Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 01:37 
 
Hardtraxxer

Nuracore schreef:
Scherp heren :lol:

Hij is begonnen met Gerardo Roschini en heeft meerdere aliassen gehad, (ZTX, ZENITH, ZATOX en veel meer) :P


Klopt, om het lijstje even af te maken: Ironblood, Machinehead, Smashing Guys, W.A.S.H., Supaboyz en Zairon inderdaad. In die tijd hadden al die italiaanse producers veel aliassen, kijk maar naar het Saifam team, Tatanka en Activator. In Nederland is dat nooit echt zo geweest. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom dat daar wel zo was en hier niet echt. Iemand een idee?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Psies, ik had het gister nog over. Veel aliassen met weinig releases. Maar gek genoeg wel bijna allemaal goud
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 14:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Misschien om de scene groter te laten lijken dan hij daadwerkelijk was?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 15:22 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

vincejuh schreef:
Nuracore schreef:
Scherp heren :lol:

Hij is begonnen met Gerardo Roschini en heeft meerdere aliassen gehad, (ZTX, ZENITH, ZATOX en veel meer) :P


Klopt, om het lijstje even af te maken: Ironblood, Machinehead, Smashing Guys, W.A.S.H., Supaboyz en Zairon inderdaad. In die tijd hadden al die italiaanse producers veel aliassen, kijk maar naar het Saifam team, Tatanka en Activator. In Nederland is dat nooit echt zo geweest. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom dat daar wel zo was en hier niet echt. Iemand een idee?

Het idee achter de aliassen was volgens mij dat iedere alias voor een bepaalde stijl stond binnen het genre. En waarom het wel in Italië is en niet in Nederland heeft denk ik te maken met dat SAIFAM echt een team van producers is, waarbij verschillende producers aan verschillende aliassen werken en waarschijnlijk is het daardoor voor de andere DJ's ook normaal geworden om aliassen te gebruiken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 16:13 
 
Hardtraxxer

Lyst schreef:
vincejuh schreef:

Klopt, om het lijstje even af te maken: Ironblood, Machinehead, Smashing Guys, W.A.S.H., Supaboyz en Zairon inderdaad. In die tijd hadden al die italiaanse producers veel aliassen, kijk maar naar het Saifam team, Tatanka en Activator. In Nederland is dat nooit echt zo geweest. Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom dat daar wel zo was en hier niet echt. Iemand een idee?

Het idee achter de aliassen was volgens mij dat iedere alias voor een bepaalde stijl stond binnen het genre. En waarom het wel in Italië is en niet in Nederland heeft denk ik te maken met dat SAIFAM echt een team van producers is, waarbij verschillende producers aan verschillende aliassen werken en waarschijnlijk is het daardoor voor de andere DJ's ook normaal geworden om aliassen te gebruiken.


Het idee erachter wist ik en van het Saifam team ook. Ik was vooral benieuwd naar waarom dat wel in Italie was en Nederland. Je geeft best een logische verklaring. Jouw verklaring in combinatie met:

Rickzel schreef:
Misschien om de scene in Italie groter te laten lijken dan hij daadwerkelijk was?


kan dit best wel een verklaren. Nederland is natuurlijk altijd marktleider geweest als het om hardstyle gaat.
In Nederland had/heb je dat misschien alleen bij Fusion met Michel Pollen. Alleen was/is dat een soort van omgekeerd. Hij was/is de producer achter vele dj's, alleen wilde/wil hij niet op de voorgrond.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 23:52 
 
Artiest

vincejuh schreef:
SAIFAM team

Mooie anekdote hierover... ik typ m even uit ;)

Euh... wie is Technoboy?

We zijn in het jaar 2001. Het jaar waarin Q-dance begint met het organiseren van een maandelijks terugkerend clubevenement in de Hemkade, Zaandam, onder de naam Qlubtempo.

Dit evenement mag met recht de broedplaats van hardstyle worden genoemd. Q-dance brengt verschillende hardere stijlen samen; van Britse hardhouse en Duitse hardtrance tot Nederlandse early hardcore en Italiaanse techno. Alles komt bij elkaar en wordt door de djs versmolten tot een eclectische harde sound, die al snel tot hardstyle wordt gedoopt door Q-dance, door hen zelfs als handelsmerk vastgelegd.

Maar hoe komen ze aan de juiste djs om deze nieuwe sound neer te zetten? Natuurlijk zijn er de Nederlandse residents, maar er worden ook buitenlandse acts overgevlogen. Zonder de enorme database die het internet tegenwoordig is, moet er creatief worden gehandeld. Een van de methodes die Q-dance gebruikt: boek de artiesten die verantwoordelijk zijn voor de platen die het het best doen op de dansvloer van de Hemkade.

Een van die artiesten is Technoboy. Dus gaat er een telefoontje naar het nummer dat op de platenhoes staat, met de vraag of deze artiest geboekt kan worden voor Qlubtempo. En ja, natuurlijk kan dat, een buitenkansje voor deze Italiaan...

...of is dat eigenlijk wel zo? Want Technoboy is op dat moment eigenlijk helemaal niemand. Het is slechts een van de vele aliassen die het team van producers, actief voor de labels van overkoepelende organisatie Saifam, gebruikt. Dus er wordt gauw overlegd, wie sturen we naar Nederland, als zijnde Technoboy? Onder de djs die in aanmerking komen zijn DJ Gius en Manuel Es (later bekend als Activator), samen met volgens mij nog een andere resident uit de lokale scene.

Nou ben ik even vergeten of ze met bepaalde redenen iemand kiezen, of gewoon een strootje trekken (vergeef mijn geheugen)... volgens mij het laatste, waarbij meneer Giusberti dus aan het langste eind trekt, en de naam Technoboy een gezicht mag gaan geven.

Het optreden op de 6e editie van Qlubtempo wordt een daverend succes, en is de eerste van vele. Technoboy staat altijd garant voor het hoogtepunt van de avond, met zijn snelle mixtempo en de exclusieve italiaanse producties die hij meeneemt.

Volgens mij was het deze plaat die de boel in gang heeft gezet:

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 00:11 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Heuj, de eerste gastauteur. Leuk om te lezen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 00:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Erg interessant ook weer om dit te lezen! Heb zelf eigenlijk altijd gedacht dat Technoboy vanaf het begin de huidige man erachter was en niet dat het eerst niet eens zeker was wie dat was.

Geck-o schreef:
met zijn snelle mixtempo


Hier moest ik toch wel even om grinniken. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 00:19 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Technoboy met zijn snelle mixtempo, times have changed..
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 00:23 
 
Artiest

Joey schreef:
Geck-o schreef:
met zijn snelle mixtempo


Hier moest ik toch wel even om grinniken. :$

Oke, misschien had ik beter "hoog BPM" kunnen typen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 00:49 
 
Hardtraxx Elite

Leuk stuk, wist ik nog niks van. :) :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 00:54 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik ben nog niet zo lang in de scene verdiept maar om zoiets te lezen is altijd interessant.
Dat 't zo vroeger is gegaan is best wel denkbaar maar toch raar dat ze gewoon iemand sturen van 'Nou vanaf nu ben jij Technoboy'.

Hoe is het erna gegaan? Is Technoboy alleen nog maar gaan produceren voor zijn Technoboy alias of was naast de naam Technoboy het nog steeds een van de aliassen van Saifam?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 02:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Ik ben nog niet zo lang in de scene verdiept maar om zoiets te lezen is altijd interessant.
Dat 't zo vroeger is gegaan is best wel denkbaar maar toch raar dat ze gewoon iemand sturen van 'Nou vanaf nu ben jij Technoboy'.

Hoe is het erna gegaan? Is Technoboy alleen nog maar gaan produceren voor zijn Technoboy alias of was naast de naam Technoboy het nog steeds een van de aliassen van Saifam?


Doen ze nu toch ook?

' we hebben een nieuw gezicht nodig, vanaf nu ben jij die die, wij maken de platen wel'

Technoboy maakte zen eigen platen vanaf het begin maar ik denk dat je het wel snapt
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 02:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interessant dit, was erg benieuwd naar Saifam, dacht altijd dat o.a. Technoboy, altijd al producties deden, en later zeg maar meer en meer aliasses maakten, niet andersom.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 12:22 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuke bijdrage Rik, wordt gewaardeerd :D

Nuracore schreef:
Technoboy maakte zen eigen platen vanaf het begin maar ik denk dat je het wel snapt

Ik heb juist altijd begrepen dat de invloed van Technoboy (van Giusberti dus) in de Saifam-studio relatief klein was. Alhoewel ik daar niet zo 1, 2, 3 een bron voor heb.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 14:10 
 
Hardtraxxer

Bouke schreef:
Leuke bijdrage Rik, wordt gewaardeerd :D

Nuracore schreef:
Technoboy maakte zen eigen platen vanaf het begin maar ik denk dat je het wel snapt

Ik heb juist altijd begrepen dat de invloed van Technoboy (van Giusberti dus) in de Saifam-studio relatief klein was. Alhoewel ik daar niet zo 1, 2, 3 een bron voor heb.


Dat klopt, in de meeste platen die van het Saifam team vandaan kwamen hebben Antonio Dona (Tuneboy) en Luca Antolini een aandeel gehad. De rest had wel in een aantal aliassen aandeel, maar die twee zijn volgens mij bij bijna elke alias wel betrokken geweest. Cristiano Giusberti (Technoboy dus) kon naar mijn weten alleen draaien en niet produceren. Dat heeft hij volgens mij later wel een beetje geleerd, maar nog steeds komt vrijwel alles van Antonio Dona af. Luca Antolini's focus was verschoven naar een iets andere muziekstijl, alhoewel hij wel altijd met zijn eigen alias hardtrance heeft gemaakt. Dat verhaal weet ik ook niet helemaal... Misschien dat Rik daar meer vanaf weet?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wederom een leuk stukje! Er zitten altijd weer dingen tussen die ik toch niet wist :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 dec 2015 23:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je post bracht me meteen op een nieuw idee, dus maar even vlug een nieuw verhaaltje uitgewerkt. Ik zal er meteen bij zeggen dat het journalistiek wat minder verantwoord is dan de rest, aangezien er over zulke dingen nou eenmaal niet naar buiten getreden wordt, en er dus her en der wat open eindjes blijven bestaan..

The Hardtraxx University (7): The Nasty Boyz - Angel


Het is één van de bekendste hardstyle tracks ooit gemaakt, en ook onder de ‘kenners’ is de plaat erg populair, getuige het grote aantal stemmen in de Hardtraxx Top 50. Het releasen van de track had echter de nodige voeten in aarde. In aflevering 7 van The Hardtraxx University: The Nasty Boyz – Angel.

Ontstaan
Het ontstaan van de track zelf is op zich niet zo’n bijzonder verhaal, maar wel belangrijk voor het vervolg. De break van Angel komt namelijk uit Vangelis – Rachel’s Song, en is zodoende juridisch beschermd tegen samples. Manuel Tessarollo, vooral bekend als Activator, kocht op een gegeven moment de rechten om het betreffende stuk te verwerken (en dus ook in een officiële release te mogen gebruiken). Dit betekent niet meteen dat Angel uit zijn studio komt; Activator was in die tijd betrokken bij een aantal labels, dus kan het ook zijn dat hij de rechten kocht voor een andere artiest. Bruno Barbarossa (Bruno Power) bijvoorbeeld, die rond die tijd onder contract stond bij Activa Records. Of Angel door Activator is gemaakt, of inderdaad door Bruno Power en Ivan Carsten zoals op de credits staat vermeld, zal waarschijnlijk altijd onduidelijk blijven.



Andere labels
Het verhaal werd echter een stukje ingewikkelder toen Bruno Power wegging bij Activa. Angel was toen al gemaakt, maar nog niet gereleased, en Bruno nam de track (en dus ook de door Activator gekochte rechten) met zich mee. De zoektocht naar een nieuw label liep overigens niet zo soepel. Zo werd Angel opgestuurd naar het label Butterfly Experience Records, dat werd gerund door Julian DJ. Die vond Angel echter niet goed genoeg om te releasen, en dus kregen The Nasty Boyz (Bruno Power en Ivan Carsten) nul op het rekest. Het is wellicht één van de grootste inschattingsfouten in de geschiedenis van de hardstyle geweest..
Vervolgens namen Bruno en Ivan contact op met het befaamde Saifam.



Politieke spelletjes
Vanuit Saifam was er wel interesse, al kan dat ook om een andere reden zijn geweest. Bruno Power was namelijk, naast producer, ook eigenaar van een grote discotheek in Italië. En dus kon dit wel eens een win-win situatie worden; Bruno Power kreeg een groot label om op te releasen, en Saifam kreeg een vaste uitgangsbasis waar het haar muziek kon promoten. Ook hier geldt natuurlijk dat het giswerk is of deze achterliggende reden invloed heeft gehad, maar het is wel opmerkelijk dat Bruno Power één van de weinige artiesten is die door de jaren heen is toegevoegd aan het veelgeprezen Saifam-productieteam.

Release
Weer terug naar de track. Deze werd dus uiteindelijk gereleased op Saifam, in December 2007. Voor de track zelf had dit verhaal eigenlijk niet beter kunnen aflopen. Zoals gebruikelijk was in die tijd bij Saifam, werd er een tweede mix gemaakt van het nummer, voor op de B-kant van de vinyl. Het Saifam-productieteam boog zich hierover en produceerde een ‘Hardstyle Masterz Cut’. De rest is geschiedenis; de track werd één van de grootste hits aller tijden.

Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 00:29 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Shit man, dat Saifam zo groot is..
http://www.saifam.com/music/index.cfm/h ... abels.html
Stuk of 50 labels minimaal en enorm veel releases elke maand nog.

Weer een interessant stuk Bouke!
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 01:18 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

SAIN7 schreef:
Shit man, dat Saifam zo groot is..
http://www.saifam.com/music/index.cfm/h ... abels.html
Stuk of 50 labels minimaal en enorm veel releases elke maand nog.

Weer een interessant stuk Bouke!

Even voor de duidelijkheid: The SAIFAM group is de grootste Italiaanse platenmaatschappij. Het bestaat al 35 jaar en richt zich op vele verschillende genres. Halverwege de jaren 90 werd de ‘Arsenic Sound Division’ in het leven groepen. Hiermee werd vooral gericht op de hardhouse en hardtrance, en later ook op de (early) hardstyle.
Wanneer men het in de hardstyle over Saifam heeft, worden dan ook eigenlijk alle sublabels bedoeld die onder Arsenic vallen. De bekendste labels zijn/waren BLQ Records, Green Force, Red Alert, Titanic Records en met name Dance Pollution.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 02:04 
 
Hardtraxxer

Ik weet ook nog wel goed dat men dat ook echt een rare overgang vond die Bruno Power en Ivan Carsten maakte. De platen die zij maakten waren bij lange na niet van die hoge kwaliteit waar het Saifam team voor stond. Daarom was ik ook altijd blij dat er twee versies van een plaat verschenen :$ Een 'Saifam' versie en een original, want het origineel zat ook weer niet slecht in elkaar, maar de 'Saifam' versies maakten die platen wel echt beter, vond ik dan...
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 02:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat is nou echt precies het verschil tussen de Cut en de Original mix?
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 13:17 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Saifam | mafiaS
Omdat er altijd mensen zijn die dit soort dingen niet weten :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Unknown schreef:
Wat is nou echt precies het verschil tussen de Cut en de Original mix?

Andere kicks, vollere leads en iets andere mid
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 dec 2015 16:39 
 
Hardtraxx Addict

Wat een plaat toch! :love:
Het is overigens helemaal niet gek dat promoters/club-eigenaren en labels een dealtje sluiten. Dat is echt een pure win/win vriendjes politiek situatie.
Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen