omdat zoveel nieuwe hardstyleluisteraars hem als eerste leren kennen. Maar moet je niet naar de MUZIEK van iemand luisteren en daarop oordelen? De situatie doet mij een beetje denken aan Angerfist, die echt goede producties maakt maar altijd kritiek krijgt omdat het juist de 12jarige wazi's zijn die naar hem luisteren. Daar kan hij toch niks aan doen. Maar volgensmij ga ik offtopic...

"Hij is niet soft, hij is een kwaliteitsproducer", zijn sound is grotendeels toch echt wel soft tegenwoordig.
En denk je echt serieus dat ik nog nooit een nummer van headhunterz gehoord heb? Van Aiming4 tot a new day, van project 1 tot subsonic. Ik ken ze echt allemaal wel.
Headhunterz zal vast een goede producer op nu-style gebied zijn (daar klinkt immers toch alles hetzelfde), maar men haat hem, omdat hij een weg is ingeslagen die de echte hardstyle kapot heeft gemaakt.

@khadber, chubby is een van de beste nummers van 2008 en vrijwel al zijn producties, ookal waren die voor 2006, zijn goed. Hij is tevens 1 van de 2 breinen achter het Hardheadz-masterpiece. Headhunterz kan hem nog lang niet opvolgen, zolang hij nog webcam foto's plaatst van GHF admins, omdat hij niet tegen kritiek kan.. FAIL
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 11:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Wat ik aan probeer te geven, is dat Headhunterz zijn muziek misschien wel toegankelijk is, maar ik denk niet dat het Willems doel is om toegankelijke muziek te maken. De toegankelijkheid is slechts een 'bij-effect' van de stijl die hij hanteert, en niet andersom.

Verder wil ik toch graag zeggen dat ik meer van hardstyle weet dan de gemiddelde 'nieuwkomer', ik ken toch bijna wel alles van 2006, 2007 tot nu toe. Van daarvoor ken ik enkele platen, en nee lang niet alles. Maar dat lijkt me ook niet nodig voor de discussie, omdat de discussie ging om Headhunterz, en niet over DHHD, Zairon, Overdrive en Zemtec. Verder moet je weten dat ik niet iemand ben die alleen maar kickt op nu-style. Wanneer producers er weer eens een reverse bass in stoppen sta ik te juichen want dat vind ik heerlijk, en ik luister dagelijks naar tracks als They Know (van Hardheadz wat inderdaad een masterpiece is), Sound of the beast en Kick it hard van Tatanka en Peter Damir. Ik weet dat dit de bekendere platen zijn van de oude stijl, maar zoals ik al zei, ik ken daarvan lang niet alles. Ik probeer alleen aan te geven dat ik die sound zeker waardeer.

Verder wil ik even duidelijk maken dat ik het over de producer Headhunterz heb en niet over de DJ. Als DJ is hij echt verschrikkelijk, heb net even zijn Hard Bass liveset gehoord en het is echt om de drie minuten een break. Om gek van te worden. Verder zijn het veel teveel melodietjes achter elkaar. Maar ik heb het over zijn producties.

Je kunt wel zeggen dat het maken van een nieuwe melodie niet vernieuwend is omdat de opbouw hetzelfde blijft, maar de opbouw is echt bijna bij elke producer hetzelfde, en ook in een oude track als Sound Of The Beast hoor ik diezelfde opbouw terug. Het is ook gewoon een logische opbouw. Ook Crypsis gebruikt deze opbouw met het verschil dat hij soms de volledige intro en outro weglaat. Dat is dan wel redelijk vernieuwend maarja, je kunt je afvragen wat het toevoegt aan de muziek.

Ik probeer echt niet te zeggen dat ik het vernieuwend vind wanneer iemand met een melodie komt. Want met een nieuwe melodie komen, dat gebeurt dagelijks. Maar veel melodieën kun je in hetzelfde hokje stoppen, en Headhunterz weet telkens een nieuw hokje te vinden. Hij weet steeds weer een, ik zou willen zeggen, revolutionaire melodie te brengen, steeds een melodie die een nieuwe sfeer met zich meebrengt. Eerst was daar, zoals ik al eerder zei, The end of my existence, met een melodie die inmiddels standaard is geworden. Je hebt nu nog steeds producers die met dat soort melodieën op de proppen komen, maar Headhunterz zou dat nu nooit meer doen omdat het achterhaald is. Rock Civilization is een voorbeeldje, die melodie was gewoon zo anders dan de rest. En Blame it on the music dan? Die track wist mij weer ouderwets te laten springen op een melodie, net toen ik dacht, dat ik voor goed uitgekeken was op melodieuze trackjes. The Lost Soul heeft bijna geen fans, maar ik snap niet waarom, want ook dit is echt vernieuwing van de bovenste plank. Ik vind het vet.

Verder vind ik Headhunterz echt niet de beste, wat jij zegt. In een liveset hoor ik veel liever 80% duistere melodieën en schreeches met hier en daar een melodie, in plaats van andersom. En de beste producties vind ik nog altijd van de Donkey Rollers wegkomen. Maar er word de laatste tijd zoveel op Headhunterz gezeken met dat hij standaard nu-style meuk is en soortgelijke kritiek, dat ik even duidelijk wil maken dat die gast echt wel props verdient.

Verder is veel van jouw kritiek dat hij de oude hardstyle kapot heeft gemaakt, door een nieuw genre te ontwikkelen. Wat je dan dus zegt is dat je de vernieuwing afkraakt?

En wat is er soft aan zijn stijl? Voor zover ik weet gebruikt hij nog steeds de hardcore-achtige kicks die ik toch wel ervaar als hard, en als je naar de intro's van zijn nieuwste vinyl luistert, hoor ik raggende schreeches en harde bass.

Ik wil Headhunterz niet gaan vergelijken met the Prophet, ik wil alleen even zeggen dat the Prophet zijn laatste productie vóór Chubby niet Cocaine Bizznizz was, maar Blckr Thn Blck. En dat was écht wel vette shit.

Edit: nog een kleine sidenote over Crypsis. Je zegt dat hij vernieuwend is op ander andere het gebied van intro's. Nou pak ik er even 3 platen bij. Get Hit heeft echt een standaard nu-style intro met technologische geluidjes en daaronder een hardcore-achtige kick. Sonic Sabotage heeft geen intro en begint eigenlijk meteen in de break. Zelfde geldt voor The 6th Pathway. Tenslotte vind ik hem echt niet zó vernieuwend. Get Hit is een standaard nu-style melodie en lijkt erg veel op Floorchrushers - Psycho Stylez (een track die ook al een niet bijster nieuwe melodie had). 6th Pathway is een topplaat, maar niet zo erg vernieuwend. Gewoon een duistere melodie met een pitchkick eronder. Erg lekker, zeker, ik luister er dagelijks naar, maar van vernieuwing is geen sprake. Sonic Sabotage is écht vernieuwend qua melodie. Echter, hier deed Kold Konexion aan mee, en ik kan natuurlijk niet oordelen over wie wat heeft gedaan, maar ik zie het wel zo voor me dat Kold Konexion die melodie heeft verzonnen. Dan komen we aan bij Jealousy en die track is standaard meuk, ik hoop dat we het daar over eens zijn. Dus kwaliteit: jazeker, vernieuwing my ass. Hij gebruikt alleen een net iets andere synth voor zijn melodietjes.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2009 12:19 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Die breaks zitten in zijn producties...
Rock Civilization 40 seconde break
Just Say My Name 40 seconde break
A New Day 30 seconde break
WUWH 30 seconde break
Reloaded part 2 50 seconde break

ga zo maar door

En ja ik kraak deze vernieuwing af wat ik ben altijd maar hetzelfde meer dan zat.
Maar gelukkig zijn we weer redelijk op de goede weg met artiesten als thera etc.

Edit:
Get hit is de uitzondering van het vinyl, vind die ook beetje standaard klinken.
Maar behalve de originele intro's in SS en 6PW heeft de laatste ook nog eens een vernieuwende melodie, daarnaast 2 verschillende climaxen en als klap op de vuurpijl ook nog een vertraagd stukje.
Kun je mij overigens een track noemen die ook maar iets op jealousy lijkt?
Heb afgelopen paar jaar weinig tracks gehoord met zoveel energie.
Ben er overigens wel bang voor dat hij die synth maar blijft gebruiken en gebruiken.
Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen