Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 91  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 17:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

PDB1987 schreef:
Wat maakt het uit HOE je los gaat, ALS je maar los gaat vind ik dan weer...

Het los gaan op zich is idd het belangrijkste, ben ik het helemaal met je eens :D

Maar elke muziekstijl heeft z'n eigen 'dansje', en die van de hardstyle lijkt langzaam te verdwijnen... Dat is jammer, want dat is juist zo typisch voor onze scene.

Als iedereen maar wat dom gaat springen is t eignelijk precies t zelfde als op van die extreme metal feesten ;)

Om even een voorbeeldje te noemen...

Je gaat ook niet staan jumpen op Tango muziek :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 18:04 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Sorry voor deze domme opmerking, maar met stampen bedoelen jullie 't "lopend hakken"? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 18:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spanjer schreef:
Sorry voor deze domme opmerking, maar met stampen bedoelen jullie 't "lopend hakken"? :$

Dom is het niet denk ik :) Heel veel mensen weten t niet eens meer namelijk, dat is eigenlijk ook m'n hele punt :)

Ik denk dat ik toch maar een filmpje ga maken :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 18:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik weet niet hoe jullie dan goed en vet stampen noemen,
maar ik ga toch altijd zo hard en veel mogelijk uit mijn dak :)
terwijl ik dit op veel feesten helemaal niet zo veel meer zie gebeuren.
en als ik eerlijk moet zijn, heb ik op the qontinent afgelopen weekend, bijna niemand met een hardtraxx shirt ook maar een beetje zien losgaan.
of is met je hoofd schudden tegenwoordig ook al losgaan ?
en als ze probeerden los te gaan zag het er meer uit als een gewonde struisvogel maargoed :P
(uiteraard wil ik niet iedereen van de hardtraxx crew hier zwartmaken hoor, maar het viel me gewoon op bij sommige die ik zag ;) )
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 18:45 
 
Hardtraxxer

Inno schreef:
PDB1987 schreef:
Wat maakt het uit HOE je los gaat, ALS je maar los gaat vind ik dan weer...

Het los gaan op zich is idd het belangrijkste, ben ik het helemaal met je eens :D

Maar elke muziekstijl heeft z'n eigen 'dansje', en die van de hardstyle lijkt langzaam te verdwijnen... Dat is jammer, want dat is juist zo typisch voor onze scene.

Als iedereen maar wat dom gaat springen is t eignelijk precies t zelfde als op van die extreme metal feesten ;)

Om even een voorbeeldje te noemen...

Je gaat ook niet staan jumpen op Tango muziek :)


Inno,
Daar heb je wel een punt... ik ga idd niet jumpen op tango muziek. Ik houd nl niet van tango haha. Nee maar zonder gein.
Het veranderd idd wel ja, maar misschien evalueerd het dansen net als de muziek het de laatste tijd doet? De muziek veranderd en dit trekt dan (ook) andere mensen aan die dan anders dansen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 18:49 
 
Donateur
Avatar gebruiker

En die andere mensen moeten optyfen :evil:

Even netjes: De muziek evolueert vooral 1 kant op; de zachtere kant. Dat brengt slap publiek
dat alleen maar om zich heen zit te kijken en een beetje heen en weer waggelt.
Dus om dit puur op evolutie van muziek/mensen te houden vind ik niet echt gepast.

En als je niet meer lekker kan hakken/raggen/stampen op hardstyle, is het geen hardstyle meer.
Gaat steeds meer die slappe kant op, toegankelijker. (al blijft de harde kant ook haar ding doen)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 18:56 
 
Hardtraxxer

@Mol,
ik geef ook niet alleen de muziek/ de ''andere'' mensen de schuld ofzo
maar wat je misschien wel met me eens bent is dat je om de minuut een handjes klap moment krijg kan je nie volledig los gaan...

gelukkig blijft de harde kant ook ze eigen ding doen ja :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 18:57 
 
Artiest

dawasiknie schreef:
Dat bedoelt ie niet en zo is ie ook niet.
Het is toch logisch dat je bij nummers die jouw op een bepaalde manier raken, nummers die je helemaal geweldig vind, net ff wat meer geniet? Dat is het mooiste op een feest, als een DJ (het liefst totaal onverwachts) het nummer draait wat jij helemaal super vind. Dan raak ik ook in een soort van trance en ben niet meer te stoppen.

Absoluut waar! en zo hoort het ook... maar dan toch weer die moderne mentaliteit in de volgende uitspraak:

Citaat:
Zoiets gebeurt natuurlijk veel eerder dan wanneer ik een onbekende track hoor die mij ook niet zo aanspreekt. Buiten dat, nieuwe/onbekende nummers zijn moeilijk om op los te gaan, omdat je niet van tevoren weet hoe het gaat en hoe je erop moet reageren.

^ dit komt omdat de meeste feesten alleen maar dezelfde meuk voorschotelen. waar je vroeger kon afwisselen met vette dingen die je niet kende, krijg je nu "iets anders" in hetzelfde genre/style (de huidige sound)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 18:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Helemaal mee eens! Een feest als Qlimax vind ik echt geen reet meer aan bijvoorbeeld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vet topic! Ik ga zelf nog niet naar feesten omdat ik 15 ben, volgend jaar maar eens wat 16+ feestjes proberen dus ik weet nog niet hoe het er aan toe gaat want het enige feest waar ik tot nu toe ben geweest is Liberator en daar ging het goed los vooraan. :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Helemaal mee eens! Een feest als Qlimax vind ik echt geen reet meer aan bijvoorbeeld.

+1 :)

Sla Qlimax sowieso over dit jaar. Genoeg leuke kleine feestjes in November :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Haha @Jolle; dat is nog niks vergeleken met de echte feesten. Bij Liberator kon je niet fatsoenlijk hakken joh,
overal had je van die grote keien liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:04 
 
Hardtraxx Veteran

als ik eenmaal op dreef ben, sta ik echt NIET meer stil! :woot: Ik weet niet of ik technisch goed stamp, maar het is op het ritme en het gaat als een trein dus :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Er bestaat geen manier om te dansen op hardstyle hoor >.<

gewoon gek doen op je eigen manier, zolang je maar geniet, zegt genoeg toch?

:yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MRTN schreef:
Er bestaat geen manier om te dansen op hardstyle hoor >.<

Leeftijd: 17
:yawn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:17 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hahahaha ik denk ik post het zelf maar niet. :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

zijn genoeg uitgaansgelegenheden voor 16+ hoor ;)
en er is toch nooit iemand geweest die 'n dansje had bedacht op hardstyle :') ?
je moet gewoon op je eigen manier beleven zoals je 't wilt vind ik, de manier erop maakt me niet uit,
alleen vind ik 't ook wel ziek als 'n hele zaal mee klapt en snoeihard beukt. :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:18 
 
Hardtraxxer

Een heel interessante thread t.b.h.!
Mijn laatste feest is knock-out geweest en daar viel het me ook al op dat er maar "matig" werd gedanst/los gegaan.
Ik stond er echt van te kijken hoeveel mensen "gewoon" stonden te staren naar de lampjes enz.

Hoe iemand een feest beleefd is tuurlijk persoonlijk en kun je ook weinig op aanmerken.
Er is een duidelijk verschil met een jaar of 4-5 geleden op feesten.
Oorzaken zijn er veel te geven en dat zal voor iedereen anders zijn. Zelf denk ik dat de verandering in sound
wat betreft de hardstyle grotendeels credit is aan dit "probeleem". Jaren geleden werd er nog eens doorgedraaid en had je nog weinig "start-stop" sets, zoals ik ze nu noem.
Daarnaast is het denk ik ook dat mensen te veel feesten van dezelfde soort in een kort tijdsbestek bezoeken, waardoor het niet meer zo speciaal is.
Ook ik ben van mening dat "dagjesmensen" die niet zo in de sound/scene zitten niet bijdragen aan de sfeer (dansen). Vandaar dat ik Defqon zo'n 3 jaar geleden vaarwel heb gezegd.
Het "kijken en bekeken worden" gehalte ligt vrij hoog op grote feesten en dat zorgt er imo ook voor dat mensen niet zo los gaan.

Het reversed werk met weinig breaks en langere intro's en outro's zorgen er imo voor dat je beter kunt mixen en de mix ook beter door kunt laten gaan en niet
voor de opbouw naar de qlimax toe moet afkappen.

Als "oudere" (je bent zo oud als je je voelt :thumbup: ) party-ganger ga ik komende zaterdag genieten in de Remember area met Charly lownoise en vooral Mondello en Pavo _0_.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:20 
 
Hardtraxx Veteran

Kunnen er direct een Debating topic van maken :corn: Leuk om te lezen hier allemaal!
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:20 
 
Artiest

mvo schreef:
Een heel interessante thread t.b.h.!
Mijn laatste feest is knock-out geweest en daar viel het me ook al op dat er maar "matig" werd gedanst/los gegaan.
Ik stond er echt van te kijken hoeveel mensen "gewoon" stonden te staren naar de lampjes enz.

Hoe iemand een feest beleefd is tuurlijk persoonlijk en kun je ook weinig op aanmerken.
Er is een duidelijk verschil met een jaar of 4-5 geleden op feesten.
Oorzaken zijn er veel te geven en dat zal voor iedereen anders zijn. Zelf denk ik dat de verandering in sound
wat betreft de hardstyle grotendeels credit is aan dit "probeleem". Jaren geleden werd er nog eens doorgedraaid en had je nog weinig "start-stop" sets, zoals ik ze nu noem.
Daarnaast is het denk ik ook dat mensen te veel feesten van dezelfde soort in een kort tijdsbestek bezoeken, waardoor het niet meer zo speciaal is.
Ook ik ben van mening dat "dagjesmensen" die niet zo in de sound/scene zitten niet bijdragen aan de sfeer (dansen). Vandaar dat ik Defqon zo'n 3 jaar geleden vaarwel heb gezegd.
Het "kijken en bekeken worden" gehalte ligt vrij hoog op grote feesten en dat zorgt er imo ook voor dat mensen niet zo los gaan.

goed argument :thumbup: ik zie wel vaker dat mensen ELK grote evenement willen bijwonen "omdat de rest ook gaat"
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MRTN schreef:
zijn genoeg uitgaansgelegenheden voor 16+ hoor ;)
en er is toch nooit iemand geweest die 'n dansje had bedacht op hardstyle :') ?
je moet gewoon op je eigen manier beleven zoals je 't wilt vind ik, de manier erop maakt me niet uit,
alleen vind ik 't ook wel ziek als 'n hele zaal mee klapt en snoeihard beukt. :evil:

Het gaat er niet om hoe het er nu aan toe gaat... (Wat jij dus alleen gezien hebt)
Ik heb het erover dat de dansstijl VERDWIJNT, dat betekent in de regel dat het vroeger anders was :) En er is wel degelijk een dansstijl voor hardstyle, het heet stampen, en je ziet het dus bijna nooit meer.

Naar jou verhaal heb ik dus gehallucineerd dat op m'n eerste feesten massa's mensen hetzelfde deden en dat ik het er zo fucking vet uit vond zien dat ik het ook wilde leren? Zelfde geldt voor m'n feestmaatjes dan.

Beetje raar niet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ben benieuwd naar die polls die je krijgt na afloop van ieder feest. Die uitslagen gaan naar Q,
daar staat ook altijd de vraag; reden dat je het feest bezoekt.
Ik heb me zo verbaasd dat er gewoon altijd tussen staat; zien en gezien worden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oke je hebt daar wel gelijk in, ik weet niet hoe 't vroeger was, tegenwoordig zie ik gasten meer rennen dan stampen, beetje vage stijl trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:41 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

MRTN schreef:
oke je hebt daar wel gelijk in, ik weet niet hoe 't vroeger was, tegenwoordig zie ik gasten meer rennen dan stampen, beetje vage stijl trouwens.

Dat rennen op één plaats wat jij bedoelt IS stampen. Ik denk dat jij onder stampen hakken versta. :thumbup:

Even een reactie van pagina 5. Hier was nog niet op gereageert.
Martijn schreef:
Waarom zou je het nr moeten kennen om los te gaan? Je kent toch de opbouw van je eigen muziekgenre wel? Die blijft gewoon hetzelfde hoor. En ja misschien maak je dan wat meer 'foutjes' maar ik ga op een onbekende plaat vaak net zo hard als op een bekende (en soms nog wel harder ;))

Kijk, goed voorbeeld over hoe de nummer van tegenwoordig zijn (de toegankelijkere nummers). Deze bevatten altijd dezelfde opbouw. Dit is wat ik zo jammer vind van het hele nu-style gebeuren. De set van The Machine waar ik het over had, was in dit geval vele mate gevarieerde (qwa nummers) dan de meeste nummers. Daarom stond ik redelijke stil (hoofd op de maat, handen rustig met de screeches mee en dat vooral om in me ritme te blijven) om juist te gaan luisteren naar de muziek. De gevarieerde opbouw, de hardheid van tracks. Maar dan sta ik stil om te luisteren, en niet domweg omdat je een vrouwtje aan spotten bent of om even naar het o zo mooie decoor te kijken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2010 19:42 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Je moet sowieso niks wat je in discotheken ziet aannemen voor waarheid.
18+ feesten zijn een WERELD van verschil, echt.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 91  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen