Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende

Het beleid op Hardtraxx moet 100% worden nageleefd
Eens 20%  20%  [ 12 ]
oneens 80%  80%  [ 48 ]
Totaal aantal stemmen : 60
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 14:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hoi iedereen,

in het moderators topic (mededelingen-updates/het-stel-je-vraag-aan-een-moderator-topic-t51637.html) is momenteel een discussie gaande over het beleid van Hardtraxx. Naar aanleiding van het Qlimax topic hebben enkele leden hun mening laten horen. Er zijn leden die vinden dat het beleid in dit topic niet is nageleefd, en hebben hier over geklaagd. Aan de andere kant zijn er leden, die vinden dat dit gedrag wel door de beugel kan, ook al is dit tegen het beleid in.


Ik denk dat bijna iedereen het er mee eens is, dat een grapje af en toe moet kunnen. Iedereen is volwassen genoeg om te beseffen of een post wel of niet kan. Toch kan dit soms wat uit de hand lopen, waar we natuurlijk onze mods voor hebben (Jongens, het is leuk geweest, weer even OT please). Het probleem is dat hier geen harde grens voor is. Niet iedereen is hetzelfde, wat inhoudt dat sommige sneller vinden dat iets door de beugel kan, als andere.

Dit is natuurlijk een lastige situatie voor de mods. Ze kunnen het beleid 100% naleven, wat ten koste zou gaan voor de sfeer en activiteit op HardTraxx. Een andere mogelijkheid is dat

Er zijn grof gezien 2 opties mogelijk. Het beleid moet worden versoepeld, zodat we nog steeds hier en daar wat kunnen grappen op het forum. De andere optie, is dat het beleid niet 100% moet worden nageleefd. De Mods bepalen dan zelf hoe ze een situatie afhandelen, en kunnen dit bespreekbaar maken in het moderators topic.

Verdere tips en ideeën en discussie zijn natuurlijk welkom!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 15:06 
 

Heb maar voor eens gekozen omdat ik dat nog altijd beter vind dan hoe het nu is maar als mods tegen dit:
patrickjeb schreef:
Het gaat er niet om dat er een richtlijn moet komen wie wel en wie niet iets grappigs mag zeggen, maar dat als 1 grap 25 keer gemaakt word, het niet meer grappig is. Van mij hoeft zo'n reactie ook niet direct verwijderd te worden, maar als ik een grap zie die al op vele manieren is gemaakt, ga ik niet proberen om nog een graantje mee te pikken en hoger op de 'Parvuz-Award' te eindigen. Een uitgemolken grap 25 keer moeten lezen, verpest een topic. Ik mag hopen dat je het daar mee eens bent.

Vanaf nu een stuk harder optreden (doormiddel van warns) zou het voor mij imo al een stuk beter zijn op het forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik gok dat de meesten hier wel 18 jaar en ouder zijn dus denk dat iedereen zelf wel kan inschatten of iets door de beugel kan of niet. Om hier nou een heel drama over te maken a la SVB (met alle respect) is een beetje overdreven. Bij deze dus oneens gestemd :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 15:52 
 
Hardtraxx Veteran

Indyy schreef:
Ik gok dat de meesten hier wel 18 jaar en ouder zijn dus denk dat iedereen zelf wel kan inschatten of iets door de beugel kan of niet. Om hier nou een heel drama over te maken a la SVB (met alle respect) is een beetje overdreven. Bij deze dus oneens gestemd :D


Ik heb af en toe het idee dat die 18 jaar en ouder nog niet is bereikt. Hoe snel sommige het hier al op kinderachtige persoonlijke aanvallen kunnen gooien is ongelofelijk. Dan krijg je als ding: ja hij doet het toch ook of hij begon, dat zeiden we op de kleuterschool tegen de juffrouw. Geloof best dat zoiets van twee kanten komt, maar ben dan zo volwassen om er niet op te reageren of gewoon een normale discussie te voeren en niet direct persoonlijk te worden omdat je het niet kunt winnen.
Ook het feit dat een aantal DJ's uit de scene tot de grond worden afgemaakt omdat ze hier ooit iets verkeerd hebben gezegd of op een of andere manier niets goed kunnen doen om vervolgens, wanneer de desbetreffende DJ hier op het forum komt, van hater in kontenlikker te veranderen. Staat misschien los van de hele discussie, maar is iets waar ik me redelijk aan erger en wat aansluit op je 18 jaar en ouder zin.

Of je het beleid hier 100% moet naleven, mwah. Het is niet zo dat je als forummer maar altijd moet pikken wat de admins zeggen er mag namelijk best tegenspraak zijn op bepaalde dingen, zolang dit maar goed onderbouwd en op een normaal niveau kan. Regels zijn er om na te leven, maar deze moeten ook kunnen veranderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 17:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het beleid 100% nastreven lukt niet altijd, maar ik denk wel dat je als mod team op 1 lijn moet zitten en bepaalde zaken zoals het warnen of bannen van leden wel 100% het beleid moet gaan volgen.
Zo moeten gebande leden niet terug kunnen komen tijdens hun ban op een nieuw/oud ander account, waar de mods het van weten.
Er is niet voor niets een beleid, dan dien je deze wel in grote lijnen te volgen.

Het persoonlijk mensen aan gaan vallen of dezelfde grappen over en over maken moet niet kunnen. (Hiermee doel ik al gelijk op de reactie van Indyy). Je moet met elkaar kunnen discussiëren maar wel op een nette manier. Trollen waaronder het wijs maken van bijv. spelfouten mag in mijn ogen harder aangepakt worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 18:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sluit ik me ook volledig bij aan, ik heb het misschien een beetje verkeerd verwoord. Zoiets als in het Qlimax topic moet gewoon kunnen, beetje trollen etc. maar wel in beperkte mate. Maar bijvoorbeeld, zoals Basshunterz al aangaf is het persoonlijk aanvallen van medeleden natuurlijk erg misplaatst op een forum als deze waarin we allemaal dezelfde liefde voor muziek hebben (hoop ik althans :P ).

Zoals ik al eerder zei heb ik het een beetje op een verkeerde manier gebracht en verwoord en bedoel ik die '18 jaar en ouder' zin meer op dergelijke discussies als in het Qlimax topic! ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ach mensen persoonlijk aanvallen moet ook gewoon tot op een bepaalde hoogte gewoon kunnen imo.
Als ik het voorbeeld van Koen mag aanhalen over het corrigeren van spelfouten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 18:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja het ligt er aan op welke manier het gebeurd, niet zoals een anti-SVB manier, waarbij hij/zijn vrouw/hun kind belachelijk gemaakt worden of bepaalde keuzes die iemand maakt (zoals in het drugs topic).

Diegene die dat namelijk doen mag je van mij per direct van het forum afgooien, en dat zijn er best veel.
(en natuurlijk zal ik zelf ook meerdere malen een fout gemaakt hebben)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 18:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voor een simpel internet-community vind ik regels vaak te zwart-wit, en valt zodoende moeilijk te handhaven. Er valt in keiharde regels simpelweg niet vast te leggen wanneer een grapje wel kan en wanneer niet.
Als het aan mij zou liggen, zouden er geen regels zijn, maar meer iets in de trant van flexibelere richtlijnen. En het is dan aan de mods om te bepalen wanneer bijvoorbeeld een troll grapje wel of niet kan, of wanneer het te ver gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 18:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dikwijls veel te serieus hier, dit is maar een forum . Laat ons gewoon lekker lullen.
Zolang het niet kwetsend is vind ik dat dit moet kunnen
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 19:01 
 
Hardtraxx Veteran

DL22 schreef:
Dikwijls veel te serieus hier, dit is maar een forum . Laat ons gewoon lekker lullen.
Zolang het niet kwetsend is vind ik dat dit moet kunnen


Dikwijls veel te serieus? Ik denk dat het hier nog best veel toe gelaten word. Maar het feit dat er in het Qlimax topic 3 pagina's gaan over een grap die al 20x gemaakt is (over de stage die iemand zogenaamd zou hebben), dan vind ik het niet gek dat iemand een keer ingrijpt. Lolletje mag natuurlijk, het moet hier geen grafstemming worden. Maar door dat soort dingen wordt het voor buitenstaanders juist nog interessanter om hier een kijkje te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 19:04 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik kan er om lachen, kan ook aan mij liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 19:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

ik vind het goed
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 20:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen niet alle (hergebruikte) grappen kunnen waarderen. Is het dan zo erg om dit gewoon te negeren en verder te scrollen? Niet iedereen is hetzelfde, en wat de een wel leuk vind, zal de ander misschien niet leuk vinden. Zolang het niet ten koste gaat van de discussies zie ik het probleem niet echt. Zoiets als in het Qlimax topic moet gewoon kunnen. Op het moment dat het iets te lang doorgaat, kan een mod of een ander iemand vervolgens vragen of we weer on-topic kunnen gaan. Om er meteen zo'n probleem van te maken vind ik dan weer wat ver gaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 20:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je moet het niet zien als alleen het Qlimax topic, maar eerder alles in het algemeen en hoe nu om word gegaan met het beleid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 20:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardtraxx is toch allang dood? :lol:
Er wordt niks meer strak nageleefd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 23:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Norther66 schreef:
Voor een simpel internet-community vind ik regels vaak te zwart-wit, en valt zodoende moeilijk te handhaven. Er valt in keiharde regels simpelweg niet vast te leggen wanneer een grapje wel kan en wanneer niet.
Als het aan mij zou liggen, zouden er geen regels zijn, maar meer iets in de trant van flexibelere richtlijnen. En het is dan aan de mods om te bepalen wanneer bijvoorbeeld een troll grapje wel of niet kan, of wanneer het te ver gaat.

Grappig, ik zie het juist precies andersom. Ik vind de regels juist te veel ruimte laten voor interpretatie. Er staat tig keer 'kan resulteren in een straf' en zaken als 'off-topic reacties' vind ik ook niet echt zwart-wit. Juist door dat soort dingen creëer je (bewust of onbewust) inconsequenties. Jantje krijg een warn voor off-topic gaan of beledigen of wat dan ook, Pietje niet. Topic X wordt gesloten of er wordt mee gedreigd, topic Y niet. Jantje mag terugkeren van een ban, Pietje niet. En het strookt allemaal met het beleid, want 'dit wordt per geval beoordeeld'. M.a.w. in sommige gevallen wordt het beleid in mijn ogen 100% nageleefd, en in andere vergelijkbare gevallen voor 10%. Of het er 'beter' van wordt als die 100% altijd geldt, ik denk het eigenlijk niet, maar ik denk wel dat je er naar moet streven om die percentages ongeveer op dezelfde hoogte te krijgen. Als je dan afwijkt van het reglement doe je het in ieder geval consequent :P

DL22 schreef:
Dikwijls veel te serieus hier, dit is maar een forum . Laat ons gewoon lekker lullen.
Zolang het niet kwetsend is vind ik dat dit moet kunnen

Jij zit zeker niet op andere hardstyle fora? :P

Naad schreef:
Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen niet alle (hergebruikte) grappen kunnen waarderen. Is het dan zo erg om dit gewoon te negeren en verder te scrollen? Niet iedereen is hetzelfde, en wat de een wel leuk vind, zal de ander misschien niet leuk vinden. Zolang het niet ten koste gaat van de discussies zie ik het probleem niet echt. Zoiets als in het Qlimax topic moet gewoon kunnen. Op het moment dat het iets te lang doorgaat, kan een mod of een ander iemand vervolgens vragen of we weer on-topic kunnen gaan. Om er meteen zo'n probleem van te maken vind ik dan weer wat ver gaan.

'Gewoon verder scrollen' vind ik wat te makkelijk, zeker als er pakweg 20 pagina's aan nauwelijks relevante posts in 1 topic zijn. En het punt is denk ik juist, wanneer gaat iets te lang door dan? Zoals je zelf ook al aangeeft; sommigen vonden het na 2 posts wel welletjes, anderen hadden het nu nog steeds willen zien doorgaan. En dan maakt het nog niet eens zoveel uit of je het wel of niet grappig vindt, het gaat erom dat het offtopic is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2016 23:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik ben het met Bouke eens dat er wat duidelijkere lijnen moeten komen, maar er moet natuurlijk wel een beetje gegrapt kunnen worden (buiten op de man spelen als je weet dat die persoon dat niet kan hebben).
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 10:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DL22 schreef:
Dikwijls veel te serieus hier, dit is maar een forum . Laat ons gewoon lekker lullen.
Zolang het niet kwetsend is vind ik dat dit moet kunnen

Hier mee eens. Laat iedereen gewoon lekker ouwehoeren en als iemand nou echt gepest wordt, geef je de pesters een waarschuwing of ban je ze.

Sommige mensen nemen Hardtraxx iets te serieus naar mijn mening.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 11:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het beleid mag van mij wel wat strakker als het inderdaad gaat over persoonlijke aanvallen of het continue wijzen op spelfouten als trol na elke reactie dat nog door de persoon word geplaatst. 1x is leuk maar uiteindelijk zijn er toch nog een paar schapen die hier uiteindelijk in mee gaan en dit dan ook door drukken.

Zelf vind ik ook het persoonlijk aanvallen op überhaupt een Forum of elk ander website een teken van zwakte. Vooral als het dan niet aangepakt word. Ik weet natuurlijk niet of dit zo ver is gekomen op Hardtraxx maar uiteindelijk kan het onder internet pesten vallen als er steeds 1 persoon uitgepikt word dat het lulletje is.

Daar hoeft natuurlijk niet alleen een mod tussen te staan, je bent zelf wijs en empathisch genoeg om te bepalen wanneer het genoeg is.

Geld trouwens niet alleen om Hardtraxx gebruikers hoor, maar ook reactie op artiesten of het uitlokken van een discussie dat nergens over gaat.

Tevens mag er ook wat gedaan worden aan niet topic gerelateerde reacties. Moet soms gewoon ff 30 reacties door voor ik weer een keer een OT post vind :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 12:10 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
DL22 schreef:
Dikwijls veel te serieus hier, dit is maar een forum . Laat ons gewoon lekker lullen.
Zolang het niet kwetsend is vind ik dat dit moet kunnen

Hier mee eens. Laat iedereen gewoon lekker ouwehoeren en als iemand nou echt gepest wordt, geef je de pesters een waarschuwing of ban je ze.

Sommige mensen nemen Hardtraxx iets te serieus naar mijn mening.

Hier ben ik het ook mee eens. Je komt hier toch voor je 'ontspanning'. Puur en alleen serieuze reacties zou ik niet trekken. Kom op, we zijn (bijna) allemaal volwassen personen. Dus je kunt aan de ene kant wel inschatten wat grappig is en wat te ver gaat en aan de andere kant moet je ook wel wat kunnen incasseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 13:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

100% Eens met Bouke. En: een beleid heb je niet voor niets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 14:22 
 
Donateur
Avatar gebruiker

*Denkt met weemoed aan de oude topics terug. :lol:

Wat wil je dan ook op uber serieuze wijze elk jaar vanaf augustus over Qlimax bespreken. Het is ieder jaar tyfusduur, in het Gelredome en je weet bij kaartjes kopen nog geen line-up. Oh en iedereen hoopt ook dit jaar op een B-Front anthem.

Valt me trouwens sowieso op dat de mensen die hier altijd fanatiek lol trappen (in tekst en beeld) ook de leukste zijn om in het weekend tegen te komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2016 21:12 
 

-
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2016 22:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

SVB schreef:
-

Uh wat bedoel je met "-"? :/
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen