Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2009 19:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hij zal wel niet uitkomen vanwege de rechten en de copyrigth die op het nummer Hijo de La Luna zitten. ;)
En er zit misschien wel een kans in dat ie op unreleased 002 komt. Alleen had ik hem dan eerder verwacht op 001. ;)

Maar dan nog heeft Scantraxx rechten nodig om dat nummer te mogen publiceren op unreleased 002.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2009 20:27 
 
Hardtraxx Newbie

Dennis Aka Mash schreef:
Hij zal wel niet uitkomen vanwege de rechten en de copyrigth die op het nummer Hijo de La Luna zitten. ;)
En er zit misschien wel een kans in dat ie op unreleased 002 komt. Alleen had ik hem dan eerder verwacht op 001. ;)

Maar dan nog heeft Scantraxx rechten nodig om dat nummer te mogen publiceren op unreleased 002.


Oke thanx! ik had al zoiets verwacht!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2009 22:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb een Demo versie van Frooty Loops gedownload, maar als ik een track afspeel dan kraakt ie ENORM, de track is er bijna niet meer door te herkennen.
Is dit normaal met de demo of ligt het aan mijn geluidskaart o.i.d?

Grtz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 feb 2009 23:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Ik heb een Demo versie van Frooty Loops gedownload, maar als ik een track afspeel dan kraakt ie ENORM, de track is er bijna niet meer door te herkennen.
Is dit normaal met de demo of ligt het aan mijn geluidskaart o.i.d?

Grtz!

Het is niet de bedoeling dat dit met je demo komt ;) Meeste geluidsproblemen liggen aan een te lage latency. Probeer een beetje te piele met de geluidsinstellingen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2009 11:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

mr.harbipop schreef:
Vraagje:
op Qlimax 2007 hadden the Prophet en Zany het nummer 384.000 (een remix van Mecano - Hijo de la Luna) komt die ooit nog uit of komt die op de scantraxx unreleased 02 cd? of is die al uit.. heb er namelijk nooit meer wat van gehoord.. niet dat ik het nou zo'n geweldig nummer vond, maar toch.. was er benieuwd naar!


Ikzelf hoop dat dat nummer nooit uitgebracht word.. Bah! Maar het antwoord is dus al verteld: waarschijnlijk een licensieprobleempje.
[quote=Wout3r]
Ik heb een Demo versie van Frooty Loops gedownload, maar als ik een track afspeel dan kraakt ie ENORM, de track is er bijna niet meer door te herkennen.
Is dit normaal met de demo of ligt het aan mijn geluidskaart o.i.d?

Grtz!
[/quote]

Geluidsinstellingen zijn het inderdaad waarschijnlijk, ik heb verder niet al te veel verstand van FL, ik produceer niet zoveel ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2009 22:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

W0uT3R schreef:
Ik heb een Demo versie van Frooty Loops gedownload, maar als ik een track afspeel dan kraakt ie ENORM, de track is er bijna niet meer door te herkennen.
Is dit normaal met de demo of ligt het aan mijn geluidskaart o.i.d?

Grtz!

Als je naar Options -> Audio Settings gaat, en daar het balkje Buffer Length naar rechts schuift, moet het probleem opgelost zijn. Als je nu op play drukt, duurt het iets langer voor je ook daadwerkelijk wat hoort, maar wel zonder kraak. Je geeft de computer als het ware even 'de tijd om na te denken' voor hij begint.

Hoever je hem naar rechts schuift moet je maar even bekijken wat je zelf prettig vind. Hoe meer naar rechts, hoe langer hij duurt met beginnen met spelen, maar teveel naar links en je krijgt weer kraak. Ik heb hem zelf op 5520 samples staan, maar het hangt van je computer af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 feb 2009 23:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sunboom schreef:
W0uT3R schreef:
Ik heb een Demo versie van Frooty Loops gedownload, maar als ik een track afspeel dan kraakt ie ENORM, de track is er bijna niet meer door te herkennen.
Is dit normaal met de demo of ligt het aan mijn geluidskaart o.i.d?

Grtz!

Als je naar Options -> Audio Settings gaat, en daar het balkje Buffer Length naar rechts schuift, moet het probleem opgelost zijn. Als je nu op play drukt, duurt het iets langer voor je ook daadwerkelijk wat hoort, maar wel zonder kraak. Je geeft de computer als het ware even 'de tijd om na te denken' voor hij begint.

Hoever je hem naar rechts schuift moet je maar even bekijken wat je zelf prettig vind. Hoe meer naar rechts, hoe langer hij duurt met beginnen met spelen, maar teveel naar links en je krijgt weer kraak. Ik heb hem zelf op 5520 samples staan, maar het hangt van je computer af.


Ok Thnx! Ik ga t gelijk proberen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2009 23:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat is een Dubmix?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2009 23:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een veranderde versie ;)
Vaak zie je original mix en dub mix. De dub mix is dan het origineel met anders volgorde/andere basslijn/verlengde versie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2009 23:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sjaak1 schreef:
Wat is een Dubmix?


Volgens mij is een Dubmix een extra lange versie van een song, dus zegmaar voor de radio duurt een nummer meestal 3 á 4 minuten, een dubmix duurt vaak 2 tot 3 keer zo lang, en het is veelal een instrumental, met weinig vocalen maar wel met chorus erin zegmaar...
Some1 Correct me if i'm wrong!

Grtz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2009 15:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sjaak1 schreef:
Wat is een Dubmix?


Goede vraag!
Ik ga dit maar uitleggen met een mooi voorbeeldje van Technoboy
The KGB's - Yerba Diabolika (TBY Mix)

The KGB's - Yerba Diabolika (TBY Dub)


Als je de volledige tracks luistert hoor je een lichte verandering in melodie of bass, dit is niet altijd zo.

Een Dubmix staat vooral voor een verandering of verwijdering in de break. Over het algemeen word de zang weggelaten, of soms zelfs de hele break die weggehaald word. In dit voorbeeldje hoor je dat de melodie weg is in de break en dat er wat kleine aanpassingen gedaan zijn. Het is dus een soort kleine edit. Ik weet niet precies hoe je het goed kan omschrijven, maar je moet het maar eens luisteren! Ook bij Mandala (Different Cut Mix), is ook een soort Dub, Trapped heeft er ook 1 etcetera.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2009 17:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waarom werken dj's zoveel met aliassen? Ik bedoel neem nou Technoboy, die gast heeft iets van 10 andere namen, ook wel met samenwerkingen, maar bijvoorbeeld Builer is gewoon een andere naam :/
Waarom doen artiesten dit? Het is toch veel makkelijker om alles onder je eigen naam uit te brengen voor je bekendheid?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2009 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alpha 2 en Frontliner, vergelijk die twee maar is. Dan begrijp je het denk ik wel. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2009 18:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oxbow schreef:
Waarom werken dj's zoveel met aliassen? Ik bedoel neem nou Technoboy, die gast heeft iets van 10 andere namen, ook wel met samenwerkingen, maar bijvoorbeeld Builer is gewoon een andere naam :/
Waarom doen artiesten dit? Het is toch veel makkelijker om alles onder je eigen naam uit te brengen voor je bekendheid?


Oxbow: Stel je eens voor.. Elke maand krijg je 2 Technoboy tracks, zou je dat kunnen waarderen? Nee ik denk het niet, dan zou de exclusiviteit van de naam ook niet best zijn.
Verder: Hij heeft voor ieder alias een ander soort sound, zoals jij zegt. Builder heeft een eigen sampletje, kijk maar naar Hardbeat Market, Her Voice en My Life Is Just A Demo. Ieder alias heeft wat. Gius is wat harder, Hardstyle Masterz is een samenwerking met Dona (Tuneboy). TNT is wat meer van de early-achtige beats, KGB's hebben aparte dingen etcetera.

De beste tracks gooit hij onder zijn DJ-Alias, Technoboy.

Zo zijn er nog meer voorbeelden.. Bijvoorbeeld The Beholder = Neophyte, zou jij een hardstyleplaat van Neophyte willen? Nee, dat doet zijn naam niet ten goede etcetera.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2009 18:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

En vaak gebruiken artiesten bij een andere label ook een ander alias toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2009 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Soms wel ja, dat bijvoorbeeld bij SMD/Killer Clown aan de hand (of die andere van Noisecontrollers, correct me if I'm wrong).. Meestal echter niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 feb 2009 18:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Oxbow schreef:
Waarom werken dj's zoveel met aliassen? Ik bedoel neem nou Technoboy, die gast heeft iets van 10 andere namen, ook wel met samenwerkingen, maar bijvoorbeeld Builer is gewoon een andere naam :/
Waarom doen artiesten dit? Het is toch veel makkelijker om alles onder je eigen naam uit te brengen voor je bekendheid?
De beste tracks gooit hij onder zijn DJ-Alias, Technoboy.

Daar valt over te twisten natuurlijk ;)...

Over die dubmixes: ik zou het willen bewoorden als een 'minder aandachttrekkende' versie van een track... Meestal ook een versie die minder het tempo eruit haalt. Maar het is lastig echt een definitie te geven. Luister gewoon veel dubmixes en je krijgt vanzelf een idee! De dub van Rage is ook een goed voorbeeld.

W0uT3R schreef:
Sjaak1 schreef:
Wat is een Dubmix?

Volgens mij is een Dubmix een extra lange versie van een song, dus zegmaar voor de radio duurt een nummer meestal 3 á 4 minuten, een dubmix duurt vaak 2 tot 3 keer zo lang, en het is veelal een instrumental, met weinig vocalen maar wel met chorus erin zegmaar...
Some1 Correct me if i'm wrong!
Grtz!
Die extra lange versie is niet persé een eigenschap van de dubmix, eerder van een original mix of soms ook wel extended mix genoemd (of club mix of extended original of wat voor variaties je ook tegen komt...). Maar omdat de dubmix net als de extended mix voor DJs is bedoeld (en niet voor de radio), is deze inderdaad ook langer dan de radio mix.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2009 14:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

stomme vraag

waar kan je het goedkoopst mp3s downloaden/kopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2009 15:34 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ravenwood schreef:
stomme vraag

waar kan je het goedkoopst mp3s downloaden/kopen?

Daar is geen eenduidig antwoord op te verzinnen, het hangt er vanaf waar je voor gaat. Bij MP3s heb je namelijk verschil in kwaliteit. Over het algemeen kan je op internet de kwaliteiten 192 kb/s en 320 kb/s kopen. Wat je wilt hebben moet je zelf weten, ik zou zeggen, download eens via Limewire of een dergelijk programma één track in die twee verschillende kwaliteiten, luister ernaar en vel je eigen oordeel.

De drie internetstores die ik het beste ken zijn www.junodownload.com, www.dance-tunes.nl en www.beatport.com. Op Dancetunes kun je bijna alleen maar 192 kb/s kopen (hoewel er uitzonderingen bij zitten), en de tracks kosten daar over het algemeen 2 'punten'. Hoe duur die punten zijn hangt er vanaf van hoeveel je er tegelijk koopt: volgensmij kun je bijvoorbeeld 200 punten voor €100 krijgen. Dan is elke track dus 1 euro, en dat is erg goedkoop.

Bij Junodownload kun je kiezen tussen 320 en 192. Voor 320 betaal je meer. Ik weet de prijzen niet uit mijn hoofd, dus je moet maar even kijken. Op Beatport kun je alleen maar 320 kopen en daar ben je (bij de meeste labels, want ja, de prijzen kunnen zelfs op de website verschillen per track) 1,50 kwijt per track, wat tussen de prijzen voor 192 en 320 bij Juno in zit. Als je 320 wilt hebben ben je dus het goedkoopst uit op Beatport, dat is het enige wat ik zeker weet :P.

Verder zijn er ook nog verkoopsites die ik niet ken, en bepaalde tracks kun je op de ene site wel en op de andere site niet krijgen. Zo heeft Juno een heleboel oude Saifam platen die Beatport niet heeft, maar Beatport heeft weer enkele Scantraxx platen die niet op Juno staan.

Met deze info kun je hopelijk uitzoeken waar je gaat kopen, en Khadber heeft vast ook nog wel wat dingen te vertellen over dit onderwerp.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2009 15:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Alleen is Khad even op vakantie, dus daar zul je even op moeten wachten. En natuurlijk is er ook het topic van Khadber zelf over web-releases waar je ook een hele hoop info kunt vinden over webshops zoals Dance-Tunes en Juno.

algemeen/web-releases-waar-te-koop-t919.html
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 feb 2009 16:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

oke, ik wil gewoon 320 hebben, mooi voor mn stereo :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2009 23:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Oxbow schreef:
Waarom werken dj's zoveel met aliassen? Ik bedoel neem nou Technoboy, die gast heeft iets van 10 andere namen, ook wel met samenwerkingen, maar bijvoorbeeld Builer is gewoon een andere naam :/
Waarom doen artiesten dit? Het is toch veel makkelijker om alles onder je eigen naam uit te brengen voor je bekendheid?


Oxbow: Stel je eens voor.. Elke maand krijg je 2 Technoboy tracks, zou je dat kunnen waarderen? Nee ik denk het niet, dan zou de exclusiviteit van de naam ook niet best zijn.
Verder: Hij heeft voor ieder alias een ander soort sound, zoals jij zegt. Builder heeft een eigen sampletje, kijk maar naar Hardbeat Market, Her Voice en My Life Is Just A Demo. Ieder alias heeft wat. Gius is wat harder, Hardstyle Masterz is een samenwerking met Dona (Tuneboy). TNT is wat meer van de early-achtige beats, KGB's hebben aparte dingen etcetera.

De beste tracks gooit hij onder zijn DJ-Alias, Technoboy.

Zo zijn er nog meer voorbeelden.. Bijvoorbeeld The Beholder = Neophyte, zou jij een hardstyleplaat van Neophyte willen? Nee, dat doet zijn naam niet ten goede etcetera.


Goed uitgelegt :thumbup:

ook zijn het een soort schuilnamen. de 'scene' alleen al lijkt veel groter door al die verschillende dj namen, terwijl het gewoon 1 pot nat is. ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2009 01:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Guide4U schreef:
ook zijn het een soort schuilnamen. de 'scene' alleen al lijkt veel groter door al die verschillende dj namen, terwijl het gewoon 1 pot nat is. ^^


Haha daar heb je wel een goed punt ja. Zoveel producers/dj's zijn er helemaal niet :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2009 13:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bijna alles van technoboy is met Dona. Ook nummers onder 't alias Technoboy soms.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 feb 2009 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zo, ik ben weer terug, dus ga uwen gang!
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen