Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537 ... 552  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2018 11:37 
 
Hardtraxx Veteran

Denken jullie dat Defqon 2019 het weekend is van 22 juni of van 29 juni?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2018 12:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met andere woorden, dus geen zorgen wat betreft het verkopen van gepersonaliseerde tickets.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2018 13:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pipa schreef:
Denken jullie dat Defqon 2019 het weekend is van 22 juni of van 29 juni?

22
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2018 22:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Waar komt Sefa toch plots vandaan.

Heb er echt nog nooit van gehoord en nu word je er mee dood gegooid?
Wat is er zo speciaal aan deze act?
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 aug 2018 22:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Wat is er zo speciaal aan deze act?


Marketing en pushwerk door Dhr. Peacock, samen met nogal...extern geïnspireerde melodieën. Frenchcore is populair tegenwoordig, I guess.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 03:03 
 
Hardtraxx Addict

Steffnov schreef:
Nuracore schreef:
Wat is er zo speciaal aan deze act?


Marketing en pushwerk door Dhr. Peacock, samen met nogal...extern geïnspireerde melodieën. Frenchcore is populair tegenwoordig, I guess.


Zo flauw dit, Sefa is wat mij betreft de Headhunterz (2006~2007) van de Frenchcore scene, als je de evolutie van Hardstyle en Frenchcore hebt meegemaakt zijn er sterke overeenkomsten

Early Hardstyle: Gated kicks/reverse bass, weinig melodieen.
Nu-style: Pitchkicks en melodien.

Early/Oude Frenchcore: Gated kicks/reverse bass, weinig melodieen.
Moderne Frenchcore: Pitchkicks en melodien.

(een beetje versimpeld natuurlijk, maar in grote lijnen zal dit kloppen)

Dan moet je je voorstellen dat Frenchcore nu qua evolutie, zich ongeveer bevind waar Hardstyle rond ~07 zat, toen de "nu-style" net opkwam.
Sefa staat aan het voorfront van deze moderne Frenchcore omdat hij een grote hoeveelheid sterke tracks uitbrengt, en deze effectief aan de man brengt (sterke social media presence).

Daarbij is het niet zo dat als je een "extern geinspireerde melodie" gebruikt, je track automatisch populair word, of makkelijk te maken is, ik kan ook best Nothing Else Matters
(o.i.d.) bootleggen, maar die gaat echt niet zo vet worden als de versie van Sefa. En met de hoeveelheid dat dit gebeurt in muziek in het algemeen, vind ik niet dat je kan zeggen, daarom is specifiek Sefa populair.

Pushwerk is trouwens gewoon een Hardtraxx term voor "heeft goeie marketing, maar (het vocale deel van) Hardtraxx vind de populariteit onverdiend", ben ik het dus niet mee eens.

Ik lees misschien meer negativiteit dan je bedoelt in je comment, maar ik kan me nog niet een beetje vinden in de negativiteit over Sefa hier, ben ik nu echt een van de weinige hier die dit vind? Of wil er verder niemand iets van zeggen, vanwege de discussie die hier vrij zeker op zal volgen? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 07:24 
 
Hardtraxx Veteran

Zie pagina 538;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 08:46 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vond zijn tracks van 2 jaar geleden al lekker (Lost in Thoughts)
Vorige jaar wilde ik hem nog bezoeken op Domintor, maar hij stond veel te vroeg. Ik snap helemaal waarom hij zo extreem populair is. Zijn muziek is echt zwaar energiek en zit een heerlijke flow in
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 09:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb nooit iets gehad met frenchcore (of uptempo of wat dan ook), maar ik vind Sefa wel lekker wegluisteren. Tuurlijk zijn die melodieën deels gejat, maar dat gebeurt zoveel. Iedereen schreeuwt op een classic feest ook uit volle borst zoals hieronder genoemd Nothing Else Matters of bijvoorbeeld Just Like You mee. Hetzelfde laken en pak
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 09:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Daarbij is het niet zo dat als je een "extern geinspireerde melodie" gebruikt, je track automatisch populair word, of makkelijk te maken is, ik kan ook best Nothing Else Matters
(o.i.d.) bootleggen, maar die gaat echt niet zo vet worden als de versie van Sefa. En met de hoeveelheid dat dit gebeurt in muziek in het algemeen, vind ik niet dat je kan zeggen, daarom is specifiek Sefa populair.

Pushwerk is trouwens gewoon een Hardtraxx term voor "heeft goeie marketing, maar (het vocale deel van) Hardtraxx vind de populariteit onverdiend", ben ik het dus niet mee eens.

Ik lees misschien meer negativiteit dan je bedoelt in je comment, maar ik kan me nog niet een beetje vinden in de negativiteit over Sefa hier, ben ik nu echt een van de weinige hier die dit vind? Of wil er verder niemand iets van zeggen, vanwege de discussie die hier vrij zeker op zal volgen? :P


Phuture Noize beantwoorde in de Q&A wat vragen over hoe hij erover dacht waarom zijn muziek zo populair is binnen al dat raw geweld. Hij zij iets in de trend van dat "als je gewoon goede muzikale muziek maakt, dat dat dan beter blijft hangen". Dat kan je ook extrapoleren naar Sefa. Die maken muziek niet om te rammen, maar echt om een boodschap over te brengen. Dat kan je bij Sefa goed afleiden uit dat filmpje waar iemand op bezoek gaat in zijn studio.

Hierdoor zie ik meer overeenkomsten met Phuture Noize dan met Headhunterz.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 09:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik had het er gisteren met mijn vriendin nog over; Sefa is 'overal'. Maar zij, en ik trouwens ook, vinden dat wel gewoon tof. Het is 'hard' maar toch ook melodieus. Het viel me bijvoorbeeld op dat er op Decibel, nota bene op zondagnacht, nog best wat meiden aanwezig waren bij zijn set. Het is wel gewoon toegankelijk, daardoor zal het ook meer mensen aanspreken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 12:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het zo onterecht om sefa als push project te bestempelen. Die kerel zit 24/7 in z'n studio. Of die nou op z'n piano aan het pingelen is, muziek produceren of z'n fans op social media beantwoorden. Die geeft echt de volle 100% voor zijn carrière. Meer dan verdient waar die nu staat.

Overigens is zijn carrière al een tijdje zo aan het groeien. Vind het apart als je er nu nog pas achter komt :P Vorig jaar opende hij yellow stage op DQ en toen was het ook echt bomvol.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 12:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Miwer had dit natuurlijk allang doorzien. Altijd al oor voor talent gehad die man.
feesten/decibel-outdoor-19-20-21-8-2016-beekse-bergen-hilvarenbeek-t54074-200.html?#p1593443
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 12:48 
 
Donateur
Avatar gebruiker

:lol: Haha dat is serieus wel netjes van heggenschaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 13:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haha. Die reacties daarna ook. Mooi.

En volledig eens met Maximumraver.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

makrooy schreef:
Vind het apart als je er nu nog pas achter komt :P Vorig jaar opende hij yellow stage op DQ en toen was het ook echt bomvol.


Ik en misschien wel meerdere verdiep mij niet in Frenchcore e.d. dus zo raar is dit natuurlijk niet als je de naam plots overal hoort vallen en op mainstages of andere grote publieke stunts langs ziet komen.

De naam is mij voor het eerst horen vallen in de collab met Sylence.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2018 18:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb ook niks met frenchcore hoor. Maar zijn naam was het afgelopen jaar gewoon moeilijk te missen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2018 11:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je kon niet aan die Defqon 2017 set ontkomen op Youtube :lol:
Zag 'm zo vaak voorbij komen bij suggesties dat ik 'm op een gegeven moment dan maar gewoon geluisterd heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2018 11:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Steffnov schreef:
Nuracore schreef:
Wat is er zo speciaal aan deze act?


Marketing en pushwerk door Dhr. Peacock, samen met nogal...extern geïnspireerde melodieën. Frenchcore is populair tegenwoordig, I guess.


Zo flauw dit, Sefa is wat mij betreft de Headhunterz (2006~2007) van de Frenchcore scene, als je de evolutie van Hardstyle en Frenchcore hebt meegemaakt zijn er sterke overeenkomsten

Early Hardstyle: Gated kicks/reverse bass, weinig melodieen.
Nu-style: Pitchkicks en melodien.

Early/Oude Frenchcore: Gated kicks/reverse bass, weinig melodieen.
Moderne Frenchcore: Pitchkicks en melodien.

(een beetje versimpeld natuurlijk, maar in grote lijnen zal dit kloppen)

Dan moet je je voorstellen dat Frenchcore nu qua evolutie, zich ongeveer bevind waar Hardstyle rond ~07 zat, toen de "nu-style" net opkwam.
Sefa staat aan het voorfront van deze moderne Frenchcore omdat hij een grote hoeveelheid sterke tracks uitbrengt, en deze effectief aan de man brengt (sterke social media presence).

Daarbij is het niet zo dat als je een "extern geinspireerde melodie" gebruikt, je track automatisch populair word, of makkelijk te maken is, ik kan ook best Nothing Else Matters
(o.i.d.) bootleggen, maar die gaat echt niet zo vet worden als de versie van Sefa. En met de hoeveelheid dat dit gebeurt in muziek in het algemeen, vind ik niet dat je kan zeggen, daarom is specifiek Sefa populair.

Pushwerk is trouwens gewoon een Hardtraxx term voor "heeft goeie marketing, maar (het vocale deel van) Hardtraxx vind de populariteit onverdiend", ben ik het dus niet mee eens.

Ik lees misschien meer negativiteit dan je bedoelt in je comment, maar ik kan me nog niet een beetje vinden in de negativiteit over Sefa hier, ben ik nu echt een van de weinige hier die dit vind? Of wil er verder niemand iets van zeggen, vanwege de discussie die hier vrij zeker op zal volgen? :P

Hèhè, eindelijk zie ik een compleet logische verklaring ipv "het is een hype en mensen zijn schapen".
Dit verklaard een hoop, ik ken zelf bar weinig van de Frenchcore-scene dus thanks voor het uitleggen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 sep 2018 12:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet iemand waar de vocals van Jack Of Sound - 911 vandaan komen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2018 13:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Steffnov schreef:
Nuracore schreef:
Wat is er zo speciaal aan deze act?


Marketing en pushwerk door Dhr. Peacock, samen met nogal...extern geïnspireerde melodieën. Frenchcore is populair tegenwoordig, I guess.


Zo flauw dit, Sefa is wat mij betreft de Headhunterz (2006~2007) van de Frenchcore scene, als je de evolutie van Hardstyle en Frenchcore hebt meegemaakt zijn er sterke overeenkomsten

Early Hardstyle: Gated kicks/reverse bass, weinig melodieen.
Nu-style: Pitchkicks en melodien.

Early/Oude Frenchcore: Gated kicks/reverse bass, weinig melodieen.
Moderne Frenchcore: Pitchkicks en melodien.

(een beetje versimpeld natuurlijk, maar in grote lijnen zal dit kloppen)

Dan moet je je voorstellen dat Frenchcore nu qua evolutie, zich ongeveer bevind waar Hardstyle rond ~07 zat, toen de "nu-style" net opkwam.
Sefa staat aan het voorfront van deze moderne Frenchcore omdat hij een grote hoeveelheid sterke tracks uitbrengt, en deze effectief aan de man brengt (sterke social media presence).

Daarbij is het niet zo dat als je een "extern geinspireerde melodie" gebruikt, je track automatisch populair word, of makkelijk te maken is, ik kan ook best Nothing Else Matters
(o.i.d.) bootleggen, maar die gaat echt niet zo vet worden als de versie van Sefa. En met de hoeveelheid dat dit gebeurt in muziek in het algemeen, vind ik niet dat je kan zeggen, daarom is specifiek Sefa populair.

Pushwerk is trouwens gewoon een Hardtraxx term voor "heeft goeie marketing, maar (het vocale deel van) Hardtraxx vind de populariteit onverdiend", ben ik het dus niet mee eens.

Ik lees misschien meer negativiteit dan je bedoelt in je comment, maar ik kan me nog niet een beetje vinden in de negativiteit over Sefa hier, ben ik nu echt een van de weinige hier die dit vind? Of wil er verder niemand iets van zeggen, vanwege de discussie die hier vrij zeker op zal volgen? :P



Kijk dat is nog een een uitleg :thumbsup:

Ook het live piano spelen op stage maakt de act bijzonder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2018 14:45 
 
Hardtraxx Addict

Lees dit nu pas terug, maar geen probleem mensen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2018 11:30 
 
Hardtraxx Newbie

Lees vaak mee op Hardtraxx, maar toch maar account aangemaakt. Veel teveel interessante discussie punten :lol:

Over Frenchcore:
Ik zie veel overeenkomsten tussen deze stijl en happy hardcore. Persoonlijk geen fan van de muziek, want vind het maar matig geproduceerd, maar ik zie de gelijkenissen wel. Happy Hardcore was ook gewoon simpele geluidjes, dan wel met herkenbare vocals, maar hele melodieuze plaatjes en dan hoog BPM. Frenchcore doet hetzelfde, hoog BPM, simpele geluiden, melodieus.

Daarnaast zie je in al die harde muziekstijlen gewoon een trend dat het BPM omhoog moet, hardstyle, hardcore. Alles verschuift in tempo, maar niet alleen dat: melodie is weer in opkomst. Frenchcore sluit daarop aan en mensen vinden t geweldig, het is het beste van twee werelden (niet zozeer mijn mening). Hoog tempo, dus we kunnen lekker waus gaan, maar wel met melodie, dus we kunnen een beetje het gevoel hebben nog muziek te luisteren en emotie krijgen. Darren Styles is ook een voorbeeld hiervan, flink tempo, maar met melodie.

Uiteindelijk is de vraag of zoiets een hype is, of een trend inzet. Maar wat mij betreft is de populariteit van Frenchcore te danken aan de Happy Hardcore, en de trend om gewoon snellere muziek met gevoel te willen horen.

En het punt van herkenbare melodieën pakken is er eentje van alle tijden. Ik denk dat het veel makkelijker scoren is: maar dat maakt niet automatisch een hit natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 10:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft iemand de link van die website waar alle afgelopen en aankomende hardstyle releases op staan?
Ik meen toentertijd een keer gemaakt door een lid van hier.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2018 10:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zamble schreef:
Heeft iemand de link van die website waar alle afgelopen en aankomende hardstyle releases op staan?
Ik meen toentertijd een keer gemaakt door een lid van hier.

http://hardstyletracker.nl/
Vorige  1 ... 531, 532, 533, 534, 535, 536, 537 ... 552  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen