Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 553  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 15:37 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hehe volgens mij ben ik een van de weinigen die vol met vragen zit, maar ik heb nog een vraag:

Als ik een mix wil opslaan dan moet ik selecteren hoeveel kbps ik m op wil slaan, wat betekent dit? ik selecteer uit gemakt maar altijd 128kbps, maar weet eigenlijk niet wat dit betekent!:P

Als iemand t antwoord weet ben ik benieuwd!

Grtz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je weet hoe een computer bestand in elkaar zit (bits & bytes etc)?

Een mp3 bestand kun je opslaan in verschillende "kwaliteiten". Ik zal proberen dit kort uit te leggen.

Het moederbestand van al het geluid is een WAVE (.wav) bestand. Deze bestanden hebben de allerbeste geluidskwaliteit die er bestaat op het moment, simpelweg omdat het niet gecomprimeerd (verkleind) wordt. Dit zie je ook aan het formaat van het bestand (al gauw een MB of 60).
MP3 is ooit bedacht om dit kleiner te maken, de meesten zijn tussen de 4 en 12 MB (losse nummers dan). Deze neemt als het ware elke keer hele kleine stukjes uit het wav bestand en speelt deze af. Ook filtert hij een aantal hoge en lage tonen uit, wat ook ruimte bespaart.

kbps staat voor kilobit per seconde. Dus in principe is dat de hoeveelheid stukjes data per seconde van de track. Hoe hoger je dat aantal zet, hoe meer data het wordt, dus hoe groter het bestand, dus hoe beter de kwaliteit van de RIP van de .wav.
Ik zeg hier RIP van de .wav, want als de opname lelijk is, zul je nooit een mooi resultaat krijgen. Dat is dus bijvoorbeeld aan de hand met de sets van The Prophet en Technoboy (zijn lelijk opgenomen, daarom zul je nooit een helder resultaat krijgen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 15:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Oooh oké ik snap m!
Dus gewoon lekker alles op 320 KBPS opslaan:)

Grtz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat heb ik vroeger ook gedaan ja, maar ik ben teruggeschakeld naar 192kbps. Simpelweg omdat een mix van een uur anders 140Mb werd, wat ik eigenlijk wat te groot vind. Verder had ik die lange jaarmix op 128 gedaan, vanwege de grootte.

Tip: Als je muziek koopt (daar ga ik van uit), moet je kijken naar de geluidskwaliteit. Als die 320 is, zou ik inderdaad op 320 exporteren, maar als al je tracks op 192 zitten, waarom dan naar 320 converteren? De geluidskwaliteit zal er niet beter van worden, je neemt immers meer stukjes van iets wat minder is ;).
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 19:29 
 
Donateur

Vet topic, uitleg over kbps is interessant om te weten :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jan 2009 21:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als er meer vragen zijn: Stel ze hier! Domme vragen bestaan niet (tenzij ze hier al beantwoord zijn haha).
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 21:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Heeft iemand enig idee waarom het de laatste tijd zo stil is rond ''mijn helden'' B-Front, Jones & A-Drive? (Faistos, Pulse en de rest tuurlijk ook)

OF kan ik gewoon niet fatsoenlijk de bekende sites van de labels/artiesten bijhouden en mis ik de helft :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2009 21:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

B-Front staat in de wachtlijst bij A2-Records, waar een hoop nog uitgegeven moet worden. Er komt binnenkort ook een release van hem op DJ's United Orange..

A-Drive weet ik eigenlijk niet. Deze veteraan moet toch nog wat moois te doen hebben?
Jones schijnt ergens mee bezig te zijn. Sowieso is hij nog met 2-Sidez in de weer, dus dat zit goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2009 16:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja hoor ik heb weer een vraagje!

Ik lees telkens dat er geruchten zijn dat Noisecontrollers ruzie met Q-dance heeft/had, maar waar gaat dit dan eigenlijk over?

Grtz!
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 jan 2009 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja, dat kan niemand zeggen. Het valt op dat ze na In Qontrol niet geboekt zijn voor een Q-Dance feest. Op Qountdown waren ze er weer eventjes, hun set is samen met die van Fausto als enige niet uitgezonden van de mainstage. Verder zijn ze dus van de line-up geschrapt, maar dat kan door een dubbele boeking komen (ze stonden die avond ook in ZAK). Dusja..

We hebben een interview met Noisecontrollers gehad, als je die terugleest weet je misschien wat meer. En geruchten zijn geruchten, dus eigenlijk weten we vrij weinig zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2009 20:13 
 
Hardtraxx Veteran

Khadber schreef:
Tja, dat kan niemand zeggen. Het valt op dat ze na In Qontrol niet geboekt zijn voor een Q-Dance feest. Op Qountdown waren ze er weer eventjes, hun set is samen met die van Fausto als enige niet uitgezonden van de mainstage. Verder zijn ze dus van de line-up geschrapt, maar dat kan door een dubbele boeking komen (ze stonden die avond ook in ZAK). Dusja..

We hebben een interview met Noisecontrollers gehad, als je die terugleest weet je misschien wat meer. En geruchten zijn geruchten, dus eigenlijk weten we vrij weinig zeker.


Ja ze konden die avond van XQ TBY, meer verdienen in een andere discotheek omdat ze daar de hele avond stonden, en op XQ maar een uurtje.. dat is wat ik daarover gehoord heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 jan 2009 23:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Komt een vraag die miss niet eens MAG maar:

Zijn Liveset cuts van (ungereleaste) nummers nu eigenlijk illegaal?

Stel dat de SET is gereleased en je CUT (OF download een GECUT) een nummer is het toch gewoon een deel van een release telkens opnieuw luisteren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 01:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Thund3R schreef:
Komt een vraag die miss niet eens MAG maar:

Zijn Liveset cuts van (ungereleaste) nummers nu eigenlijk illegaal?

Stel dat de SET is gereleased en je CUT (OF download een GECUT) een nummer is het toch gewoon een deel van een release telkens opnieuw luisteren?

Je verhaal klopt, ALS de liveset opzich legaal is. Want dat is wat je je af moet vragen. En met die vraag kan ik je helaas niet helpen, want ik heb er zelf ook wel wat vraagjes over... Hoe kan het dat Showtek gewoon een 320 kb/s liveset gratis online mag gooien met materiaal er in dat niet eens van hun zelf is? En als bijvoorbeeld Khadber een mixje maakt en die online gooit, is dat oké of eigenlijk niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 10:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yo Thund3r en Sunboom.

Er is een groot verschil tussen legaal en illegaal hier.
Ik neem aan dat Showtek hun nummers krijgt van artiesten (zij delen dus moedwillig als het promo's zijn, en geven daarom dus toestemming) of dat ze hun nummers gewoon kopen. Eigen tracks hebben ze natuurlijk zelf de rechten over.

Als iemand een live-set loslaat van een feest met promo's erin, moet je maar even goed naar die set luisteren. Want de set is heel (gedeeltelijk) heel slecht opgenoment (Technoboy/The Prophet) of er worden, in het geval van meerdere artiesten een hoop samples of MC-ing doroheen gedaan. Voorbeeldjes:
1. Bij de FearFM Superplastik avond. Zodra er een promo opkwam hoorde je de host en alle samples losgaan.
2. Qountdown livesets: Bij de meeste promo's hoor je er minstens 1x iets van Q-Dance radio of een MC doorheen.
3. Bij Fresh FM doen ze dat dus ook als een track er nog niet is, iedereen vind het storend dat het zoveel is, maar een hoge kwaliteit promo weggeven is gewoon not done, vandaar.

Ik maak mixjes met gekochte muziek, op de Scantraxx niet-WEB uitgegeven tracks na, wat ik daarvan vind is nu even niet aan de orde. Als ik een track koop, heb ik de rechten om dat nummer te luisteren en te delen met anderen. Immers, waarom zouden er anders DJ's zijn als je alleen met je eigen platen mag spelen?
Hoe het precies zit met een nummer editen of remixen als je hem gekocht hebt, weet ik niet. Zover ik weet moet je dat bij de producers aangeven als je ze wilt releasen, die dan goedkeuring moeten geven. Voor eigen gebruik mag je zover ik weet wel remixes maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 10:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Van wavepuntcher heb ik toestemming gekregen om een remix te maken van zijn track:Rock thiz joint
Hij heeft me ook al de vocal samples etc gestuurd
Nu nog een gaatje vinden om hem te maken
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 10:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Succes! Misschien dat ik hier en daar wel kan helpen, heb een eigen keyboard en dergelijke.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 10:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Succes! Misschien dat ik hier en daar wel kan helpen, heb een eigen keyboard en dergelijke.


Thnx en als ik hulp nodig heb pm ik je wel
Zal best wel een x want ik ben een beginneling met produceren dus hulp is altijd welkom dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 feb 2009 16:56 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Yo Thund3r en Sunboom.

Er is een groot verschil tussen legaal en illegaal hier.
Ik neem aan dat Showtek hun nummers krijgt van artiesten (zij delen dus moedwillig als het promo's zijn, en geven daarom dus toestemming) of dat ze hun nummers gewoon kopen. Eigen tracks hebben ze natuurlijk zelf de rechten over.

Als iemand een live-set loslaat van een feest met promo's erin, moet je maar even goed naar die set luisteren. Want de set is heel (gedeeltelijk) heel slecht opgenoment (Technoboy/The Prophet) of er worden, in het geval van meerdere artiesten een hoop samples of MC-ing doroheen gedaan. Voorbeeldjes:
1. Bij de FearFM Superplastik avond. Zodra er een promo opkwam hoorde je de host en alle samples losgaan.
2. Qountdown livesets: Bij de meeste promo's hoor je er minstens 1x iets van Q-Dance radio of een MC doorheen.
3. Bij Fresh FM doen ze dat dus ook als een track er nog niet is, iedereen vind het storend dat het zoveel is, maar een hoge kwaliteit promo weggeven is gewoon not done, vandaar.

Ik maak mixjes met gekochte muziek, op de Scantraxx niet-WEB uitgegeven tracks na, wat ik daarvan vind is nu even niet aan de orde. Als ik een track koop, heb ik de rechten om dat nummer te luisteren en te delen met anderen. Immers, waarom zouden er anders DJ's zijn als je alleen met je eigen platen mag spelen?
Hoe het precies zit met een nummer editen of remixen als je hem gekocht hebt, weet ik niet. Zover ik weet moet je dat bij de producers aangeven als je ze wilt releasen, die dan goedkeuring moeten geven. Voor eigen gebruik mag je zover ik weet wel remixes maken.

Je slaat toch wel een belangrijk onderwerp over hoor. Voor zover ik weet mag je gekochte muziek echt niet zomaar delen met andere mensen. Als je op TV een nummer hoort, betaalt de uitgever van die TV zender via Buma / Stemra geld aan de maker van dat nummer. Als je een winkel / kroeg hebt en je wilt daar muziek aan hebben staan geldt hetzelfde verhaal. En ook als je DJ bent moet je aan de Buma / Stemra geld betalen. Als het delen van muziek legaal zou zijn zou er immers niks mis zijn met het sharen via programma's als Limewire en SoulSeek!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 01:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja, maar ik dacht dat dat wel een beetje voor de hand lag, omdat dat illegaal downloaden is ;).
Voor de rest heb je wel gelijk! Maar jij betaalt in principe ook aan Stemra als je dat ding koopt he? :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 23:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb weer een vraagje:

Weet iemand een site waar ik mp3's kan kopen ZONDER Credit Card, maar gewoon via t rekeningnummer van m'n pinpas zegmaar (volgens mij heet dat PayPal ofzo) want als ik me bijvoorbeeld aanmeld op junodownload dan moet ik een creditcard geven, maarja die heb ik niet:P

Grtz!

EDIT: Heb t al gevonden:) gewoon niet goed in de topics gekeken:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 feb 2009 23:50 
 
Hardtraxx Newbie

Vraagje :)

Ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe dj-set. Wil een goed setje maar ook niet zo enorm duur. Wat is kwalitatief de beste dj set voor zo rond de 600 euro? 2 Dj cdspelers+ mengpaneel. mag er ook 50 euro boven zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2009 10:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Yo Marino!

Ik heb even op een site (dit is volgens mij niet de goedkoopste, maar goed) een rijtje gemaakt van complete sets:
http://www.bax-shop.nl/cd-speler-sets/b ... jsklasse=0
Ik neem hierbij aan dat je een CD-speler set wilt.

Zoals je ziet sta je van de dingen tot 650 euro nou niet echt te klapperen om dat te kopen, want het zijn kwalitatief niet de beste dingen. Eigenlijk zou ik zeggen: je hebt drie opties.

Optie 1: Je spaart een stukje door en je gaat voor een goedkope reloop set. Deze sets zijn kwalitatief zeer goed te doen, terwijl ze in vergelijking met het A-Merk, Pioneer, een veel beter product hebben in de lagere prijsgedeeltes.
2x http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/mp3 ... tails.html
1x http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/reloop- ... tails.html
Let op: Nu heb je GEEN effecten op je mixer of iets dergelijks. Je bent wel voor +/- 900 euro klaar.

Optie 2: Je gaat marktplaats afspeuren voor CD-Spelers en een mixer. Ik zou kijken voor Pioneer of Reloop. Uit ervaring weet ik dat je 2x een Pioneer CDJ100 kan nemen met een mixer voor jouw budget. Ik vind het zelf alleen niet geweldig werken. Maar dat is een kwestie van blijven kijken

Optie 3: Je gaat NIET voor CD-spelers, maar voor een MIDI-controller. De meest bekende (en goedkoopste) is http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-gear ... tails.html
Deze schijnt alleen niet super te werken. Ik heb zelf niet te veel ervaring met deze dingen, maar ze zitten wel ver onder jouw budget.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 feb 2009 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Met 600 euro kun je niet zo heel veel. Je kunt beter doorsparen en dan voor 900 euro 2 RMP-1's en een RMX-20 van Reloop kopen. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 18:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Misschien een beetje een moeilijke vraag:

Ik heb een oud setje van Q Base 2006 op mn pc staan. Ik heb hem toen gedownload als 'Headhunterz @ Q Base 2006' (100mb, duur: 1.11.21). Maar al snel bleek dat dat niet klopte. Heb wat 'research' :cool: gedaan op internet en daar wordt beweerd dat het een Q Base Megamix CD is van DJ Nero.
In die set zit op het eind een nummer wat ik vet vind (op 1.07.00).
Wie helpt mij? Ik kan nergens een tracklist vinden die voorbij de 45 min gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 feb 2009 19:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is dus een CD, dat mag eigenlijk niet gepost worden.. Dus neem dat stukje op en post het hier! Dan gaan we zoeken :).
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 553  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen