Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 20:26 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goedenavond Hardtraxx,

Zoals sommigen van jullie waarschijnlijk wel weten staat de Radio 2 Top 2000 weer op het punt van beginnen, evenals het bijbehorende televisieprogramma 'Top 2000 a gogo'. Een van mijn favoriete onderdelen uit die show is de 'Muziekschool', waarin we een lesje in de popgeschiedenis krijgen. En waarom zou dit niet over hardstyle kunnen? Zie hier; een nieuw topic.

Ik zal hier (tot het eind van dit jaar) 1 á 2 keer per week een nieuwe grappige, leuke, memorabele, historische en/of bijzondere anekdote, verhaal of gebeurtenis posten die een stempel heeft gedrukt op de hardstyle scene. Denk bijvoorbeeld aan artiesten, tracks of labels.

De doorgewinterde fans zullen hier waarschijnlijk weinig nieuws van leren, maar ik denk dat het toch leuk is om het eens door te lezen, al is het maar voor de 'Oh-ja' momentjes. Voor de leden die wat minder lang meelopen is het denk ik een leuke manier om kennis te maken met een paar opmerkelijke gebeurtenissen uit het verleden. De posts zijn rond de 500 woorden; zie het als een leuk verhaaltje voor het slapen gaan (of laat het lekker links liggen, dat mag ook). Aanvullingen, herinneringen, discussies en verbeteringen zijn uiteraard zeer welkom!

De onderwerpen (klikbaar):
1. Zany & Duro - Hasta la Pasta
2. Gostosa
3. Headhunterz & Wildstylez - Down with the Hardstyle
4. Catatonic Overload
5. Brainkicker
6. Het ontstaan van Technoboy (gastoptreden van Geck-O)
7. The Nasty Boyz - Angel
8. Scot Project
9. Brennan & Heart
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 20:27 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

The Hardtraxx University (1): Zany & Duro – Hasta la Pasta

De hardstyle scene staat over het algemeen bekend als een liefdevolle wereld. Artiesten respecteren elkaar, collabs zijn aan de orde van de dag en er wordt weinig negatiefs over elkaar gezegd. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Één van die uitzonderingen speelde omstreeks 2007, toen Zany samen met Duro de track ‘Hasta la Pasta’ releasede, als B-kant van Back Again. In aflevering 1 van The Hardtraxx University: Zany & Duro – Hasta la Pasta.

Voor de volledigheid van dit verhaal beginnen we niet met Zany & Duro, maar met Jimmy The Sound. Marco Comis, ofwel Jimmy The Sound, is een Italiaanse artiest die al in 2000 zijn eerste release had, en met name in het early-tijdperk populair was. Toen de early steeds meer terrein verloor aan de nustyle, was hij 1 van de weinige artiesten die redelijk trouw bleef aan zijn stijl, wat zijn populariteit (relatief gezien) niet ten goede kwam.

Samples
Jimmy The Sound bleef echter stug doorgaan met produceren. Althans, met het doen alsof. Raoul van Grinsven, beter bekend als DJ Zany, vond dat Jimmy the Sound in zijn tracks (uit 2005-2006) te veel samples uit nummers van hem gebruikte. Na dit (naar eigen zeggen) zonder succes meermaals te hebben aangekaart, werd er zelfs gedreigd met een rechtszaak. Zany’s standpunt kreeg bijval van Sjoerd Janssen a.k.a. DJ Duro (en tevens 50% van Showtek).


Zoek de sample uit Zany & Duro – Our Power…

Hasta la Pasta
Tot een rechtszaak is het nooit gekomen. Zany en Duro hadden namelijk een ludiekere manier om Jimmy The Sound ‘terug te pakken’. Toen ze in 2007 samen in de studio zaten, besloten ze om de Italiaan een koekje van eigen deeg te geven. Uit een interview uit 2007:

Zany schreef:
Ik zat met Duro in de studio en we besloten om een grote dis te doen. Toen heb ik al zijn hits gepakt en daarvan een plaat gemaakt.

Het resultaat was Hasta la Pasta. De titel verwijst uiteraard al naar Hasta la Vista Baby, en verder zitten er nog samples uit onder andere M.O.D.U.L.O, Nog een Keer, L.O.G.I.C.O en Bow C Bow in verwerkt. Om hun statement nog meer kracht bij te zetten, kreeg de ‘dis’ zelfs een officiële release, als B-kant van Back Again.



Achteraf
Jimmy The Sound heeft (voor zover ik weet) zelf nooit gereageerd op de aantijgingen of op Hasta la Pasta. Volgens Zany is de boodschap ook niet helemaal doorgedrongen. Uit datzelfde interview:

Zany schreef:
Blijkbaar heeft hij er niet van geleerd. Hij heeft pas weer allemaal geluiden gejat. Ik vind het gewoon erg jammer dat deze gast platen maakt met allemaal gejatte geluiden, heeft hij dan helemaal geen inspiratie?

Na Hasta la Pasta hield het moddergooien redelijk op. Wellicht waren met het maken van deze track de grootste frustraties van Zany & Duro uit hun systeem. Maar of er nu gestolen werd of niet; het was een originele manier om een onoriginele producer te kijk te zetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 20:43 
 
Hardtraxx Elite

Mooi, leerzaam en leuk initiatief! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 20:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
Mooi, leerzaam en leuk initiatief! :D


Dit! Leuk bedacht man :D Topic gaat zeker gevolgd worden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 21:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Een erg gaaf idee! :thumbsup:

Wat misschien nog leuk is om erbij te melden :)
Als je de vinyl hebt en je speelt Hasta La Pasta omgekeerd af, je dan op een gegeven moment de volgende tekst krijgt: Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten hahahahahaha!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 21:07 
 
Artiest

Gaaf idee man! Ook erg leuk verwoord. Ga het zeker volgen. (Kende dit verhaal overigens niet eens :x )
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 21:19 
 
Hardtraxxer

Wel interessant om te lezen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 21:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Franske schreef:
Wat misschien nog leuk is om erbij te melden :)
Als je de vinyl hebt en je speelt Hasta La Pasta omgekeerd af, je dan op een gegeven moment de volgende tekst krijgt: Wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten hahahahahaha!


Haha, dat las ik inderdaad ook in de comments onder dat interview met Zany. Maar ik kon het verder nergens vinden (heb de vinyl zelf ook niet), en ik vond 1 Partyflocker niet betrouwbaar genoeg om als bron te gebruiken :P Maar leuke aanvulling!

Thanks voor de reacties heren!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 21:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind dit soort dingen echt tof! Super tof idee Bouke :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 21:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Andromeda schreef:
Mooi, leerzaam en leuk initiatief! :D

Dit, erg leuk om te lezen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 21:53 
 
Hardtraxxer

Gaaf idee en leuk om te lezen!! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 22:58 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gaat zeker gevolgd worden :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 dec 2015 23:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk idee dit,
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 00:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk idee, ga zo door! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 00:49 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ik wil een brennan & heart post :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 01:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke, Member of the Year :) Heel tof dat je hier tijd en moeite in wilt steken :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 10:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Super leuk initiatief! Zeker omdat ik pas sinds 2011 de hardstyle echt volg is het leuk om al die oude verhalen te lezen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 10:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 10:57 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Dit is leuk ja :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 12:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Vind dit soort dingen echt tof! Super tof idee Bouke :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 13:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tof gedaan! Houden zo!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 13:18 
 

Paultheone schreef:
Oke, Member of the Year :) Heel tof dat je hier tijd en moeite in wilt steken :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 13:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Frijolrojo schreef:
ik wil een brennan & heart post :D

Goede suggestie, zal er eens naar kijken :thumbup:
Thera, als je toevallig meeleest, ik meen me een post van jou op Harderstate te herinneren van een paar jaar geleden waarin je flink boos was en zo ongeveer alles op de tafel gooide over de breakup, is die verwijderd? Kan hem niet meer terugvinden xd

En dank voor de reacties, leuk om te lezen dat er animo voor is :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 15:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik geloof ooit gelezen te hebben dat Thera die 'ruzie' (laten we het even zo noemen) achter zich wilde laten... dus ik denk dat je hem niet kan verleiden om hier erg ver op in te gaan.

Heel tof initiatief, dit zijn leuke dingetjes inderdaad :) Mooi ook hoe je Zany in die track hoort zeggen "hasta la vista of hahahahahahaha ik bedoel natuurlijk hasta la pasta!!!"
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 dec 2015 21:10 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wauw! Echt een super idee.
Heel erg blij mee :)
1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen