Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 mrt 2009 01:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

juno juno juno :thumbsup: :clap:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 mrt 2009 23:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Is iemand bekend met een webstore waar je ook andere muziek dan dance kunt kopen, naast de iTunes store?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2009 17:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

musicstore.nl ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 mrt 2009 19:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

RandM schreef:
juno juno juno :thumbsup: :clap:


Sluit ik me bij aan :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mrt 2009 15:12 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
RandM schreef:
juno juno juno :thumbsup: :clap:


Sluit ik me bij aan :thumbsup:


OOK :D Juno is heilig
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 13:49 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoe zit het eigenlijk met WEB-releases.
Als je als DJ, je gekochte Releases op CD zet voor te gaan draaien,
& Sabam komt eraan, hoe kan je bewijzen dat ze niet illegaal gedownload zijn ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HardStyler schreef:
Hoe zit het eigenlijk met WEB-releases.
Als je als DJ, je gekochte Releases op CD zet voor te gaan draaien,
& Sabam komt eraan, hoe kan je bewijzen dat ze niet illegaal gedownload zijn ?

Je krijgt sowieso een betalingsbevestiging. In het begin heb ik die weggegooid, achteraf heel dom. Ik heb nu een aparte map gemaakt in mijn mailaccount en hem dan automatisch daar in laten gaan. Dus nu heb ik in mijn mapje downloads al mijn betalingen van Paypal en dance-tunes staan. Dat is dus allemaal muziek.
Dat aankoopbewijsje is dus een soort digitale bon.

Maar ook sowieso: stel je staat op een redelijk feestje met ook 1 of 2 grotere namen.. Die hebben extreem veel tijd en moeite in hun product, een plaatje, gestoken. Dan sta jij met die gast te lullen, terwijl je zijn platen niet koopt en hem dus indirect niet steunt. Lijkt me best een rotgevoel toch?

Je zou het ook om kunnen draaien: Stel jij vind een programma uit, en iedereen gebruikt het zonder te betalen, terwijl jij er superveel tijd en geld in hebt gestoken.. Wat zou jij daar van vinden?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 14:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sabam mag niet in je spullen kijken. Sabam is een bedrijf, dus ze kunnen geen controle doen in je cd-map! Het zou wat zijn zeg als bedrijven in mijn spullen mochten gaan koekeloere.
Correct me if I'm wrong:
Het is toch zo dat je een dj-licentie bij Sabam moet aanschaffen, deze geld dan voor 2000 WEB nummers. Als je dit niet hebt en je draait op CDJ's ben je illegaal bezig, de mp3'tjes die je gekocht hebt zijn anders alleen legaal op de computer waarop je ze gekocht hebt. In Nederland is de wetgeving volgensmij hetzelfde?

http://www.sabam.be/nl/getpage.php?i=148
Citaat:
Mag ik als DJ met kopieën draaien?

Dit kan, maar hiervoor dient u wel een DJ-licentie aan te vragen. Deze licentie geeft u namelijk de toestemming om kopies te vervaardigen van uw legaal verworven collectie (cd, vinyl, legale download, enz.) en met deze kopieën uw DJ-activiteiten te verrichten.

De belangrijkste voorwaarden zijn onder meer dat u in het bezit dient te zijn van de originele geluidsdragers en/of legale downloads en dat enkel de DJ waarvan de naam vermeld staat op de licentie, met deze kopieën mag draaien. Deze licentie gaat gepaard met een jaarlijks forfaitair bedrag van 258 € + 6% BTW.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Sabam mag niet in je spullen kijken. Sabam is een bedrijf, dus ze kunnen geen controle doen in je cd-map! Het zou wat zijn zeg als bedrijven in mijn spullen mochten gaan koekeloere.
Correct me if I'm wrong:
Het is toch zo dat je een dj-licentie bij Sabam moet aanschaffen, deze geld dan voor 2000 WEB nummers. Als je dit niet hebt en je draait op CDJ's ben je illegaal bezig, de mp3'tjes die je gekocht hebt zijn anders alleen legaal op de computer waarop je ze gekocht hebt. In Nederland is de wetgeving volgensmij hetzelfde?

http://www.sabam.be/nl/getpage.php?i=148
Citaat:
Mag ik als DJ met kopieën draaien?

Dit kan, maar hiervoor dient u wel een DJ-licentie aan te vragen. Deze licentie geeft u namelijk de toestemming om kopies te vervaardigen van uw legaal verworven collectie (cd, vinyl, legale download, enz.) en met deze kopieën uw DJ-activiteiten te verrichten.

De belangrijkste voorwaarden zijn onder meer dat u in het bezit dient te zijn van de originele geluidsdragers en/of legale downloads en dat enkel de DJ waarvan de naam vermeld staat op de licentie, met deze kopieën mag draaien. Deze licentie gaat gepaard met een jaarlijks forfaitair bedrag van 258 € + 6% BTW.


Ah Sabam, ik dacht al, waar heeft hij het over haha! Maar dat is dus de Belgische versie van Buma/Stemra.
In Nederland is het zover ik weet ook neit zomaar kijken naar je CD's. Ze kunnen echter wel binnen vallen en dan moet je toch je MP3's kunnen verantwoorden. Zo'n aankoopbewijs is dan gewoon geldig. Verder heb je geen licensie nodig om te DJ-en zover ik weet. Lijkt me ook wel heel erg gek, had daar nog nooit van gehoord. Ik zal wel een keer na mijn tentamens in de regelgeving duiken voor NL.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ze mogen wel vragen naar wat je afspeelt enzo, maar je hoeft je niet te verantwoorden. Kijk als je dit niet doet kunnen ze naar de rechter gaan, maar volgensmij hebben ze dan weinig bewijs? Geen maffia praktijken, dat SABAM/BUMRA/STEMRA zal zich vast voor willen doen als een overheidsinstantie, maar dit zijn ze niet! Als je muziek gewoon legaal is, en BUMRA/STEMRA vraagt erna, zou ik het gewoon laten zien! Beetje trots zijn op je legale muziek! :D
Zowieso is de wetgeving beetje krom. Er draaien hier genoeg buitenlandse DJ's, wat moeten die allemaal precies betalen...?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 16:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Ze mogen wel vragen naar wat je afspeelt enzo, maar je hoeft je niet te verantwoorden. Kijk als je dit niet doet kunnen ze naar de rechter gaan, maar volgensmij hebben ze dan weinig bewijs? Geen maffia praktijken, dat SABAM/BUMRA/STEMRA zal zich vast voor willen doen als een overheidsinstantie, maar dit zijn ze niet! Als je muziek gewoon legaal is, en BUMRA/STEMRA vraagt erna, zou ik het gewoon laten zien! Beetje trots zijn op je legale muziek! :D
Zowieso is de wetgeving beetje krom. Er draaien hier genoeg buitenlandse DJ's, wat moeten die allemaal precies betalen...?

Ja inderdaad.. Omdat het fenomeen Internet nou niet zo heel oud is, en al het illegale downloaden ook pas een paar jaar ECHT hard aan de gang is (Sinds Napster en later Kazaa, volgens mij 2001 ofzo), en het ook lastig om een extreem goed sluitende regelgeving te maken (dit is veel moeilijker dan je denkt, krijg je weer gezeik met de privacywetgeving en zo nog wel een paar anderen) duurt dit gewoon even.

Ik heb een keer gehoord dat ze over heel Europa (de EU) een wetgeving willen maken voor illegaal downloaden en over het Internet in het algemeen, gezien de gigantische wildgroei aan slechte dingen die tegenwoordig te pas en te onpas op het internet staan (Virussen en zo nog wel wat). Maar het punt is, het is nooit aangekondigd via de media, dus het zou heel goed een gerucht kunnen zijn..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sarkozy heeft al een aantal keer het 'three strikes your out' wetgeving willen doorvoeren. Dit houd in als je 3x iets illegaals hebt gedownload, je provider (dus zonder tussenkomst van justitie!) je van het internet af moeten sluiten van een bepaalde tijd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 16:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet eens zo'n heel slecht idee, het zal alleen zo slecht te combineren zijn met die hekele privacywetgeving. Alleen ja, het is af en toe ook zo drastisch.. Ze kunnen misschien beter zorgen voor een niet-log Europees apparaat (niet mogelijk, maar goed) wat downloadwebsites opspoort en afsluit, want uiteindelijk word er ook illegaal gedownload omdat het soms nog makkelijker te vinden is dan legale sites.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 16:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Een probleem als downloaden is slecht aan te pakken. Dit gaat niet eens op een Europese schaal. Spoor je ze hier op dan verdwijnen de servers wel naar een of andere Aziaatisch land of Rusland. Misschien moet er eens na gekeken waarom er nou zoveel gedownload wordt? :D
- Downloaden is makkelijker als naar de winkel te gaan
- Sneller
- Soms zelf betere kwaliteit
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 17:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Een probleem als downloaden is slecht aan te pakken. Dit gaat niet eens op een Europese schaal. Spoor je ze hier op dan verdwijnen de servers wel naar een of andere Aziaatisch land of Rusland. Misschien moet er eens na gekeken waarom er nou zoveel gedownload wordt? :D
- Downloaden is makkelijker als naar de winkel te gaan
- Sneller
- Soms zelf betere kwaliteit


Dat zeker wel!
Ik denk ook dat het misschien aantrekkelijker moet worden voor de meer casual luisteraar. Een DJ geeft wat om de kwaliteit en de afmix.. Een "leek" of een top 40 luisteraar wil gewoon simpel en goedkoop aan zijn tracks komen. Als dat je markt is moet je dus gewoon desnoods voor een cheapass prijs een lage kwaliteit track kopen (wel helder, maar bijv 128 kbps, ze moeten ook niet te groot zijn etc)..
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 17:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is zeker wel een goed idee, nummers die niet full zijn (de meeste willen juist de radio edit van 3 min!) en 128 kb/s voor een zeer laag prijsje te verkopen. Dan wordt limewire en bittorent voor veel mensen opeens niet meer zo aantrekkelijk!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Dat is zeker wel een goed idee, nummers die niet full zijn (de meeste willen juist de radio edit van 3 min!) en 128 kb/s voor een zeer laag prijsje te verkopen. Dan wordt limewire en bittorent voor veel mensen opeens niet meer zo aantrekkelijk!


30ct oid tegenover gratis is natuurlijk ook niet echt super.. Dus moeten er wel sancties komen op het illegaal downloaden, maar maak er dan wel een betaalbaar alternatief voor.
Verder moeten de meeste top40 mensen niet zeiken, de meesten zijn toch stinkend, stinkend rijk en ze vangen bijvoorbeeld geld met elk youtubefilmpje wat gekeken word etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ik kom soms wel is download sites tegen waar mp3tjes aangeboden worden voor 9 cent. Maar of het te vertrouwen is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 17:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
ik kom soms wel is download sites tegen waar mp3tjes aangeboden worden voor 9 cent. Maar of het te vertrouwen is?

Dat zijn volgens mij gewoon illegalo's die geen rechten erbij hebben en een zakcentje willen.. Je zou ze een mail kunnen sturen en een certificaatje oid kunnen vragen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2009 17:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat zou ik inderdaad is kunnen doen. Niet dat ik echt van plan was om er te gaan shoppen want ik zit namelijk goed bij Dance Tunes. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2009 12:34 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Een paar maten hadden een feestje georganiseerd. En er kwam bezoek, Sabam, en die hebben toch in hun CD's liggen neuzen. Ze hebben idd wel liedjes gekocht, en dan alle goede op apparte CD's gebrand, en als je niets kunt bewijzen dat je dat gekocht hebt, is het per 'Gekopieerde' track € 250 boete.

Heb dan maar een CD vn 10-20 liedjes :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2009 12:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

HardStyler schreef:
Een paar maten hadden een feestje georganiseerd. En er kwam bezoek, Sabam, en die hebben toch in hun CD's liggen neuzen. Ze hebben idd wel liedjes gekocht, en dan alle goede op apparte CD's gebrand, en als je niets kunt bewijzen dat je dat gekocht hebt, is het per 'Gekopieerde' track € 250 boete.

Heb dan maar een CD vn 10-20 liedjes :P

je mag gewoon nee zeggen als ze vragen of ze in je CD mappen mogen kijken... Als ze het niet gevraagd hebben, kun je ze zelf aanklagen... Mafia >.< ...
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2009 19:25 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

wat is precies illegaal downloaden is dat alleen als je de volledige originele versie download zonder ervoor te betalen, ik bedoel megaupload e.d. zijn toch niet illigaal. En is het bv illegaal om hardbass downloaden
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2009 19:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Illegaal = Niet betalen
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2009 19:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delice schreef:
wat is precies illegaal downloaden is dat alleen als je de volledige originele versie download zonder ervoor te betalen, ik bedoel megaupload e.d. zijn toch niet illigaal. En is het bv illegaal om hardbass downloaden

Ik gooi je antwoord in het stel je vraag topic
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen