Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 13:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heel leuk initiatief Bouke! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 19:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Hardtraxx University (2): Gostosa

In 2009 kreeg de Hardstyle wereld er een vrouwelijke artiest bij. De naam Gostosa kwam uit het niets bij Scantraxx, een van de toonaangevende labels in die tijd. Een uniek project, waarbij een beeldschone dame naar voren werd geschoven en gepusht om het te maken in de hardstyle scène. Toch werd na ruim een jaar de stekker uit het project gehaald. In aflevering 2 van The Hardtraxx University: Gostosa.

Ontstaan
In Maart 2009 werd op het label Scantraxx Reloaded een release uitgebracht van een nog onbekende naam, Gostosa. De Tracks ‘What’s going on’ en ‘Never say never’ werden goed ontvangen, en het was duidelijk dat dit niet door een beginner was geproduceerd. Er werd dan ook al snel gediscussieerd over wie er achter het alias ‘Gostosa’ schuil zou gaan.
In Juni 2009 kwam er wat meer duidelijkheid, door de trailer van Q-Base, waarin de act wordt aangekondigd als ‘Headhunterz Presents: Gostosa’.



Opzet
De artiestennaam Gostosa behoort bij Sindy Soares Netto, een Braziliaanse schone. Uit de verschillende promotiefilmpjes en videoclips wordt de opzet van het project snel duidelijk. Gostosa verschijnt in strakke en weinig verhullende outfits en trekt daarmee veel aandacht. De grote man achter het geheel is echter Headhunterz, die de producties voor zijn rekening neemt. Een project waarbij een mooie jongedame naar voren wordt geschoven zonder dat ze zelf produceert is (op dat moment) redelijk uniek in de hardstyle scene, alhoewel de Hardcore wereld al eerder een vergelijkbare opzet kende met Korsakoff.

Optredens
Nog vóór haar officieuze debuut als DJ op Q-Base, treedt Gostosa als een soort verrassingsact op bij een kleiner feest aan de zijde van Headhunterz. De reacties op zowel dit optreden als haar performance op Q-Base waren duidelijk. Gostosa heeft duidelijk weinig ervaring met draaien, en ze stapelt fout op fout. Er komt dan ook veel kritiek op haar optredens, en daarmee ook op het gehele project-Gostosa. Dat ze zelf niet produceert is nog te begrijpen en komt vaker voor in de scene. Maar als ze ook niet kan draaien, is het onbegrijpelijk dat ze een plaats inneemt op grote feesten als Q-Base en later ook Qountdown.

Het eind
In Maart 2010, een jaar na de eerste release, is er nog een tweede release onder de naam Gostosa, met de tracks Sutra en Cold Rockking Remix.
Alhoewel de tracks die worden uitgebracht onder de naam Gostosa redelijk goed ontvangen worden, behalen ze niet de verkoopcijfers van de meeste Headhunterz-releases in die tijd. Ook voor Scantraxx is het project dus geen groot succes. In April 2010 wordt besloten om de stekker uit het project te trekken. Van het ene op het andere moment worden de websites van Gostosa offline gehaald en belandt Sindy Soares Netto in de vergetelheid.



De moraal van het verhaal is duidelijk. Een mooie vrouw naar voren schuiven en haar pushen om een grote artiest te worden, werkt niet als ze geen produceer- of DJ-skills heeft. Het hele project was een farce, en uiteindelijk moest Scantraxx zelfs nog de schade zien te beperken om gezichtsverlies te voorkomen. Benieuwd hoe Mandy het anno 2015 met een over het algemeen minder kritisch publiek zal vergaan..
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 20:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuke stukjes Bouke :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 20:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat optreden op Qbase kan ik me nog wel herinneren ja, ging helemaal nergens meer over :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 20:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op Qountdown was ik bij, dat was vreselijk.. Ze keek ook doodongelukkig achter de decks op een gegeven moment..

Overigens heeft Headhunterz bij ons nog op het forum in de Q&A een korte reactie gegeven op Gostosa;
Headhunterz schreef:
Hymn schreef:
Nog een vraag waar waarschijnlijk, denk ik, toch geen antwoord op gaat komen:

Hoe zit het nou eigenlijk precies met dat 'Gostosa-project'. We weten dat het gestopt is maar echt meer is er ook niet van bekend geloof ik.


Ik wilde toen graag onder een alias wat tracks maken met een vrouwelijk touch en het leek me leuk om daar een gezicht aan te geven.
Heeft niet gewerkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 20:39 
 
Hardtraxxer

Ik verwacht dan ook nog wel dat een hoofdstuk over Mandy. Of is dat nog te vroeg?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 20:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow, inderdaad weer wat nieuws geleerd! Wat een fout filmpje bij die eerste track trouwens en nummer ook niet helemaal waar van je zegt dikke plaat, 2e muziekje klinkt beter. Dacht dat Willem alleen Shilo had als alias. Tof stukje wel ;)

Edit: is ze dit; https://www.facebook.com/sindysoares
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 21:16 
 
Hardtraxx Veteran

Ze is/was toch ook de vriendin van Heady?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 dec 2015 21:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wel opvallend trouwens dat Sutra is uitgegroeid tot hit, een van de meest gedraaide platen uit dat tijdperk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 10:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weer erg leuk geschreven! Keep it up! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 11:07 
 

Khadber schreef:
Op Qountdown was ik bij, dat was vreselijk..


Hier was ik ook bij.. Volgens mij nam The Prophet of HHZ het toen maar over na 10 minuten, kwartier. Het draaien/beatmatchen was echt beschamend slecht xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 11:31 
 
Hardtraxx Veteran

Kiloknaller schreef:
Khadber schreef:
Op Qountdown was ik bij, dat was vreselijk..


Hier was ik ook bij.. Volgens mij nam The Prophet of HHZ het toen maar over na 10 minuten, kwartier. Het draaien/beatmatchen was echt beschamend slecht xd


Het was toen ook The Prophet presents Gostosa weet ik nog, er is zelf boegeroep geweest die set omdat het gewoon niet om aan te horen was
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 11:41 
 

ErikZ schreef:
er is zelf boegeroep geweest die set omdat het gewoon niet om aan te horen was


Klopt! Wat een afgang was dat :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 12:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat was blijkbaar echt net "voor mijn tijd" maar op de een of andere manier dat verhaal wel eens mee gekregen, maar zo geschreven maakt het het wel heel erg duidelijk.

Wel echt heel erg slecht als je toch best hoge eisen stelt aan het aansluiten bij het label Scantraxx, maar dat je zo'n vrouwtje wel blanco zo'n podium op stuurt :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 16:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wist niet dat Gostosa familie was van Marc Overmars.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 20:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Weer iets geleerd :D
Erg leuk geschreven!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 21:46 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wellicht wat actuele en vergeten ideetjes voor wat verhalen:

De split-up van Noisecontrollers
Overstap van Showtek naar House
Einde van Sensation Black
Het misgaan van de eerste grote boeking van Titan
verhuizing van Defqon naar biddinghuizen
Rob Gee en de vechtpartij op sensation black
Soap Thyron xd

wie vult het aan....
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 21:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Duke schreef:
Wist niet dat Gostosa familie was van Marc Overmars.

Ik dacht precies hetzelfde xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 22:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Scotty018 schreef:
Wellicht wat actuele en vergeten ideetjes voor wat verhalen:

De split-up van Noisecontrollers
Overstap van Showtek naar House
Einde van Sensation Black
verhuizing van Defqon naar biddinghuizen
Soap Thyron xd

wie vult het aan....


Vind dit eigenlijk dingen die de meeste mensen toch wel weten, vind juist de wat meer obscure dingen zoals bijvoorbeeld dat eerste verhaal veel interessanter! Bouke lekker z'n eigen ding laten doen denk ik ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 22:35 
 

Rickzel schreef:
Vind dit eigenlijk dingen die de meeste mensen toch wel weten, vind juist de wat meer obscure dingen zoals bijvoorbeeld dat eerste verhaal veel interessanter! Bouke lekker z'n eigen ding laten doen denk ik ^^

Precies :thumbup: Al kan Bouke wel wat inspiratie opdoen van enkele ideeën, wellicht. Ik dacht overigens dat het Gostosa verhaal ook wel bekend was bij iedereen, maar niet dus :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 22:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat een duidelijke opfrisser als die van Bouke toch altijd wel fijn is :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 23:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik luister pas sinds 2008 echt hardstyle, maar toen was alles nog nieuw voor me en had ik absoluut geen idee wat er allemaal speelde mbt dit soort gevallen. Dus voor mij is dit best interessant. Ik hoop niet dat je dingen als thyron en showtek hun overstap naar house gaat doen, want daar lijkt me niet veel over te vertellen en het hele thyron gedoe heeft lang genoeg geduurd, onnodig om dit weer naar boven te halen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 23:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik had voor ik dit topic opende al een paar verhaaltjes uitgewerkt, dus wat dat betreft is er niet heel veel ruimte voor suggesties :innocent: Alhoewel ik Brennan & Heart wel een leuke suggestie vond, ga ik ook nog wel een stukje over typen.
Maar het topic staat open voor gastauteurs en/of ghostposters!

En ik snap dat het meeste wat ik hier post weinig nieuws zal bevatten voor de meesten, daar zal ook geen verandering in komen :P De hardstyle scene is natuurlijk maar redelijk klein, en dan zitten hier ook nog de grootste kenners. 'Historische' verhaaltjes posten die nog niemand kent is simpelweg onmogelijk :P Maar ik kan me voorstellen dat als je nog niet zo lang in de scene zit, je dit soort verhalen niet of maar half kent. Ik probeer het wel zo te schrijven dat het ook voor mensen die de verhalen al wel kennen, toch leuk is om te lezen, als een soort opfrisser ofzo inderdaad.

Lenny schreef:
Ze is/was toch ook de vriendin van Heady?

Die geruchten gingen wel, maar is nooit bevestigd door 1 van de 2 zelf voor zover ik weet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 dec 2015 23:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Toch grappig om er weer aan herinnerd te worden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 dec 2015 00:04 
 
Hardtraxxer

Bouke schreef:
Lenny schreef:
Ze is/was toch ook de vriendin van Heady?

Die geruchten gingen wel, maar is nooit bevestigd door 1 van de 2 zelf voor zover ik weet.


ze is meerdere malen terug te zien in filmpjes van hhz. onderandere de filmpjes voor zijn x-qlusive. ziet er daar redelijk uit als een stelletje
Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen