Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2018 19:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

3:12


Is afgeleid van Nobody is Perfect, rond 2:00
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 okt 2018 00:01 
 
Hardtraxxer


2:50


1:44
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2018 14:43 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Is haast meer een remix dan afgeleid maar



Is zo goed als geheel naar hardstyle overgenomen van



Niet alleen vocalen (in zijn geheel) maar ook de melodie
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2018 15:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Weet iemand waar de vocals van Josh & Wesz - Oblivion / Genox - Experiences vandaan komt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jan 2019 22:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoor net de lyrics van Main Concern - Pineapple in de film Pineapple Express. Verklaart ook meteen de titel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2019 15:08 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker






0:35
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2019 21:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Geen idee of het hier al gedeeld is maar twee nummers uit GTAV

War Force - Reloaded

vanaf 0:40

Destructive Tendencies & F. Noize - Ameno

vanaf 3:00
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2019 21:10 
 
Hardtraxxer




vanaf 0:50
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2019 00:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker



Afbeelding

Ik had een paar jaar terug op mijn boekenlijst voor Engels het boek The Strange Case of Dr Jekyll and Mr. Hyde staan. Ik kende de lyrics van Up and Down al wel, maar ik had geen idee van wat het was. Ik luisterde naar het boek als luisterboek toen en ineens kwamen er zinnen in het boek voor die ik eerder had gehoord en ook qua intonatie van de stem, maar ik wist niet waarvan.
Nadat ik de tekst had opgezocht en terug had geluisterd kwam ik er achter dan Psyko Punkz precies dezelfde stem heeft gebruikt van dat luisterboek en er een effect overheen heeft gegooid. Had echt een enorm WTF-moment toen ik het realiseerde :D Heel vet om erachter te komen dat producers echt van alles gebruiken om in hun tracks te gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 feb 2019 00:20 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker



Activator - Some Easy Living
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2019 19:08 
 
Hardtraxx Addict



Op 1:08, Headhunterz - Path of the Hunter. Is dus gebaseerd op een Japanse volkszang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2019 09:34 
 
Artiest

Hele fijne plaat, maar ik herkende het. Ik weet ineens waarvan. Het concert S&M van Metallica begint met deze.



Ongelezen bericht Geplaatst op 13 apr 2019 19:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nijidik schreef:
Op 1:08, Headhunterz - Path of the Hunter. Is dus gebaseerd op een Japanse volkszang.

Dik! Hoe kom je hier achter dan? En hoe komt hij hier in godsnaam bij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 apr 2019 08:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Parvuz schreef:
En hoe komt hij hier in godsnaam bij?

De beste man komt natuurlijk nogal op wat plaatsen in de wereld he.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2019 12:06 
 
Hardtraxx Addict

Parvuz schreef:
Nijidik schreef:
Op 1:08, Headhunterz - Path of the Hunter. Is dus gebaseerd op een Japanse volkszang.

Dik! Hoe kom je hier achter dan? En hoe komt hij hier in godsnaam bij?


Op vakantie in Japan hoorde ik dat lied regelmatig. Sterker nog, het was het eerste wat ik hoorde in de bus van het vliegveld naar het hotel xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2019 13:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

THArdstyler schreef:
Parvuz schreef:
En hoe komt hij hier in godsnaam bij?

De beste man komt natuurlijk nogal op wat plaatsen in de wereld he.

Haha oke ja daar zit wat in. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 apr 2019 15:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Volgens mij verdiept hij zich ook vaak in zulke culturen en geloven, kijk maar oude tracks en zelfs zijn house tracks, Dharma en Kundalini.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2019 16:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Degos & Re-Done & Endymion - Strike As Thunder

Afgeleid van Tori Amos - Winter:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 13:12 
 
Hardtraxxer

Weet iemand hier iets van muziekrecht? Bij 1 op 1-gebruik van samples en klassieke melodieën uit publiek domein (Profokiev/Hard Creation, Mozart/Act of Rage) kan ik me nog voorstellen dat het is toegestaan, maar mag je ook zomaar een modernere melodie pakken zonder de originele maker te vermelden? Ran-D noemt zn platen bijv Band of Brothers en Hurricane, terwijl het volgens mij feitelijk om een remix zou moeten gaan. Ben je niet verplicht om dan Mauro Picotto of George Zamfir in de naam van je plaat te noemen? En naar wie gaat het geld dat zo’n nummer oplevert aan views en clicks?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 13:27 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ltmbr schreef:
Weet iemand hier iets van muziekrecht? Bij 1 op 1-gebruik van samples en klassieke melodieën uit publiek domein (Profokiev/Hard Creation, Mozart/Act of Rage) kan ik me nog voorstellen dat het is toegestaan, maar mag je ook zomaar een modernere melodie pakken zonder de originele maker te vermelden? Ran-D noemt zn platen bijv Band of Brothers en Hurricane, terwijl het volgens mij feitelijk om een remix zou moeten gaan. Ben je niet verplicht om dan Mauro Picotto of George Zamfir in de naam van je plaat te noemen? En naar wie gaat het geld dat zo’n nummer oplevert aan views en clicks?


Volgens mij heb je niet zomaar recht op akkoorden en melodielijnen etc, oftewel de 'compositie'.

Het wordt veel gedaan en artiesten komen er gewoon mee weg. Hetzelfde mee samples is het een vrij grijs gebied, en krijg je misschien problemen als de originele artiest er achteraan gaat, maar wordt het tegelijk vaak gewoon gedoogd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 13:47 
 
Hardtraxxer

Mark With A Tarrel schreef:
Ltmbr schreef:
Weet iemand hier iets van muziekrecht? Bij 1 op 1-gebruik van samples en klassieke melodieën uit publiek domein (Profokiev/Hard Creation, Mozart/Act of Rage) kan ik me nog voorstellen dat het is toegestaan, maar mag je ook zomaar een modernere melodie pakken zonder de originele maker te vermelden? Ran-D noemt zn platen bijv Band of Brothers en Hurricane, terwijl het volgens mij feitelijk om een remix zou moeten gaan. Ben je niet verplicht om dan Mauro Picotto of George Zamfir in de naam van je plaat te noemen? En naar wie gaat het geld dat zo’n nummer oplevert aan views en clicks?


Volgens mij heb je niet zomaar recht op akkoorden en melodielijnen etc, oftewel de 'compositie'.

Het wordt veel gedaan en artiesten komen er gewoon mee weg. Hetzelfde mee samples is het een vrij grijs gebied, en krijg je misschien problemen als de originele artiest er achteraan gaat, maar wordt het tegelijk vaak gewoon gedoogd.

Robin Thicke en Pharell Williams moesten in december nog ruim 7 miljoen aftikken vanwege de bassline van Blurred Lines. Shakira is vorige week vrijgesproken. In de dance-industrie hoor ik nooit zulke verhalen, terwijl er volgens mij genoeg voorbeelden van plagiaat te vinden zijn.. Worden die achter gesloten deuren geregeld (rechten afgekocht/schadevergoeding betaald) of valt er voor evt. aanklagers gewoon minder te halen omdat de schade minder groot is in vergelijking met plagiaat van wereldsterren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 14:14 
 
Artiest

Ltmbr schreef:
Weet iemand hier iets van muziekrecht? Bij 1 op 1-gebruik van samples en klassieke melodieën uit publiek domein (Profokiev/Hard Creation, Mozart/Act of Rage) kan ik me nog voorstellen dat het is toegestaan, maar mag je ook zomaar een modernere melodie pakken zonder de originele maker te vermelden? Ran-D noemt zn platen bijv Band of Brothers en Hurricane, terwijl het volgens mij feitelijk om een remix zou moeten gaan. Ben je niet verplicht om dan Mauro Picotto of George Zamfir in de naam van je plaat te noemen? En naar wie gaat het geld dat zo’n nummer oplevert aan views en clicks?


Vroeger werd alles gewoon maar gejat omdat de grote labels er toch niet achter zouden komen aangezien het meeste alleen door kleine labels op vinyl werden uitgebracht. Nu is het tegenwoordig zo dat dat uiteraard niet meer kan en verschillende artiesten zijn er mee in de problemen gekomen. Als je nu een melodie of text van iemand anders wilt gebruiken dan moet je contact zoeken met de rechthebbende (meestal het label) en vragen of er een deal gemaakt kan worden. Meestal gaat het over enige inkomsten op de plaat of een flat fee, maar dat ligt er puur aan wat het label wilt.

Nu zijn er ook nog genoeg artiesten in de hardstyle die wel zonder het recht te hebben melodieën en texten gebruiken van andere, maar die lopen dus inderdaad een risico dat ze gepakt worden met alle gevolgen van dien. Ook in hardstyle kunnen de boetes tot duizenden euro's oplopen, zelfs als je niet zoveel verdiend hebt aan de track. In mijn ogen is het ook zeer logisch dat dit kan gebeuren en gebeurd, ik zou zelf ook enorm over de zeik zijn als iemand mijn spullen gebruikt zonder het netjes te vragen haha.

Dus ja, als luisteraar hoef je er niks van te merken en moet je er maar vanuit gaan dat het geregeld is, maar dat is dus niet altijd zo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 14:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ltmbr schreef:
Robin Thicke en Pharell Williams moesten in december nog ruim 7 miljoen aftikken vanwege de bassline van Blurred Lines. Shakira is vorige week vrijgesproken. In de dance-industrie hoor ik nooit zulke verhalen, terwijl er volgens mij genoeg voorbeelden van plagiaat te vinden zijn.. Worden die achter gesloten deuren geregeld (rechten afgekocht/schadevergoeding betaald) of valt er voor evt. aanklagers gewoon minder te halen omdat de schade minder groot is in vergelijking met plagiaat van wereldsterren?



Dat is vooral gebeurd omdat die mensen wisten dat ze er geld uit konden slaan denk ik. Dus wat je als laatste zegt lijkt me aannemelijk.

Maar waar ligt de grens / lijn? Vooral bij een melodie zit je in een enorm grijs gebied.

Zelf doe ik dat namelijk heel veel...
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mei 2019 15:28 
 
Hardtraxxer

PhutureNoize schreef:
Vroeger werd alles gewoon maar gejat omdat de grote labels er toch niet achter zouden komen aangezien het meeste alleen door kleine labels op vinyl werden uitgebracht. Nu is het tegenwoordig zo dat dat uiteraard niet meer kan en verschillende artiesten zijn er mee in de problemen gekomen. Als je nu een melodie of text van iemand anders wilt gebruiken dan moet je contact zoeken met de rechthebbende (meestal het label) en vragen of er een deal gemaakt kan worden. Meestal gaat het over enige inkomsten op de plaat of een flat fee, maar dat ligt er puur aan wat het label wilt.

Nu zijn er ook nog genoeg artiesten in de hardstyle die wel zonder het recht te hebben melodieën en texten gebruiken van andere, maar die lopen dus inderdaad een risico dat ze gepakt worden met alle gevolgen van dien. Ook in hardstyle kunnen de boetes tot duizenden euro's oplopen, zelfs als je niet zoveel verdiend hebt aan de track. In mijn ogen is het ook zeer logisch dat dit kan gebeuren en gebeurd, ik zou zelf ook enorm over de zeik zijn als iemand mijn spullen gebruikt zonder het netjes te vragen haha.

Dus ja, als luisteraar hoef je er niks van te merken en moet je er maar vanuit gaan dat het geregeld is, maar dat is dus niet altijd zo.


Thanks, duidelijk :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mei 2019 15:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker



En ook DJIPE zijn nieuwe collab met The Purge.


@45:30

Allemaal van:

Vorige  1 ... 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen