Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende

Voor elk onderwerp een nieuw topic of een nieuw discussietopic voor het Wist-je-dat topic?
Nieuwe topics. 37%  37%  [ 17 ]
Een centraal discussie-topic. 63%  63%  [ 29 ]
Totaal aantal stemmen : 46
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 10:42 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Goedemorgen allen,

De laatste tijd merken wij dat er veel 'onzin' in het Wist-je-dat topic staat. Het overzicht is een beetje zoek, het topic is namelijk bedoeld voor Wist-je-datjes.
Reacties als:
Norther66 schreef:
:lol: serieus benieuwd hoe die remix gaat worden

tjakevladze schreef:
Ik vind het alleen maar leuk om die docu's te zien, en als het niets is dan zet ik hem gewoon af. Niets aan het handje.

Kunnen opzich, maar het idee van het Wist-je-dat topic is dat er duidelijke wist-je-datjes in komen, zodat leden op de hoogte zijn van nieuwe dingen in de scene.

Wij als team willen het aanmaken van nieuwe topics voor discussies ontstaan uit het Wist-je-dat topic aanmoedigen.
Wij denken dat er hierdoor weer iets meer levendigheid op het forum komt.

Wees niet bang om eens een goede discussie te starten!

Let op: Het is niet zo dat het posten van reacties op een wist-je-datje niet meer mag, maar probeer discussies dus in een nieuw topic te zetten, zodat er een gezonde en misschien erg interessante discussie ontstaat.


Ben je het hier niet mee eens? Wat zou jij dan veranderen? en op wat voor manier?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een centraal discussie topic lijkt me wat overzichtelijker i.p.v. allemaal losse topics, waarvan meer dan de helft na 1/2 dagen uitsterft. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nu worden alle wist-je-datjes in het wist-je-dat topic gegooid, maar ook in het discussietopic. In het discussietopic zal vervolgens hierop worden gereageerd, in het originele topic niet. Zal dit er niet voor zorgen dat het originele topic zal uitsterven? Als er een extra topic komt, liever 1 gezamelijk. anders wordt het onoverzichtelijk denk ik. Het aantal nieuwtjes per dag ligt redelijk hoog.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:12 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

MeneerEend schreef:
Nu worden alle wist-je-datjes in het wist-je-dat topic gegooid, maar ook in het discussietopic. In het discussietopic zal vervolgens hierop worden gereageerd, in het originele topic niet. Zal dit er niet voor zorgen dat het originele topic zal uitsterven? Als er een extra topic komt, liever 1 gezamelijk. anders wordt het onoverzichtelijk denk ik. Het aantal nieuwtjes per dag ligt redelijk hoog.


Een discussie-topic is puur voor discussies ontstaan uit het wist-je-dat topic. Er zullen dus geen wist-je-datjes gepost worden in dat topic, lijkt mij.
Een ieder heeft wel door dat dat niet werkt. Het oude discussie-topic ging wel een tijdje goed, dus we willen het opnieuw proberen.

Ook zullen wij wist-je-datjes uit het discussie topic verwijderen als dat nodig is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:19 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Laat ons gewoon reageren in het Wist-je-dat topic. Ik heb nooit begrepen waarom moderators reactie's verwijderen zolang ze niemand kwetsen. Oke soms gaan we misschien wel wat off topic. Maar dat zijn geen 3 pagina's he. Een hoop nieuwe topics gaat het veel onoverzichtelijker maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:27 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

DL22 schreef:
Laat ons gewoon reageren in het Wist-je-dat topic. Ik heb nooit begrepen waarom moderators reactie's verwijderen zolang ze niemand kwetsen. Oke soms gaan we misschien wel wat off topic. Maar dat zijn geen 3 pagina's he. Een hoop nieuwe topics gaat het veel onoverzichtelijker maken.


Wij proberen het voor leden die wèl graag Wist-je-datjes willen lezen zonder eerst door 1/2 pagina's te scrollen zo netjes mogelijk te houden.

DL22 schreef:
Oke soms gaan we misschien wel wat off topic.

Dit is inderdaad niet de bedoeling, en daarom worden er dus ook reacties verwijderd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sowieso 1 centraal topic dan. Veel reacties op wist-je-datjes zijn vaak niet meer dan 5-6 posts. Om dan een heel forum vol te hebben met topics van maar een paar posts, gaat het overzicht zeker niet ten goede komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ja oke dat begrijp ik wel dat er geen 2 pagina's onzin moeten staan.

Maar om even een voorbeeld te geven. Gisteren is er een reactie van mij verwijderd over die Darude - Sandstrom remix die Sub Sonik gaat maken. Volgens mij was dit gewoon on-topic het grootste gedeelte dus begrijp niet waarom het verwijderd moest worden. Het is en blijft een forum he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben sowieso voor een discussie topic maar krijg je dan niet weer hetzelfde als het vorige discussie topic?

algemeen/discussie-topic-t11071-1325.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 11:46 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

DL22 schreef:
Ja oke dat begrijp ik wel dat er geen 2 pagina's onzin moeten staan.

Maar om even een voorbeeld te geven. Gisteren is er een reactie van mij verwijderd over die Darude - Sandstrom remix die Sub Sonik gaat maken. Volgens mij was dit gewoon on-topic het grootste gedeelte dus begrijp niet waarom het verwijderd moest worden. Het is en blijft een forum he.

Ik heb je gisteren een PB gestuurd met uitleg waarom ik het verwijderd heb...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 12:02 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik stoor me niet echt aan de soms off-topic reacties op de Wist-je-datjes, scroll hier gewoon overheen :thumbup:

Tevens denk ik wel dat als er een discussie topic komt je gewoon helemaal geen reacties meer moet toelaten in het Wist-je-dat topic. Het is namelijk erg lastig om te bepalen welke reacties nu wel of niet kunnen/mogen. Zeker als je al aan geeft dat de reacties die je noemt in je openingspost ook niet echt gewenst zijn.

Aan de andere kant, wie neemt er nu de moeite om een wist-je-dat te kopiëren uit het wist-je-dat topic naar het discussietopic om hier dan vervolgens op te reageren met ":lol: serieus benieuwd hoe die remix gaat worden"

Ik zou het gewoon lekker laten staan dus en gewoon een moderater aanwijzen die het wist-je-dat topic extra in de gaten gaat houden :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 12:06 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

SkiggyRapz18 schreef:
Ik stoor me niet echt aan de soms off-topic reacties op de Wist-je-datjes, scroll hier gewoon overheen :thumbup:

Tevens denk ik wel dat als er een discussie topic komt je gewoon helemaal geen reacties meer moet toelaten in het Wist-je-dat topic. Het is namelijk erg lastig om te bepalen welke reacties nu wel of niet kunnen/mogen als je al aan geeft dat de reacties die je noemt in je openingspost ook niet echt gewenst zijn.

Maar aan de andere kant, wie neemt er nu de moeite om een wist-je-dat te kopiëren uit het wist-je-dat topic naar het discussietopic om hier dan vervolgens op de reageren met ":lol: serieus benieuwd hoe die remix gaat worden"

Ik zou het gewoon lekker laten staan dus en gewoon een moderater aan wijst dit het wist-je-dat topic extra in de gaten houd :P


Zoals je kan zien zijn heel veel mensen het hier niet mee eens. We moeten keuzes maken, en een discussie-topic is niet voor iedereen, maar mensen die graag willen discussiëren (die mensen zijn er vast genoeg, die waren er namelijk wel altijd) vinden zo'n topic perfect, voor serieuze discussies.

Reacties zoals die van Norther66 zijn geen discussies, en ook geen discussiepunten.

Ik vind inderdaad ook wel dat het wist-je-dat topic vrij moet zijn van andere dingen, maar dat gaat niet zo makkelijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 12:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ach tijd zal het leren, misschien is het verstandig om de optie "gewoon laten zoals het is" toe te voegen aan de poll. Of hebben jullie al besloten dat het sws ander moet worden en het zo niet verder kan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 12:22 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

SkiggyRapz18 schreef:
Ach tijd zal het leren, misschien is het verstandig om de optie "gewoon laten zoals het is" toe te voegen aan de poll. Of hebben jullie al besloten dat het sws ander moet worden en het zo niet verder kan?


We zijn wel van plan het te veranderen. We kunnen onnodig berichten blijven verwijderen, maar we kunnen ook een discussie-topic openen, zodat er geen miscommunicatie etc komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 12:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

The Venator schreef:
SkiggyRapz18 schreef:
Ach tijd zal het leren, misschien is het verstandig om de optie "gewoon laten zoals het is" toe te voegen aan de poll. Of hebben jullie al besloten dat het sws ander moet worden en het zo niet verder kan?


We zijn wel van plan het te veranderen. We kunnen onnodig berichten blijven verwijderen, maar we kunnen ook een discussie-topic openen, zodat er geen miscommunicatie etc komt.


Duidelijk :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 15:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Is het niet een plan om eerst een poll te maken met de stelling "ik stoor me aan de huidige gang van zaken in het WJD topic"

en dan eens of oneens ofzo :P

Want ik stoor me er ook totaal niet aan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 15:24 
 
Artiest

Rickzel schreef:
Is het niet een plan om eerst een poll te maken met de stelling "ik stoor me aan de huidige gang van zaken in het WJD topic"

en dan eens of oneens ofzo :P

Want ik stoor me er ook totaal niet aan...


Precies dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 15:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Rickzel 4 Moderator
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 15:48 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Op de laatste vijf pagina's (lees: 120 berichten), staan maar liefst 12 (!) wist je datjes. Dan zijn er nog een x aantal berichten die discussie waardig zijn, maar de rest zijn opmerkingen zoals:
Citaat:
Baas

Citaat:
Nee wacht het klinkt meer als dat ongemakkelijke stemmetje van de NOS LuckyTV filmpjes

Citaat:
Haha mee eens. :lol:
"Vandaag was een spannende dag." :lol:

Citaat:
15 70ch 5up3r 5703r m3n33r d3 5kr1bbl3r h4h4
w00t l33t

Citaat:
Ridder.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 16:19 
 
Hardtraxx Addict

Rickzel schreef:
Is het niet een plan om eerst een poll te maken met de stelling "ik stoor me aan de huidige gang van zaken in het WJD topic"

en dan eens of oneens ofzo :P

Want ik stoor me er ook totaal niet aan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 16:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rickzel schreef:
Is het niet een plan om eerst een poll te maken met de stelling "ik stoor me aan de huidige gang van zaken in het WJD topic"

en dan eens of oneens ofzo :P

Want ik stoor me er ook totaal niet aan...


:thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Magnetron schreef:
Op de laatste vijf pagina's (lees: 120 berichten), staan maar liefst 12 (!) wist je datjes. Dan zijn er nog een x aantal berichten die discussie waardig zijn, maar de rest zijn opmerkingen zoals:
Citaat:
Baas

Citaat:
Nee wacht het klinkt meer als dat ongemakkelijke stemmetje van de NOS LuckyTV filmpjes

Citaat:
Haha mee eens. :lol:
"Vandaag was een spannende dag." :lol:

Citaat:
15 70ch 5up3r 5703r m3n33r d3 5kr1bbl3r h4h4
w00t l33t

Citaat:
Ridder.

Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als mensen zich daar aan ergeren, kunnen ze toch gewoon de report-knop gebruiken? Ik zie het probleem niet zo, of is het zo dat jullie alleen 'ons' aanspreken nadat iemand heeft gereport?

En als mensen niet reporten, zal het wel zo erg niet zijn. Die knop bestaat niet voor niks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 16:46 
 
Artiest

Bovendien mag het toch ook wel een beetje leuk blijven? Zoals The Skribbler al zegt, als mensen zich er aan ergeren gebruiken ze de report knop wel.

Ik zie de humor van sommige (zinloze) reacties er vaak wel in. En als ik het nergens op vind slaan dan lees ik er gewoon overheen, simpel zat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 16:51 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Lunatic schreef:
Bovendien mag het toch ook wel een beetje leuk blijven?

Kun je altijd nog terecht in het off-topic gedeelte van het forum nietwaar?

Lunatic schreef:
Ik zie de humor van sommige (zinloze) reacties er vaak wel in. En als ik het nergens op vind slaan dan lees ik er gewoon overheen, simpel zat.

Ik soms ook wel, maar het zijn geen wist je datjes en zoals ik al zei, in de laatste 120 berichten wel 12 weetjes, bar weinig naar mijn idee, terwijl het topic in het leven is geroepen om weetjes te posten. Daarnaast zou ik dan als mod alles moeten reporten om er vervolgens met de rest van de mods naar te kijken of het weg kan of moet blijven staan? Beetje omslachtig wordt het dan allemaal. Als je het in een centraal topic regelt, kun je alsnog wel dat 'grapje' plaatsen met eventuele onderbouwing, want dat mist hier ook nogal eens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2016 17:45 
 
Artiest

Magnetron schreef:
Kun je altijd nog terecht in het off-topic gedeelte van het forum nietwaar?


Dus alleen in het off-topic gedeelte mag het leuk zijn?

Magnetron schreef:
Ik soms ook wel, maar het zijn geen wist je datjes en zoals ik al zei, in de laatste 120 berichten wel 12 weetjes, bar weinig naar mijn idee, terwijl het topic in het leven is geroepen om weetjes te posten.


Ik snap heus wel goed dat het topic voor 'wist je datjes' bedoelt is, maar persoonlijk vind ik het totaal niet erg als er wat off-topic gegaan wordt. En als ik dit topic zo doorlees ben ik daarin niet de enige.

Misschien daarom eerst eens een poll maken met 'ik stoor me aan de huidige gang van zaken in het WJD topic' (zoals Rickzel al zei). En als de uitkomst dan erg negatief is, dan als nog andere stappen ondernemen?

Anyway, ik geef alleen mijn mening en mij maakt het niet zoveel uit hoe jullie het aanpakken. Probeer alleen te zeggen dat er nu misschien een heel klein beetje van een mug een olifant wordt gemaakt :)
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen